יעלון לנתניהו: ״לא שמענו את תגובתך לקריאת שריך שלא לציית לבג״ץ״

הכנסת אישרה את הצעת הוועדה המסדרת להקים 4 ועדות מיוחדות ● ארדן: מרכולים לא יסגרו, מעסיקים יחויבו למדוד חום לעובדים ● נתניהו לגנץ: בוא ניפגש ונקים ממשלה עוד היום ● בייניש: הסירוב של אדלשטיין זה כאוס ● מיקי זוהר: לא יודע אם אדלשטיין יעלה מחר להצבעה מינוי יו"ר כנסת ● נתק בין כחול-לבן לליכוד ● בליכוד תוקפים את בג"צ: מתנהג כאילו המדינה שלו

משה יעלון (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
Tomer Neuberg/Flash90
משה יעלון
22:41 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון תקף את נתניהו: "ביבי, התבלבלת. המנדט להרכבת ממשלה ניצן לבני גנץ המייצג את הרוב. הליכוד מוזמן לממשלת אחדות בראשות בני גנץ. אני מבין שאתה לחוץ מהחלפת יו"ר הכנסת על ידי הרוב ועדיין לא שמענו את תגובתך לקריאת שריך, שלא לציית לפסיקת בג"ץ.

22:30 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט: "ניתן להכפיל פי שניים את מספר הבדיקות, ביחס למגבלת המטושים. מבדיקה שביצענו במכון הביולוגי בנס ציונה, עלה שאפשר להשתמש באותו המטוש גם בגרון וגם באף, וכך עם אותה כמות מטושים, להכפיל את מספר הבדיקות!".

22:29 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ על המאורעות האחרונים במשכן הכנסת: "יש עכשיו שיתוף פעולה חסר תקדים עם הרשימה המשותפת. אתמול והיום הגוש שלנו הקים 7 ועדות. וכן, בשיתוף פעולה מלא של הח"כים הערבים. ולא רק שהשמים לא נפלו, אלא שיותר ויותר אזרחים רואים ומבינים שההפחדה היא חסר שחר. אינני נאיבי, אני מכיר את הקשיים, אבל בכנות אני חושב שזה בסיס טוב לממשלה".

22:24 עריכה

‏שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע בישיבת הממשלה שהתקיימה בנושא המאבק בנגיף הקורונה כי "לא צפוי מחסור במכונות הנשמה".

21:36 עריכה

כחול לבן נגד ראש הממשלה: "במקום לטפל במשבר הקורונה נתניהו בקמפיין לבחירות רביעיות. בושה".

21:19 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להחריג ממגבלות התנועה לאזרח את מתן שירותי הווטרינריה הדחופה ולאפשר משלוחי מזון לבעלי חיים.

21:00 עריכה

הח"כים יאיר לפיד ומשה בוגי יעלון מכחול לבן מתנגדים גם למתווה ממשלת חירום, כך מדווחת הכתבת הפוליטית של חדשות 12 דפנה ליאל. אלה מבקשים להתקדם עם המהלכים בכנסת ולבחון את הדבירם מחדש לקראת סוף המנדט של יו"ר מפלגתם בני גנץ.

20:11 עריכה

בין ההנחיות החדשות שמסתמן כי הממשלה צפויה לאשר הערב הן הגבלת התנועה ל-100 מטר ובקרבת הבית, יציאה לעבודה במתכונת של 30% עובדים חיוניים וכן ביטול כללי של תחבורה ציבורית למעט מוניות, בו יורשה לנסוע נוסע אחד בלבד.

20:09 עריכה

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת: "אני מבטיח שבין אם אתם ערבים או יהודים, אם הצבעתם לנו או לא, אם הוציאו אתכם לחל"ת, קיצצו לכם אחוזי משרה או פוטרתם, יש לכם כתובת בכנסת. מתחילים לעבוד".

19:46 עריכה

ישיבת הממשלה על הרחבת ההגבלות על האוכלוסיה נקבעה לשעה 20:30.

