גנץ ואשכנזי פוגשים את נתניהו במעון ראש הממשלה

ליברמן: נלך לאופוזיציה ● לפיד: גנץ ואשכנזי בחשו מאחורי גבי ● כחלון רוצה לחלק מענקים של 5 מיליארד שקל ● ניסנקורן: זחילה והליכה על 4 זה קשקוש, הולכים לממשלה שוויונית ● יורם יובל קורא להדחת ליצמן: הסגר חזק מדי וגורם לסטרס ● מחאת הדגלים השחורים הגיעה לבתים של גנץ, שפע, חיימוביץ' וזמיר ● האוזר תומך בממשלת חירום, רדיר מריח מתנדנדת

בנימין נתניהו ובני גנץ בשלט חוצות ברמת גן, ב-20 בפברואר 2020 (צילום: AP Photo/Oded Balilty)
AP Photo/Oded Balilty
בנימין נתניהו ובני גנץ בשלט חוצות ברמת גן, ב-20 בפברואר 2020
15:03 עריכה

שבוע טוב! מחאת הדגלים השחורים מגיעה היום לבתיהם של כמה ח"כים מחוסן לישראל, במחאה על המגעים של ראש המפלגה גנץ לכניסה לממשלה תחת נתניהו.

המפגינים הגיעו לבתים של גבעת חיים איחוד לביתו של רם שפע, לאחר מכן לבית של מיקי חיימוביץ' ויזהר שי ובהמשך הם אמורים להגיע גם למירב כהן, אסף זמיר, אבי ניסנקורן ומיכאל ביטון.

"יצאנו להיאבק למען הדמוקרטיה ובכך נמשיך. אנו מצפים מחברי הכנסת של חוסן לישראל לעמוד בהבטחותיהם מהשבוע האחרון- להשאיר את אדלשטיין מחוץ לתפקיד יו"ר הכנסת, לחוקק את החוקים נגד שחיתות, שהם חתומים עליהם- עוד לא אבדה תקוותנו".

ח"כ שפע, יצא למפגינים: "נתניהו בשבועות האחרונים, לצד הטיפול בקורונה, גם השתמש בה כדי לסכן את הדמוקרטיה שלנו". בהמשך סרב שפע להגיד איך יצביע על החוקים שהונחו השבוע על ידי מפלגתו.

15:05 עריכה

צבי האוזר מאותת בציוץ הזה שהוא תומך בממשלה בראשות נתניהו, אלא שהוא שייך כרגע על הנייר לפחות, למפלגת תלם בראשות משה יעלון, שמתנגד לממשלה כזו. מנגד, רדיר מריח ממפלגת גנץ הצהירה אתמול שהיא לא תצטרף לממשלת נתניהו, וכינתה אותו "המושחת מבלפור".

15:19 עריכה

המשטרה תבקר בבתים שבסיכון לאלימות במשפחה, ולפי הדיווח בחדשות 13 מדובר ביוזמה של קרן ברק (ליכוד) שפנתה בנושא הזה לגלעד ארדן, השר לבט"פ.

15:29 עריכה

אנשי "הדגלים השחורים" מחכים לאסף זמיר מתחת לבית שלו בגן העיר בתל אביב, ומבקשים "רק שתי שאלות": האם יתחייב לחוק שלפיו נאשם בפלילים לא יוכל להקים ממשלה ולכך שיולי אדלשטיין לא יוכל להיות יו"ר הכנסת.

15:33 עריכה

האיחוד האירופי מפגין משהו מהסולידריות שאמורה לאפיין אותו, כשהיום גרמניה מטיסה חולי קורונה מאיטליה אליה. בספרד נשבר היום שיא עגום של 832 חולי קורונה שמתו ביממה.

15:57 עריכה

לפי דיווח של גור מגידו, בחוסן לישראל עשויים לתמוך בחוק שיאפשר כהונה של נאשמים בפלילים. השר אריה דרעי, שהמשטרה המליצה להעמיד אותו לדין, עשוי להיות אחד המוטבים של חוק כזה.

