כדאי לבדוק את "נסיונו הרב" של נתניהו בטיפול בבעיות המדינה

איור: ערן וולקובסקי
איור: ערן וולקובסקי

גמר גביע המדינה בכדורגל.

מכבי חיפה נגד בית"ר בני זיפזיף. המאמן של בני זיפזיף לא עמד בהתרגשות ונסגר
בשירותים, איכשהו אתם מוצאים את עצמכם במקומו, שתי דקות לשריקת הפתיחה.

יש לכם שתי דקות להחליט מי עולה לאן בהרכב הפותח, אבל לא עקבתם אחרי ליגה ג' ואין לכם מושג מי זה מי בקבוצת בני זיפזיף. בשתי דקות, כל מה שבנאדם נורמלי יכול לעשות זה לשאול: מי החלוצים? לשלוח אותם קדימה להתקפה. קשרים? באמצע לקישור. בלמים ומגנים מאחור בהגנה, השוער לשער, נקווה לטוב ויאללה בית"ר.

מכבי חיפה נגד בית"ר בני זיפזיף. מאמן בני זיפזיף לא עמד בהתרגשות ונסגר בשירותים. אתם במקומו, 2 דקות לשריקת הפתיחה, צריכים להחליט מי עולה לאן בהרכב הפותח, אבל לא עקבתם אחרי ליגה ג'

לא צריך להיות מאמן כדורגל בשביל זה. זו הנטייה הטבעית שלנו מאז שהיינו ילדים ורצינו שהקבוצה שלנו תנצח.

אותה סיטואציה עכשיו בגמר המונדיאל, הפעם אתם תקועים בחדר של נבחרת איי-פיג'י (מסתבר שיש להם עמידות לקורונה מה שצמצם משמעותית את התחרות מולם). הפעם מצבכם אפילו יותר גרוע מפני שאתם לא דוברים פיג'ית, אז אתם אפילו לא יכולים לברר מה התפקיד של מי. אז אתם מסמנים בידיים לשלושה שחקנים אקראיים ללכת קדימה, שלושה שחקנים לאמצע, ארבע אחורה ואחד לשער. סטטיסטית, בלי לדבר את השפה, ובלי להכיר את השחקנים, כמעט בטוח שלפחות אחד החלוצים יהיה מקדימה בהתקפה, אחד הקשרים בקישור, ומגן ובלם מאחור בהגנה. השאר ימוקמו אקראית, מתאימים יותר או פחות לתפקיד שהם אמורים לשחק.

נעבור לממשלת ישראל.

על הרמה הירודה באופן כללי של שרי הממשלה לא נדבר כעת, זה מה יש, ליגה ג' של אזרחי ישראל. אבל בוא נבחן את השיבוץ שלהם:

שר הבריאות – אדם בלי ניסיון או הבנה ברפואה, לדעתי גם בלי עניין ברפואה. זה לא מישהו שהייתי סומך עליו לשאוב במזרק 5cc עם נורופן כדי לטפל בחום של הבן שלי. זה אדם, שבבסיס האמונה שלו: מגפה זו תוצאה של החלטה אלוהית, משהו שקשור למצעד הגאווה או לתחבורה בשבת.

שר הבריאות – אדם בלי ניסיון או הבנה ברפואה. לדעתי גם בלי ענין ברפואה. אדם שבבסיס האמונה שלו: מגפה זו תוצאה של החלטה אלוהית, משהו שקשור למצעד הגאווה או לתחבורה בשבת

שר הביטחון – לקחו אדם שאין לו ביטחון עצמי, שמו אותו אחראי לביטחון של עם ישראל כולו. יכול להיות שלבנט יש הבנה טובה בהפעלת טילי נ"ט, ובלוחמה בשטח בנוי, אבל במזרח התיכון, הדבר הראשון ששר ביטחון צריך זה לשדר שהוא בנאדם שלא כדאי להתעסק איתו. בנט משדר שהוא בנאדם שאפשר לנקות איתו את הרצפה. בנט תמך בפיצויים לארדואן, הוא חותם כל חודש על מזוודות הכסף לחמאס, בקיצור, רופס כמו מי שמינה אותו ב"מהלך מהיר – למה אתם לא צוחקים?"

