ליברמן מתעקש על חוק הגיוס, מציע לחרדים להתפשר

יו"ר ישראל ביתנו עלה לדבר במפתיע במליאת הכנסת ● "לא מסתתר דבר...רוצים את חוק הגיוס המקורי" ● "להעביר את החוק להחלטת ממשלה זה לרוקן אותו מתוכן" ● "החרדים יכולים להיעדר מההצבעה"

השקט שנשאר. אביגדור ליברמן בדרכו לישיבת קבינט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
Marc Israel Sellem/POOL
השקט שנשאר. אביגדור ליברמן בדרכו לישיבת קבינט

אביגדור ליברמן הופיע הערב במליאת הכנסת והדגיש שאין שינוי בעמדתו מבחינת הדרישה לחוקק את חוק הגיוס:

"אני חייב לציין, כבר חשבתי שראיתי הכל, לא ראיתי כזה מסע סכיזופרניה והמצאות ועלילות, מה מסתתר? לא מסתתר דבר. מאז שהחוק הובא לכנסת חזרנו ואמרנו: אנחנו רוצים חוק גיוס במתכונת המקורית, תעבירו בקריאה שניה ושלישית, לא שום דבר נוסף, אבל להגיד שפה היתה פשרה ונותרו עשר מילימטר, זה יכול לומר מי שלא בקיא בחוק, ליבת החוק צריכה לעבור בחקיקה, ברגע שמעבירים אותו להחלטת ממשלה זה לרוקן אותו מתוכן".

ליברמן למעשה ניסה לגלגל את הכדור לעבר החרדים, והציע להם להיעדר מההצבעה על חוק הגיוס: "עסקתי בניסוח החוק וראיתי את השינויים שהוא עבר עד שהגיע למליאה. העברת הליבה מחקיקה ראשית להחלטת ממשלה זה לחסל את החוק. מי שרוצה לרמות את עצמו שירמה אבל כדאי שנדע את האמת: החוק טוב למערכת הביטחון, טוב לחרדים וטוב לעם ישראל. זה שביל הזהב ולכן צריך להיות הגיוני ואני פונה להיגיון של הח"כים החרדים, נסו להישאר בגבולות ההיגיון, שאומר שאין חוק יותר טוב מזה, תאפשרו להעביר את החוק בלי שתשתתפו בהצבעה ובא לציון גואל".

עוד 171 מילים
סגירה