היועמ"ש תומך בהארכת שעון החורף החודש נוסף

שר הבריאות הסביר כי הסיבה לכך היא ניסיון למנוע מהציבור לצאת מהבית ● היועמ"ש: יש להביא את החלפת יו"ר הכנסת לדיון בהקדם האפשרי ● הליכוד: אם כחול לבן תדיח את יו״ר הכנסת - לא תהיה אחדות ● נתניהו: תכנית חירום כלכלית נוספת תגובש תוך 48 שעות ● היועץ המשפטי לכנסת: סמכותו של אדלשטיין לעכב את ההצבעה על מינוי יו"ר כנסת - מוגבלת

אביחי מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אביחי מנדלבליט
07:05 עריכה

ישיבת הממשלה השבועית – המתקיימת דרך קבע בימי ראשון בבוקר – התבטלה. לא נמסרו פרטים נוספים בעניין.

07:08 עריכה

בג"ץ ידון היום בעתירה שהגישה כחול לבן בדרישה לבחור יושב ראש כנסת ולמנות ועדה מסדרת. עד השעה 10:00 בבוקר על יושב ראש הכנסת הנוכחי, יולי אדלשטיין, להגיש לבג"ץ את עמדתו בנושאים אלה. הדיון בעתירה ייערך בשעה 16:00.

07:12 עריכה

שר התחבורה ויושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' נתון בבידוד ביתי, בעקבות מפגש שערך עם אישה, שהתבררה כחולת קורונה – כך פורסם אמש. סמוטריץ' הוא חבר הכנסת השישי הנתון כעת בבידוד; מי שעוד מסתגרים, כי נחשפו לחולים מאומתים, הם השרים אריה דרעי וצחי הנגבי וחברי הכנסת משה אבוטבול, רם בן ברק ואלון שוסטר.

07:46 עריכה

למעלה מחצי מיליון איש השתתפו בהפגנה הווירטואלית למען הדמוקרטיה, שנערכה אמש ברשת החברתית פייסבוק. את האירוע ערכו הארגונים דרכנו, התנועה למען איכות השלטון והברית הישראלית.

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, שנאם בהפגנה, תקף את יושב ראש כחול לבן, שמנהל משא ומתן עם נתניהו על הצטרפות לממשלה בראשותו, אף שהתחייב שלא לעשות כן. "אל תאפשרו לבנימין השני להמליך את בנימין הראשון שוב, כי מגיע לנו משהו אחר גם במחיר של חלילה עוד בחירות".

נלחמים על הבית מהבית

פורסם על ידי ‏דרכנו‏ ב- יום שבת, 21 במרץ 2020

המשנה לשעבר לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, שנשא גם כן דברים באירוע, קרא להקים את מוסדות הכנסת.

08:30 עריכה

סגן שר האוצר, יצחק כהן מש"ס, נכנס לבידוד, אחרי שהתברר ששהה ליד חולה קורונה ביום שבת בשבוע שעבר. כהן יסתגר עד ה-28 במרץ.

יצחק כהן (צילום: פלאש 90)
כהן בירושלים בספטמבר האחרון (צילום: פלאש 90)
09:15 עריכה

העיתונאית דנה ויס, שראיינה אמש את ראש הממשלה נתניהו, התנצלה, לאחר שקטעה אותו, כשאמר ש"בעזרת השם נתגבר על המגיפה", ואמרה ש"התשובה נמצאת במכון ויצמן יותר".

לפני שהתנצלה, תקף יושב ראש ש"ס, השר דרעי, את ויס על דבריה.

09:27 עריכה

על רקע הדיווחים, שלפיהן יוקמו בכנסת ועדה מסדרת, ועדת חוץ וביטחון, ועדת כספים וועדה למיגור הקורונה, חבר הכנסת איציק שמולי קורא להקים גם את ועדת העבודה, הרווחה והבריאות.

