פרסום ראשון ביקורת קשה נגד נתניהו בצמרת הליכוד

בתקשורת הם מאשימים את אביגדור ליברמן, אבל בחדרי חדרים משמיעים בכירים בליכוד ביקורת קשה, תקדימית, על בנימין נתניהו ● בכיר במפלגה לזמן ישראל: ״מה שקרה לו ולנו חמור יותר מאשר הפסד בבחירות. זה בעצם ניצחון מזויף. פייק ניצחון״

בכירי הליכוד, ובמרכזם בנימין נתניהו, במליאת הכנסת בהצבעה על פיזור הכנסת ה-21, 29 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בכירי הליכוד, ובמרכזם בנימין נתניהו, במליאת הכנסת בהצבעה על פיזור הכנסת ה-21, 29 במאי 2019

הדברים נשמעים בעיקר בחדרי חדרים, בלחישות במסדרונות, בשיחות מאחורי דלתות סגורות. במקומות המוחבאים האלה, משמיעים בכירים בליכוד ביקורת קשה, תקדימית למדי, על ראש הממשלה בנימין נתניהו והמהלכים שהביאו בשבועות האחרונים לפיזורה של הכנסת ולבחירות חדשות.

הביקורת היא על המנהיג, שלא יכול לעשות דבר במצבו הפוליטי והמשפטי, וכך דרדר את המערכת כולה לבחירות. "למה היינו צריכים להגיע למצב כזה", אומר בכעס אחד הבכירים. "הרי היה ברור לכולם כי נתניהו מוגבל. אין לו שום כוח תמרון מעבר למפלגות הימין. אם אני הייתי בראש הליכוד, או כל אחד אחר, הייתי מרכיב ממשלה תוך יומיים. כל השערים היו פתוחים בפני. אצלו הכול סגור".

"הרי היה ברור לכולם כי נתניהו מוגבל. אין לו שום כוח תמרון מעבר למפלגות הימין. אם אני הייתי בראש הליכוד, או כל אחד אחר, הייתי מרכיב ממשלה תוך יומיים"

"העסק מורכב", מוסיף בכיר אחר. "אנחנו חשבנו שנתניהו הוא נכס. זה נכון. הוא היחידי בינתיים אצלנו שמצליח להביא 35 מנדטים, אבל מה הוא עושה עם זה? מה שווים המנדטים האלה?

"ראינו את נתניהו אתמול בלילה במליאה. זה היה הרגע הכי קשה בחיים הפוליטיים שלו. אני חושב שמה קרה לו ולנו חמור יותר מאשר הפסד בבחירות. זה בעצם ניצחון מזויף. פייק ניצחון".

התחושה הכללית בצמרת הליכוד אחרי הדרמות הגדולות בשבוע האחרון היא שנתניהו נמצא באמת בסוף דרכו הפוליטית. הדברים נאמרים בשקט, כאמור, אבל הם חשובים ומנומקים.

לפי הבכירים, נתניהו עשוי לנצח את הבחירות החדשות ב-17 בספטמבר, אבל הוא כבר לא יצליח לגבש את קואליציית החסינות/פסגת ההתגברות שהוא כל כך רוצה. המכה המוראלית שספג, הביקורת הציבורית, המעמד המעורער והעובדה שהוא בעצמו הסכים לוותר על החוקים הללו בעסקה שלא התקיימה עם מפלגת העבודה ואבי גבאי – מלמדים שהסיפור מבחינתו אבוד.

כאן עולה האפשרות גם של ההתנגדות הפנימית בליכוד. "הליכוד יקבל 40 מנדטים במקרה הטוב, אבל נתניהו עדיין צריך שותפים כדי להקים קואליציה. זה כבר לא מצב לקואליציה עם רפורמות", אומר אחד הבכירים.

"מה שקרה בחודשים האחרונים הביא את נתניהו לנקודת שפל בלי יכולת תמרון פוליטי. כל שותף מלך, שניצל את הכלא הווירטואלי של נתניהו וסחט מה שהוא רוצה. כל אחד החזיק את המפתח, ולא נתן לנתניהו להיכנס הביתה".

מה יקרה עכשיו? "המערכת המשפטית תמשיך לעבוד בינתיים. נתניהו לא יכול לעצור אותה. הוא ייכנס לנבצרות מעשית כזו, גם אם ייבחר. בתוך הליכוד יקומו אנשים ויגידו שזה בלתי אפשרי.

"כולם מבינים היום שזה ייגמר בהסדר טיעון, ונתניהו ילך הביתה. גם אביגדור ליברמן בעצמו מכוון לימים האלה. הוא אמר שהליכוד זה לא רק נתניהו".

