בלעדי עו״ד אלף: ״ממסמסים את תיקי נתניהו כמו שמסמסו את תיקי ליברמן״

מי שהיתה מבכירי הפרקליטים בתיקי ליברמן התראיינה השבוע לזמן ישראל וסיפרה על האופן שבו התנהל היועמ״ש דאז יהודה ויינשטיין בתיקי ליברמן ● אולם בניגוד לטענות יאיר נתניהו הבוקר, אלף מעולם לא אמרה כי מינוי ויינשטיין היה חלק מדיל פוליטי

עו"ד אביה אלף
עו״ד אביה אלף

עורכת דין אביה אלף, מי שעמדה בראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה בעת חקירות אביגדור ליברמן, חזרה השבוע, בראיון בלעדי לאמיר בן-דוד ב"זמן ישראל", על טענותיה כי היועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה ויינשטיין "מסמס" את התיקים של ליברמן בשעתו, אך מעולם לא קבעה כי ויינשטיין מונה לתפקיד היועמ"ש במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין בנימין נתניהו לליברמן.

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו עורר סערה (נוספת) הבוקר בטוויטר, כשכתב כי מינויו של ויינשטיין ב-2009 היה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. במענה למו"ל הארץ עמוס שוקן, אמר נתניהו הבן: "אני אגלה לך סקופ. זאת הייתה דרישה קואליציונית הכי חשובה שלו (של ליברמן; ב.ג.) ב-2009. לא הייתה לו (לנתניהו; ב.ג.) ברירה".

מאוחר יותר, כשהציוץ עורר סערה והעלה חשד כי, לו הדברים נכונים, המדובר במעשה פלילי, הוציא הליכוד הודעה מטעמו של יאיר נתניהו: "ב-2009 יאיר היה תלמיד תיכון שלא היה מעורב בכלל בעניינים פוליטיים. התגובה לעמוס שוקן מתבססת על דברים שנאמרו בשיח הציבורי בשנת 2015 סביב פרסום ספרה של עו"ד אביה אלף, 'תיק ליברמן'".

אלף אכן מתחה ביקורת נוקבת נגד המערכת על האופן שבו טופלו – ולבסוף נסגרו – התיקים נגד ליברמן לפני עשור. אולם היא עצמה מעולם לא טענה או רמזה כי המינוי של ויינשטיין היה כתוצאה מדיל פוליטי.

סיפרה של אביה אלף,
סיפרה של אביה אלף, "תיק ליברמן – כתב האישום שלא הוגש"

בראיון לזמן ישראל שהתפרסם השבוע, סיפרה אלף: "אם מדברים על יועצים משפטיים לממשלה והתפקיד שלהם בהגנה על הדמוקרטיה, אני ממליצה להסתכל על כל ההחלטות הראשונות של כל יועץ משפטי חדש. הן תמיד מאוד בעייתיות. לוויישטיין, שבא אחרי רובינשטיין, היה את פרשת ליברמן. למזוז היה את האי היווני.

"תסתכל על ההחלטות הראשונות – יש שם תמיד לחצים. חשש ממה יגידו. צריך עמוד שדרה. כמעט כל ההחלטות הראשונות של יועץ משפטי חדש הן בעייתיות מאוד. או שהעבירו להם תפוח אדמה לוהט, שאף אחד לא רצה לטפל בו, או שהם מפחדים מהצל של עצמם כי הם רק נכנסו לתפקידם.

"אני עבדתי עם בן-יאיר, עם רובינשטיין, עם ויינשטיין, עם מזוז. ראיתי יועצים משפטיים מקרוב. ראיתי איך מושכים תיקים. ראיתי איך הזמן עובר ודברים שצריכים לקרות לא קורים. ואז אתה מתלבט 'אני אצעק שהמלך הוא עירום'? כמו שאמרתי על חקירות ליברמן, כשהייתי בפרקליטות, 'זו תהיה קבורת החמור של התיק הזה' ו(פרקליט המדינה דאז, משה) לדור קרא לי למשפט שדה, לברר למה אמרתי משפט כל כך חריף. אמרתי לו: כי אני רואה לאיפה זה הולך".

אלף, שהתמנתה לפני כחודש לעמוד בראש התנועה לטוהר המידות, הוסיפה: "המערכת משתמשת בתהליכים שלה עצמה, כדי לפרק את התיק. האם אני חושבת שממסמסים את התיקים של נתניהו כמו שמסמסו את התיקים של ליברמן? וואלה, אני לא יודעת מה לומר. אתה שואל אם אני חוששת? כן, אני חוששת".

עוד 401 מילים
סגירה