שר האוצר – הדבר היחיד שכחלון באמת עשה בהצלחה זה לקחת את הקרדיט
על רפורמת הסלולר מאריאל אטיאס. פרט לזה, ובניגוד לשקר שלו לפני הבחירות, הוא נמנע מלעסוק "רק" בנושא הכלכלי הגדול ביותר בישראל מאז הקמתה – מתווה הגז. למעשה, בהימנעות שלו, הוא שרת את החברים שלו ואיפשר לשוד הגז לעבור ללא הפרעה.

שר חוץ – "רוצים לדעת מניין האנגלית שלי?" מצפייה בטלטביז.

שר פנים – עבריין לשעבר וכנראה לעתיד

שר תפילת הגשם החקלאות

השרה לשוויון חברתי ובית ספר פרטי

ועוד ועוד

ומירי רגב.

שר האוצר – הדבר היחיד שעשה בהצלחה זה לקחת קרדיט על רפורמת הסלולר מאטיאס. פרט לזה, ובניגוד לשקר שלו לפני הבחירות, הוא נמנע מלעסוק "רק" בנושא הכלכלי הגדול ביותר בישראל מאז הקמתה – מתווה הגז

כשבודקים את השיבוצים הללו, אין מנוס מלהבין שזו לא סתם מיקריות. גם אם היו לוקחים כובע ובתוכו פתקים, על כל פתק רשום שם של משרד ממשלתי, ונותנים לשרים המיועדים לשלוף פתק באופן אקראי כדי לגלות איזה משרד הם הגרילו, היינו מוצאים לפחות שר אחד או שניים במשרד שיחסית, במגבלות הרמה שלהם, מתאים למשהו שהם יודעים, משהו שיש להם בו ניסיון, תחום שאולי אפילו אכפת להם ממנו. העובדה שאין אף שר שנמצא במשרד ההולם את כישוריו מלמדת שהשיטה של נתניהו למינוי שרים אינה אקראית, הוא ממנה שרים לפי סדר העדיפות הבא:

א. מי שכבר הוכיח שהוא כישלון גמור בתפקיד

ב. מי שאין לו שום מושג, כישורים או נסיון בעניינים הנוגעים למשרד

ג. מי שמנוע מלעסוק בדברים חשובים במשרד

ויש גם שלב בונוס: אם יש יותר מאפשרות אחת (ובלי עין הרע מרבית השרים שלנו לא מבינים בשום תחום), בוחרים את השר/ה שהמינוי גם עושה לציבור ולאנשי המקצוע במשרד נא בעין.

נתניהו לא ממנה שרים כדי שהם יצליחו במשימות הכבדות שמוטלות עליהם, אלא בדיוק ההפך – כדי שהם יכשלו. שר שנכשל לא יתבלט מעליו ולא יאיים על מעמדו. שר שנכשל פוגע ברמת השירותים שהאזרח מקבל, מגביר את העומס על המערכת ועל האזרחים, לא מטפל בבעיות ובאיומים אלא מחריף אותם – כל הדברים הללו מאד רצויים לנתניהו שפורח על קרקע של שחיתות, בורות, ופחד.

כל מי שקורא לממשלת אחדות בראשות נתניהו, למרבה הפלא, עדיין סבור שמה שמעניין את נתניהו זה טובת המדינה. העובדות, כפי שציינתי, מעידות על כך שההפך הוא הנכון. את נתניהו מעניינת אך ורק שרידותו הפוליטית, וככל שהשרים יותר כושלים והמצב יותר רע לאזרחים, לו יותר טוב. אם לנתניהו תהיה אפשרות לבחור בין הדברת עם ישראל במגפה בזמן שהוא נשאר בבלפור, ובין "עם ישראל חי" כשהוא מחוץ לבלפור, במה לדעתכם הוא יבחר? כל מי שסבור שכניסה לממשלה תחתיו תגרום לנתניהו להעדיף את טובת עם ישראל על פני טובתו האישית, לא מבין עם מי יש לו עסק.

מי שתומך בממשלת אחדות תחת נתניהו בשל "ניסיונו הרב", אולי כדאי לבדוק את הניסיון הזה: נתניהו הצליח להביא את מערכת הבריאות לסף קריסה בימים של שגרה, אז הוא יתמודד עם קורונה?! נתניהו רופס מול ארגון טרור רמה ז' כבר עשור, אז הוא יתמודד עם אירן?!

מי שתומך בממשלת אחדות תחת נתניהו בשל "ניסיונו הרב", כדאי שיבדוק את הניסיון הזה: נתניהו הצליח להביא את מערכת הבריאות לסף קריסה בימי שגרה, אז יתמודד עם קורונה?! הוא רופס מול ארגון טרור רמה ז' כבר עשור, אז יתמודד עם אירן?!