16:08 עריכה

בישראל יש עכשיו 3,460 נדבקים ידועים בקורונה, שמשקפים תוספת של 425 מהבוקר. מספר המתים עד כה, 12, נמוך יחסית לאירופה.

הסגר צפוי להתהדק עוד יותר בימים שני-שלישי, באופן שיצמצם עוד יותר את הפעילות במשק. תעשיות חיוניות וחברות קטנות ממשיכות לעבוד כרגע, כמו למשל ענפי הבניה וההסעדה, וזה עלול להשתנות.החרפת הסגר היא בהמלצת משרד הבריאות.

16:27 עריכה

פרופ' יורם יובל תוקף את שר הגריאות יעקב ליצמן וקורא להדחתו. בראיון לערוץ 12 לפני מספר דקות, יובל אומר כך:

"הכנסנו את הציבור בישראל לסטרס כי הכניסו אנשים לבתים אבל עשו את זה יותר מדי חזק … סטרס ממושך פוגע במערכת החיסונית".

לדבריו, קווי הסיוע הנפשי עמוסים ויש עליה בצריכה של תרופות הרגעה ומעבר לכך, יש עליה באלימות בתוך המשפחה וניצול מיני.

"ברגע שאתה סוגר אנשים לאורך זמן אתה פוגע בחוסן שלהם … הייתי מציע לסלק את האדם שאחראי למחדל, ואנחנו יודעים שחלק גדול מהנדבקים זה במגזר החרדי, 29% מהאנשים שנדבקו זה בבתי כנסת או בישיבה והייתי מצפה שמי שאחראי על כך יפנה את מקומו".

יובל מצטט מאמר של רוני אלשייך, המפכ"ל לשעבר, שלטענתו היו צריכים לעשות סגר מוחלט ואז להקל בהדרגה איפה שאפשר.

16:37 עריכה

במשטרה חושבים שאנשי מחאת הדגלים השחורים הפרו את תקנות איסור ההתקהלות. לפי דיווח של משה נוסבאום בערוץ 12, במהלך השבת היו גם הפרות של האיסור להתרחק מהבית למרחק של יותר ממאה 100.

בצאת השבת המשטרה תשוב לאכוף את התקנות בעיקר בבני ברק, בית"ר עלית ומבוא בית"ר, ותוחמר האכיפה גם בשאר אזורי הארץ, כלומר גם ביישובים חילוניים. כמו כן, ישולחו לחופשה כ-400 אסירים שהיו אמורים להשתחרר בעוד חודש.

16:46 עריכה

משטרת ישראל הציבה מחסומים במרחק שלושה רחובות מביתו של גנץ, ולא מאפשרת לאנשי הדגלים השחורים למחות ליד ביתו. הם דורשים מגנץ לעמוד בהבטחה לחוק שימנע מרוה"מ עם כתב אישום להרכיב ממשלה ולמנוע את חזרת אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת.

16:56 עריכה

"אני לא מקל בזה אבל אין פה דרמה … מספר קטן של מאובחנים", אומר פרופ' שוקי שומר ב"פגוש את העיתונות" בתגובה לתקלת בדיקות הקורונה שעליה דיווח משרד הבריאות היום. 8 בדיקות קורונה היו שגויות מתוך 6,000. השגיאות היו בשתי מעבדות אבל המשרד עצר את הדיווחים בכל 27 המעבדות.

17:02 עריכה

"אין תכנית ולא הוצגה לנו תכנית, צריך לעבור מהשלב של כיבוי שרפות למניעת שרפות, יש בעיה, השתמשת במוסד להביא מטושים ומכונות חמצן, שלח את המוסד שיביא לך מודיעין מהמגזר העסקי שמתרסק", כך אומר הערב דובי אמיתי,  יו"ר נשיאות המגזר העסקי.