השיחה תתקיים בוועידה טלפונית, ותעסוק בתמונת מצב, תרחישים, מדיניות וצעדים להמשך ואישור תקנות לשעת חירום.

19:16 עריכה

ח"כ גדעון סער, שר החינוך לשעבר, קורא להחזרת הלמידה מרחוק במערכת החינוך: "הערב, בישיבה אצל מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, צריכה להתקבל החלטה על חזרה לאלתר של הלמידה מרחוק לתלמידי ישראל. תשומת לב והערכות מיוחדת נדרשת כדי לאפשר לילדי החינוך המיוחד שגרת לימודים, טיפול ותמיכה".

19:13 עריכה

בשל משבר הציוד העולמי הנחה ראש הממשלה נתניהו להקים חמ"ל לאומי בראשות ראש המוסד כדי לקדם את הרכש הרפואי לצד מנכ"ל משרד הביטחון.

18:39 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ משיב לראש הממשלה נתניהו להיפגש לצורך הקמת ממשלת אחדות.

"נתניהו, הפערים ביננו מהותיים. אני נאבק על חובת הפעלתה של הדמוקרטיה הישראלית, ואני מקווה שתצטרף אליי במאמצים האלו. וחשוב מכך – עליך לומר באופן ברור לעם ישראל שאת פסיקות בית המשפט ממלאים ושבישראל לא תהיה אנרכיה.

אסור שבשם משבר הקורונה שמחייב טיפול מעמיק – רפואי, חברתי וכלכלי, תירמס הדמוקרטיה הישראלית. לא במשמרת שלי".

קודם כל נחזיר את הדמוקרטיה הישראלית לתפקד – אחר כך נרכיב ממשלה שתטפל בקורונה ובאתגרים הנוספים שעל הפרק.אזרחי ישראל,מה…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שלישי, 24 במרץ 2020

18:37 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן על האפשרות של ממשלת אחדות: "נתניהו לא יכול כל יום לשים אולטימטום חדש. ממשלת אחדות זה לא קפריזה, זה צורך לאומי. זה לא מותנה ב'אם מחליפים יושב ראש או לא'. כל ההתנהלות הזאת מחשידה. ראש הממשלה רק מנסה למצוא תירוץ להגיע לבחירות רביעיות". את הדברים אמר בחדשות 12.

18:05 עריכה

מליאת הכנסת אישרה את הצעת הוועדה המסדרת להקים ארבע ועדות מיוחדות.

בהקמת ועדת מיוחדת לטיפול בנגיף הקורונה, כשעל פי ההצעה בראשות הוועדה יעמוד ח"כ עפר שלח, תמכו 55 ללא מתנגדים.

בהקמת ועדה מיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה והחינוך המיוחד, תמכו 54 ללא מתנגדים, ע"פ ההצעה בראשות הוועדה יעמוד ח"כ ניצן הורוביץ.

בהקמת הוועדה מיוחדת לענייני עבודה ורווחה תמכו 51 ללא מתנגדים, ע"פ ההצעה בראש הוועדה יעמוד ח"כ מן הרשימה המשותפת.

בהקמת הוועדה למיגור האלימות והפשיעה במגזר הערבי, תמכו 53 ללא מתנגדים כשעל פי ההצעה בראש הוועדה יעמוד ח"כ מן הרשימה המשותפת.

כל הוועדות יהיו ועדות זמניות שיכהנו עד להקמת הוועדות הקבועות של הכנסת ה- 23. חברי ה"גוש ה-58 החרימו את ההצבעות.

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן אמר: "גם אם יש לנו מחלוקות בתוך הבית הזה וגם אם המערכת הפוליטית סוערת, דבר אחד צריך להיות נר לרגלינו וזה שמירה על שלטון החוק והחלטות בית המשפט העליון והחלטות בית המשפט באופן כללי. אחרת מי ישורנו, אנחנו לא נהיה בדמוקרטיה. אנחנו באמת צריכים לחפש את המשותף עד כמה שזה אפשרי. אנחנו בימים קשים, הציבור הישראלי מסתכל עלינו ואני חושב שהוא רוצה גם לראות כנסת שעובדת ביחד, גם לראות מלחמה משותפת בנושא הקורונה וגם שמירה על הדמוקרטיה."