נתניהו הגדיל את הגרעון, שתה כספים מביטוח לאומי, הביא את החוב המשפחתי לרמות שיא, בתקופה של פריחה בכלכלה העולמית – אז הוא יתמודד עם משבר כלכלי?!

את נתניהו צריך להחליף ובכל מחיר. כל מי שמביט על נתניהו ושריו מבין שנתניהו מחבל במדינת ישראל, לא במקרה, אלא בכוונת מכוון. תוסיפו לכך את האימפוטנציה שלו, את השחיתות, נתניהו הוא כיום הסכנה הגדולה ביותר למפעל הציוני. יותר מהקורונה, יותר מאירן, יותר מהכל.

נתניהו טובע, הוא יודע את זה הרבה לפנינו. היום נראה שיש תקווה להחלפתו, אך במאמציו למשוך עוד יום הוא נכון להטביע איתו את כל המדינה. הכל שאלה של מה יקרה קודם, האם נצליח לנתק את האחיזה שלו בגרון של המדינה, או שנטבע יחד איתו. מי שייתן לו יד, יעזור לו למשוך זמן, וימחק את עצמו בדיוק כפי שקרה לרבים בעבר. כל המאמצים צריכים להיות מופנים כדי להבטיח שנתניהו יעמוד למשפט למרות נסיונותיו השקופים לברוח מכך. יש להקים וועדת חקירה ממלכתית לפרשת הגז-צוללות, להגביר את השליטה בכנסת, את הפיקוח על הכספים, ולייצר ערוצי תקשורת חלופיים לאלו הקיימים כיום הנמצאים בבעלות כמעט מלאה בידי נתניהו.

העולם יתגבר על הקורונה, לדעתי יחסית מהר. אני סבור שהוא יהיה מקום יותר טוב, יותר מאוזן פחות בזבזן. זו גם תהיה ההזדמנות עבורנו לתקן את כל הקילקולים שנתניהו ישאיר אחריו, אם בראש המדינה יעמדו אנשים שחפצים בטובתה. בעגלא וזה.

ד"ר זיו יקותיאלי הוא מהנדס אלקטרוניקה וחוקר מוח. מנכ"ל ומייסד של חברת מונפורט המספקת בדיקות נוירולוגיות ע"י שימוש בסמארטפון. אוהב פירות יער וגלישת רוח, בינתיים מסתפק בצהוב של ביצה וקיפול כביסה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
אתה בונה על בורות ו/או טפשות 1. כשר אוצר קיצוץ הקצבאות ושינוי מדרגות המס והרפורמה במיסים הכניסו למעגל העבודה יותר אוכלוסיות. ועודדו את הצמיחה 2. הצמיחה ויציבות המטבע הם תוצאה של מדינ... המשך קריאה

אתה בונה על בורות ו/או טפשות
1. כשר אוצר קיצוץ הקצבאות ושינוי מדרגות המס והרפורמה במיסים הכניסו למעגל העבודה יותר אוכלוסיות.
ועודדו את הצמיחה
2. הצמיחה ויציבות המטבע הם תוצאה של מדיניות הפנים והחוץ.
3. קשירת קשרים בינלאומיים מנעו את הטרור המדיני והקמת מדינה פלסטינית באופן חד צדדי.
4. מיתוג ישראל כמעצמה ,קשירת קשרים עם מדינות המפרץ ,חיזוק קשרים עם מזרח אירופה.

על כל זה חתום ביבי
שהביא את ישראל לשיא עוצמתה

ביבי טוב בניהול משברים

רק טעות אחת - השרים לא נקבעים לפי מי שהכי מטומטם (למרות ששר המשפטים דווקא מוכיח ההיפך...) אלא לפי מי שהכי מלקק לביבי. אחד השרים אמר במפורש בראיון ״חסוי״: ביבי אמר לי לאחר שמינה אותי שהת... המשך קריאה

רק טעות אחת – השרים לא נקבעים לפי מי שהכי מטומטם (למרות ששר המשפטים דווקא מוכיח ההיפך…) אלא לפי מי שהכי מלקק לביבי. אחד השרים אמר במפורש בראיון "חסוי": ביבי אמר לי לאחר שמינה אותי שהתפקיד היחידי שלי הוא להגן עליו.

עוד 1,102 מילים ו-2 תגובות
סגירה