לעצור את הטירוף של משרד הבריאות

כרזת מידע על נגיף הקורונה בשכונה החרדית במאה שערים בירושלים. מרץ 2020 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
כרזת מידע על נגיף הקורונה בשכונה החרדית במאה שערים בירושלים. מרץ 2020

היכן המבוגר האחראי? הממשלה בהובלת משרד הבריאות גורמת נזק עצום לכלכלה, לעסקים ולמשקי הבית. הממשלה נוקטת במהלכי פיקוח דרקוניים מעבר למתבקש. התחזיות שנתנו לפני שבוע ושבועיים לא מתרחשות. תרחישים אופטימיים כמו של חתן פרס נובל מיכאל לוויט לא נלקחים בחשבון. ההיסטריה שאוחזת במשרד הבריאות מדביקה את כל הממשלה.

משרד הבריאות מציע מהלכים קשים ואף המלצות שמגיעות עד לסגר מוחלט והתגברות על חופש הפרט. מהלכים אלו משרתים הן את משרד הבריאות שבמשך עשורים לא מצליח לאזן את מערכת הבריאות, והן את ראש ממשלת המעבר הנמצא בנקודה קריטית ולא בוחל בשום אמצעי כדי לחמוק מאימת בית המשפט.

המהלכים הקשים שמציע משרד הבריאות, הפוגעים בחופש הפרט – משרתים את משרד הבריאות, שבמשך עשורים לא מצליח לאזן את מערכת הבריאות, והן את רה"מ המעבר, שלא בוחל בדבר כדי לחמוק מאימת הדין

על פי קבוצות דיון שנערכות על ידי הניויורק טיימס, המומחים מגיעים למסקנה שמסכות אינם חוסמות את הנגיף, אבל עוזרות למנוע את פיזורו על ידי הנדבקים, ולכן מומלץ לחייב את כל היוצאים למרחב הציבורי לחבוש מסיכת פנים. בשום מקום משרד הבריאות לא הוציא הנחיות לצאת מהבתים למרחב הציבורי עם מסיכות פנים. גם אם הן לא עוזרות, הן מייצרות תודעה ודוחפות לזהירות.

האכיפה של ההסגר לא חלה, אם בכלל קיימת, על חתך שלם באוכלוסיה. כך מלמדים המספרים המתפרסמים היום לגבי מקור ההדבקה של 30 אחוז מהחולים. אלה נדבקו בבתי תפילה, מקוואות ובתי מסחר – הפתוחים כמו בכל יום חולין. לא עולה על הדעת להכביד עוד יותר על האוכלוסיה הכללית בעוד שהאוכלוסיה החרדית מצפצפת על כל הכללים ועושה מה שאומרים לה רבנים ולא מה שאומרים לה רופאים.

דבר ראשון שהממשלה החדשה חייבת לעשות הוא להביא שר בריאות עם ניסיון ניהולי ולא שר פוליטי עם ראיה מגזרית חסרת מעוף.

הגישה צריכה להיות הפוכה: חזרה איטית לשיגרה עם נקיטת זהירות מרבית. חיטוי של תחבורה ציבורית – משטחי מגע, תחנות אוטובוסים, כספומטים ושאר נקודות מגע. איורור של אוטובוסים וחיטוי פנימי, במקום המראות ההזויים של חיטוי כבישים.

האכיפה של ההסגר לא חלה, אם בכלל קיימת, על חתך שלם באוכלוסיה. כך מלמדים המספרים המתפרסמים היום לגבי מקור ההדבקה של 30 אחוז מהחולים: בתי תפילה, מקוואות ובתי מסחר

ההגיון צריך להיות: זהירות מרבית ולא היסטריה לאומית. כמו לגבי וירוס אחר שגם לו אין חיסון, HIV, הגישה היום היא שניתן לחיות איתו. נשאים אף יכולים לקיים יחסי מין מוגנים.

אחוז הנדבקים עומד על מספר נמוך, שחלקם בכלל יובאו לישראל בצעד חסר אחריות שמשרד הבריאות והממשלה היו שותפים לו.

קחו אחריות אבל צאו לנו מהחיים!

מנהל חברת תוכנה המתמחה ברישום לכנסים ואירועים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 381 מילים ו-1 תגובות
סגירה