נתניהו: אם הציבור לא יפעל על פי ההנחיות - לא אהסס להפעיל צו

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פרסם צו: לא יותר מעשרה אנשים בכנסת ● ח"כ בני גנץ: לליכוד אין רוב בכנסת ולכן הוא סוגר אותה - לא נאפשר זאת ● ריבלין שוחח עם אבו מאזן: משבר הקורונה אינו מבחין בין בני אדם, שיתוף הפעולה הכרחי ● אדלשטיין סגר את הכנסת עד יום שני. כחול לבן: נעתור לבג״ץ ● ריבלין לאדלשטיין: כנסת לא מתפקדת היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה

בנימין נתניהו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
בנימין נתניהו
07:15 עריכה

חבר הכנסת אבי ניסנקורן מכחול לבן והשר זאב אלקין מהליכוד צפויים להיפגש הבוקר כחלק מהמשא ומתן להקמת ממשלה.

07:19 עריכה

שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, שר החקלאות והשר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר נכנסו לבידוד, לאחר שהתברר אמש שראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', שעימו נפגשו, חולה בקורונה.

07:53 עריכה

משרד הבריאות פרסם אתמול שורה של הנחיות חדשות, המחמירות את הדרישות מהציבור הישראלי. בין היתר נאסר על הציבור לבקר בקניונים, בחופי הים ובפארקים; אין לצאת מהבית להוציא במצבים המחייבים זאת; ויש להימנע מאירוח של חברים ובני משפחה שאינם מתגוררים בבית.

08:04 עריכה

בכנסת מתכוונים לבקש לערוך בדיקת קורונה לכל 120 חבריה – כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן. אתמול נדרשו ארבעה מחברי הכנסת, אריה דרעי, צחי הנגבי, רם בן ברק ואלון שוסטר, להיכנס לבידוד לאחר ששהו במחיצת חולה בקורונה.

בימים האחרונים עברו הנשיא ריבלין וראש הממשלה נתניהו בדיקות קורונה ונמצאו שליליים.

08:40 עריכה

השר צחי הנגבי הכחיש בגלי צה"ל את הדיווח של אריה גולן בתאגיד השידור כאן, שלפיו נצפה מפר את בידוד הבית שבו הוא מחויב ונצפה רץ ברחובות מוצא.

09:08 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, מתח הבוקר ביקורת על כך שפעילות הכנסת מושבתת.

09:56 עריכה

יושב ראש סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיש הצעת חוק להחלת החוק הישראלי בבקעת הירדן והצעת חוק עונש מוות למורשע ברצח בנסיבות טרור.

11:16 עריכה

התחממות ביחסים? גנץ שיתף פוסט של נתניהו, ראש הממשלה הודה ליושב ראש כחול לבן.

חשוב מאוד!תודה, בניבני גנץ – Benny Gantz

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום רביעי, 18 במרץ 2020

11:28 עריכה

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, פתח את המליאה ומייד הוציא אותה להפסקה בהיעדר נושאים על לסדר היום. במקביל נועדים נציגים של הליכוד וכחול לבן בניסיון לגבש הסכמה בעניין הקמת ועדות הכנסת.

11:33 עריכה

חברי כנסת תוקפים את התנהלותו של יושב הראש אדלשטיין, שהפסיק את דיון המליאה מייד לאחר שנפתח.

11:43 עריכה

קצין הכנסת יוסף גריף מעריך ש"במוקדם או במאוחר" צריך יהיה לסגור לחלוטין את בניין הכנסת ולהשבית את הפעילות – כך אמר מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', לפי דיווח של חדשות 13. סחרוביץ' אמר את הדברים בדיון היערכות שהתקיים אתמול, בטרם נודע שחברי הכנסת דרעי, הנגבי, בן ברק ושוסטר צריכים לשהות בבידוד.

