נתניהו: נאשר אמצעי מעקב דיגיטליים, מתכונת חירום במגזר הציבורי

המגזר הפרטי במתכונת מצומצמת ● כחלון: קרן סיוע של 5 מיליארד ש' ● מספר הנדבקים עלה ל-298 ● כחול-לבן מאיימים לעתור לבג"צ בדרישה להצבעה על יו"ר כנסת ● הכנסת נסגרה מחשש לחשיפה לקורונה ● השבעה סוריאליסטית: ריבלין נאם, רק נתניהו וגנץ במליאה ● ליצמן שוקל סגר על קרית יערים ● הצעת חוק: הדחת רוה"מ עם כתבי אישום ● הבורסה שוב נפלה ● יעל גרמן התפטרה לאחר אירוע מוחי

  • השבעת הכנסת ה-23 (צילום: גדעון שרון / דוברות כנסת)
    גדעון שרון / דוברות כנסת
  • השבעת הכנסת ה-23 (צילום: גדעון שרון / דוברות הכנסת)
    גדעון שרון / דוברות הכנסת
  • השבעת הכנסת ה-23 (צילום: גדעון שרון / דוברות הכנסת)
    גדעון שרון / דוברות הכנסת
  • השבעת הכנסת ה-23 (צילום: גדעון שרון / דוברות הכנסת)
    גדעון שרון / דוברות הכנסת
  • השבעת הכנסת ה-23 (צילום: גדעון שרון / דוברות הכנסת)
    גדעון שרון / דוברות הכנסת
07:10 עריכה

השר סמוטריץ' נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ: "אם נשארה בך טיפת יושרה וכנות, יבוא יום – כשתצא מהפוזיציה שמסמאת את העיניים – ותתבייש להסתכל לעצמך במראה".

07:28 עריכה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בראיון ל"ישראל היום" בעקבות הרצון של כחול לבן לבצע הצבעה לתפקידו: "החוק איננו מחייב אותי להביא את הבקשה לבחירת יו"ר כנסת כבר בישיבת הפתיחה של הכנסת. אין לי כוונה לעכב את הדיון בנושא במשך שבועות, ואינני נדבק לכיסא שאני מכהן בו כבר שבע שנים. מהלכים פוליטיים חפוזים, כמו בחירת יו"ר כנסת קבוע והעברת חקיקה שנויה במחלוקת, מטרתם לסתום את הגולל על האפשרות לאחדות שהעם רוצה".

07:31 עריכה

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי התייחס לכך שסימן אתמול וי לעבר משפחות שכולות שהפגינו מחוץ לבית הנשיא: "שמעתי נאצות ולא ידעתי במי מדובר. אבל גם אם מדובר במשפחות שכולות – יש קוד התנהגות, שלא מאחלים לחלות בקורונה ומוות".

בראיון לכאן רשת ב' הוסיף טיבי: "אנחנו לא אמרנו שאנחנו רוצים להיות בשום ממשלה, אבל נתניהו מנצל את אווירת המשבר על ידי חטיפת מערכת המשפט. אם כחול לבן תלך לממשלת אחדות או חירום בראשות נתניהו, למרות ההמלצה שלנו, זו תהיה מרמה והפרת אמונים".

07:33 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "אותנו זה לא מעניין מי יהיה ראש ממשלה ראשון. לגבי שיקול הדעת של נתניהו, אני רק יכול לצטט את מה שהוא אמר על אולמרט שהוא יכריע על בסיס אינטרס אישי".

על בחירת יו"ר הכנסת אמר ליברמן בכאן רשת ב': "כשיש הצעה שתומכים בה 61 חברי כנסת, חייבים להעלות אותה. אדלשטיין יכול למשוך עוד יום או יומיים, אבל זה לא סביר. אני מקווה שהוא יפעל על פי שיקולים ממלכתיים ולא פוליטיים".