"כולם מבינים היום שזה ייגמר בהסדר טיעון, ונתניהו ילך הביתה. גם אביגדור ליברמן בעצמו מכוון לימים האלה. הוא אמר שהליכוד זה לא רק נתניהו"

ההתרחשות ביומיים האחרונים הכניסה את כל חברי הכנסת לדיכאון, ביניהם גם את חברי הכנסת החדשים בליכוד. ביום רביעי, מיד אחרי ההצבעה על פיזור הכנסת, נראו חברות הכנסת החדשות בליכוד קרן ברק וקטי שטרית ממררות בבכי.

ובתוך כל הכאוס הזה, יש גם ביקורת סמויה על ההסכם שנחתם עם משה כחלון, והשריונים שמקבלת מפלגת כולנו. לדעת בכירים בליכוד, כחלון אינו שווה במצבו את ההסדר הנדיב הזה. ישנם חברים שתובעים להביא את ההסכם לאישור מרכז המפלגה, אבל גם הם עובדים מתחת לפני השטח, עד שהכול יתפרץ.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
7
אם אין לו 61 בלי ליברמן לאחר הבחירות הבאות - זה הסוף. (מה - ילכו לבחירות פעם שלישית?) לא יהייה מנוס, יצטרכו להטיל על מישהו אחר מהליכוד את הרכבת הממשלה. והוא - מי שזה לא יהייה - יצליח. ... המשך קריאה

אם אין לו 61 בלי ליברמן לאחר הבחירות הבאות – זה הסוף. (מה – ילכו לבחירות פעם שלישית?) לא יהייה מנוס, יצטרכו להטיל על מישהו אחר מהליכוד את הרכבת הממשלה. והוא – מי שזה לא יהייה – יצליח. חברי הליכוד צריכים להבין – זו אבולוציה טבעית. הדמוקרטיה בנויה על תחלופה. דמוקרטיה של איש אחד זו סתירה לוגית. לכן, כשהעם לא מחליף את המנהיג, המנגנון ייעשה זאת במקומו.

חברי הליכוד, לא יודעת אם זה עדיין אפשרי, אבל אם כן, תעשו מעשה! תדיחו את ביבי שתוקע הכל מראשות המפלגה, תוקיעו גם את המושחתים שמסביבו, מנו איש הגון ולכו לממשלת אחדות לאומית עם כחול לבן בל... המשך קריאה

חברי הליכוד, לא יודעת אם זה עדיין אפשרי, אבל אם כן, תעשו מעשה! תדיחו את ביבי שתוקע הכל מראשות המפלגה, תוקיעו גם את המושחתים שמסביבו, מנו איש הגון ולכו לממשלת אחדות לאומית עם כחול לבן בלי בחירות, בלי חרדים, בלי תככים ובלי בלאגן. פשוט ממשלה שתעשה למען האזרחים, תתקן את עוולות העבר ותצעיד את המדינה קדימה.
כמו שממשלה צריכה להיות!!!

. ואתם שמאלנים תקבלו את ביבי שוב ושוב .. עם נשק" החקירות.. זה מה שעובר בראש של מועדון המעריצים של ביבי , אפשר היה לחשוב שאנחנו ילדים בגיל 12 ושזהו מועדון המעריצים של בריטני ספירס שבאים... המשך קריאה

. ואתם שמאלנים תקבלו את ביבי שוב ושוב .. עם נשק" החקירות..
זה מה שעובר בראש של מועדון המעריצים של ביבי , אפשר היה לחשוב שאנחנו ילדים בגיל 12 ושזהו מועדון המעריצים של בריטני ספירס שבאים לחנך אותנו למה לא מדונה בעצם,
אבל במועדון הליכוד האוכלוסייה עלאק הם רק שוכחים שזה לא רק אנחנו "השמאלנים' (כינוי לכל אחד שלא מעריץ את ביבי) שהולכים לקבל ראש ממשלה רקוב, גם אתם מקבלים את החמגשית שרצים הזאת יקיריי כי אין לנו ארץ אחרת ואתם לא גרים בשוויץ אתם באותה סירת שחיטות בדיוק כמונו , אז תפתחו קופסאות חמוצים וחשבו בשקט כי הסרט מתחיל , וזה לא הולך להיות סרט טוב לאף אחד ולאף מפלגה

לא מאמינים ללחישות ורמזים שיוצאים מבית היוצר הבולשביק. לא תצליחו לתקוע טריז. העם בחר נתניהו בקלפי . ואתם שמאלנים תקבלו את ביבי שוב ושוב .. עם נשק" החקירות .. עם תיקשורת שעומדת לצידכם.. ... המשך קריאה

לא מאמינים ללחישות ורמזים שיוצאים מבית היוצר הבולשביק. לא תצליחו לתקוע טריז. העם בחר נתניהו בקלפי . ואתם שמאלנים תקבלו את ביבי שוב ושוב .. עם נשק" החקירות .. עם תיקשורת שעומדת לצידכם.. רק אופוזיציה .. זה מה שתקבלו .. תתרגלו ואל תשכחו לעשות חמוצים בזמנכם הפנוי

עוד 480 מילים ו-7 תגובות
סגירה