קבלן הריסות

תעמולת בחירות של כחול לבן, שבה נראים נתניהו ואוחנה, 1 במרץ 2020 (צילום: Oded Balilty, AP)
Oded Balilty, AP
תעמולת בחירות של כחול לבן, שבה נראים נתניהו ואוחנה, 1 במרץ 2020

ממשלת המעבר הזמנית שבראשה עומד נאשם שדוחה את קיצו, איבדה מזמן את הבושה, את הבלמים, את הצפון והמצפון וכל סממן לאיזשהו מנהל תקין.

ממשלת המעבר הזמנית שבראשה עומד נאשם מתנהלת כממשלה נבחרת לכל דבר ועניין, מחליטה החלטות הרות אסון לדמוקרטיה הישראלית, וכשצריך לטפל בעניינים דחופים הקשורים לדאגה לאזרחי ישראל, היא לפתע "נזכרת" שהיא ממשלת מעבר זמנית ולכן אינה רשאית להחליט.

ממשלת המעבר הזמנית מתנהלת כממשלה נבחרת ומחליטה החלטות הרות אסון לדמוקרטיה. אך כשצריך לטפל בעניינים דחופים הקשורים לדאגה לאזרחי ישראל, היא "נזכרת" שהיא ממשלת מעבר זמנית

ראש ממשלת המעבר הזמני זה שנה, שמתנהל כראש ממשלה נבחר לכל דבר ועניין, "נזכר" לפתע פתאום שהוא ראש ממשלת מעבר שלא יכול לתפקד כראש ממשלה נבחר. אז הוא קרא לבני גנץ (כן, אותו בני גנץ שרק לפני רגע היה לפי קמפיין הליכוד, מגמגם, סוטה מין, סכנה לדמוקרטיה ולישראל, תומך במחבלים וכדומה) לחבור אליו לממשלת חירום בראשותו ובתנאים שלו.

שר משפטים דחליל החליט על עת הנאשם לסגור את בתי המשפט ובכך השיג הנאשם את דחיית משפטו. מישהו צריך לספר לו ששום טריק לא יעזור לו, הוא רק דוחה את הקץ שיגיע בסופו של דבר, הוא יישפט וקרוב לוודאי שיורשע.

עד שיישפט ועד שיורשע הוא יחריב כל מה שזז ועומד כאן. אבל לא יעזור לו, הוא יכול להילחם בבתי המשפט, בשומרי הסף ואף לנצח בקרב כזה או אחר, אבל הוא לא יכול להילחם בַּזמן ולא באזרחי ישראל. הזמן ואזרחי ישראל חזקים ממנו, הזמן ואזרחי ישראל יביסו אותו בסופו של דבר.

לכן אסור בתכלית האיסור לשתף איתו פעולה. לא עושים עסקים עם מי שמתנהל כמפיונר מסוכן, נוכל־על שקרן ולא אמין.

אין אמון במי שריסק את מוסדות השלטון ואת אמון העם בהם, ופורר אותנו לפירורים דקים של שנאה. אין אמון במי שהפר ומפר אמונים כדרך חיים. אין אמון במי שהשקר, הנוכלות והכזב הם לחם חוקו ושגרת חייו. אין אמון במי שביטל הלכה למעשה את הפרדת הרשויות בישראל.

על כחול לבן לפעול בדחיפות להחלפת יושב ראש הכנסת כדי להשיב את הפרדת הרשויות שהנאשם נתניהו ביטל. לאחר מכן עליה לפעול לכונן ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ, ואם הדבר אינו מאפשר אזי לפעול לממשלת חירום לאומית בתנאים שלה, והתנאי הראשון הוא שהנאשם נתניהו לא יוכל להיות ראש ממשלה בממשלה כזאת.

על כחול לבן לפעול בדחיפות להחלפת יו"ר הכנסת, לפעול לכינוןן ממשלת מיעוט בראשות גנץ, ואם לא מתאפשר אזי לפעול לממשלת חירום לאומית בתנאיה שלה, שהראשון בהם הוא שהנאשם לא יוכל לכהן בה כרה"מ

אם זה לא מסתייע נלך לבחירות רביעיות.