10:57 עריכה

בג"ץ דחה את בקשת היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, לארכה בת שעתיים במסירת תשובתו של יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, לעתירה נגדו. כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13. אדלשטיין צריך היה למסור את עמדתו עד השעה 10:00 הבוקר.

11:00 עריכה

אחרי שבשבוע שעבר יצאו המונים למרפסות בתיהם והריעו לצוותי הרפואה, נרקמה יוזמה להריע גם לראש הממשלה. שעת השי"ן – הערב, בשש.

11:05 עריכה

מנהלת לשכת נתניהו בליכוד, חני בליוויס, קראה לחברי הכנסת של הסיעה לסייע ליוזמה להריע הערב לראש הממשלה.

11:19 עריכה

היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, סבור שליושב ראש הכנסת אין סמכות לעכב את הבחירות לתפקיד שאותו הוא מאייש. ב-16:00 אחר הצהריים ידון בג"ץ בעתירת כחול לבן, הדורשת לקיים בחירות לתפקיד.

מסמך: תגובת הכנסת לעתירת כחול לבן.

11:25 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש את עמדתו לבג"ץ בעתירת כחול לבן נגד יושב ראש הכנסת אדלשטיין. לדבריו, ישנה חשיבות שתוקם ועדה מסדרת מהר ככל האפשר. עוד כתב, שההנחיות להתמודדות עם נגיף הקורונה לא מונעות את דיוני הכנסת וועדותיה.

מסמך: תגובת מנדלבליט לעתירת כחול לבן.

12:33 עריכה

בחוות דעת שהגיש לבג"ץ אמר יולי אדלשטיין שבחירה של יושב ראש כנסת "תפגע אנושות" במאמצים לכונן ממשלת אחדות. לכן, לדבריו, יהיה זה חוסר אחריות מצידו לעשות כן.

עוד טוען אדלשטיין, שתקנון הכנסת מותיר לו שיקול דעת רחב בשאלה מתי לקבוע את מועד ההצבעה על בחירת יושב ראש כנסת.

עמדה זו סותרת את עמדתו של היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, הסבור שלאדלשטיין מרחב שיקול דעת "מצומצם יחסית" בדחיית מועד ההצבעה על יושב ראש כנסת קבוע.

12:39 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה האריך עד 16 באפריל את מצב החירום בבתי המשפט. הצעד נעשה בתיאום עם מנהל בתי המשפט, ועל דעתם של נשיאת בית המשפט העליון והיועץ המשפטי לממשלה.

13:01 עריכה

נתן שרנסקי, מרים פרץ, עידן רייכל ויצחק דוד גרוסמן פנו לראש הממשלה נתניהו בבקשה שיפעל "למען אחדות בעם, אחדות בהנהגה". הארבעה ביקשו להיפגש עם נתניהו "בדחיפות ואפילו עוד היום". כך דיווח ירון אברהם ב-N12.

שרנסקי, חתן פרס ישראל ואסיר ציון, כיהן כשר בממשלות ישראל; פרץ, כלת פרס ישראל, נחשפה לציבור הרחב לאחר ששכלה שניים מבניה בפעולות צה"ל; גרוסמן, חתן פרס ישראל גם כן, הוא רבה של מגדל העמק ופעיל חברתי; ורייכל הוא זמר ויוצר נודע.

14:22 עריכה

הליכוד: "אם כחול לבן ידיחו את יושב ראש הכנסת, המגעים לאחדות ייפסקו מייד. כחול לבן יהיו אחראים לתוצאות".

14:26 עריכה

בסביבת נתניהו העלו את שמה של המשפטנית רות גביזון בתור מועמדת מוסכמת לשרת משפטים – כך דיווחה אנה רייבה ברסקי ב"מעריב". גביזון היא פרופסור אמריטה למשפטים, ומהמשפטנים הבולטים בישראל בעשורים האחרונים.