17:59 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ על כך שהמליאה אישרה הקמת ועדה מיוחדת למערכת החינוך בראשה הוא עומד: "פתחנו את הכנסת והתחלנו לעבוד…נעשה הכל כדי לעמוד במשימה ולתת תשובות ופתרונות לכולם".

17:37 עריכה

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נושא המשלוחים ממסעדות היה במחלוקת בין משרדי הממשלה. ראש הממשלה הכריע כי יתאפשרו משלוחים ממסעדות בהתאם להוראות משרד הבריאות, אך לא יתאפשר איסוף עצמי.

17:09 עריכה

מליאת הכנסת אישרה ברוב של 55 תומכים, ללא מתנגדים, את הקמת הוועדה להתמודדות עם נגיף הקורונה, בראשות ח"כ עופר שלח nכחול לבן.

16:56 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט: "אנחנו במשרד הביטחון נכנסים עכשיו חזק לנושא טיסות שחוזרות מחו"ל. מדובר בקבוצת סיכון משמעותית שעלולה להאיץ את קצב ההדבקה. להערכתי תוך כמה שעות נבנה נוהל ושיטת פעולה (מיון, בדיקות ועוד) ואז אעדכן אתכם".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "שיתוף פעולה בין-משרדי חשוב. משרד החוץ פותח לנו נתיבים במדינות בהן יש סגר תעופתי, אנחנו במשרד התחבורה מטיסים לארץ, ומשרד הביטחון קולט ומטפל כאן בארץ. יחד נחזיר את כל הישראלים הביתה ונשמור על בריאותם ובריאות הציבור כולו".

16:01 עריכה

בדיון שהתקיים אמש הנחה ראש הממשלה נתניהו את משרד הביטחון, בהתאם להמלצת המל"ל, לגבש תוכנית לאומית לטיפול בצרכי האוכלוסייה המבוגרת בישראל בצל התפשטות נגיף הקורונה.

15:59 עריכה

השר רפי פרץ תוקף את חברי כחול לבן: "אוי לה לאותה חבורה שככה מתייחסת למשפחות חלליה".

15:48 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מבהיר: "סופרמרקטים ובתי מרקחת לא ייסגרו ולא תיאסר יציאה לקנות בהם וכן כחנויות המוכרות מוצרים חיוניים נוספים. כמו כן תוטל חובה על המעסיקים במקומות העבודה שיישארו פתוחים, למדידת חום של הנכנסים".

15:47 עריכה

השר אלי כהן נגד חברי כחול לבן: "אתם שם ב'קוקפיט', טיפת כבוד לא נשארה לכם? אתם מפקידים ועדה שעוסקת גם בנפגעי טרור בידי תומכי טרור? אתם שהובלתם חיילים לשדה הקרב, מפקירים אותם בידי אלו שרואים בפגיעה בחיילי צה"ל כדבר לגיטימי? זוהי סתירת לחי מצלצלת למשפחות נפגעי הטרור ושפל מוסרי ואנטי ציוני שכמותו עוד לא נראה".

15:41 עריכה

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו העבירה ליו"ר כחול לבן בני גנץ הזמנה רשמית לפגישה.

14:48 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, דוחף לסגר כמה שיותר הדוק, ואם אפשר אז גם סגירת חנויות.

14:26 עריכה

מפגיני הימין יצאו לסיבוב מחאה מול בית המשפט העליון במחאה על מה שהם מגדירים כהתערבות בג"צ בעבודת הכנסת. מחר תתחדש מול הכנסת "מחאת הדגלים השחורים", בעקבות הסירוב של יו"ר הכנסת להתחייב על מועד שבו יעלה להצבעה מינוי יו"ר כנסת. בג"צ דורש שההצבעה תתקיים מחר לכל המאוחר.