ומילה אישית לנאשם נתניהו:

תגיד, אתה רציני?! אתה אחראי לכל הבלגן הזה (ללא קשר לִנְגיף קורונה), אתה גרמת לכל התוהו במדינה, אתה מְקור הזיהום, הזוהמה והטינופת. למה שאחרים יעזרו לך לנקות אותם? נקה אותם בעצמך! כחול לבן בראשות גנץ אינם על תקן הסדרנים, המנקים או הסמרטוטים שלך, שומע?

כל דבר שנגעת בו נהרס, נחרב, נסגר והושמד. אתה מומחה בהרס, בסגירה, בהשמדה. ממש קבלן הריסות וזבל. לבנות אינך מסוגל, מעולם לא היית מסוגל. משל למה הדבר דומה? לילד בן שנתיים שעומד ליד מגדל קוביות. בעיטה אחת קלה במגדל תפרק ותהרוס אותו, אבל אם תבקש מהילד לבנות שוב את המגדל – הוא לא יֵדע מה אתה רוצה ממנו. כך נתניהו.

והראי"ה קוק ניסח את זה טוב ממני: גבורת הרצון מחוללת את היכולת.

כי קל מאוד להרוס. זו ממש לא חוכמה גדולה לקלקל, לעקור, להחריב, לפרק, להתפרק, לפלג, להתפלג, לנתק, להתנתק, לוותר, לשנוא, לנקום, לפחוד, לריב, להילחם.

הרבה יותר קשה לבנות. נדרשים הרבה יותר אומץ, גבורה, חוזק נפשי, ביטחון עצמי וכוח רצון לזרוע, לתקן, לשקם, להשתקם, לאחד, להתאחד, לחבר, להתחבר, לגבש, להתגבש, להתעקש, לאהוב, לחיות בשלום.

הנאשם נתניהו, אילו הייתה בך טיפת הגינות ויושרה, אילו הייתה בך וטיפת אהבה למדינה ולאזרחיה, היית מכבד את עצמך ואותנו, מתפטר ומטפל בענייניך הפליליים. אבל בחרת ואתה בוחר להתבזות ולבזות אותנו. בחרת ואתה בוחר לזלזל במוסדות המדינה ולהילחם בהם. ישראל ואזרחיה מעניינים אותך כשלג דאשתקד, כקליפת השום, כמצבה שכוחת אל של אדם מת שאיש אינו זוכר. רק הכיסא שאתה יושב עליו מעניין אותך וההימלטות ממשפט ומהכלא, לכן אתה נאחז בכיסא הזה כאחוז אמוק וטירוף. לכן אתה עושה הכול כולל הכול להישאר עליו עוד קצת.

אתה מומחה בהרס, בסגירה, בהשמדה. ממש קבלן הריסות וזבל. לבנות אינך מסוגל. למה הדבר דומה? לילד בן שנתיים ליד מגדל קוביות. בעיטה אחת קלה תפרק ותהרוס את המגדל, אבל אם יתבקש לבנות אותו שוב – לא יֵדע איך

אתה הרי לא טיפש כמו חסידיך השוטים, אתה מבין ויודע שראש ממשלה נבחר כבר לא תזכה להיות, מה שנשאר לך הוא להישאר ראש ממשלת מעבר זמני כמה שיותר זמן, ובדרך לרמוס כל נורמה, לדרוך ברגל גסה על כל ערך מוסרי ומצפוני ולמוטט את אושיות הדמוקרטיה הישראלית.

תגיד, מי שמתנהל כמפיונר, אתה חושב שכולנו מטומטמים? אתה חושב שכולנו אוחנה, ביטן, אמסלם ורגב? ההצגות שלך לא עושות עלינו רושם, אנחנו ממשיכים להילחם בך עד שתעוף.

אחרי שתתפנה מבלפור ניאלץ לנקות ביסודיות את המעון הרשמי של ראש הממשלה, לחטא חיטוי יסודי ועמוק ולטהר את הזוהמה והטינופת – הפיזית והמטפורית – שאתה ומשפחתך משאירים אחריכם, ורק אז להכניס לבלפור את ראש הממשלה הבא של ישראל.

את אותו טיהור וחיטוי נצטרך לעשות גם לחברה הישראלית שמוטטתָּ.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 783 מילים
סגירה