07:41 עריכה

בצל התפרצות נגיף הקורונה, תתקיים היום אחר הצהריים השבעת הכנסת ה-23. בכל רגע נתון לא יהיו בתוך המליאה יותר מ-10 אנשים.

בשעה 15:20 תתקיים קבלת הפנים לנשיא המדינה ברחבת הכנסת
בשעה 15:45 נשיא המדינה יחתום בספר הנשיאים
בשעה 16:00 תחל ישיבת הפתיחה של הכנסת ה-23 והצהרת האמונים של חברי הכנסת במליאה

08:56 עריכה

סגנו של אבו מאזן הגיב על כך שיו"ר כחול לבן השיג 61 ממליצים להרכבת הממשלה: "אנו שמחים מאוד. לא על כך שבני גנץ מגיע לשלטון, אלא על כך שככל הנראה ניפטר מבנימין נתניהו שביצע פשעים נגד הארץ ונגד העם הפלסטיני. זה הישג חשוב".

09:08 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי נפרד מחברתו למפלגה, השרה לשעבר יעל גרמן, שהתפטרה בעקבות מצבה הבריאותי: "יעל, רפואה שלמה, מאחל לך לחזור לעשייה המבורכת והמשמעותית שמלווה אותך יום יום. תחסרי לנו".

09:13 עריכה

השרה לשעבר יעל גרמן משתפת מה הביא אותה להחלטה להתפטר מהכנסת: "לפני כשבוע עברתי ארוע מוחי קל. אני נמצאת בתקופת התאוששות ושיקום וחשבתי שאין לי את הכוח והאנרגיה להמשך העבודה בכנסת, במיוחד לאור האתגרים הצפויים…אני עוזבת עם הרגשת סיפוק על עבודה ציבורית אמיתית וחסרת אינטרסים זרים ומקווה שתאושש אמצא את המקום ממנו אמשיך לקחת חלק במאבקים הציבוריים החשובים ובעיקר בשמירה על הדמוקרטיה שלנו".

לפני כשבוע עברתי ארוע מוחי קל.אני נמצאת בתקופת התאוששות ושיקוםוחשבתי שאין לי את הכוח והאנרגיה הנחוצים להמשך העבודה…

פורסם על ידי ‏יעל גרמן – Yael German‏ ב- יום ראשון, 15 במרץ 2020

09:50 עריכה

תקרית מביכה אתמול בבית הנשיא – עמית סגל מחדשות 12 מדווח כי מאבטחים מנעו את כניסתה של השרה מירי רגב למשכן בזמן פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. לשרה הוסבר שהגיעה באיחור והפגישה כבר החלה, אך עדי ראייה דיווחו על צעקות רמות בין רגב והמאבטחים. השרה יצרה קשר עם אנשי לשכת ראש הממשלה בפנים, אך ללא הועיל.

10:27 עריכה

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס קיים היום דיון חירום עם צמרת משרדו יחד עם מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר ומנכ"ל שירות התעסוקה על הקלות לעצמאים ומעסיקים. בדיון, הנחה השר אקוניס את מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר להוציא לפועל שורה של הטבות והקלות עקב משבר הקורונה, וזאת בנוסף להקלות שניתנו לשכירים שפוטרו או שיצאו לחופשה ללא תשלום.

בין ההטבות אותן סיכמו השר אקוניס והמנכ"ל שפיגלר: דחייה של תשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות של חודש אפריל; פריסת התשלום הדחוי של חודש אפריל; הקפאה מוחלטת של פעולות האכיפה כולל אי הטלת עיקולים חדשים ודחיית הטיפול בעיקולים קיימים.

10:32 עריכה

יו"ר בל"ד, ח"כ מטאנס שחאדה, התראיין ב-103FM וסיפר על עמדת מפלגתו בנוגע להמלצה על מועמד לראשות הממשלה.

