ליברמן: "נתניהו הוא זה שלא רצה את ישראל ביתנו בממשלה"

בתגובות שפרסמו הבוקר ראשי הסיעות על הקדמת הבחירות הם בעיקר מאשימים אלה את אלה בהחלטה שהתקבלה ברוב של 74 ח"כים ● יו"ר יהדות התורה, משה גפני, פתאום לא פוסל להצטרף לממשלה עם יאיר לפיד ● אבי גבאי: "היינו חייבים לשקול את ההצעה להצטרף לממשלה"

אישור ההצעה לפיזור הכנסת (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
הדס פרוש פלאש 90
אישור ההצעה לפיזור הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר במסיבת עיתונאים: "נתניהו הוא זה שלא רצה את ישראל ביתנו בממשלה, הוא ניסה לקנות ח"כים ממפלגות אחרות. כל הזמן אני קורא 'מה מסתתר מאחורי ההחלטה של איווט?' מה הם רצו? נקמה אישית? אני חזור עוד פעם על העובדות: את עמדתנו בנושא חוק הגיוס קבענו מזמן, גם כשהבחירות לא היו באופק, והמשבר הקואליציוני בנושא החל עוד בפברואר-מרץ 2018".

בתגובה לדברי נתניהו אמש, לפיהם "ליברמן החליט להצטרף למחנה השמאל והקדים את הבחירות", אמר ליברמן: "האיש מקיסריה (נתניהו) מאשים את האיש מנוקדים (ליברמן) שהוא 'שמאלני'. אני רוצה להזכיר שראש הממשלה היה דווקא זה שהצביע בעד ההתנתקות בכנסת, שהוביל את ההתנצלות בפני הדיקטטור ארדואן, שמחליט להעביר 30 מיליון דולר לחמאס".

"הקדמת הבחירות קורית בגלל שתי מילים בלבד"

  • יו"ר כחול לבן, בני גנץ אמר בתגובה להקדמת הבחירות: "הקדמת הבחירות קורית בגלל שתי מילים בלבד – מבצר משפטי. במקום שהמיליונים יושקעו בבתי חולים, קשישים או ניצולי שואה הם יושקעו פעם נוספת בבחירות שיביאו אותנו לאותו מקום. אם נתניהו לא מצליח פעם ראשונה – בפעם השנייה היה צריך להעביר למישהו אחר".
  • מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד: "ביבי נכנע, נסחט, ובסוף נכשל. הוא לא הצליח להקים ממשלה, ועכשיו גרר את המדינה לעוד מערכת בחירות מיותרת, שתעלה מיליארדים, ומטרתה היחידה היא להציל אותו מהכלא".
  • יו"ר צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, יריב לוין: "העובדות פשוטות מאוד: אביגדור ליברמן הלך לבחירות ואמר לבוחרים שייכנס לממשלת ימין. הוא ידע שיש בימין מפלגות דתיות וחרדיות. ברגע שהסתיימו הבחירות והוא קיבל רק חמישה מנדטים, הבין שהוא לא נכנס לממשלה הזאת, והפיל אותה.

    "ליברמן דרש שלושה שרים שיחזיקו יחד חמישה תיקים. הוא התעקש על סעיף שידע שהחרדים לא יקבלו. זה כאילו שהיה אומר: אני מוכן להיכנס לממשלה, אבל יש לי רק דרישה אחת: שחברי הכנסת של יהדות התורה יבואו לאכול איתי צהריים במסעדה לא כשרה".

    מישראל ביתנו מסרו בתגובה לדבריו של לוין: "לוין צריך להיכנס לספר השיאים של גינס כשקרן האולטימטיבי בהיסטוריה של המשאים ומתנים הקואליציוניים במדינת ישראל".

  • יו"ר חד"ש, איימן עודה: "קיימת אפשרות לאיחוד רשימות המפלגות הערביות. זה הוכיח את עצמו רק פעם אחת וקיבלנו 13 מנדטים וזה עם הרשימה המשותפת. האוכלוסייה הערבית לא הצביעה בגלל פירוק הרשימה המשותפת וחוסר תקווה. גנץ התנהל כמו ימין ב' ולא הציג אלטרנטיבה. כשכחול לבן יבינו שהם צריכים להציג אלטרנטיבה, יש סיכוי לממשלה אחרת".
  • יו"ר מרצ תמר זנדברג: "אפנה למפלגת העבודה להיכנס לשיחות לקראת ריצה משותפת בבחירות. צו השעה הוא גוש שמאל גדול ומשמעותי לצדו של המרכז". זנדברג תקפה את התנהלותן של כל המפלגות האחרות סביב הקדמת הבחירות: "מי שהבטיחו לא לשבת עם נתניהו בשום אופן דווקא השתעשעו במחשבה. מי שהתחייבו לשבת איתו בכל מחיר בסוף ויתרו על זה, מי שהבטיחו שיהיו עצמאיים עד הסוף התאחדו".
  • יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי התייחס להצעה שקיבל ברגע האחרון להצטרף לממשלתו של נתניהו: "הייתה הצעה מאוד רצינית שענתה לדרישה של האנשים שיצאו להפגין במוצ"ש האחרון. חובתי כשמגיעה הצעה כזו לשקול אותה ולהציג בפני הסיעה, וזה מה שעשיתי. הסעיף הראשון בהצעה היה שאין פסקת התגברות, אין חוקי חסינות וחוקים פרסונליים, אין פגיעה ביועצים משפטיים ובשומרי הסף, ויש למפלגת העבודה זכות וטו על כל הצעת חוק שקשורה לדמוקרטיה. זאת הייתה הצעה ששומרת על הדמוקרטיה וחובתי לשקול אותה. בסופו של דבר הגענו למסקנה שזה כמעט בלתי אפשרי. הוא היה יכול להכניס אותנו לממשלה ואחרי זה להוציא אותנו".

 

 

עוד 618 מילים
סגירה