רופאים מזהירים: חולים מפחדים להגיע לבתי החולים ומתים בבית

האיגוד הנוירולוגי בישראל מדווח על ירידה של 50% בהגעת חולים עם סימני שבץ מוחי לבתי החולים, מאז שהחלה בהלת הקורונה ● רופאים מדווחים על ירידה דרמטית בהגעת חולים במחלות מסוכנות שאינן קורונה לבתי החולים, בשל הפחד להידבק בקורונה ● האיגוד הנוירולוגי קורא לחולים במצבי חירום: "תגיעו לבתי החולים. אל תישארו בבית"

פרמדיק מבצע פעולות החיאה בחולה שהתמוטט (צילום: iStock Henfaes)
iStock Henfaes
פרמדיק מבצע פעולות החיאה בחולה שהתמוטט

האיגוד הנוירולוגי בישראל והחברה הישראלית לשבץ מוחי הוציאו קריאה בהולה לציבור, במטרה לעודד חולים שזקוקים לטיפול רפואי דחוף להגיע לבתי החולים ולקבל טיפול.

דוברת האיגוד הנוירולוגי בישראל וארגון הרופאים הפנימיים, פנינה שלו, אמרה לזמן ישראל: "יש ירידה דרמטית בהגעת חולים בכל המחלות לבתי החולים, כולל חולים קשים במחלות מסוכנות, ואנשים במצוקות רפואיות שזקוקים לטיפול דחוף. יש ירידה של 50% בהגעת אנשים לבתי החולים בתחום שבץ המוח, בגלל בהלת הקורונה. אנחנו קוראים לציבור להגיע לבתי החולים כשהוא זקוק לכך".

גורם בארגון הרופאים הפנימיים אומר: "לא צריך להיות כאן אפילו ישראלי אחד שזקוק לטיפול רפואי ולא מגיע. מספר המקרים שבהם מבקרים בבתי החולים בישראל אינו גבוה מספיק כדי להצדיק אי הגעה של חולים לבתי חולים לצורך טיפול במחלות קשות ומסוכנות. אם חולים בשבץ מוחי לא מגיעים לבתי החולים הם מתים בבית.

"הבעיה בבתי החולים בישראל היא לא שמסתובבת שם מגיפה מסוכנת, שהורגת אנשים בהמוניהם. זאת לא המציאות ואין חשש כזה. הבעיה היא שמערכת הבריאות בישראל מיובשת ונמצאת על סף קריסה. בבתי החולים חסרים רופאים, אחיות, מיטות, וציוד חיוני. התרענו על הסכנה הזאת אינספור פעמים, ולא הקשיבו לנו. לכן יש צורך בכל ההיערכות וצעדי הבידוד והמניעה".

צוות רפואי עם לבוש מגן מפנה באמבולנס חולה עם חשד שנדבקה בקורונה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
צוות רפואי עם לבוש מגן מפנה באמבולנס חולה עם חשד שנדבקה בקורונה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בהודעת האיגוד הנוירולוגי נכתב: "אנו בימים קשים ובתקופה מאתגרת וקשה. גם בתקופה זו מחויבת קהילת הנוירולוגים בישראל לפעול ללא לאות להפחתת נטל שבץ המוח. בראש ובראשונה באמצעות טיפול מהיר, מדויק ומציל חיים בזמן שבץ מוח בבתי החולים. שבץ מוחי הפוקד רבים הוא מצב חירום רפואי המצריך פעולה נמרצת ומהירה של גורמים רפואיים שונים והקצאה מתמשכת של משאבים יקרים".

"יש ירידה דרמטית בהגעת חולים בכל המחלות לבתי החולים, כולל חולים במחלות מסוכנות, ואנשים במצוקות רפואיות שזקוקים לטיפול דחוף. יש ירידה של 50% בהגעת חולים לבתי החולים בתחום שבץ המוח, בגלל הקורונה"

"כל מי שחווה סימני שבץ מוח כחולשה פתאומית בצד אחד של הגוף, הפרעת דיבור, סטיית זווית הפה, הפרעת ראיה או ראיה כפולה יש להזמין מיד אמבולנס ולהגיע בדחיפות לבית החולים כדי לקבל טיפול מציל חיים ומונע נכות".

"הצוות הרפואי המטפל בשבץ מוחי בבתי החולים ערוך ומוכן וימשיך לפעול לפי אמות המידה הגבוהות הקיימות. במקביל יפעלו הצוותים לצמצם אשפוזים וימליצו על בירור רפואי שיוכל להתבצע ברפואת הקהילה".

עוד 332 מילים
סגירה