אזור הדימדומים

כרזה של "אזור הדימדומים" (צילום: CBS)
CBS
כרזה של "אזור הדימדומים"

בסדרה "אזור הדמדומים" היה פרק שעקב אחר תהליך חורבן עצמי שעוברים דיירי שכונה פרברית תמימה ונורמלית. לאחר שבערב המאוחר עצם מואר בשמיים משך תשומת ליבם. כולם יצאו להביט בו ולתהות יחד. מיד לאחר מכן נפלה עלטה על השכונה בגלל הפסקת חשמל. ואז חזר החשמל ותאורת הרחוב, ואז שוב נפל, וחוזר חלילה כל כמה שניות.

כשהלילה ירד הספקולציות עלו, ותהיות התחלפו בפחדים. אלו עם דימיון מפותח המציאו סיבות, אלו עם לב חלש חיפשו אשמים. ויכוחים הובילו לריבים, צעקות למכות, שכנים נגד שכנים.

כשהלילה ירד הספקולציות עלו, ותהיות התחלפו בפחדים. אלו עם דימיון מפותח המציאו סיבות, אלו עם לב חלש חיפשו אשמים. ויכוחים הובילו לריבים, צעקות למכות, שכנים נגד שכנים

בסוף הפרק נחשף לצופים מכשיר ששלט בחשמל בשכונה, אותו הפעילו וכיבו לסירוגין שתי דמויות. "זה כל מה שצריך כדי להביס אותם" שוחחו לעצמם "בלי נשק אפשר לגרום להם לאכול אחד את השני, וככה נעבור משכונה לשכונה עד שכל העולם יהיה שלנו". ואז שתי הדמויות עלו בגרם מדרגות של כנראה חללית.

התקשורת עם סיקור מתמשך ובלתי פוסק של COVID19 והממשלה הימנית זורעים בנו פחד. אלו מתאוות בצע ורייטינג, ואלו בגלל שכוח ושליטה הם מטרה, לא אמצעי. האחרונים רוצים שנקבל החלטות על סמך רגשות. להפוך אותנו קלים להשפעה, כמו עדר שמנקה מדפים בסופרמרקטים.

כשאנחנו מחכים מחוץ למרכול שיפתח כבר, כדי למלא עגלה בנייר טואלט, אנחנו אמוציונלים ולא חושבים לוגית. זה מצב מאוד מסוכן עבור עצמנו, כי אם נתבקש, בשביל ביטחון רגעי, נהיה מוכנים להחזיר לאלו שאנחנו נתונים למרותם מזכויותינו יקרות הערך. זכויות שהיסטורית לא ניתנו לנו בעטיפות מתנה. האנושות נדרשה להקיז הרבה דם עבורן, בכל רחבי העולם, לאורך הרבה מאוד זמן.

רק פשיסטים ממהרים לשלול זכויות מכולנו. על אחת כמה וכמה במחטף, בלי ועדה, בלי פרלמנט, ובלי פיקוח ציבורי. הם אויבינו האמיתיים – האויב שבפנים, והם הסכנה האמיתית – אף יותר מוירוסים.

חשיבות זכויותנו לנו עולה על כל מצב חירום. וירוס ש-97% מאיתנו מחלימים ממנו רחוק מלהצדיק שלילת זכויות תקדימית מ-100% מאיתנו. עבור מי ששולטים באמצעי התקשורת, מצבי חירום אפשר לקטוף מהעץ.

זה מצב מאוד מסוכן עבורנו, כי בשביל ביטחון רגעי נהיה מוכנים להחזיר לאלו שאנחנו נתונים למרותם מזכויותינו יקרות הערך. זכויות שהיסטורית לא ניתנו לנו בעטיפות מתנה. האנושות נדרשה להקיז הרבה דם עבורן

ממשלה אחראית בונה תשתית חסונה שתעמוד במצבי חירום. אסונות טבע, משברים עולמיים, מלחמות, וגם וירוסים. ממשלה לא אחראית מקצצת ברשתות הביטחון של כולנו גם בעתות של שגשוג. לנו יש למצער את האחרונה, ממשלה ימנית ניאוליברלית, שאכן מקצצת קיצוצים רוחביים בבסיס התקציב, ללא קשר לקופת המדינה, גם כשיש הכנסות של מיליארדים מאקזיטים שאיש במשרד האוצר לא צפה ולקח בחשבון בעמודת ההכנסות.