11:46 עריכה

פגישתם של נציג הליכוד זאב אלקין ונציג כחול לבן אבי ניסנקורן הסתיימה בפיצוץ. השניים לא הגיעו להסכמות בעניין הקמת ועדת הכנסת.

12:17 עריכה

חברי כנסת מגוש ה-61 – כחול לבן, הרשימה המשותפת, העבודה-מרצ וישראל ביתנו – מוסיפים לתקוף את הליכוד על התנהלותו.

12:30 עריכה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הורה למשטרה להיערך לאפשרות שיוטל סגר מלא על הציבור בישראל. ארדן הנחה להיערך לאופציה זו בדיון טלפוני שקיים אתמול.

12:39 עריכה

חבר הכנסת אלון שוסטר מכחול לבן מדווח מהבידוד –

13:01 עריכה

אחרי שגנץ שיתף פוסט של נתניהו, וראש הממשלה הודה ליושב ראש כחול לבן, הציע הנשיא לריבלין "להמשיך עם זה לשולחן הממשלה".

13:05 עריכה

שר החינוך ויושב ראש הבית היהודי, רפי פרץ, אינו חולה בקורונה – כך נמצא בבדיקה שערך, אחרי שחש ברע.

13:39 עריכה

יושב ראש סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, הודיע ליושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, ש-61 חברי כנסת דורשים לכנס את המליאה עוד היום כדי להצביע על הקמתה של הוועדה המסדרת ועל מנת לבחור יושב ראש כנסת.

14:23 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ נפגש עם יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יושב ראש העבודה-מרצ עמיר פרץ וראשי כחול לבן במסגרת מאבקם לחידוש פעילות הכנסת.

14:38 עריכה

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין הציע להקים כעת את ועדת החוץ והביטחון, ועדת הכספים וועדת הבריאות ולדחות למועד לא ידוע את הקמת הוועדה המסדרת. בכחול לבן דחו את ההצעה. כך דיווח מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

14:45 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע ליושב ראש הכנסת אדלשטיין שלא יבוא לכנסת: "בעצת גורמי הרפואה איתם אני עומד בקשר רציף, אני אשתדל להימנע מהגעה
למשכן הכנסת בתקופה הקרובה", זאת "לאור חשיפתם של מספר שרים וחברי כנסת לחולי קורונה מאומתים".

15:03 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח היום בטלפון עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על חשיבות שמירת עבודת המשכן השוטפת בזמן חירום.

"כנסת מושבתת פוגעת ביכולת של מדינת ישראל לתפקד בחירום בצורה טובה ואחראית – צריך לעשות הכל כדי לטפל במשבר, אבל מתוך זהירות שלא לפגוע פגיעה אנושה בתשתית הדמוקרטית שלנו", דברי ריבלין.

15:14 עריכה

מליאת הכנסת נפתחת ברגעים אלה.

15:17 עריכה

כך נראית תפילה בכנסת בימים אלה

15:18 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ ביקש פגישה עם נשיא המדינה. הנושא שלה – השבתת הכנסת.

15:20 עריכה

שר החינוך רפי פרץ מסר באגרת לכלל עובדי ההוראה כי לא יתאפשר מצב שמי שעובד בבית לא יקבל שכר. "מאמין בכם, ובמסירות שלכם, ומודה לכל אחד ואחת מכם על ההשקעה האדירה בימים מיוחדים אלו", כתב פרץ לעובדים. זאת, ברקע האיום של המורים כי לא יעבדו מהבית במידה ולא יקבלו שכר מלא.

15:23 עריכה

כחול לבן: "יולי אדלשטיין פועל לרמוס את הדמוקרטיה הישראלית בשליחות בנימין נתניהו. המשבר שבו מצויה ישראל מחייב כנסת פעילה שעובדת למען האזרחים. נעתור לבג"ץ כדי לעצור את הטירוף".

15:24 עריכה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין חידש את ישיבת המליאה והודיע כי הצעת הפשרה שלו נדחתה.

