התפרעות בהר הבית, המשטרה פרצה לאל אקצה

במשטרה מדווחים כי מתפללים מוסלמים יידו אבנים והשליכו חפצים על מבקרים יהודים בהר הבית● בעקבות ההתפרעות נכנסו כוחות המשטרה למתחם כדי לפזר את המפגינים ולאחר מכן גם פרצו למסגד ● ירדן גינתה את מדיניות ישראל במתחם ● הווקף קרא למוסלמים להגיע למקום.

פריצת משמר הגבול למסגד אל אקצה (צילום: משטרת ישראל)
משטרת ישראל
פריצת משמר הגבול למסגד אל אקצה

משטרת ישראל פרצה הבוקר (א') לתוך מסגד אל אקצה ופיזרה ממנו מפגינים פלסטינים שהתבצרו בתוכו. במהלך הפיזור המפגינים יידו לעבר השוטרים כיסאות וחפצים. השוטרים פיזרו את ההפגנה באמצעות אמצעים לפיזור הפגנות כמו כדורי ספוג ועצרו אחדים מהפלסטינים החשודים שתקפו מתפללים ושוטרים.

מתפללים מוסלמים ומבקרים יהודים התעמתו הבוקר בהר הבית. במשטרת ישראל דיווחו כי המתפללים המוסלמים ידוי אבנים והשליכו חפצים על המבקרים היהודים. בעקבות ההתפרעות הורה מפקד מחוז ירושלים לכוחות המשטרה להיכנס להר הבית ולפזר את המתפרעים. העימותים נרגעו במהלך הבוקר והתחדשו שוב בצהרי היום.

משרד החוץ הירדני פרסם בתגובה הודעה שמגנה בחריפות את התנהלות ישראל: "אנו מגנים בכל תוקף את המשך ההפרות הישראליות נגד אל-אקצה ואת פריצת הקיצוניים באופן מתריס בגיבוי כוחות הביטחון ומזהירים מפני ההשלכות המסוכנות של המדיניות הישראלית המתגרה, שעלולה להביא להסלמה חדשה של האלימות שתאיים על כל האזור".

ואילו ארגון הווקף המוסלמי אחראי על ניהול הר הבית מסר בתגובה: "הפרת קדושת אל-אקצא על ידי הכיבוש היא תקיפת רגשות המוסלמים בעולם כולו, ולא רק בפלסטין. אנו קוראים למוסלמים להגיע למסגד ולשמור עליו מפני חילול".

מהומה בהר הבית (צילום: משטרת ישראל)
מהומה בהר הבית (צילום: משטרת ישראל)

כ-200 מבקרים יהודים נכנסו למתחם הר הבית, לרגל יום ירושלים ולמרות שבדרך כלל אסורה כניסת יהודים למתחם בימים האחרונים של חודש הרדמאן. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, החליט הבוקר להתיר את כניסת המבקרים היהודים בתום הערכת מצב ביטחונית.

בכיר חמאס, סאמי אבו זוהרי, מסר בתגובה: "תקיפת המתפללים במתחם חראם אל שריף (הר הבית) בידי כוחות ישראלים מהווה הסלמה והפרה של קדושת המקום. יהיו לה השלכות". אבו זוהרי קרא ל"קהילה הבינלאומית" להתערב בנעשה בהר הבית.

שלשום, יום שישי האחרון של חודש הרמדאן, נפצעו שני ישראלים בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. הדוקר, פלסטיני בן 18 מהכפר עבוין שליד רמאללה, נורה למוות בידי המשטרה. בעקבות הפיגוע, ועקב צירוף הזמנים בין יום ירושלים ו"מצעד הדגלים" המתוכנן להתקיים בתוך הרובע המוסלמי לבין סוף הרמדאן, הוצבו כוחות משטרה גדולים בעיר העתיקה ובאזורים מרכזיים בירושלים.

עוד 289 מילים
סגירה