"עמדתנו הייתה שהרשימה המשותפת לא צריכה להמליץ, וניסינו לשכנע את השותפים, אבל בסופו של דבר הגיעו להחלטה, ואנחנו כיבדנו את החלטת הרוב", הסביר שחאדה את השינוי בעמדת מפלגתו לעומת בחירות ספטמבר.

שחאדה הוסיף: "העלינו את החששות שלנו שבסופו של דבר ינצלו את ההמלצה שלנו להקים ממשלת אחדות, אבל היו שיקולים אחרים, שאנחנו כן רוצים להחליף את נתניהו".

10:38 עריכה

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר: "נראה שבני גנץ מחויב להקמת ממשלה, בעוד כל פעולותיו של נתניהו מתחת לפני השטח, אומרות ' נחתור למערכת בחירות רביעית'". 

בראיון ל-103FM הוסיף: "היעד הוא הקמת ממשלה ציונית – ליברלית ורחבה. לפחות מהשיחות שהיו לנו עם בני גנץ וכחול לבן, היעד הוא זהה גם מבחינתם.  שבעת המנדטים שלנו נתונים לממשלה כזאת במתנה. אנחנו פנינו לראשי שתי המפלגות עם הנושאים הרלוונטיים. ההיענות מהליכוד הייתה שטרקו את הדלת בפנינו, כך שלא נותרה בפנינו כמעט אופציה להמליץ על הליכוד", אמר פורר.

10:43 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט קורא להפר ביודעין את הכללים ולעגל פינות באם יש צורך בכך. "אנחנו בעת חירום וצריך לפעול במהירות שיא כדי להקים את הקורונה. בכל מחיר".

10:56 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להחתים את חברי בלוק הימין על פנייה ליו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר העבודה-מרצ עמיר פרץ (ללא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן), על קריאה להקמת ממשלה. עם זאת, יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר מסרב להחתים בטענה שאסור לשבת עם כחול לבן, לאחר שאלה שיתפו פעולה עם הרשימה המשותפת.

11:16 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום דיון המשך בראשותו בנושא התאמת תפקוד המשק כדי להביא לצמצום המגפה, במשרד רה"מ בירושלים.

בדיון צפויים להשתתף שר האוצר, שר הבריאות, שר הכלכלה, שר התחבורה ראש המל"ל, מנכ"לי משרדים וגורמים נוספים.

11:21 עריכה

ח"כ רם בן ברק (כחול לבן), לאחר שהשר נפתלי בנט קרא לעגל פינות: "אני מקווה שזה לא הסטודנט צייץ או שוב נכנסו לך לחשוב האקרים. אתה שר הביטחון של מדינת ישראל ולא רשג"ד בצופים. תתאפס על עצמך. איפה נעלם הקור רוח, שיקול הדעת ויכולת קבלת החלטות תחת אש? גם בשעת חירום צריך לשמור על הכללים ועל המדינה".

11:46 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין עבר הבוקר בדיקה שגרתית לאבחון הנגיף קורונה. תוצאות בדיקת הנשיא, כמו גם של אנשי צוותו שנבדקו אף הם, יוודעו בהמשך.

בגופו של הנשיא בן ה-80 מותקן קוצב לב, ובשל כך הוא נוהג לעבור בדיקות סקר תקופתיות. מאחר שריבלין נמצא בקבוצת סיכון, ביקשו במד"א לערוך לו ולצוותו את הבדיקה לאבחון בנגיף.

11:52 עריכה

ח"כ מיקי זוהר הביע התנגדות להחתמה על מסמך הקורא לממשלת חירום. "התנהלות כחול לבן אינה עולה בקנה אחד עם ערכי מחנה הימין ואינה מראה שום סימני אחדות, אלא להפך. שיתוף הפעולה עם הרשימה המשותפת בניסיון שלהם להחלפת יו"ר הכנסת ולהקמת ממשלת מיעוט יחד (עם) ההתבטאויות המבישות שלהם כנגד ראש הימין אוסרת עלינו לשתף עמם פעולה".