אדלשטיין נעל את הישיבה והכריז כי הישיבה הבאה ביום שני הבא.

15:34 עריכה

תדהמה במערכת הפוליטית בעקבות החלטתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לסגור את הכנסת עד ליום שני הבא.

https://twitter.com/asafzamir/status/1240269850993459202

15:40 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה: "מי שעוד מתלבט בנוגע לממשלת אחדות עם חבורת הפושעים הזאת צריך להתקדם".

15:52 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ על ההחלטה של אדלשטיין: "אחרי יום של מאבקים, התחדשה המליאה. הייתי בין חמשת הח"כים שהורשו להיכנס. הזייה. היו"ר אדלשטיין הודיע שאין הצבעה, כי אין הסכמה בין הסיעות. ברור שאין הסכמה, כי אין לכם רוב. קראתי באולם הריק. תוך דקה אדלשטיין נעל את המליאה. ככה מחסלים דמוקרטיה. מכאן אנחנו הולכים ישר לבג"ץ. לא נוותר להם".

15:54 עריכה

ח"כ עומר ינקלביץ' (כחול לבן): "פניתי היום למשרד הבריאות בבקשה לקחת את התכנית הלאומית למלחמה באובדנות ובמצוקה נפשית, וליישם אותה בהקשר של משבר הקורונה. החוסן הנפשי שלנו לא פחות חשוב, ואולי אף חלק, מההתמודדות עם הנגיף"

15:56 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי תקפה את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "הוא קיבל תמיד מחברות וחברי הכנסת יחס ממלכתי ומכבד. עכשיו הוא לוקח את היחס הזה ומתעלל בכוח שיש בידו ומפקיר את אזרחיות ואזרחי ישראל בלי פיקוח על ראש ממשלה נאשם בשחיתות שמשתמש במשבר לצעדים לא דמוקרטיים".

עוד הוסיפה מיכאלי: "זו שעת חירום, ישראל צריכה ממשלה מתפקדת. הליכוד גורס ומפורר את הדמוקרטיה הישראלית. יועז הנדל וצביקה האוזר התעשתו מהר. תנו לגנץ להשביע ממשלה כבר מחר".

15:57 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד: "אדלשטיין ונתניהו מנעו כרגע כינוס ועדת קורונה שתסייע לצוותים הרפואיים, וכינוס ועדת כספים שתתן הקלות לעסקים קטנים. ככה נראה ניצול מחפיר של משבר לאומי בשביל פוליטיקה קטנה".

15:59 עריכה

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "השבתת הכנסת היא אובדן מוחלט של כל החסמים והבלמים. זהו שיאו של תהליך הרסני שמטרתו ביצור שלטונו הרודני של נתניהו".

"אני קורא לחברי כחול-לבן לחדול ממו"מ עם מבצעי ההפיכה השלטונית ולעמוד לצידנו במאבק למען החזרת הכנסת לתפקוד ולהדחת הדיקטטור נתניהו", דברי כסיף.

16:08 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ הזמין אליו כעת את חברי הכנסת של כחול לבן בקבוצות של עשרה בכדי לעדכן אותם בהמשך הפעילות הצפויה בכנסת.

גנץ כתב לחברי הכנסת של כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו והעבודה- מרצ:

"חברים יקרים, לצערי יו"ר הכנסת בשליחות ראש הממשלה לא מאפשרים לנו למלא את תפקידנו ולכנס את ועדות הכנסת כנדרש. פעלנו במרץ לאורך כל היום בערוצי ההידברות השונים, גם אני באופן אישי נפגשתי עם ח"כ אדלשטיין שסירב לאפשר לנו לכנס את מעוז הדמוקרטיה ולעבוד עבור האזרחים ומעל הכל – לטפל באתגר הקורונה. כעת – לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט העליון. תודה שהגעתם והמתנתם – נמשיך במאבק החשוב הזה בראש ובראשונה בכדי לשרת את אזרחי ישראל."