לדבריו, אם לא תהיה תכנית כלכלית של הישרדות והאצה לצמיחה, לא תהיה וודאות והמגזר העסקי לא יוכל להמשיך לנוע. אמיתי נראה כאילו הוא מדבר מדם לבו, לנוכח קריסה אמיתית של עשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים וחברות גדולות בגלל הדממת המשק, ולנוכח החרפת הסגר בימים הקרובים. "ככל שעולים השיקולים הבריאותיים, לצד זה שמים את השיקולים הכלכליים".

17:23 עריכה

מוריס דורפמן, ראש חטיבת רגולציה ומיחשוב במשרד הבריאות מגיב לשגיאת הבדיקות עליה דווח היום, בראיון ל"פגוש את העיתונות":

"כרגע מדובר על 8 מקרים שזיהינו מתוך 6,000 מעבדות, מדובר בשתי מעבדות אבל עצרנו דיווחים מכל המעבדות. כל השאר ממשיך לעבוד כרגיל. בשעות הקרובות נודיע לאנשים איפה היו טעויות, הבדיקות נמשכות".

17:27 עריכה

לפיד מבקש להימנע מלכנות את גנץ בוגד.

17:42 עריכה

ח"כ יאיר גולן (מרצ) אומר שגנץ היה צריך להילחם ולנסות להקים ממשלה, למרות שהיו לו 2-3 מורדים שלא איפשרו ממשלת מיעוט.

"היה יכול להיות הרבה יותר הגיוני, מאשר המצב של שרים ברוטציה שמסתמן עכשיו, לומר 'אנחנו ממשיכים בשליטתנו בכנסת, ממשלת ישראל תהיה ממשלת חירום, נתמוך בממשלה בהחלטות שנוגעות לקורונה ושאר הדברים לפי צורך העניין' … גנץ מעל באמון המצביעים, שמענו על המהלך מהתקשורת".

גולן שרת עם גנץ במשך שנים ארוכות ואומר שהוא הופתע והתאכזב. "כל המהלך הזה נואל ולא נכון … אדם שאומר אני לא מאמין בערכים שעליהם הלכתי לשלוש מערכות בחירות ונכנס לממשלת נתניהו בתנאים מבזים? אני לא מבין את זה".

18:22 עריכה

רם בן ברק מיש עתיד תוקף את גנץ על המגעים לכניסה לממשלת נתניהו.

18:30 עריכה

ניצן אלון לשעבר אלוף פיקוד מרכז השתתף ביום רביעי במחאת הדגלים השחורים בירושלים ואמר שאולי כניסת גנץ לממשלה לפחות תיבלם.

"לא מתייחס להיבטים מפלגתיים ולא עליתי לירושלים בהקשר מפלגתי, חשבתי שמתקיים כאן תהליך של הפרת איזון בין רשויות וחשבתי שיש מקום להתבטא ציבורית … פגיעה במעמדו של בית המשפט העליון, הפרת האיזון בין הרשויות הן תופעות בעייתיות ולא צריך לתת למשבר קורונה להסיט אותנו מהיותה של ישראל דמוקרטית … שמאל זה לא ביטוי גנאי … אני מקווה מאוד שהמגמה השלילית לפחות תיבלם".

18:42 עריכה

"אנחנו רוצים להבטיח רוטציה", אומר אבי ניסנקורן ממפלגת גנץ, (חוסן לישראל), ל"פגוש את העיתונות".

"אנחנו לא הולכים על ארבע, הביטוי הזה זחילה, הליכה על ארבע זה קשקוש, אנחנו הולכים לממשלה פריטטית, 30 שרים נובע מכך שנוצרו אילוצים, ממשלת אחדות זה העיקר … צריך להבין שהמשק נכנס עכשיו לצורך של הבראה עמוקה וצריך תקציב מהפכני, וצריך לעשות את זה ביחד אנחנו בשעת חירום".

לדבריו, הם היו רוצים להוריד את מספר השרים האסטרונומי אבל זה מה שמסתמן: "עמדתנו היא שצריך כמה שפחות שרים בממשלה…לפי הסכם הרוטציה נתניהו היא מ"מ ראש הממשלה ולא שר".

