מתי נצא להגן בכוח על הדמוקרטיה שלנו

דגל שחור, צילום מסך מחדשות קשת
דגל שחור, צילום מסך מחדשות קשת

זו שאלה לא נעימה, אבל אין ברירה. מתי ניאלץ להגן על הדמוקרטיה בכוח?!
ממשלת מעבר שלא קיבלה את אמון הכנסת כבר שנה, מקבלת ומעבירה תקנות חירום בלי פיקוח ואישור הפרלמנט. יו"ר הפרלמנט מסרב לקיים הצבעות על החלפתו ועל הקמת ועדות בהתאם לתוצאות הבחירות. למעשה היו"ר מבטל את הרשות המחוקקת לבדו.

ראש הממשלה, הנאשם בשלשה תיקים פליליים, ממנה שר משפטים שסוגר את בתי המשפט 48 לפני תחילת משפטו של הנאשם ובעצם מבטל את הרשות השופטת.

ראש הממשלה, הנאשם בשלשה תיקים פליליים, ממנה שר משפטים שסוגר את בתי המשפט 48 לפני תחילת משפטו של הנאשם ובעצם מבטל את הרשות השופטת

שרים ופקידים בהנחיה אישית של ראש הממשלה, מעבירים, מבצעים ומפעילים פעולות ותקנות דרקוניות על כלל אזרחי המדינה, ללא סמכות חוקית או דמוקרטית.

מתי ניאלץ לצאת לרחוב ולהגן פיזית על הדמוקרטיה?
מה מונע היום מנתניהו לסגור את בגצ?
שום דבר.
מה מונע ממנו לעצור מתנגדים פוליטיים? למשל את בני גנץ וראשי כחול לבן שזכו בבחירות ברוב?
שום דבר.

השב"כ סר למרותו של ראש ממשלת המעבר ולמעשה ראשיו, שהיו צריכים להבין היום את תפקידם המרכזי בהגנה על הדמוקרטיה, מעדיפים ציות לממונה עליהם.
שר הביטחון ממליץ בפומבי על עקיפת הנחיות החוק. שר המשפטים כבר המליץ בעבר שלא צריך לקיים כל חוק.

נשיאת ביהמ"ש העליון שותקת. שופטי העליון מביטים באדישות מהצד. שופטי המחוזי דחו כהרף עין את משפטו של הנאשם, המתפקד כעת בכוח וללא סמכות כראש ממשלה.

מתי נצא להגן על הדמוקרטיה בכוח?
התקשורת החופשית מנוטרלת. אין שאלות עיתונאים לראשי הממשל וכל המידע אחוז בידי אדם אחד וקבוצה קטנה הסובבת אותו.

הפוסט הזה עלול כיום להיחשב כהמרדה. משטרת המחשבות, או משטרת ישראל עצמה, יישלחו אל כותב הפוסט מטעם הממשלה שהשתלטה על המדינה ויעצרו אותו בטענה לחשש " לפגיעה ממשית בשלום הציבור" – כלומר הוא יואשם בטרור של מילים.

הפוסט הזה עלול כיום להיחשב כהמרדה. משטרת המחשבות, או משטרת ישראל עצמה, יישלחו אל כותב הפוסט מטעם הממשלה שהשתלטה על המדינה ויעצרו אותו בטענה לחשש "לפגיעה ממשית בשלום הציבור" – האשמה: טרור של מילים

מתי אם כן זה יקרה? מתי נצא להגן בכוח על החופש ועל הדמוקרטיה?
הרי ממול כבר ננקטים צעדים אלימים להשתלטות על הדמוקרטיה בחסות המאבק במגיפת הקורונה. אה, יש איסור על התקהלות ולמעשה על הפגנות מחאה.

חדירה לסלולרי של עשרות אלפי אזרחים תמימים ופגיעה בפרטיותם, פיטורים המוניים מעבודה ויצירת מעמד ביניים התלוי לחלוטין בהחלטות אותו דרג ממשלתי שהשתלט על הדמוקרטיה.

מתי נצא לרחוב? מתי נציגינו הנבחרים יתעשתו ויתחילו להילחם על זכויותינו?
מי שלא מבין את סף הפיצוץ שבו נמצאת כעת ישראל, לא מבין לאן חותרת הנהגתה המסרבת לפנות את עמדות השלטון.

הפיצוץ יסייע לממשל הנכחי – משטר בעברית – להפעיל את הצבא והמשטרה נגד מפגינים, ויהפוך אותם ל"משמרות המהפיכה הישראלים". פשוטו כמשמעו.

זה הזמן שהרמטכ"ל, ראש השבכ וראש המוסד, המפכ"ל הזמני, נשיאת העליון והיועמ"ש לממשלה, יבהירו לראש הממשלה שתפקידם לא רק לציית להנחיות הרשות המבצעת, אלא להגן על הדמוקרטיה גם מבפנים.

לישראל יש מסורת, אתוס, נורמות וחוקים. כל אלה נדרסים כיום ברגל גסה פרועה ובלתי חוקית בעליל. דגל שחור מתנוסס מעל משכן הכנסת ומשרדי ממשלת ישראל

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 457 מילים
סגירה