בית הדין לעבודה מעכב את צעדי נציבות כיבוי אש ביו"ש

הרוטציה של סידור העבודה בכיבוי אש ביו"ש תיכנס לפועל רק באמצע החודש ● עובדי הכיבוי שיבשו את העבודה היום במחאה על הניסיון להחלטה חד צדדית של נציבות הכיבוי ● הצדדים ינסו להגיע להסכמות על העברת כבאים לשרת במקומות מרוחקים

הפגנת כבאים (צילום: ועד עובדי שירותי הכיבוי)
ועד עובדי שירותי הכיבוי
הפגנת כבאים

בית הדין לעבודה הורה לעכב את צעדי נציב הכבאות בנוגע לפעילות העובדים ביו"ש לאחר וקבע שהנהלת הכיבוי והעובדים ייגבשו מתווה מוסכם לשינויים בהצבה של עובדים בתחנות. לפי החלטת בית הדין, הרוטציה שתיכננה נציבות הכבאות לאיזור יו"ש תיושם רק ב-16 לחודש הנוכחי ועד אז הצדדים ינסו לדון בהעברת כבאים לשרת במקומות מרוחקים. בארגון עובדי הכבאות הביעו שביעות רצון מההחלטה שלדבריהם, לא מאפשרת שינוי בהסכמי העבודה באופן חד צדדי.

עובדי הכיבוי פתחו הבוקר (א') בפעילות מחאה ושיבושי עבודה. הכבאים חוסמים את שער הכניסה לנציבות שירות כבאות והצלה בראשון לציון ומונעים מהמנהלים, כולל נציב השירות דדי שמחי, להיכנס לנציבות.

בוועד עובדי הכיבוי וההצלה אמרו ל"זמן ישראל" כי שמחי הודיע שלשום לכבאים ביהודה ושומרון שעליהם לבצע "רוטציה" ולעבור מתחנה לתחנה, לטענתם ללא התייעצות עם הוועד ועם העובדים עצמם וללא הודעה מוקדמת.

בתגובה, הורה הוועד לכבאים להתעלם מההנחיה ולהגיע לתחנות הכיבוי הקבועות שלהם. "שמחי מנסה להפוך ארגון אזרחי עם עובדים קבועים ומסורים בעלי משפחות לארגון צבאי שבו ניתן לטרטר עובדים ממקום למקום בלי התראה מוקדמת, ואנחנו לא נסכים לכך", אמרו בוועד ל"זמן ישראל".

אתמול פורסם באחת ממהדורות החדשות של גלי צה"ל כי "יש חשש לשביתה מחר (היום) שתמנע כיבוי של שריפות" בכוחות הכיבוי. הידיעה תוקנה במהדורה שלאחר מכן ובמקום זאת נאמר "סכסוך עבודה בכוחות הכיבוי". בוועד עובדי הכיבוי הגיבו לידיעה בזעם ואמרו "מדובר בניסיון של ההנהלה להלך אימים על הציבור. מכבי האש לעולם לא יסרבו לכבות שריפות ולצאת לשטח במצבי חירום".

בשירותי הכיבוי הוכרז סכסוך עבודה לפני כשנה במחאה על כך שההנהלה מסרבת ליישם, לטענת הוועד, ליישם את ההסכמים שעליהם חתמה עם הוועד.

אבי אנקורי, יו"ר ארגון עובדי הכבאות, אמר הבוקר: "כבאים מאויימים על ידי שמחי על בסיס יומי כדי שלא יישמעו להוראות הוועד וסובלים מהתעמרות, היעדר ביטוחים בסיסיים ואווירת טרור וכעת גם ניסיון לכפות רוטציה של כבאים. לא נאפשר לנציב להזיז כבאים 85 קילומטר רק בגלל שיגעון הגדלות של הנציב. המחאה שלנו נועדה לשמור על הכבאים ועל שלומם וביטחונם של האזרחים".

הנציבות: "פגיעה במוכנות המבצעית, הוועד מסכן חיי אדם"

מנציבות שירותי הכיבוי נמסר בתגובה לידיעה: "בשיא גל החום והחשש מפני גל שריפות הוציא אנקורי הנחייה ללוחמי האש להתעלם מהנחיות מבצעיות ולא להתייצב לפי סידור העבודה שנקבע על ידי הפיקוד ביהודה ושומרון. המשמעות היא פגיעה במוכנות המבצעית וסיכון חיי אדם בשבוע שבו מערך הכבאות התמודד עם גל של יותר מאלף שריפות שכילה עשרות בתים ואלפי דונמים".

"כחלק מההיערכות לקיץ וקידום המוכנות המבצעית הנחה סגל הפיקוד הבכיר של הכבאות על סבבי רוטציה בתחנות הכיבוי, אך יו"ר הוועד אנקרי הודיע ללוחמי האש להתעלם מהן. מדובר בהתערבות חמורה בהחלטות מבצעיות שנקבעו על ידי הפיקוד הבכיר שמעבר למשמעות של סירוב פקודה יוצרים אנדרלמוסיה ופגיעה קשה בתפקוד המערך".

"לא יעלה על הדעת שבגוף חירום, היררכי, לובש מדים האמון על הצלת חיים ועד העובדים יתערב בהחלטות מבצעיות ויסכן את הציבור. אנו רואים את התנהלות הוועד בחומרה רבה ונפעל למיצוי ההליכים בכל הכלים העומדים לרשותנו למען הצלת חיים, למען הציבור בישראל".

עוד 450 מילים
סגירה