11:54 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נמצא בדרכו לטקס הענקת המנדט בבית הנשיא. "יום מאוד משמעותי עבורי", אמר.

11:56 עריכה

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הודיע כי חתם על צו המאריך אוטומטית את תוקף רשיונות הרכב ב-30 יום ורשיונות הנהיגה של מי שצריך קורס רענון נהיגה ב-90 יום.

12:12 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק את המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר כחול בני גנץ. 

הנשיא אמר כי בחירות רביעיות אינן אפשריות. גנץ: "הימים הללו אינם ימים רגילים. אעשה הכל בכדי להקים בתוך ימים ספורים ממשלה לאומית, פטריוטית ורחבה. אשרת את כלל אזרחי ישראל ואגן על המתיישבים ביהודה ושומרון ועל האזרחים הערבים. אקים ממשלת ריפוי מהקורונה ומנגיף הפילוג והשנאה. לא אתן שתהיה כאן מלחמת אחים לעולם. מי שירים יד על המדינה הדמוקרטית ימצא את סופו הפוליטי". 

 

12:36 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את ראש הממשלה נתניהו: "במקום לטפל במגפת קורונה, נתניהו עוסק ביחסי ציבור ובניצול המשבר לטובתו האישית.

ברגע זה יש דבר אחד ויחיד שחייבים לעשות – לבצע אלפי בדיקות יזומות בקרב קבוצות הסיכון, ובמיוחד לאוכלוסיית בתי גיל הזהב ובתי החולים הגריאטריים".

13:04 עריכה

עוד תמונות שלא דמיינו שנראה אי פעם – בדיקת חום ליו"ר יולי אדלשטיין עם כניסתו למשכן הכנסת.

13:06 עריכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, שוחח עם יו"ר סיעת העבודה-גשר-מרצ ח"כ עמיר פרץ ועם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בעקבות קבלת המנדט להרכבת הממשלה. גנץ עדכן כי "בכוונתו לפעול להקמת ממשלה רחבה ככל הניתן שתתמודד עם האתגרים המשמעותיים של מדינת ישראל בעת הזו".

13:41 עריכה

ח"כ דוד ביטן: "תומך בחברי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שלא לאפשר הצבעת בזק בניגוד לתקנון הכנסת. לא נאפשר מחטף, זו לא דמוקרטיה". אז איך כן נראית דמוקרטיה?

13:43 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה להפנות חולי קורונה במצב קל וסטנדרטי למלונית, מצב קל עם נסיבות מיוחדות לבידוד ביתי ומצב חמור לאשפוז בבית חולים. זאת, על מנת להקל על בתי החולים ומערכת הבריאות.

כמו כן, הודיע כי ככל הנראה תיפתח מלונית ראשונה בתל אביב ביום רביעי הקרוב.

13:44 עריכה

יו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, שוחח עם יו"ר ימינה ושר הביטחון ח"כ נפתלי בנט בעקבות קבלת המנדט להרכבת הממשלה. גנץ עידכן כי בכוונתו לפעול להקמת ממשלה רחבה ככל הניתן שתתמודד עם האתגרים המשמעותיים של מדינת ישראל בעת הזו, הזמין את בנט להיפגש ואמר לו כי הוא נכון לסייע לו ככל הנדרש בתפקידו בעת הזו. בתגובה אמר שר הביטחון לגנץ כי לא ייפגש עמו כל עוד מפלגתו לא תתנער מתמיכתה של הרשימה המשותפת "תומכת המחבלים", לדבריו.

14:03 עריכה

גם יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן הודיע כי יסרב להיפגש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

14:38 עריכה

בנט קרא לגנץ "לשים את האגו והמחלקוות בצד" ולהצטרף לממשלת חירום לאומית בראשות נתניהו כדי לצלוח את משבר הקורונה. "עלינו לשלב זרועות", אמר.

