שיחדש במובנו הכי טוטליטרי

יולי אדלשטיין, מרץ 2020 (צילום: Yonatan-Sindel-Flash90)
Yonatan-Sindel-Flash90
יולי אדלשטיין, מרץ 2020

יושב ראש הפרלמנט הבריטי התפטר והודיע לבית המשפט העליון הבריטי שלא יקיים צו שבית המשפט העליון (בהרכב מיוחד של 5 שופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון הבריטי) הטיל עליו.

זאת כשהוא מכהן בתפקיד, לא מפני שנבחר כעת בידי הציבור או בידי חברי הפרלמנט הנוכחיים, אלא מכוח עיקרון הרציפות מאז שנבחר בידי הפרלמנט ה-21. אנו מצויים כעת בתקופת הפרלמנט הנבחר ה-23.

יו"ר הפרלמנט הבריטי התפטר והודיע לביהמ"ש העליון הבריטי שלא יקיים צו שביהמ"ש העליון (בהרכב מיוחד של 5 שופטים בראשות נשיאת העליון הבריטי) הטיל עליו

זאת לאחר שסירב לעשות את המובן מאליו במשטר דמוקרטי: לאפשר להצביע על החלפתו בידי רוב פרלמנטרי שמייצג את רוב האזרחים הבריטים שבחרו לאחרונה לפרלמנט.

והכל בחסותו של ראש ממשלת בריטניה הזמני, הבלתי נבחר והיוצא, המתבצר על כיסאו חרף העובדה שהוא נאשם במשפט פלילי בעבירות מופלגות בחומרתן, לאחר שהסית בחומרה נגד התביעה הכללית ואף העליל עליה עלילת שווא ולאחר שכשל מלהיבחר 3 פעמים רצופות. ומאחוריו גוש בן 58 חברי פרלמנט מתוך 120 חברי פרלמנט.

זהו המשבר החוקתי החמור ביותר בתולדות בריטניה. יושב ראש הפרלמנט הבלתי נבחר מצפצף בהוראת ראש הממשלה הבלתי נבחר על הכרעת רוב האזרחים, על רצון רוב חברי הפרלמנט ועל בית המשפט העליון.

למעשה, הדמוקרטיה הבריטית עלולה להתרסק ולהפוך לדיקטטורה.

אבל זה לא בבריטניה.

גם לא בצרפת, גרמניה או הולנד. גם לא בדנמרק, קנדה או ארצות הברית.

זה כאן ועכשיו. במדינת ישראל.

זה המשבר החוקתי החמור בתולדות בריטניה. יו"ר הפרלמנט הבלתי נבחר מצפצף בהוראת רה"מ הבלתי נבחר על הכרעת רוב האזרחים, על רצון רוב חברי הפרלמנט ועל ביה"מש העליון. אבל זה לא בבריטניה, זה כאן ועכשיו

נימוקי התפטרותו של אדלשטיין הם חרפה איומה. מעשיו ייזכרו לדראון עולם. הוא קלע במצוות אדונו המסית את הדמוקרטיה הישראלית למשבר הגדול בתולדותיה. והכל בנימוקי קוזק נגזל.

לצפצף על הכרעת האזרחים, להתבצר בתפקיד אליו לא נבחרת בבחירות האחרונות, למנוע בחירות להחלפתך בידי רוב פרלמנטרי נבחר, לסרב לקיים את החלטתו המובנת מאליה של בג"צ, לסרב לכבד את ריבונות האזרחים ואת ריבונות הכנסת, להסית נגד שופטים ונגד יריבים פוליטיים, לעשות זאת בשליחות נאשם במשפט פלילי שהוא ראש ממשלת מעבר יוצאת ובלתי נבחרת שהסית בהרסנות נגד התביעה הכללית ומערכת המשפט ומנסה לברוח ממשפטו הפלילי – ואז לטעון שאתה הדמוקרט.

שיח חדש (שיחדש) במובנו הכי טוטליטרי. הכי מגונה.

איזו חרפה, יולי. חבל. הפכת מלוחם חופש ואסיר ציון מרגש לאחד ממחריבי הדמוקרטיה הישראלית.

אבל זה לא יעזור לך ולא יעזור לנתניהו. אנחנו נצא מהמשבר החוקתי הנורא והחמור בתולדות המדינה שגרמתם לו, נהדוף את ניסיונו של נתניהו להשליט כאן דיקטטורה ונציל את המשטר הדמוקרטי.

בקרוב ייבחר יושב ראש חדש לכנסת. כנראה שכבר היום. וחרף מאמציהם החמורים של נתניהו ואדלשטיין, ישנן כבר ועדות לפיקוח פרלמנטרי על תקנות שעת החירום של הממשלה הבלתי נבחרת, שטומנות בחובן פגיעה עצומה בזכויות האדם והאזרח בעטיו של משבר הקורונה (ולכן הן מחייבות פיקוח פרלמנטרי הדוק במיוחד).

להתבצר בתפקיד אליו לא נבחרת, למנוע בחירות להחלפתך בידי הרוב, לסרב לקיים את החלטת בג"צ, ולהסית נגד שופטים ויריבים ולטעון שאתה הדמוקרט. שיח חדש (שיחדש) במובנו הכי טוטליטרי

הדמוקרטיה תנצח. הפיקוח הפרלמנטרי והשיפוטי על הרשות המבצעת הלא נבחרת, יתקיים. גם ממשלה נבחרת תקום. נתניהו יפסיד בסופו של דבר.

השאלה היא מהו היקף החורבן שיותיר אחריו במחיצת צייתניו הכנועים שאליהם הצטרף למרבה החרפה גם יולי אדלשטיין.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
מדויק. הנימוק של אדלשטיין הוא השיא בשימוש של שיחדש שמשתמש בו השלטון הנוכחי. כבר מזמן השקר הוא אמת, 20% מאזרחי המדינה שרובם נאמנים ופרודוקטיבים הם "תומכי טרור", ריסוק מערכת המשפט נקרא... המשך קריאה

מדויק. הנימוק של אדלשטיין הוא השיא בשימוש של שיחדש שמשתמש בו השלטון הנוכחי. כבר מזמן השקר הוא אמת, 20% מאזרחי המדינה שרובם נאמנים ופרודוקטיבים הם "תומכי טרור", ריסוק מערכת המשפט נקרא "התגברות", סיפוח אדמות לא שלך נקרא "ריבונות" , ואפשר להוסיף עוד כהנה וכהנה.

עוד 490 מילים ו-2 תגובות
סגירה