רות גביזון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
גביזון בכנסת ב-2017 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
14:30 עריכה

יושב ראש סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, כתב שסיעתו תפעל להוביל לפתרון שיאפשר לחברי כנסת השוהים בבידוד ביתי להצביע. לפי ההצעה, מחוקקים הנתונים בבידוד יוסעו בהסעה מיוחדת אל חדר מבודד במשכן הכנסת, שבו יצביעו.

14:33 עריכה

כחול לבן דחתה את הודעת הליכוד, שלפיה אם יוחלף יושב ראש הכנסת, הם יהיו אחראיים להפסקת המשא ומתן בין הסיעות.

14:46 עריכה

חבר הכנסת יזהר שי מכחול לבן פנה ליושב ראש הכנסת אדלשטיין והציע מתכונת של הצעה מרחוק בדומה ליישומון zoom.

14:49 עריכה

חברת הכנסת איילת שקד קוראת לקיזוז של חברי כנסת הנתונים בבידוד.

14:54 עריכה

חבר הכנסת עפר שלח מכחול לבן הוא המועמד המוביל לעמוד בראש ועדת הקורונה של הכנסת – כך דיווח עקיבא נוביק מחדשות 13.

14:59 עריכה

אתמול פורסם ב"וואלה! ניוז" ראיון עם חבר הכנסת מנסור עבאס, שהביע התנגדות למצעדי גאווה. היום ביקר אותו חבר הכנסת איתן גינזבורג מכחול לבן על דבריו.

15:04 עריכה

הופסקה עבודתה של לוסי אהריש כמגישת התוכנית "סוכן תרבות", לאחר שהנחתה אתמול הפגנה וירטואלית נגד נתניהו. אהריש החלה לאחרונה להנחות את התוכנית לצד קובי מידן. את מקומה של אהריש בתוכנית תתפוס גאולה אבן-סער.

מכאן נמסר שאין קשר בין השתתפות אהריש באירועים שאינם קשורים לתאגיד לבין שינוי שיבוץ המנחים.

שבוע טוב ובריא לכולם. אני כבר לא אהיה איתכם היום "בסוכן תרבות" מהדורה יומית. אבל אני רוצה להגיד תודה למשפחת קסטינה הפקות…

פורסם על ידי ‏לוסי אהריש Lucy Aharish‏ ב- יום ראשון, 22 במרץ 2020

15:15 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש עם נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, על רקע משבר הקורונה והשלכותיו הכלכליות.

גנץ אמר לתומר כי "במהלך המשבר יש לחשוב גם על היום שאחרי, ועל שמירת מנועי הצמיחה של המשק שיניעו את הכלכלה הישראלית".

15:35 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות כלכלית עם הצוות הכלכלי בהשתתפות שרי האוצר והכלכלה ובכיירם נוספים. בדיון זה הנחה נתניהו כי על הצוות הכלכלי להגיש תוך 48 שעות תכנית לניהול המשק וכן חבילה מעודכנת נוספת של הקלות רחבות ומשמעותיות, בהן סיוע לעצמאים, שכירים, עסקים ומשקי בית. תוכניות מסוימות מחבילת הסיוע יובאו לאישור הכנסת.

https://twitter.com/IsraeliPM_heb/status/1241718508674826241

15:46 עריכה

ח"כ יזהר שי (כחול לבן) שלח ליו"ר הכנסת מכתב עם הצעה לנוהל קיום דיונים והצבעות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות. "אין שום סיבה שהמגיפה תמנע מהדמוקרטיה להתקיים, בטח לא באומת החדשנות".

15:49 עריכה

ח"כ יואב קיש (ליכוד): "חייבים לבנות תוכנית ארוכת טווח לטיפול במשבר הקורונה בדגש על התכנון הכלכלי המשקי. חייבים להחזיר למשק את הבריאים, להגדיל בדיקות, המגזר הציבורי צריך להיות שותף ולקצץ 20% מכל בעלי השכר שמעל 10,000 ש"ח".