 

15:06 עריכה

המסחר בבורסה בתל אביב הופסק היום בצהריים, לאחר שהמדדים נחתכו שוב בירידות חדות של מעל 8%, לאחר ההודעה על זינוק בחולי קורונה בישראל ובהתאם לנפילות בבורסות אירופה.

גם מחירי הנפט בעולם המשיכו לצלול היום וירדו מתחת ל-30 דולר לחבית. לעומת זאת מניית קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, דווקא עולה בכ-6%.

דלק דיווחה היום על מכירת אחזקותיה בחברת ההתפלה IDE, בניסיון להקטין קצת את המינוף והתחייבויות לבנקים. בימים האחרונים פורסמו הערכות לכך שהחברה בדרך להסדר חוב, והעלייה במניה מפתיעה כרגע, אחרי נפילה חופשית של 82% מתחילת החודש. ככל הנראה, העליה היום נובעת ממכירת 12% ממניות החברה הבת דלק קידוחים למשפחת דיין. מדובר במניות שמשועבדות לסיטיבנק כנגד הלוואה לחברה. בכל מקרה, הלחץ על בעל השליטה מתגבר והוא קרוב לאבד את החברה עם תספורת מדאיגה לציבור המלווים.

אל על דיווחה היום לבורסה על מגעים עם האוצר לקבלת סיוע.

15:07 עריכה

מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-344.

15:33 עריכה

משרד הבריאות: הדיווח האחרון על מספר חולי קורונה שגוי. המספר המדוייק יפורסם בהמשך.

15:38 עריכה

ועדת השירותים החשאיים בכנסת בראשות גבי אשכנזי דנה בהסמכת שב"כ לנושא קורונה, בהתאם לבקשת הממשלה. הוועדה מקיימת את הדיון אך לא תאשר את ההסמכה עד להבנת הנושא ושמיעת גורמי המקצוע.

15:41 עריכה

החלה השבעת הכנסת ה-23, הח"כים יופרדו לקבוצות קטנות. זו ההשבעה השלישית בתוך שנה. הח"כית לשעבר שלי יחימוביץ' חושבת שהפרדת הח"כים היא תרגיל שנועד למשוך זמן כדי לא להחליף את היו"ר.

16:02 עריכה

תמונה סוריאליסטית במליאה: גנץ ונתניהו כמעט לבד במליאה, יחד עם נשיאת העליון אסתר חיות. הנשיא ריבלין נואם מולם ולידו אדלשטיין.

"קיבלת את התשובה?", שואל גנץ, (לגבי הבדיקה), ונתניהו משיב בכן.

16:07 עריכה

הנשיא ריבלין מדבר על כך שפוליטיקה היא אמנות האפשר, אמנות הפשרה.

עם חייב למצוא דרך לכלכל את מעשיו ודרכיו המשותפות, חכמת הכורח … לפעמים אין אלטרנטיבות. המשבר הפוליטי אמיתי ועמוק, חוצה אותנו לשניים, ועדיין אין ברירה אחרת כי אין עם אחר ואין מדינה אחרת, בדמוקרטיה את השלטון אפשר להחליף, את העם אי אפשר להחליף, לא את חלקו ולא את מחציתו האחת או האחרת. נועדנו להיות כאן, כל שבטי ישראל. בקשה אחת לי אליכם: תנו לעם הזה ממשלה.

16:11 עריכה

הצעת חוק ראשונה של עודד פורר מישראל ביתנו: ניתן להדיח ראש ממשלת מעבר אם יש נגדו כתבי אישום. הצעת החוק אומרת שהמחליף של ראש הממשלה יהיה ח"כ מסיעתו ואם אין הסכמה זה יהיה זקן חברי הכנסת.

16:27 עריכה

אחרי ריבלין נאם היו"ר יולי אדלשטיין, לאחר מכן הושבעו גנץ ונתניהו לאחריהם נכנסו הח"כים האחרים בקבוצות של שניים-שלושה.