18:53 עריכה

יאיר לפיד מתראיין הערב ל"פגוש את העיתונות", אחרי שקודם לכן צייץ שהוא מבקש להימנע מלכנות את גנץ 'בוגד'.

"גם אם אני אנסה אלף שנה לא אומר על גנץ אלפית ממה שמה עליו השותף החדש שלו, זה לא עלבונות אלא תיאור מצב, הם זחלו פנימה, אני נכנסתי עם 19 מנדטים לממשלת נתניהו ב-2013 ולא קראו לזה ממשלת אחדות".

"הבטחנו אחד לשני שלא נשב בממשלה של אדם עם 3 כתבי אישום, ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות … הם זרקו את כל זה הצידה והלכו לממשלה של נתניהו".

"משבר קורונה לא מנוהל נכון מבחינה בריאותית וכלכלית, אם הם באמת עסוקים בקורונה איך הם לא דרשו את משרד הבריאות? … היו שתי אופציות, אף אחד לא רצה בחירות רביעיות, היה מתווה שאומר שמסיימים את נושא יו"ר כנסת וועדות ועושים הערכת מצב עוד שבוע, ואני אמרתי נלך להקפאת מצב לשלושה חודשים".

"רציתי ממשלת אחדות ובכל השבועיים האחרונים בוגי ואני לא הבנו למה הם לא דוחפים לממשלת אחדות בראשות בני הרי המנדט אצלנו. בסוף זה כמו לרוץ מרתון להגיע ראשון ומטר לפני קו הסיום להתיישב על הרצפה ולפרוץ בבכי. היינו צריכים להמשיך את המאמץ והחלק המדהים הוא שבני גנץ לא רצה … אם הייתי יודע שהם יזחלו לממשלת נתניהו אולי לא הייתי לא חובר אליהם … לא מקפיאים ערכים, אין דבר כזה".

"נתתי בגנץ ואשכנזי אמון והם בחשו מאחורי גבי … הופתעתי, באמת האמנתי שצריך לשמור על כחול-לבן לא משנה מה יקרה ואז הבנתי ששותפי מאמינים אחרת … הם פירקו אלטרנטיבה שלטונית כדי להצטרף לממשלת נתניהו … אף אחד לא מאמין שנתניהו יפנה את מקומו בעוד שנה וחצי".

19:16 עריכה

הממשלה תתכנס מחר לאשר הגבלות נוספות על העבודה במשק. לפי דיווח של N12, שר האוצר כחלון רוצה לחלק 5 מיליארד שקל כפיצוי לעסקים קטנים. הסגר שאולי ייכנס לתוקף בשני-שלישי, יוריד את היקף העובדים בענפים שעדיין פועלים כרגע, (מסעדות ומפעלים חיוניים) אם כי ייתכן סגר מחמיר יותר שישאיר רק את המפעלים החיוניים פתוחים, ואז ייפסקו משלוחים ממסעדות. בכל מקרה תשיאר מגבלת ה-100 מטר מהבית. לא ברור האם יימשכו העבודות בענפי בנייה ותשתיות.

19:33 עריכה

גנץ ונתניהו ייפגשו בהמשך הערב, כאשר אחת המחלוקות כרגע היא על המחזיק בתיק המשפטים. בליכוד לא מוותרים על תיק הבריאות ויו"ר הכנסת.

19:38 עריכה

איימן עודה אומר ב"פגוש את העיתונות" שהוא לא שוחח עם גנץ ואינו מעוניין לדבר איתו. האם הוא מתחרט על ההמלצה על גנץ?

"תארו לעצמכם לו לא המלצנו עליו, הייתם מאשימים אותנו, הציבור הערבי והיהודי אחד, אנחנו היחידים שהגדלנו את כוחנו, מנענו ממשלת ימין צרה, ידענו שיש סיכוי גדול שגנץ ייכנס לממשלה, הרגשנו את חולשתו מהיום הראשון … יש הרבה גזענות כלפי הערבים, אם היו מתייחסים אלינו כקבוצה לגיטימית, אפילו בסיעה שלו הוא לא הצליח לשכנע את הנדל והאוזר".