13:36 עריכה

נתניהו פונה לגנץ בבקשה לחדש את המגעים לאחדות. בעניין אחר, ראש הממשלה שוחח עם אנגלה מרקל. השניים סיכמו לשתף פעולה בתחומי פיננסים, כלכלה, רכש רפואי והצטיידות.

13:18 עריכה

מיקי זוהר נשאל עכשיו בגלי צה"ל האם יולי אדלשטיין יעלה מחר להצבעה את מינוי יו"ר הכנסת ואמר שהוא "לא יודע … הדבר הזה הוא אנרכיה פוליטית. ברגע שמוחלף יו"ר כנסת תיווצר אנרכיה פוליטית בכנסת כי היא גוף נפרד מהממשלה. הדבר צריך להיות הפוך – שהרוב יכריע מי הוא רוצה בממשלה ואז תהיה הצבעה על מינוי יו"ר כנסת".

13:15 עריכה

ועדת הכספים הזמנית בראשות עודד פורר (ישראל ביתנו) מקיימת ישיבה ראשונה לאישור העמדת ערבות מדינה לקרן סיוע לעסקים. אחר הצהריים תעלה להצבעה במליאה הקמת ועדות למיגור אלימות במגזר הערבי, ועדת קורונה, היערכות מערכת החינוך ורווחה.

12:20 עריכה

"אם נעבור לסגר מקסימלי נוכל להשיג בלימה בתהליך הזה ושליטה, בניגוד למה שהיה במדינות אחרות שאיבדו שליטה ולנו יש תקווה לשדר אופטימיות בתהליך הזה … שאנשים יבינו שבאמת צריכים להישאר בבית ולא לצאת", כך אומר עכשיו לכאן ב' המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו.

להערכתו, הממשלה תאשר בקרוב את הסגר, "היה צריך לעשות את זה אתמול". הערכה של 10,000 חולים שיש כיום, מבוססת על מספר החולים הנוכחי, ולדברי, עשרת אלפים זה מספר מינימלי.

"בשביל לקבל תמונת מצב לא צריך הרב בדיקות, מעבר לזה ברמת הפרט אין בדיקה שאומרת לאדם שהוא לא יהיה חולה … אם היתה בדיקה שאומרת אתה נבדקת ולא תהיה חולה, אבל אין … לא צריך לעשות עשרות אלפי בדיקות ביום".

11:43 עריכה

"אנחנו בתהליך מסוכן של זלזול ברשויות החוק ואמירות של שרים שיתעלמו מהחלטות בית המשפט", כך אומרת לכאן ב' דורית בייניש, נשיאת העליון לשעבר. בייניש אמרה  דבריה נאמרו בצל מתקפות הימין על גורמי האכיפה ובג"צ, לאחר הפסיקה שקראה לאדלשטיין לכנס מליאה ולקיים הצבעה על מינוי יו"ר כנסת.

"הכוח שניתן לרשות המבצעת הוא כוח רב מטבע הדברים וזו גם התקופה שבה הכי הרבה צורך בפיקוח פרלמנטרי, לא חושבת שגונבים דמוקרטיה אבל פוגעים בה, אולי לא בכוונה אבל זו תוצאה נלווית … גם כך אנחנו אחרי שלוש מערכות בחירות בלי ממשלה נבחרת".

"כאן בעצם שברה הכנסת את העקרון הבסיסי שהממשלה והפוליטיקאים טוענים בשמו – שלטון הרוב – שהיתה לו דרישה לגיטימית ויו"ר הכנסת התעלם מהדרישה הזו, לא נענה לה, לא היה אירוע כזה והמשמעויות של סירוב יו"ר הכנסת זה כאוס מוחלט, שבירת יסודות המשטר הדמוקרטי, רוצה להאמין שיו"ר הכנסת לא יעמיד את השאלה הזו לפניו, זו פריצת כל המסגרות … עוד צעד לריסוק המשטר הדמוקרטי … לא מעלה על דעתי סיטואציה כזו, שאדלשטיין יסרב לעזוב את תפקידו או להביא את הדברים להצבעה ולכבד את שלטון החוק".