15:52 עריכה

ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) בכניסה לדיון בג"ץ נגד השבתת הכנסת: "דווקא בימים אלה של משבר נגיף הקורונה צריך שתהיה כנסת מתפקדת. כשמדברים על הוצאת עובדים לחל"ת, חשוב שתהיה ועדת כספים מתפקדת שתוכל לעזור לאזרחים".

16:08 עריכה

נציגי כחול לבן הגיעו כעת לבית המשפט העליון, לקראת פתיחת הדיון בעתירה נגד יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין.

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן: "דווקא בימים קשים אלה חשוב כל כך שתהיה כנסת מתפקדת, למען שלום האזרחים ולמען הדמוקרטיה הישראלית שמצויה בסכנה של ממש. הכנסת חייבת לחזור לעבוד באופן מלא, לטובת שקיפות בקבלת החלטות וכדי לפקח על החלטות הממשלה. נבקש היום מזור מבית המשפט כדי שנוכל למלא את חובתנו כנבחרי ציבור במאמץ לתת מזור לאזרחי ישראל".

ח"כ עפר שלח: "באנו לכאן היום כדי שגם בית המשפט העליון יתן את החותמת שלו על מה שברור לכל אזרח והוא: שכנסת מתפקדת היא לא רק חיונית לדמוקרטיה, היא חיונית להתמודדות של ישראל עם משבר הקורונה. דווקא אל מול הניסיון של הממשלה ביום חמישי האחרון לסגור את הכנסת, שהיועץ המשפטי לממשלה צריך להזכיר לראש הממשלה ולשרים שלו שאין להם בכלל סמכות על הכנסת, אל מול ההתנהגות הזאת חשוב במיוחד שהכנסת תחזור לתפקד ושבית המשפט העליון יאמר את דברו".

ח"כ אבי ניסנקורן ועפר שלח
ח"כ אבי ניסנקורן ועפר שלח
16:18 עריכה

בבית המשפט העליון החל כעת הדיון בעתירה על בחירת יו"ר הכנסת והפעלת הוועדה המסדרת. הרכב של חמישה שופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

הדיון מתקיים בשני אולמות על מנת לשמור על מרווח בין האורחים.

16:40 עריכה

ח"כ רם בן ברק (כחול לבן): "סגירת בתי משפט ודחיית המשפט של נתניהו שנאשם ב-3 כתבי אישום חמורים,  מאכנים אזרחים ללא פיקוח, סוגרים את הכנסת ולא נותנים לאופוזיציה כלים לפיקוח על עבודת הממשלה, לא נותנים לציבור להפגין ועכשיו משתיקים את לוסי אהריש כי אמרה את דעתה. מי מנחש מה השלב הבא? מחזקים אותך לוסי!".

16:40 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) קורא לממשלת אחדות. "לא יודע מה טוב למפלגה, יודע שלמדינת ישראל טוב ממשלת אחדות".

17:01 עריכה

הדיון בעתירה בבג"ץ. היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון: "מי שיקבע את מספר החברים בוועדה המסדרת תהיה מליאת הכנסת בהצבעה שתיערך מחר. ניתן יהיה להפעיל את הוועדות מיד מרגע שהוועדה המסדרת תחליט על הקמתן".

עוד הוסיף ינון: "מה שמטריד אותי הוא שאם בעוד כמה שבועות יתברר שיו"ר הכנסת הנבחר הינו מסיעת האופוזיציה, כל שני וחמישי יהיה משבר שבו יו"ר הכנסת ינסה לטרפד חקיקה, להקשות על הממשלה בכל מיני דרכים. זה יהיה בלתי אפשרי ומתכון לאסון".

17:10 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, מביע תמיכה במגישה לוסי אהריש. 

17:11 עריכה

הדיון בבג"ץ בעתירת כחול לבן נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, הבהיר כי אין מניעה לקיים דיון עם יותר מעשרה משתתפים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, למרות המגבלות על התקהלות.