16:10 עריכה

8 שופטים נמצאים כעת בבידוד בעקבות השופט שאובחן כחולה בקורונה. רשם אחד נמצא גם הוא בבידוד ועוד 3 עובדים.

16:12 עריכה

ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד: "איזו התגייסות מרשימה של מרבית התקשורת לצד כחול לבן, ליברמן, העבודה-מרצ והמשותפת. פשוט מדהים. אין דבר יותר מקודש מלאפשר להם לפגוע בנתניהו בכל מחיר. גם בסיכון עובדי הכנסת והציבור הרחב. כל זאת בזמן שהעולם והמדינה שלנו בעיצומו של המשבר החמור ביותר שידענו. תגידו, יש גבול לשנאה הזאת?

16:12 עריכה

הרשימה המשותפת וארגון עדאלה עתרו לבג"ץ נגד תקנות שעת החירום המאפשרות מעקב באמצעים דיגיטליים.

17:01 עריכה

שר התקשורת, דוד אמסלם, הנחה בעדיפות עליונה לשמור על יציבות הרשתות בהיבט הטכני והשירות לציבור ולהיערך באופן מיטבי להמשך.

כחלק מההערכות הוחלט להקצות לחברות הסלולר באופן זמני תדרים על מנת לאפשר שיפור איכות הקליטה והגדלת הקיבולת למספר מנויים רב יותר.

17:03 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש עם מנכ"ל ביטוח לאומי מאיר שפיגלר. "אני מודה למאיר ולכל עובדי הביטוח הלאומי שבמסיורתם מספקים לאזרחי ישראל שירות קריטי בזמן המשבר ומבטיח לעמוד לצידם ולסייע ככל שרק ניתן".

17:04 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע משבר הקורונה.

"הנזק לכלכלת ישראל בעקבות הטיפול של נתניהו וממשלתו בנגיף הקורונה, יהיה קטלני. ההתעקשות של נתניהו להתבסס על ההערכות אפוקליפטיות בלבד נועדו לשרת אותו במאבק על דעת הקהל במקום במאבק בקורונה וליצור אווירה שתשתק כל מחאה פוליטית וציבורית שתסייע לו להילחץ מאימת המשפט, גם במחיר של פגיעה קשה בכלכלת ישראל ויצירת אבטלה המונית, שלא ראינו כמותן אפילו אחרי מלחמת יום הכיפורים", אמר ליברמן.

שמעתי היום ראיון עם פרופ' מייקל לויט חתן פרס נובל לכימיה ומומחה עולמי בתחום הביוכימיה בו אמר ש"יהיה מאוד מופתע אם ימותו…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום רביעי, 18 במרץ 2020

 

17:19 עריכה

היועץ המשפטי של משרד הבריאות עו"ד אורי שוורץ שיגר לשר הבריאות יעקב ליצמן צו המורה על סגירת כל הישיבות והכוללים.

בצו הובהר כי הוא גורף ואינו נתון לכמות זו או אחרת של תלמידים בכל מוסד ומוסד. הצו כולל את כל תלמודי התורה, ישיבות גדולות וקטנות, כוללים, גני ילדים, סמינרים ומוסדות 'בית יעקב'. "הצו חל על כל המוסדות ללא תלות בגודל המוסד או בכמות התלמידים. על כלל מוסדות אלו להפסיק את פעילותם לאלתר", לשון בצו.

17:44 עריכה

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) פנה אל שר הרווחה אופיר אקוניס ושר הכלכלה אלי כהן בדרישה להחריג את מאפיות המצות ומאפיות מצות היד ולהכלילם כמפעלים חיוניים, בכדי להסדיר את אספקת המצות לחג הפסח.

17:47 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט אמר בראיון לגל"צ: "המכון הביולוגי עשה כמה פריצות דרך באבחון קורונה בימים האחרונים".