16:35 עריכה

איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות אומר היום כי הכוונה היא "לפיקוח מוגבר על האוכלוסייה מעל גיל 70, שהיא בסיכון. ייתכן שנבקש מאנשים פחות לצאת מהבית, אלא לסידורים הכרחיים. בממשלה שוקלים סגר על כלל האזרחים, ואם זה יקרה כל שכבות הגיל יתבקשו להישאר בבית עד ייאמר אחרת".

משרד הבריאות דוחף כעת להשבתה מלאה של המשק. מספר הנדבקים בקורונה עומד כעת על 255, לפי ההודעה האחרונה (הנכונה) של משרד הבריאות.

16:53 עריכה

צחי הנגבי התבקש לא להגיע להשבעה בכנסת, וסרב.

 

17:14 עריכה

הסתיימה השבעת הכנסת בסבבים.

17:18 עריכה

העליה במקרי נדבקי קורונה נובעת מכך שהגדלנו את מספר הבדיקות, כך אומר שר הבריאות יעקב ליצמן בראיון לגלי צה"ל. נגדיל את מספר הבדיקות עוד יותר כדי לבודד את כולם. לדבריו, אין צורך להשבית את המשק עוד יותר.

"יש מקום אחד שבו יש מספר נדבקים גדול, שוקלים לעשות סגר על יישוב אחד. לסגור יישוב זו החלטה לא פשוטה", הוסיף ליצמן.

בחדשות 13 מצטטים את שם היישוב, אם כי ליצמן עצמו לא נקב בו בראיון.

17:25 עריכה

כחול-לבן שלחה מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויועמ"ש הכנסת איל ינון, ובו התריעה שאם לא תכונס המליאה לבחירת יו"ר חדש לכנסת, הסיעה תעתור לבג"צ.

18:18 עריכה

הכנסת סוגרת את שעריה לח"כים בעקבות הגעתו של ח"כ הנגבי להשבעה, למרות שהוא נחשד בחשיפה לקורונה והתבקש לא להגיע.

18:34 עריכה

בליכוד טוענים שכחול-לבן לא באמת רוצים אחדות:

"ההתנהלות של כחול לבן מכשילה את המשא ומתן כבר בתחילתו. היא נגועה בחוסר תום לב משווע ובחוסר אחריות בזמן משבר לאומי ובינלאומי.

"כלפי חוץ מציגים כאילו יש להם נכונות להקים ממשלת אחדות ובפועל מקדמים חקיקה פרסונלית, אנטי-דמוקרטית ורטרואקטיבית שכל מטרתה לסכל את רצון הבוחר ולרמוס את הצבעתם של למעלה משניים וחצי מיליון אזרחים. אפילו באיראן וטורקיה לא מקדמים חוקים כאלו. כך לא מתנהלים כשרוצים להגיע באמת לאחדות.

18:38 עריכה

נתניהו בוחן החמרה בהגבלות, כמו למשל מעבר של המגזר הציבורי למתכונת חירום ודילול בעבודת המגזר הפרטי, בנוסף לצמצום תחבורה ציבורית.

18:56 עריכה

פיקוד העורף הודיע הערב שעד יום רביעי ייפתחו שני מלונות קורונה. אחד מהם בתל אביב, יקלוט חולים במצב קל. מדובר במלון דן בתל אביב שיקלוט את הנדבקים במצב קל ומלון דן בירושלים. אלה הם 2 מ-4 המלונות ששר הבטחון בנט הורה לפתוח עבור נדבקי קורונה. 700 חיילי מילואים מהפיקוד כבר גוייסו ובימים הקרובים יתתייצבו 1,300 נוספים.

19:05 עריכה

רז נזרי המשנה ליועמ"ש מפרסם חוות דעת שקובעת שאין בעיה בהחלטת שר המשפטים אוחנה להכריז מצב חירום ולהשבית את מערכת המשפט כמעט לגמרי. לדבריו, ההחלטה התקבלה בתיאום עם הנהלת בתי המשפט.

