גנץ בגד בבוחריו. הנקמה כבר תבוא מנתניהו

נתניהו התחיל אתמול במסע החיסול של שני רמטכ"לים נוספים המצטרפים לממשלות שלו ● אחרי אהוד ברק, שאול מופז ובוגי יעלון - בני גנץ וגבי אשכנזי יהפכו אצל נתניהו לבדיחה מיניסטריאלית, עד שיחליט לזרוק אותם מתחת לגלגלי האוטובוס שלו, הרבה לפני שיגיע לתחנת הרוטציה בספטמבר 2021 ● גנץ מצדו הרס את כל מה שבנה והתגייס בשעת חרום זו - רק כדי לעסוק בקהילות יהודיות וביחסי ישראל עם פרו ואיי פיג'י ● פרשנות

בני גנץ (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
בני גנץ

אפשר להתחיל את הסיפור הזה מהסוף: בני גנץ וגבי אשכנזי יגיעו לספטמבר 2021, מועד הרוטציה, שחוקים ומותשים. נתניהו מעניק להם את תיקי החוץ והביטחון בממשלת הימין החדשה שהוא מקים (אם הוא לא זומם עוד איזה תרגיל גאוני שישאיר את גנץ כיו"ר הכנסת) – אבל מכאן ואילך הוא רק ימרר להם את החיים.

נתניהו יעשה את זה בשיטתיות הורסת. התחביב שלו הוא לפרק מנכסיהם את הרמטכ"לים שהצטרפו לממשלות שלו, לטחון אותם באיטיות, להפוך אותם לבדיחות פוליטיות ובסוף לזרוק אותם מתחת לגלגלי האוטובוס של הליכוד, בדרך כלל לפני הבחירות או במקרה זה לפני הרוטציה.

התחביב של נתניהו הוא לפרק מנכסיהם את הרמטכ"לים שהצטרפו לממשלות שלו, לטחון אותם באיטיות, להפוך אותם לבדיחות פוליטיות ובסוף לזרוק אותם מתחת לגלגלי האוטובוס של הליכוד

כך הוא עשה עם אהוד ברק. כך הוא עשה עם שאול מופז, אחרי שהרעיף עליו הבטחות וכיבודים מכאן ועד כוכב יאיר. כך הוא עשה עם משה (בוגי) יעלון המסכן. כך גם עם האלוף (מיל.) יצחק מרדכי.

הגנרל היחידי שנתניהו לא הצליח לסובב הוא אריאל שרון, שהיה ערמומי ממנו. "נקודת המוצא שלי היא שכל מה שהוא אומר לי זה שקר. כך ההמשך הרבה יותר פשוט", אמר לי שרון בזמנו.

דרכי העבודה של נתניהו ידועות. אנחנו מכירים אותו יותר מ-30 שנה, ויודעים שהוא רק הולך ומשתכלל. גנץ, אשכנזי וחבריהם יזכו אצל נתניהו לטיפול מיוחד אחרי כל מה שהם אמרו עליו בשנה וחצי האחרונות ובכלל.

ראש הממשלה יעניק לשותפים החדשים שלו תארים, אבל ירוקן את התפקידים שלהם מתוכן. בשעת הכושר שתהיה נוחה לו, כאשר הדברים יבואו להכרעה, הוא יציג לציבור את אפסותם של השרים שלו, שעכשיו ינסו להילחם בו מבחוץ. הקמפיין הבוטה של יאיר נתניהו ויונתן אוריך נגד גנץ ואשכנזי לא יוצא עכשיו להפסקת פרסומות. הוא ימשיך לעבוד גם בתוך הממשלה, אבל בעצימות נמוכה.

בני גנץ יעסוק במשרד החוץ בקהילות יהודיות וישראלים חוזרים וגם ביחסים עם פרו ואיי פיג'י. את העניינים המדיניים החשובים מול נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ינהל נתניהו, ורק הוא.

בני גנץ יעסוק במשרד החוץ בקהילות יהודיות וישראלים חוזרים וגם ביחסים עם פרו ואיי פיג'י. את העניינים המדיניים החשובים מול נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ינהל נתניהו, ורק הוא

שר הביטחון אשכנזי יהיה מבחינת נתניהו תואם נפתלי בנט, שדיבר בנאום האחרון שלו בטלוויזיה על החובה להתרחק מאנשים מבוגרים, סבים וסבתות. אולי אשכנזי יצליח יותר מבנט, כי הוא מכיר טוב יותר את השדה הביטחוני – אבל נתניהו יידע היכן להעמיד את תקרת הזכוכית שלו.

לפני כמה ימים כתב לי בווטסאפ אחד מבכירי כחול-לבן: "נתניהו לא רוצה אחדות, ואנחנו לא יכולים מיעוט. נראה מי יישבר קודם". היום ברור מי נשבר.

נתניהו לא רוצה ממשלת אחדות, וזו לא ממשלת אחדות אלא 15 שרים וחברי כנסת שבאים לחזק את גוש הימין-לאומי-דתי-חרדי בשנה וחצי הבאות. זו ההגדרה. נתניהו ימשיך, בעצם, לעמוד בראש ממשלת מעבר – שבה יעברו השרים של גנץ, עד שיעזבו.