17:50 עריכה

משרד האוצר והסתדרות המורים הגיעו להסכמה, בה שנת הלימודים תוארך בתשעה ימים, ועוד תוספת של יומיים בשנת הלימודים הבאה. 

כמו כן, נציגי משרד האוצר והסתדרות המורים הגיעו להסכמות בעניין שכר המורים שהוצאו לחופשה, ובמסגרתה חלק מהמורים ממשיכים ללמד באופן מקוון את התלמידים. באוצר דרשו להמיר את ימי החופשה לשבועיים למידה בחופש הגדול, גם כדי להתניע את המשק ביום שאחרי הנגיף וגם לאפשר להורים שיחזרו לעבוד לא להתעסק בחופש הגדול עם פתרונות לילדים.

17:52 עריכה

לשכת התעסוקה מדווחת כי כ-234,199 אנשים הגישו בקשה לדמי אבטלה מאז תחילת חודש מרץ. 85% מהמגישים הם עובדים שיצאו לחופשה ללא תשלום.

18:10 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברקע משבר נגיף הקורונה. ריבלין אמר לאבו מאזן כי שיתוף הפעולה בין ישראל לרשות הינו הכרחי לטובת המאבק בנגיף: "העולם כולו מתמודד עם משבר שאינו מבחין בין אדם לאדם ובין אזורי מגורים. שיתוף הפעולה בינינו הכרחי עבור הבטחת בריאותם של ישראלים ופלסטינים כאחד".

18:32 עריכה

רשות האוכלוסין הודיעה כי בעקבות המלצות משרד הבריאות החל מהיום לא תתאפשר עוד כניסת זרים לישראל גם אם הוכיחו אפשרות לשהות בבידוד.

19:09 עריכה

שר החינוך רפי פרץ: "המורים והמורות הפגינו באופן מרשים את נאמנותם לשליחותם אל תלמדינו היקרים". 

עוד הוסיף פרץ: "עבודת הקודש החינוכית נעשתה על ידי הלמידה מרחוק ושמירת הקשר עם התלמידים. שמח על ההבנות שהושגו וכי ישולם למורים מלא הסכום על הימים האחרונים כפי שהבטחנו".

19:11 עריכה

בג"ץ דחה את עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד שר המשפטים, על התקנות שהוציא בלילה והעבירו את מערכת המשפט למצב חירום.

19:37 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב לחדשות 12 והתייחס למשבר הפוליטי שנוצר בעקבות משבר הקורונה. "הדבר האחרון שאני עושה זה להרוס את הדמוקרטיה. אני דרשתי וחבריי בממשלה דרשו – פיקוח מקסימלי על כלי המעקב. בכל תולדות הכנסת – ועדות הכנסת הוקמו בהסכמה של האופוזיציה והקואליציה".

"מי שמנסה להשתמש בכלים פרלמנטרליים זה האופוזיציה שלנו", תקף נתניהו את יריביו הפוליטיים. "הם עוסקים בעסקנות וקטנוניות. זה לא נעשה מעולם בעולם הדמוקרטי. בזמן שאני מנהל את המלחמה בקורונה, אני נותן ולילותיי, את נשמתי, הם רק מתכננים איך להפיל את ראש הממשלה שמנווט את הספינה בסערת הקורונה".

"יושב ראש הכנסת הציע להקים ועדה מסדרת שוויונית, ועדה שתאפשר את הקמת הוועדות הכנסת שקשורות בקורונה", אמר נתניהו על רקע העובדה שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין השבית את הכנסת ליום שני הבא. "אני חושב שהדרך שבה אפשר להניע את הכנסת, בהסכמה, זו הדרך הנכונה. הדרך הזו אפשרית בהצעה שהציע יושב הראש. יהיה מספיק זמן אחר כך להתעסק בפוליטיקה – זה הזמן לאחריות ולעבודה משותפת".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "אפשר וצריך להקים ממשלה עכשיו. אני חושב שאנחנו מהר צריכים לעבוד ביחד. הבעיה המרכזית בכנסת זה לא המעקב אחר האמצעים הדיגיטליים – הבעיה היא בעיה תקציבית. אם מפנימים את מה שאמרתי עכשיו – תקום ממשלת אחדות לאומית לחירום. אני מקווה שהצד השני יגלה אחריות ומנהיגות".