 

11:37 עריכה

מפלגת העבודה פנתה ליועמ"ש בדרישה לחקור את השרים סמוטריץ' ולוין "בחשד להמרדה".

לטענת העבודה, החשד עולה מהדברים שפרסמו השרים ברשתות. כך למשל, סמוטריץ' קרא ליו"ר הכנסת "להתעלם מהפסיקה הדורסנית של בג"ץ" ואילו לוין, קרא לאדלשטיין "להודיע שרק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה יהיה על סדר יומה. אם הנשיאה חיות רוצה לשים עצמה מעל הכנסת, היא מוזמנת להגיע לבניין עם משמר בתי המשפט ולפתוח את ישיבת המליאה בעצמה".

11:17 עריכה

מתחילת החודש נרשמו בלשכת התעסוקה מעל 600 אלף איש שפוטרו או יצאו לחל"ת בגלל משבר קורונה. שיעור האבטלה עומד על 18.6%.

11:05 עריכה

משבר קורונה מחריף לרעה את יחסי העבודה בחדשות 13.

10:40 עריכה

שלמה מור-יוסף, לשעבר מנכ"ל הדסה, יוצא נגד מכתב הרופאים שקראו להדיח את (הכלכלן) משה בר סימן טוב מניהול משרד הבריאות. לעומתו, פרופ' גבי ברבש אמר שמנכ"ל המשרד צריך להראות נוכחות גם בשטח ולא רק ברמה של חמ"ל.

10:32 עריכה

שר התקשורת דודי אמסלם (ליכוד) מתייחס לפתיחת ערוצים ותכנים לצפייה ללא עלות בידי חברות התקשורת. עד כה, אומר השר, נפתחו תכנים, והוא עצמו פנה לאשר ביטון, מ"מ יו"ר מועצת כבלים ולוויין, וביקש לפתוח ללא עלות את כל הערוצים בכל חברות התקשורת "כדי להנעים את הזמן לשוהים בבית".

חברות התקשורת, סלקום, יס, פרטנר והוט (צילום: דוברות משרד תקשורת)
חברות התקשורת, סלקום, יס, פרטנר והוט (צילום: דוברות משרד תקשורת)

כך למשל, חברת יס פתחה 10 ערוצי ילדים וסגנון-חיים, תכני VOD בחינם או בעלות מופחתת. הוט מעלה תכני VOD בחינם ופתחה ערוצי ילדים. סלקום העלתה את "ערוץ הבידוד", מערכת שידורים לאומית עם משרד החינוך, חבילה ים תיכונית לכלל לקוחות סלקום, תכני כושר וילדים. פרטנר העלתה את כל ערוצי הלמידה מרחוק של משרד החינוך בחינם, ערוץ ילדים וערוץ בריאות.

09:34 עריכה

עופר שלח יעמוד בראש ועדת קורונה (אם המליאה תתכנס כדי לאשר את הקמתה). בראיון לגל"צ, הוא נשאל במה תעסוק הוועדה ואומר שאפשר לשאול במה לא. בנוסף, כדרכו, שלח תיאר את המנדט של הוועדה בהרבה מלל שאומר מעט מאוד:

"הוועדה תצטרך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם יו"ר ועדת הכספים כי חלק מהטיפול במשבר קורונה יעבור בוועדת הכספים, הוועדה עוסקת, כי אנחנו בעיצומו של משבר כלכלי וחברתי, שעלול לפגוש אותנו גם בחורף הבא, צריך לתת סעד מיידי לבעיות הבריאותיות וייצוב המערכת … צריך לתת לדרג המדיני ולציבור סיוע במערכת ההתמודדות עם משבר כזה כדי שנהיה מוכנים אליו בפעם הבאה ולהנגיש את העסק הזה לציבור, הם לא מקבלים מידע על איך זה מתנהל, לאן זה הולך ומה המחשבה שעומדת מאחורי העניין".

