האנשים הלא נכונים בזמן הלא נכון

משה בר סימן טוב, יעקב ליצמן ובנימין נתניהו במסיבת עיתונאים ב-11 במרץ (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
משה בר סימן טוב, יעקב ליצמן ובנימין נתניהו במסיבת עיתונאים ב-11 במרץ

ניהול משברים זה מקצוע. יש הערכויות, עושים סימולציות ו…תמיד כשמתרחש משבר הוא מפתיע את כולם.

שר הבריאות ליצמן יודע להעביר רופאים מבית חולים אחד לאחר? מבין את המשמעות של זה? יכול לשנע מהלך של העברת מכשירי הנשמה וציוד רפואי מהצבא לבתי החולים? לאשר פרוטוקול של החולים שאותם ינסו להחיות לעומת אלה שלא? האם אדם שסגר מתחם בבית חולים ציבורי עבור האדמו"ר שלו כשיר בכלל לנהל משבר כזה?

ומה לגבי בר סימן-טוב פאר היצירה? לפחות הוא הוגה את המילה אקספוננציאלי נכון. אבל מה לגבי שאר הדברים? יש לו מושג כלשהוא בניהול משבר רפואי, בניהול סדרי עדיפויות בשעת משבר? מי הם בעלי המקצוע הטובים באמת שאינם מלחכי פינכה?

מערכת הבריאות זקוקה לרופא בכיר בעל אוטוריטה שיעמוד בראשה, אדם שיכול להניע מהלכים דרמטיים, לקבל החלטות ולהוציא אותן לפועל גם אם שגויות, בזמן אמת.

ישראל נערכה למתקפת טילים, לגרעין אירני, לטרור בודדים, לרעידת אדמה, אפילו להתשתלטות שמאלנית מדומיינת על בג"צ. לגבי מגיפה, נו מה יותר מסוכן גרעין איראני, השתלטות שמאלנית מדומיינת או מגיפה? ברור שהשמאלנים יימח שמם הכי מסוכנים, אחרי זה האייתולות כי אין כמו משהו רחוק בשביל לחלוב עבורו את אוצר המדינה. מגיפה, נו מגיפה זה משהו שקורה פעם במאה שנים ובכלל במדינות אחרות. שמאלנים זו הסכנה, במיוחד כאלה שמוכנים לדבר עם ערבים.

אה ושכחנו את הסכנה הגדולה ביותר: נזר הבריאה, מאור הגולה, קפטן הטיטאניק, המסביר הלאומי, מלך ישראל, האיש שהביא את עסקת המאה – ייאלץ בגלל המצביעים יימח שמם לעזוב את כסאו.

אה ושכחנו את הסכנה הגדולה ביותר: נזר הבריאה, מאור הגולה, קפטן הטיטאניק, המסביר הלאומי, מלך ישראל, האיש שהביא את עסקת המאה – ייאלץ בגלל המצביעים, יימח שמם, לעזוב את כסאו

מה הם חייהם של 20,000 איש לעומת זה ששרה לא תזכה יותר להתעמר בעובדיה? שיאיר נתניהו לא יוכל להפיץ שמועות על אנשים שלא יכולים להתגונן? ושנתניהו לא יזכה יותר בזמן מסך צייתני וגורף? איך העולם יעמוד בזה?

תקציב הבריאות הלך בין היתר לצוללות ולבניין המוסד המפואר בגלילות. זה סדר העדיפויות.

אם לנתניהו היה אכפת מהמדינה הוא היה מחליף את ליצמן ואת בר סימן-טוב בבעלי מקצוע.

מצטער על כך שהעזתי לשים חיי אדם לפני המשך שלטונו של נתניהו. שתשרף המדינה. רק שנתניהו יישאר בשלטון.

איתי בן דן הוא חוקר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 333 מילים ו-1 תגובות
סגירה