"אני מתעקש להוביל את המדינה לחוף מבטחים במשבר הגדול, הרפואי, במגיפה הגדולה שידענו במאה השנים האחרונות. אני חוזר עכשיו לדיווחים, אני מציע ליריביי הפוליטיים לא לעסוק בקטנוניות ופשוט להצטרף אלינו. אם יש רצון – יש דרך. אצלי יש רצון", דברי נתניהו. 

על האפשרות של הסגר אמר: "אני מעדיף את ההנחיות הללו, להשאיר זאת להבנה והפנמה של הציבור. הערב אפנה לקהילות שלא הבינו זאת – אם החרדים ואם בני המיעוטים. אם ההבנה הזאת לא תופנם לא אהסס להפעיל צו"

19:52 עריכה

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, כתב בחוות דעת משפטית ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, שהוכנה בעקבות פניית חברי כנסת מסיעת כחול לבן, כי אם עד לתחילת השבוע הבא לא יושגו הסכמות באשר להרכב הוועדה המסדרת, לא יוכל אדלשטיין לעכב את הבאת ההצעה להקמת הוועדה, גם ללא הסכמות, להחלטת מליאת הכנסת בתחילת השבוע הבא.

20:07 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה לאזרחי ישראל ואמר "אנחנו בשעת חירום בריאותית וכלכלית. שעה שבה כולנו נדרשים לגלות אחריות אישית ולאומית. בימים האלו חשוב לי לומר לכם שלמרות שאין בישראל ממשלה מתפקדת, ולמרות כל רעשי הרקע: בנושא המאבק בקורונה כולנו מגויסים כאיש אחד ומבחינתי זהו גם שיקול משמעותי ומוביל בהתנהלות הפוליטית".

גנץ התייחס גם למשבר הפוליטי בצל הקורונה: "בצד בעיות הבריאות והכלכלה אני יודע שרבים מכם מוטרדים כמוני – ובצדק, מהשיתוק הבלתי דמוקרטי וחסר התקדים שכופים בימים אלו נתניהו ואדלשטיין על עבודת הכנסת.
זהו מעשה לא ראוי שפוגע בכל אזרחית ואזרח ולכן כחול לבן תפנה לבג"ץ שיתערב".

"חשוב שתבינו – אם אין ועדת כספים מתפקדת, לא ניתן לבצע העברות תקציביות כדי לפצות על נזקי הקורונה. אם לא תהיה ועדת חוץ וביטחון מתפקדת, לא יהיה פיקוח על מעקבים שיתבצעו על אזרחים. ועדה המפקחת על ההתמודדות עם משבר הקורונה כפי שאנחנו מתכוונים להקים, תוודא עבורכם שהפעילות מתבצעת נכון. משבר, גדול ככל שיהיה – אסור שיגרום לריסוק הממלכתיות ולפגיעה ברצון הבוחר", דברי גנץ.

כמו כן, תקף יו"ר כחול לבן את המפלגה היריבה: "לליכוד אין רוב בכנסת ולכן הוא סוגר את אותה – לא נאפשר זאת. הכנסת היא מוסד הכרחי תמיד והדבר נכון גם בשעת חירום. אי אפשר ולא נכון לנהל משבר בסדר גודל כזה בלי כנסת מתפקדת".

20:10 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על אמצעי המעקב הטכנולוגיים אחר חולי הקורונה: "ההליכים מבוצעים בצורה הכי מקצועית ואחראית על ידי גורמי מקצוע. המהלך נתווה על ידי היועץ המשפטי לממשלה – אי אפשר לחשוד בו שהוא שותף לשוד של הדמוקרטיה".