בהקשר למרד של אדלשטיין בבג"צ, שלח אמר שהוא לא מעלה בדעתו שלא תתכנס המליאה להצבעה על מינוי יו"ר והקמת ועדות. "נביא מחר להצבעה את בחירת מאיר כהן ליו"ר הכנסת".

09:28 עריכה

משרד הבריאות מודיע הבוקר שמספר נדבקי קורונה בישראל מסתכם ב-1,656, כאשר 31 במצב קשה. מדובר בעליה של כמעט 500 נדבקים מאז העדכון האחרון אתמול.

09:19 עריכה

"אף אחד לא אמר שהרוב בכנסת לא יוכל לממש את מה שהוא רוצה" אומרת הבוקר איילת שקד (ימינה) בראיון לגלי צה"ל.

לדבריה, "השופטים היו צריכים לגלות קצת יותר הבנה לעבודת הכנסת ולהבין ששבוע בכיפופי ידיים בכנסת זה מעט מאוד". מבחינתה, העובדה שעדיין לא כונסה המליאה להצבעה על מינוי יו"ר היא לא דרמטית וסבירה. כצפוי, היא חושבת שהחלטת בג"צ לאלץ את אדלשטיין לקיים את ההצבעה היא לא לעניין:

"ההתערבות הזו פסולה ולא במקומה, זורקת את בג"צ לביצה הפוליטית, היו צריכים לתת לכנסת לעשות את התהליכים שלה".

09:15 עריכה

נתניהו הזהיר מפני "מיליון נדבקים תוך חודש" בישיבת ממשלה לילית שקיים בשיחת טלפון. ראש הממשלה הזהיר עוד מפני עשרת אלפים מתים מקורונה בתוך חודש, לפי דיווח של N12. האזהרות החמורות האלה אמורות לשכנע את הממשלה לאשר הגבלות תנועה חמורה יותר היום, לפיהן יותר אישור יציאה מהבית רק להצטיידות במזון ותרופות.

08:56 עריכה

נתי חדד יועבר מתאילנד לישראל להמשך ריצוי מאסרו, בהמשך לפניית נשיא המדינה רובי ריבלין למלך תאילנד. חדד כבר ריצה 3 שנות מאסר מתוך ארבע בגין החזקת תרופות ומרפאה ללא רשות.

08:50 עריכה

כחול-לבן קוראת לאדלשטיין להעלות להצבעה במליאה את הקמת הוועדות שאושרו בווועדה המסדרת, (קורונה, היערכות מערכת חינוך לשנה הבאה, מיגור אלימות במגזר הערבי, עבודה ורווחה).

08:15 עריכה

בליכוד אומרים שלא ישתתפו בדיונים והצבעות בכנסת, ומאשימים את "כחול לבן, ליברמן והמשותפת" בכך ש"החליטו להגזול את הכנסת משניים וחצי מיליון מצביעי הימין". אתמול אושרו הקמת ועדות הכנסת, בהן המסדרת, חוץ ובטחון וכספים.

07:59 עריכה

הרבנות תסב מעבדה לבדיקת דנ"א למעבדה לבדיקת נשאות קורונה, שתוכל לבדוק מאות חיילים ליום.

07:43 עריכה

השר זאב אלקין אומר לגלי צה"ל שהוא תומך בהחמרת הגבלות התנועה. "אנחנו במלחמה וצריכים להגן על התושבים, האוייב בלתי נראה ולא פחות מסוכן … זה כלי שהוכיח את עצמו".

"החלטת בג"צ בעייתית כי הוא מפר איזון בין רשויות ונכנס לנהל את הכנסת כרשות המחוקקת, זה כאילו יו"ר הכנסת היה מתערב לבית המשפט בהחלטה על תיקים וניהולם … גם כשההתערבות לא נכונה זה זמן למשבר בין הרשויות … פסק הדין לוקח אותנו לבחירות רביעיות ומחסל את האפשרות לאחדות".

השר יריב לוין אמר לכאן ב' "שהעליון מתנהג כאילו המדינה שייכת לו" ושבית המשפט פוגע בעקרון הפרדת הרשויות, "הוא משתלט על הכנסת ונוטל לידיו את ניהול המליאה".