19:12 עריכה

חולה קורונה ניסה להימלט מבידוד בבית חולים וולפסון.

19:25 עריכה

בדיקת הקורונה של הנשיא וצוותו חזרו תקינות.

19:51 עריכה

נתניהו בהתייעצויות לגבי ההגבלות החדשות. כאמור, נבחנת העברה של המגזר הציבורי למצב חירום. ייתכן שראש הממשלה ימסור הצהרה לתקשורת ב-20:30. משרד הבריאות רוצה השבתה מלאה, משרד האוצר מתנגד. מספר המובטלים מסתכם ב-54 אלף איש, והמספר הזה ככל הנראה יעלה באופן משמעותי בקרוב.

20:00 עריכה

מספר הנדבקים בקורונה עלה היום ל-277, כאשר 4 מהם מאושפזים במצב קשה. מספר בדיקות המעבדה עלה היום ל-1,200.

20:26 עריכה

הבורסה בוול סטריט נופלת עכשיו בשיעור חריג של 10%, יום אחרי שנגיד הבנק המרכזי בארה"ב הוריד את הריבית לאפס. בתל אביב נרשמו היום ירידות של 8% והמסחר הופסק בצהריים, אך לבסוף הם התמתנו וסגרו בירידה של 4% – 5%.

20:28 עריכה

נתניהו ימסור הצהרה ב-21:00.

20:50 עריכה

נתניהו צפוי להכריז על "מתכונת פעילות מצומצמת", לפי דיווח ב-N12. הכוונה היא שהמגזר הציבורי יעבור למתכונת חירום, כאשר העובדים החיוניים יעבדו מהבית והשאר יוצאו לחל"ת עד אחרי פסח. מוסדות חיוניים כמו משטרה ובנקים ימשיכו לפעול.

21:27 עריכה

נתניהו מוסר את ההצהרה על צמצום הפעילות במשק:

אצלנו בישראל יש עליה מתונה בתחלואה ואנו עושים הכל כדי שהיא תישאר בשליטה, ישראל מקדימה את רוב מדינות העולם בצעדים נחושים ושיתוף פעולה של האזרחים. הערב אני מודיע על צעדים חדשים להאט את התפרצות המחלה.

הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום שיאפשרו שימוש בצעדים דיגיטליים למלחמה בקורונה… דנו בממשלה במשך 6 שעות בנושא הזה, כל השרים, ביקשנו פיקוח קפדני על האמצעי הזה כדי שלא יעשה בו שימוש לרעה, הערב נאשר את השימוש בכלים הדיגיטליים ל-30 יום, נשמור על איזון בין צרכי הפרט לצרכי הכלל.

3 צעדים בתחום הכלכלה, שיהיו תקפים עד תום הפסח. אני לא מכריז על הסגר כללי, ומקווה מאוד שלא נגיע לזה, כן נפעיל סגר מקומי במקומות של התפרצות: מעבר מגזר ציבורי למתכונת חירום, מעבר מגזר פרטי למתכונת מצומצמת.

עד 80% מהעובדים במגזר הציבורי יוצאו לחופשה עד אחרי פסח. כל מנכ"ל יודיע לעובדים מי מהם מגיע לעבודה ומי יוצא לחופשה. כל ההנחייה הזו כוללת את השלטון המקומי.

מעבירים את המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת, העסקים והחברות נדרשים לצמצם את מספר העובדים ב-70%. יהיו התאמות בהתאם לתעשיות ספציפיות. הדרישה לא מופנית לעסקים של עשרה עובדים ומטה בתנאי שישמרו על כלל המרחק של 2 מטר בין אדם לאדם. תשמרו על ההפרדה הזו.