"עם יד על הלב, האם קל לנו להמליץ על רמטכ"לים ולהביא את כל המשותפת".

20:10 עריכה

במשרד הבריאות עדיין מעכבים תשובות נשאות קורונה ל-6,000 איש שבבידוד לאחר שב-8 בדיקות התגלו סתירות, ולכן נעצר הדיווח לאותם אנשים.

לפי דיווח ב-N12, במערכת הבריאות מודאגים מהפלג הירושלמי של המגזר החרדי. קרית יערים, כפר חב"ד ובני ברק סובלות מאחוזי הדבקה גבוהים.

מחר בערב תהיה הכרעה לגבי ההחמרה בצמצום פעילות המשק, לרבות הפחתה במספר העובדים שמורשים להגיע לעבודה לכ-15%.

נתניהו שוחח הערב עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה והביע צער על האסון הגדול בפוקד את האיטלקים. כמו כן שוחח נתניהו עם טראמפ שברך אותו על הקמת הממשלה המסתמנת.

בישראל יש כרגע 3,460 חולי קורונה, מהם 50 במצב קשה, ועד כה מתו מהנגיף 12 בני אדם.

20:38 עריכה

"אפשר לשלוח יותר אנשים הביתה", אומר משה בר סימן-טוב הערב לערוץ 12, ביחס להחמרה בסגר על המשק שצפויה מחרתיים.

"מחפשים צעד שלא ייתן מכת מוות למשק … אנחנו חוששים מעליה במספר החולים שאותה לא נוכל לתקן … זה סוג של הסגר לקראת פסח … הדילמה קשה האם לחכות מספר ימים או לקבל החלטות עכשיו … מניח שתהיה החמרה של הכללים".

21:12 עריכה

מספר הנדבקים בקורונה עלה הערב ל-3,619, מהם 54 בני אדם במצב קשה. עד כה מתו מהנגיף 12 בני אדם ו-89 נוספים הבריאו.

שמואל ספרי, אזרח ישראלי בן 82 מחיפה נפטר באיטליה מקורונה, לאחר שהיה בשיט ליד טורינו ואושפז בבית חולים כשהתגלה שהוא נושא את הנגיף. אשתו נמצאת בבידוד במתקן צבאי בטורינו.

21:24 עריכה

עופר שלח חושב שגנץ לא הולכת לממשלת אחדות אלא לממשלת נתניהו. על הנייר לגנץ יש 15 מנדטים בלבד, אם כי רדיר מריח הודיעה שלא תתמוך בממשלת נתניהו.

21:34 עריכה

ליברמן חושב שהממשלה המתגבשת אינה ממשלת אחדות, אלא ממשלת נתניהו עם גוש "משיחי חרדי".

השבוע "ישראל ביתנו" הוכיחה שוב שאצלה מילה זו מילה. יש לנו דרך, יש לנו עקרונות ויש לנו תפיסת עולם. לא ניתן לקנות אותנו לא…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שבת, 28 במרץ 2020

22:13 עריכה

ניצן הורביץ תוקף את גנץ (כצפוי) אך זוכה לתמיכה בימין ממוטי יוגב. לפי דיווח בוואלה!, רדיר מריח תתמוך בכניסה לממשלת נתניהו תמורת ביטול חוק קמיניץ וחוק הלאום.

22:25 עריכה

6 ישראלים יטוסו לישראל במטוס צ'כי.

22:41 עריכה

נתניהו, גנץ ואשכנזי נפגשים כעת במעון ראש הממשלה כדי לסכם על ממשלה של חוסן לישראל עם הליכוד ומפלגות ימין נוספות.

היום בצהריים גנץ הסביר שהחליט שמיצה את האפשרויות הקיימות וכעת הוא מבקש להימנע מבחירות רביעיות.

ביום הזה אני שלם יותר מתמיד. אני שלם כי עשיתי את מה שהעם שלי צריך.כמו בכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם-חשוב לי…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 27 במרץ 2020

סגירה