17:14 עריכה

ח"כ עמיר פרץ בדרישה להחזיר את לוסי אהריש לעבודה בתאגיד. "אנשי תקשורת הם לא רובוטים. תפקידם לא רק לתווך את המציאות, אלא גם לקחת חלק בשינוי המציאות".

17:24 עריכה

היועץ המשפטי לכנסת איל ינון בדיון בבג"ץ: "דעו לכם שאם אנחנו מאפשרים בעת הזו את החלפת יושב הראש בשעה שלחלוטין אף אחד ל איודע איך תראה הממשלה הבאה – אנחנו שותלים באג בתוך המערכת שגם זו תהיה פגיעה בדמוקרטיה".

17:37 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין חייב לכלול בסדר היום כבר מחר את בחירת יושב הראש ולא רק את כינון הוועדה המסדרת".

17:42 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט קורא לחולי הקורונה לגשת למלוניות ולא להישאר באשפוז ביתי

17:49 עריכה

הח"כים של בלוק הימין חותמים בשעה זו על מסמך בו נכתב כי "אם כחול לבן תדיח את יו"ר הכנסת – לא תהיה אחדות. אם יקדמו חקיקה לא-דמוקרטית נגד מועמדותו של ראש הממשלה נתניהו – לא נציג מועמדות בבחירות".

להלן נוסח המסמך: 

אנו, חברי הכנסת של המחנה הלאומי (מפלגות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה), מבהירים:

אנו רואים בניסיון להדחת יושב-ראש הכנסת המכהן טרם התבהרות תמונת הממשלה שתקום, חציית קו אדום וחיסול האפשרות להקים ממשלת חירום רחבה.

אם כחול לבן ינקטו בצעד הרסני זה, פירוש הדבר שהם החליטו לחסל מעשית את האפשרות לממשלת אחדות שנידונה במשא ומתן בין הצדדים.
הצעת האחדות המוסכמת עם "כחול לבן" קובעת שראש הממשלה נתניהו יכהן שנה וחצי ולאחריו יכהן בני גנץ לתקופה זהה.

בזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן, תפקיד יו"ר הכנסת ותפקיד שר האוצר, הנחוצים להעברת התקציב וניהול משבר הקורונה, יהיו בידי "הליכוד".

לאחר מכן, בתקופת כהונתו של בני גנץ כראש ממשלה, התפקידים יתחלפו.
הסכם הגיוני זה נקבע כדי לאפשר לראש הממשלה המכהן להעביר חקיקה ותקציב בכנסת כדי לנהל את ענייני האוצר והכלכלה, דבר שהוא חיוני שבעתיים בזמן של מגיפה עולמית ומשבר כלכלי חסרי תקדים.

ראש הממשלה לא יוכל לעשות זאת מול יו"ר כנסת לעומתי. יאיר לפיד יודע זאת. הסיבה האמיתית שהוא מתעקש על הדחת יו"ר הכנסת היא כדי לסכל את ממשלת האחדות וכדי להעביר בכנסת חוקים אנטי דמוקרטיים נוסח איראן.

חוקי איראן אלה ימנעו מראש הממשלה נתניהו לכהן כראש הממשלה ולהתמודד בבחירות ישירות לראשות הממשלה, שלפיד מתכנן באופן שערורייתי לקיים כבר בקדנציה הזאת בזמן המשבר.

חוקים כאלה לא קיימים בשום דמוקרטיה בעולם. העברתם תביא לזעם עצום בציבור, לאובדן האמון ברשויות המדינה, ולריסוק הדמוקרטיה הישראלית – דווקא בעת הזאת שהמוני אזרחי ישראל מצפים מאיתנו לאחד כוחות למענם.