אנחנו מעמידים הערב רשת בטחון כלכלית לאזרחי ישראל. משאירים שירותיים חיוניים במתכונת מלאה. אין בעיה של מזון, גם לא לחג, אין סיבה להתנפל על הסופרים. השירותים החיוניים כוללים את הבריאות, בתי המרקחת והבטחון ועוד.

התחבורה הציבורית נמשכת אבל יש שינויים ואני מבקש לעקוב אחריהם באתר משרד התחבורה. אנחנו מתגברים צוותים רפואיים שעומדים בקו הראשון.

בימים האלה אנחנו לא יכולים להתחבק ולא ללחוץ ידיים אבל אנחנו אוהבים זה את זה ודואגים זה לזה, אני מכיר את העם שלנו והכוחות הטמונים בו. התרגשתי לראות מתנדבים מביאים סלי מזון לפתח הבית, חתונות מצומצמות וילדים שמתנדבים להיות שמרטפים … יחד נעמוד ויחד ב"ה ננצח במאבק הזה גם אם זה יקח זמן.

משה כחלון, שר האוצר:

אתגרים בריאותיים וכלכליים חסרי תקדים … אחרי דיונים רבים ואתגר לא פשוט, לא הכרנו כזה דבר בעבר, הגענו למספר החלטות עם ראשי הארגונים, התסדרות, תעשיינים ונוספים.

המגזר הציבורי יפעל במתכונת שעת חירום, שירותים חיוניים כרגיל, שאר העובדים יצאו לחופשה עד אחרי פסח.

לגבי המגזר העסקי, אנחנו ערים לבעיות שנוצרו … כעת, לגבי השכירים במגזר העסקי, אנשים שיצאו לחל"ת, יקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים, עד היום על מנת לקבל זכאות לאבטלה היית צריך לצבור 12 חודשי עבודה, בגלל המשבר המיוחד מורידים את הזכאות ל-6 חודשים.

לגבי עסקים קטנים ועצמאיים, מקדימים תשלומים לכל הספקים, חשבונית מאושרת מקבלים את הכסף. יש הנחיה של החשב הכללי להעביר את הכסף באופן מיידי. העברת המע"מ של עסקים קטנים לסוף אפריל.

יש לנו גם דחיית תשלומי חובה לעצמאיים ועסקים קטנים, לרבות תשלומי ארנונה עסקית, לדחות בחודש, עיריות חדשות שתהיה להן בעיה נעמוד מולן, תשלומי מים אפשר לדחות, ביטוח לאומי – לדחות, חברת חשמל תגלה גמישות לגבי אנשים שלא יוכלו לשלם חשמל.

יהיה מענק סיוע מיוחד לעצמאים בסך עד 6,000 שקלים, מול ההפסדים הצפויים בפעילות המשקית. צעדים אלו נועדו לתת פתרון זמני עד אחרי הפסח. נמשיך לשבת עם ארגוני העובדים והסקטור העסקי במטרה לגבש צעדים נוספים.

בנוסף לקרן התזרימית של 8 מיליארד שקל (הלוואות) … אנחנו מבקשים ללכת, גם הבנקים יבואו לקראת וממש קשובים לעניין הזה, כמו כן אני מכריז הערב שבכוונתי להקצות עוד 5 מיליארד שקל לחבילת צעדים להניע את המשק, להוסיף עוד 5 מיליארד שקל שיסייעו לעסקים קטנים, הפרטים יגובשו בימים הקרובים במטרה לתת למשק לצלוח את התקופה ולצאת ממנה מחוזקים.

21:58 עריכה

מספר חולי קורונה עלה ל-298. עליה של 21 חולים מהעדכון האחרון. 4 מהחולים במצב קשה. על היישוב קריית יערים הוחלט להטיל סגר בשל ריכוז התפרצויות הנגיף במקום.

22:35 עריכה

החלטת נתניהו לאשר מעקב דיגיטלי בממשלה ולא דרך ועדת חוץ ובטחון מעוררת ביקורת.

סגירה