07:32 עריכה

בליכוד מאשימים את כחול-לבן שהם רק רוצים חוק שיאסור מינוי ראש ממשלה עם כתבי אישום. אורית פרקש הכהן מכחול-לבן אומרת לגלי צה"ל שאין קשר בין הקמת הוועדות, עליהן תצביע המליאה היום, לבין האשמות הליכוד:

"אתמול עשינו צעד חשוב ופתחנו את הכנסת, כבר היום יש דיון דחוף בוועדת כספים לערבות ממשלתית לסייע לבנקים לתת יותר הלוואות לעסקים, אנחנו עם מעל חצי מיליון מובטלים, מי יאשר דחיות מע"מ ומתן דמי אבטלה? צריך ועדת כנסת וועדת קורונה, להחרים את הכנסת זה להחרים את אזרחי המדינה בתקופה הקשה הזו".

באשר למגעים לאחדות, אמרה הח"כית שהמגעים נפסקו ו"אני מאמינה שהם יחודשו יחודשו … יש פה מפלגה שנמצאת 11 חודשים בשלטון והם לא מוכנים לשחרר".

07:23 עריכה

פרופ' שוקי שמר, העומד בראש אסותא, אומר הבוקר לגלי צה"ל שישראל צריכה להרחיב את מערך הבדיקות באופן משמעותי כדי שאולי תוכל להוציא בחזרה חלק מהאנשים לעבודה.

בהקשר למכתב הרופאים שדורשים להדיח את מנכ"ל משרד הבריאות, אומר שמר כך: "בעת הזו כולם צריכים ללכת כתף אל כתף, ואני חושב שכרגע צריכים לתמוך, טוב שיהיה דיון פנימי וצריך לסייע למשה בר סימן טוב, צריך לעזור, אני לא בעד הכותרות האלה, 'בואו נחליף את המנכ"ל', לא יורים בנגמ"ש".

07:03 עריכה

בגלובס פורסם אתמול שורד סבן, צעירה שהתראיינה לתכנית הבוקר של ערוץ 12, וטענה שהפרה בידוד בעקבות פוסט של יאיר לפיד, תודרכה על ידי גורם כלשהו לפני הראיון שלא לתקוף את נתניהו. מהתכתבויות וואטסאפ שנחשפו שם עולה, שסבן התייעצה עם קבוצת פעילי ליכוד, ואלה יעצו לה לפני הראיון כך: "לא משנה מה, לא לצאת על ביבי, תצאי על השמאל".

לאחר מכן עלתה סבן לשידור אצל גיא לרר והודתה שכלל לא צפתה בפוסט של לפיד, והתנצלה בפניו. לפיד עצמו סלח לסבן אבל לא סלח לנתניהו.

06:55 עריכה

בוקר טוב! הממשלה אמורה לאשר היום הגבלות חסרות תקדים על חופש התנועה בישראל בניסיון לבלום התפרצות קורונה. יציאה מהבית תתאפשר רק לטובת קניית מזון או תרופות.

במקביל, יולי אדלשטיין סרב למה שהוא מגדיר "אולטימטום" מצד בית המשפט העליון, שתבע ממנו לומר האם יכנס את המליאה כדי להצביע עד מחר על מינוי יו"ר כנסת. שלום ירושלמי כתב הבוקר כי הסירוב החצוף של אדלשטיין הוא בלתי נתפס.

עופר שלח יתמנה לראשות ועדת קורונה בכנסת, שחבריה יגיעו מכל הסיעות. בנוסף, אושרו הקמת ועדות מיגור אלימות במגזר הערבי, ועדת היערכות מערכת החינוך לשנה הבאה, ועדת עבודה ורווחה וכמובן כספים וחוץ ובטחון. עם זאת, מיקי זוהר הורה לנציגי הימין לעזוב את הוועדה המסדרת לאחר שטען שניסנקורן לא התייעץ איתו.

סגירה