על כן אנו מודיעים:
1. אם כחול לבן ימנו באופן חד-צדדי את יושב ראש הכנסת ועל ידי כך יחסלו את הסיכוי להקמת ממשלת אחדות, לא יהיה טעם בהמשך המו"מ לאחר שהאפשרות לאחדות כבר חוסלה על ידם.
2. במקרה שהם יעבירו את החוקים הרודניים למניעת התמודדות לראשות הממשלה, אנו מתחייבים שלא נעמיד שום מועמד לבחירות ישירות.
3. נפעל בכל דרך כדי להפיל במהירות את הממשלה האנטי-דמוקרטית וחסרת אחריות זו.
4. אנו קוראים לבני גנץ לגלות מנהיגות ואחריות ולהיכנס מייד לממשלת חירום לאומית רחבה.

17:50 עריכה

ח"כ אחמד טיבי מביע התרשמותו מהמצב הפוליטי

18:44 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ: "נפעל שמחר יוקמו סוף סוף הוועדות בכנסת ונעביר החלטה שתאפשר דיונים והצבעות מרחוב. בדקנו – ברוב הפרלמנטים באירופה עכשיו עושים את זה עם הוועדות, ובקלות אפשר גם כאן".

19:09 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי בשעה 19:30 יקיים לייב בפייסבוק ויענה על שאלות יחד עם ראש המל"ל, מנכ"ל משרג הבריאות ומנכ"ל משרד האוצר.

19:21 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן: "שוקלים להאריך את שעון החורף".

בראיון לחדשות 12 הסביר ליצמן כי הסיבה לכך היא ניסיון למנוע מאנשים לצאת מהבית. בנוגע להתנהלות המגזר החרדי מול משבר הקורונה אמר ליצמן: "אנחנו בהשתפרות מאז חמישי, בכל המגזרים. גם אצל החרדים, גם אצל הערבים. אני נגד זה שאומרים שהמגזר החרדי יותר גרוע מהמקומות האחרות. המגמה הכללית במגזר החרדי זה להקשיב לתקנות והם גם עושים את זה. איפה שיש חריגים, מטפלים בזה.

לגביי סגירת המעבדות בשבת, אמר: "ליברמן פושע. חד משמעית – לא הייתה הוראה לסגור את המעבדות בשבת". כמו כן הוסיף ליצמן כי השבוע מתבצעות 3,000 בדיקות ביום וכי "נגיע ל-10,000 בדיקות ביום".

19:33 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עונה לשאלות האזרחים בשידור חי

19:48 עריכה

בבית המשפט העליון הסתיים הדיון בעתירה שהגישה "כחול לבן" נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, אמר "אני שמח שבית המשפט הבהיר את חשיבות ודחיפות עבודת הכנסת בשעת משבר כזו. מחר נקים את ועדת חוץ וביטחון, ועדת כספים ואת ועדת הבריאות המיוחדת לענייני הקורונה, כדי שחברי הכנסת יוכלו לסייע בהתמודדות המדינה עם האתגר העצום שניצב לפנינו.

"כולי תקווה שבית המשפט יקבע עוד הערב כי בדמוקרטיה יש לכבד את רצונם של רוב חברי הכנסת, ויורה לקיים הצבעה על בחירת יו"ר כנסת קבוע באופן מיידי", הוסיף ניסנקורן.

19:52 עריכה

שר הפנים אריה דרעי עם הודעה רשמית בעניין הארכת תקופת שעון החורף בחודש. 

"יזמתי לפני מספר ימים את דחיית שעון הקיץ כדי למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב בשעות אור נוספות, מחוץ לבית, ובכך לצמצם את השימוש במרחב הציבורי בימים אלה. התייעצתי על כך עם רה"מ נתניהו וקיבלתי את הסכמתו העקרונית", אמר דרעי.

עוד הוסיף: "אנחנו הולכים לחוקק תקנות שעת חירום כדי לדחות את תחילת מועד שעון הקיץ ל-1 במאי. נמצאים כעת בתהליכים מול משרד המשפטים כדי לאפשר הגשת תקנות שעת חירום לאישור הממשלה".

