פיקציה אלקטורלית וגנבת קולות

עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס מכריזים על איחוד ב-18 ביולי 2019 (צילום: רועי אלימה/פלאש90)
רועי אלימה/פלאש90
עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס מכריזים על איחוד ב-18 ביולי 2019

לפני הבחירות אמר עמיר פרץ מפורשות 3 פעמים (באומץ יחסי, יש לומר בעצב. כי בישראל זה נחשב אמיץ) שהוא תומך באופציית ממשלת כחול-לבן עם העבודה-מרצ-גשר בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת.

באחת מ-3 הפעמים אמר שהוא מקווה שגם ליברמן יתמוך מבחוץ בממשלה כזו וכן שממשלת מיעוט כזו תניח תשתית לממשלה רחבה יותר בהמשך.

לפני הבחירות אמר עמיר פרץ 3 פעמים שהוא תומך באופציית ממשלת כחול-לבן עם העבודה-מרצ-גשר בתמיכת הרשימה המשותפת. אורלי לוי-אבקסיס ידעה אפוא מה עמדת מנהיג רשימתה בטרם הבחירות

ובהזדמנות אחרת מבין 3 ההתבטאויות, אף אמר מפורשות שסוכם על ממשלת כחול-לבן עם העבודה-גשר-מרצ בתמיכה חיצונית של המשותפת.

אורלי לוי-אבקסיס ידעה אפוא מה עמדת מנהיג הרשימה שלה בטרם הבחירות. היא ידעה שזו עמדת העבודה-מרצ. היא אמרה בעצמה בראיון באולפן ynet שאינה שוללת תמיכה של חברי המשותפת (כמה עצוב שהיא התפתלה כאילו מדובר במצורעים. אך בסוף אמרה שתמיכתם לגיטימית. שהם מייצגים אזרחים. אזרחי מדינת ישראל).

לו סברה שהתבטאויות פרץ מנוגדות להשקפת עולמה, היה עליה להתפטר לפני הבחירות. לפרוש מהרשימה. לפנות את המקום מספר 2 ברשימה לניצן הורוביץ. לפרוש מהמירוץ. כך שהיום היינו נהנים מבחירתו של אילן גילאון הישר. נציג אמיתי של ישראל השנייה.

להיבחר בקולות אנשי שמאל ורק אז להודיע שהיא מתנגדת לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת (בנימוק המגוחך של "אחריות ואמינות"), זה לא רק בלתי מוסרי. זה לא רק אנטי דמוקרטי. זו לא רק הולכת שולל של הבוחרים. זו גניבת קולות.

להיבחר בקולות אנשי שמאל ורק אז להודיע שהיא מתנגדת לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת (בנימוק המגוחך של "אחריות ואמינות"), זה לא רק בלתי מוסרי, אנטי דמוקרטי והולכת שולל של הבוחרים. זו גניבת קולות

לוי-אבקסיס היא פיקציה אלקטורלית. כמו הנדל והאוזר בכחול-לבן. איש מהם אינו מגנט קולות מימין לשמאל. זו פנטזיה. איש מהם אינו מייצר יותר ממנדט. במקרה הטוב. שלושתם ביחד לא עוברים את אחוז החסימה.

לוי-אבקסיס עשתה סיבוב על עמיר פרץ ועל 267 אלף בוחרי העבודה-מרצ. היא יודעת היטב שהבחירות התמקדו בשאלת המשך שלטונו של נתניהו. היא יודעת היטב שהדרך היחידה להחליפו היא ממשלה בתמיכת המשותפת. היא מסכלת את אפשרות כינון הממשלה זו בזכות קולות אנשי שמאל שהתפתו להצביע לעבודה-גשר-מרצ. הם סמכו על עמיר פרץ. והם קיוו שלוי-אבקסיס לא תגנוב את קולותיהם.

אבל היא גנבה אותם. גנבה אותם והתגזענה על חברי הפרלמנט הערבים. על נציגי הציבור הערבים. שמאל מזרחי? סתם ימין גזעני. בדיוק כמו הנדל והאוזר. שלושתם צריכים להתפטר.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
חורה לי במיוחד שכל מי ש שנשא את קולו נגד החבירה עם אורלי לוי הואשם מיידית בגזענות. במקום להאשים את אורלי לוי עצמה בגזענות. על פי פוליטיקת הזהויות (הממאירה!) לבקר באופן ענייני אישה ממוצ... המשך קריאה

חורה לי במיוחד שכל מי ש שנשא את קולו נגד החבירה עם אורלי לוי הואשם מיידית בגזענות.
במקום להאשים את אורלי לוי עצמה בגזענות.

על פי פוליטיקת הזהויות (הממאירה!) לבקר באופן ענייני אישה ממוצא מזרחי זאת גזענות. בעוד שלהתייחס אל ערבים כאל מצורעים זה "טבעי". טבעי אצל ימנים ממוצא מזרחי וממוצא אשכנזי כאחד.

עצם ההתייחסות הלא-עניינית לביקורת על הבגידה ועל הגניבה הנלוזות מעידה על חוסר בגרות ובעיקר על ציניות.

עוד 359 מילים ו-2 תגובות
סגירה