20:23 עריכה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פרסם צו: לא יותר מעשרה אנשים בכנסת

20:32 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בביקרות על דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על אי הנכונות של כחול לבן להתחייב על כך שלא תעמיד חברי כנסת ממפלגתו בראש ועדות. "מנהלי מחלקות בבתי חולים – כן. ראשי ועדת הכנסת – לא. אגב, גם הקולות של פועלי הבניין, מורים ומהנדסים נחשבים. כל עבודה מכבדת את בעליה חוץ מראש ממשלת מעבר".

20:47 עריכה

ח"כ יאיר גולן (העבודה-מרצ) בפנייה ליו"ר כחול לבן בני גנץ: "בני, ממה אתה פוחד? הרי אתה יודע שכדי לנהל את משבר הקורונה לא נחוצה ממשלת אחדות, אלא ממשלה שיכולה ויודעת לקבל החלטות. אם אתה סומך על עצמך, לך תקים ממשלה. יש לך 61 מנדטים. זה מה שהעם החליט ותפקידך למלא שליחותך".

21:20 עריכה

בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר, יוצא נגד היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון.

21:41 עריכה

משרד הבריאות הודיע כי החל לבצע שימוש במעקב דיגיטלי אחר מיקום חולי קורונה, ובמסגרתו נשלחו הודעות לכ-400 בני אדם שאותרו במגע עם חולים. מוקדם יותר דחתה המדינה עתירה שהוגשה לבג"ץ בנוגע לתקנות החירום שאיפשרו את המעקב.

נוסח ההודעות שנשלחו:

1. הודעה לחולה בקורונה
[שם פרטי] שלום,
בהתאם לתוצאות הבדיקה, לפיה חלית בקורונה, מבוצעת חקירה אפידמיולוגית כדי לאתר אנשים שנחשפו אליך.
לצורך השלמת החקירה משתמשים באמצעים טכנולוגיים, לפי תקנות שעת חירום.
המידע ישמש את משרד הבריאות רק למטרה זו וימחק בתום הצורך.
מידע בקישור:go.gov.il/corona
לאימות ניתן לחייג 5400*
בברכה
שירותי בריאות הציבור

2. הודעה למי שאותר כמגע של חולה:
[שם פרטי] שלום
לפי חקירה אפידמיולוגית היית בתאריך [==/==/==] ליד חולה קורונה.
עליך להיכנס מייד לבידוד עד [==/==/==] להגנה על קרובייך והציבור.
אם יש לך חום, שיעול וכו' נא להתקשר למד"א – 101.
מידע נוסף בקישור go.gov.il/corona
לאימות ניתן לחייג 5400*
המידע ישמש רק למטרה זו וימחק בתום הצורך.

21:43 עריכה

יו"ר העבודה-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מחבל ברצון הרוב וכי הדמוקרטיה בסכנה. "כשבלמים משתחררים – ואין ועדות כנסת, כשהאיזונים נעלמים – ויש רק ראש ממשלה בממשלת מעבר שעושה הכל כדי שרצון הרוב לא יכובד, ויו"ר הכנסת שגם הוא לא נבחר מונע ממנה להתכנס, לא רק בריאות הציבור בסכנה – גם הדמוקרטיה בסכנה".

22:33 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "אין דבר שאני רוצה יותר מאשר שננצח את הקורונה…בכל רחבי העולם פרלמנטים ממשיכים לתפקד גם במדינות עם אלפי חולים. כאן אדלשטיין ונתניהו החליטו פשוט לשרוף את הכללים ולמחוק את הדמוקרטיה הישראלית. לא נאפשר זאת ונשתמש בכל הכלים שברשותנו כדי לעשות סוף לחרפה הזאת".

 

סגירה