20:13 עריכה

ח"כ גדעון סער אמר כי שוחח עם שר הפנים אריה דרעי בעקבות הפרסומים בעניין הארכת שעון החורף. "אין כוונה לפגוע בהסדר בחוק שהובלתי כשר פנים ב-2013 שהאריך את שעון הקיץ. ההסדר תואם בעיניי את צרכי השעה".

20:17 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אישר עקרונית התקנת תקנות שעת חירום, שעניינן הארכת שעון החורף בחודש נוסף, במקום להתחיל את שעון הקיץ ביום 1 באפריל.

20:33 עריכה

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר הערב כי הוא נחוש "להפעיל את הכנסת" וטען כי התנהלות המשכן לא קשור למו"מ הקואליציוני.

"כפי שהתחייבתי- מחר נפעיל את הכנסת למען אזרחי ישראל. הדמוקרטיה הישראלית לא תהיה לעולם בת ערובה של פוליטיקה קטנה ולא תהיה נתונה לשום משא ומתן", אמר גנץ.

21:13 עריכה

חברי מפלגת ימינה וחברי יהדות התורה סרבו לחתום על מסמך הנאמנות החדש לראש הממשלה בנימין נתניהו שפרסם הליכוד.

21:16 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד: "אנחנו נתחיל את פעילות הכנסת, ואז יתבהר לליכוד ולראש הממשלה שאין להם אפשרות להרכיב ממשלה. הוא צריך להגיד שהוא יהיה שני ברוטציה, מאחר שרוב אזרחי ישראל בחרו בגנץ לראשות הממשלה".

21:41 עריכה

השר יריב לוין (הליכוד): "מערכת המשפט מתגייסת שוב למען השמאל וכדי להשתלט על הכנסת בדרך אנטי דמוקרטית".

"זה מתחיל עם היועץ המשפטי לממשלה, כן היועץ לממשלה, שלפתע פתאום הופך למומחה לענייני הכנסת ומופיע בבית המשפט עם עמדה מקצועית כביכול, באשר לדרך הנכונה בה צריכה הכנסת לפעול", אמר לוין.

"באיזו מדינה היועץ המשפטי של הרשות המבצעת מתערב באופן עבודת הרשות המחוקקת? נכון, רק בישראל".

בשקט בשקט, כמעט בלי שמישהו שם לב, מערכת המשפט מתגייסת שוב למען השמאל וכדי להשתלט על הכנסת בדרך אנטי דמוקרטית.זה מתחיל…

פורסם על ידי ‏יריב לוין – Yariv Levin‏ ב- יום ראשון, 22 במרץ 2020

21:59 עריכה

הממשלה אישרה במשאל טלפוני תקנות שעת חירום שימנעו הקפאת חשבונות של לקוחות שהצ'קים שלהם חזרו, בעקבות המצב הכלכלי עקב משבר הקורונה. את התקנות קידם היועץ המשפטי לממשלה, כצעד נוסף שנועד להקל על הציבור בתקופת החירום.

22:07 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט: "יש מי שמנסים להלהיט את היצרים בין משרד הבריאות לבין משרד הביטחון. לא תצליחו. משרד הבריאות מוביל את המדיניות הלאומית בעניין קורונה, יחד עם ראש הממשלה…משרד הביטחון משרת ותורם למאמץ הלאומי בכל דרך. האם ישנם לפעמים חילוקי דעות מקצועיים? ברור! וזה בסדר גמור להתווכח. אבל יש מי שמכריע וזה ראש הממשלה".

07:17 עריכה

מליאת הכנסת צפויה להתכנס היום בשעה 16:00 ולקיים הצבעה על הקמת הוועדה המסדרת.

כמו כן, צפוי דיון בעניין הקמות ועדות החוץ והביטחון, הכספים ו-ועדה מיוחדת למעקב אחר ההתמודדות עם מגפת הקורונה.

על אף הדיון שהתקיים אתמול בעתירת כחול לבן, בג"ץ טרם הכריע האם לחייב את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לקיים הצבעה על יו"ר חדש.

סגירה