קשה להגזים בחוסר המנהיגות ועמוד השדרה הרופף שגילה גנץ מול המיומנות הפוליטית של נתניהו.

גנץ נכנס לפוליטיקה רק כדי להחליף את נתניהו, ועכשיו הוא יושב תחתיו. בנאום המרשים שלו ב-29 בינואר 2019, דיבר גנץ על מנהיגות אחרת. הנאום המכונן ההוא, שכתב ח"כ חיליק טרופר, היה שמור אצלי, אבל עכשיו צריך לזרוק אותו לפח.

"הממשלה הממלכתית שנקים תגלה אפס סובלנות לכל שחיתות מכל סוג שהוא", אמר אז גנץ, שעוד חודשיים ילווה במבטו את נתניהו יוצא למשפט על שוחד, מרמה והפרת אמונים. "ממשלה ערכית שהיא דוגמה ומופת לנו ולילדינו. כל חיי דיברתי אמת, שמרתי תמיד על ניקיון כפיים, איני חייב דבר לאף אחד זולת לעמי", הוסיף גנץ בנאומו בינואר.

גנץ בינואר 2019: "הממשלה שנקים תגלה אפס סובלנות לכל שחיתות מכל סוג שהוא. ממשלה ערכית שהיא דוגמה ומופת לנו ולילדינו. כל חיי דיברתי אמת, שמרתי על ניקיון כפיים, איני חייב דבר לאף אחד זולת לעמי"

גנץ הבטיח שיהיה אלטרנטיבה. הוא חבר ליש עתיד ורכב על המנגנון המשומן שאותו בנה יאיר לפיד מאז 2012. גנץ רץ למערכות בחירות, אחת ועד אחת, והיה שותף לבזבוז מיליארדים רק כדי להיכנס בסוף לממשלה של נתניהו, מה שיכול היה לעשות גם באפריל 2019, ולחסוך למדינה את כל כאב הראש ואובדן הכסף.

גנץ התגאה תמיד בכחול-לבן, התייחס למפלגה שהקים כאל פרויקט חייו והבטיח שלא יפרק אותה בעד שום הון שבעולם. את ההבטחה הזו הוא קיים בדיוק כמו את ההתחייבות שלו שלא יישען על הרשימה המשותפת, שאותה לא מימש רק בגלל שחברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל התנגדו לכך.

רק שלשום בערב גנץ הבטיח לתמוך במאיר כהן לתפקיד יו"ר הכנסת. אתמול הוא לקח את התפקיד לעצמו במין תרגיל פרלמנטרי לא ברור. בנאום הבכורה שלו הבטיח גנץ שהוא לא יתפשר על עקרונותיו ותקף את קודמו יולי אדלשטיין ש"ירק יריקה בפניו של בית המשפט באקט מסוכן וחסר תקדים".

גנץ נאם וידע כי כאשר יצטרף לממשלת נתניהו – אדלשטיין יחזור להיות יו"ר הכנסת אחרי כל מה שעולל לשלטון החוק. גנץ וחבריו, שנלחמו נגד אדלשטיין בבג"ץ, יהיו אז חלק מהקואליציה ויצביעו בעד.

גנץ יודע כי כאשר יצטרף לממשלת נתניהו, אדלשטיין יחזור להיות יו"ר הכנסת אחרי כל מה שעולל לשלטון החוק. גנץ וחבריו, שנלחמו נגד אדלשטיין בבג"ץ, יהיו אז חלק מהקואליציה ויצביעו בעד

לא צריך להכביר מילים גם על הממשלה הבזבזנית הצפויה הזו, שתמנה 30 שרים פלוס. גנץ מדבר בנאומיו על דוגמה אישית, אבל דוחף לממשלה את כל 15 חברי סיעתו, חוסן לישראל.

להגנתו של גנץ ייאמר כי זו אכן שעת חירום. נגיף הקורונה מכה בכל פינה ומחרב את המדינה. ישראל זקוקה לממשלה יציבה שעובדת ברצינות ומחלקת אחריות בין מרכיביה.

אם יחול שיפור במערכות השלטון ובתחושת העם אחרי הקמת הממשלה החדשה של נתניהו, אפשר יהיה להמתיק קצת את הגלולה הכלנתריסטית, שגנץ וחבריו תחבו לגרונם של למעלה ממיליון המצביעים של כחול-לבן.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מספיק הכותרת בשביל לדעת שאתה עיתונאי עלוב , ננץ עשה את רצון בוחריו , רוב גדול של הבוחרים של נץ דרשו ממנו להצטרף לממשלה , נץ יבור . כי הוא ואשכנזי לא טיפשים ויודעים את שנתניהו מחולל ל... המשך קריאה

מספיק הכותרת בשביל לדעת שאתה עיתונאי עלוב , ננץ עשה את רצון בוחריו ,
רוב גדול של הבוחרים של נץ דרשו ממנו להצטרף לממשלה , נץ יבור . כי הוא ואשכנזי לא טיפשים ויודעים את שנתניהו מחולל לשותפיו , אבח העדיפו את טובת הבמדינה על האינטרס האישי שלהם

עוד 865 מילים ו-1 תגובות
סגירה