לגרש תיירים, להשבית את המשק, אלו הפתרונות הכי זולים עבור מי ששולטים בקופת המיסים. כנ"ל לבזבז חד פעמית על סופר-טאנקר את כל עשרות המיליונים שקוצצו ממערך הכבאות משך שנים. השריפה בכרמל היא דוגמא זכורה היטב להשלכות הקיצוצים (חרף התראות ציבוריות ודוחות מבקר מדינה – כי קיצוץ היא האידאולוגיה). אם היה מערך הכבאות מתוקצב, עם כוח אדם וציוד מודרני, ואם היה נשמר המערך המוטס, השריפה היתה נמנעת והכרמל היה ניצל.

אבל מטרת הניאוליברלים הגלויה היא להקטין את כלל שירותי המדינה, כולל רשתות הביטחון, ולהשתמש בכספי השירותים הציבוריים ורשתות הביטחון למטרות פוליטיות, אפילו לא כהשקעה במנועי צמיחה, לקצץ לשם שימור השלטון, זהו שלטון ימין ניאוליברלי, וסיפורי ניקולו מקיאוולי.

ממשלה אחראית בונה תשתית חסונה שתעמוד במצבי חירום. אסונות טבע, משברים עולמיים, מלחמות, וגם וירוסים. ממשלה לא אחראית מקצצת ברשתות הביטחון של כולנו גם בעתות של שגשוג. לנו יש למצער את האחרונה

זה גם זול לרשת במצלמות את כבישי ישראל, במקום להשקיע בתשתיות עצמן ולהגדיל את כוח האדם של מחלקת התנועה. וזה גם זול לסגור את המיון הממשלתי בק"ש במקום להרחיבו לבית חולים אזורי. או לתת מענה שימנע מותם של-6000 איש בכל שנה מזיהומים שנדבקו בהם בתוך קטלי בתי החולים. וזה גם זול לפזר מיגוניות במקום להתגייס לטיפול שורש.

ואפשר להמשיך עם הדוגמאות בכל שירותי המדינה, בחינוך, ברווחה, וכולי וכולי. קואליצית מפלגות הימין תבחר תמיד בדרך הכי זולה לפתרון. כל מה שאנחנו מקבלים מהם עבור כספי המיסים שלנו הוא תוצרת סין ומתפרק לנו בידיים, כך גם המענה לקורונה.

פתרון תוצרת גרמניה לוירוס הקורונה היה לבודד רק את האוכלוסיה שבסיכון, כלומר המבוגרים מאוד ומי שגופם חלש ומערכת החיסון שלהם חלשה, וששאר המשק יתפקד כרגיל. זה פתרון של מדינה עם תשתיות בריאות איתנות שהושקע בהן די והותר כדי לתת תחושת ביטחון לאזרחים, שמערכת הבריאות המצוינת שלהם תמשיך לתפקד הרבה אחרי הוירוס והרבה אחרי שמערכת הבריאות המקוצצת שלנו תקרוס. כך עשו במדינות הסקנדינביות, עם המודל הקיינסיאני, והאידאולוגיה השלטת הסוציאל-דמוקרטית: הרחבת זכויות על בסיס השקעה ציבורית רחבה. זו התרופה למחלה, וגם לוירוס הקורונה.

נמרוד גז-חבר הוא איש שמאל פרוגרסיבי. סוציאל-דמוקרט. אתאיסט. רודף צדק אמת ושוויון בין בני האדם כולם. תובע אחריות על החלשים. ציוני שמאמין שהעם היהודי חייב להיות אדון לגורלו. נולד בעיר. גדל במושב. התחנך בעיקר בחינוכית

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 710 מילים
סגירה