השר בנט חתם על הקצאת 700 חיילים לסיוע למשטרה

נתניהו לראשי מפלגות הימין: הפרסומים בנושא המו"מ הם פייק ניוז מוחלט ● שקד: מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל, פירושו שעבוד אידיאולוגי לשמאל ● אושרה בקשת יש עתיד להתפלג מסיעת חוסן לישראל, גנץ נשאר עם השם כחול לבן ● בעלה של יועצת נתניהו לענייני חרדים, עמה נפגש בסוף השבוע שעבר, התגלה כחולה קורונה

נפתלי בנט (צילום: Sraya Diamant/Flash90)
Sraya Diamant/Flash90
נפתלי בנט
07:13 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש חוסן לישראל גנץ קיימו פגישה שנמשכה כשמונה שעות, ובה חלה התקדמות במשא ומתן בין הצדדים. הפגישה נערכה במעון ראש הממשלה ולקח בה חלק גם חבר הכנסת גבי אשכנזי. נתניהו וגנץ צפויים לשוב ולהיפגש היום.

07:43 עריכה

הוועדה המסדרת של הכנסת, בראשות אבי ניסנקורן, תתכנס היום בשעה 12:00 כדי לדון בבקשת הפיצול של כחול לבן, שהגישו המפלגות יש עתיד ותל"ם. זאת על רקע כוונתה של חוסן לישראל, בראשות בני גנץ, להצטרף לממשלת נתניהו.

07:58 עריכה

אחרי שגבי אשכנזי אמר שאינו מעוניין לכהן כשר החוץ, בחוסן לישראל הביעו נכונות במשא ומתן הקואליציוני לוותר על התפקיד. במפלגה מבקשים לקבל לידיהם את משרד הבריאות, המשרד לביטחון הפנים או שבליכוד יוותרו על התעקשותם למנות את יולי אדלשטיין ליושב ראש הכנסת. כך דיווח זאב קם בתאגיד השידור כאן.

08:21 עריכה

חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה צפויה לעבור מיש עתיד לחוסן בישראל.

פינה תמנו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
תמנו-שטה בכנסת, 2018 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
08:45 עריכה

ביו הליכוד לחוסן לישראל ישנן מחלוקות לגבי תיקי החוץ, הבריאות, הגנת הסביבה ואיוש משרת יושב ראש הכנסת – כך דיווח יואב קרקובסקי בתאגיד השידור כאן. בעוד שבתחילה פורסם כי משרת שר החוץ תוחזק על ידי חוסן, עתה מסתמן שהמפלגה תוותר על התפקיד. בחוסן לישראל מעוניינים במשרד להגנת הסביבה כדי שמיקי חיימוביץ' תכהן כשרה בתיק זה. בנוסף, במפלגה מסתייגים ממינוי יולי אדלשטיין ליושב ראש הכנסת.

מיכאל שמש דיווח שבין המפלגות ניטשת מחלוקת על המשרד לביטחון הפנים. בחוסן לישראל מעוניינים במעוזי שלטון חוק, ולצד תיק המשפטים שואפים במפלגה להחזיק גם במשרד זה.

09:01 עריכה

חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה מיש עתיד הודיעה ליושב ראש מפלגתה, יאיר לפיד, שבכוונתה להצטרף לחוסן לישראל. לפי דיווח של יובל קרני ב-ynet, לפיד נתן את הסכמתו למהלך. לדברי תמנו-שטה, גנץ עשה את הדבר הנכון כשהחליט להצטרף לממשלת נתניהו.

09:19 עריכה

הודעתה של חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה על עזיבת יש עתיד והצטרפות לחוסן לישראל.

החלטתי להישאר בכחול לבן במסגרת חוסן לישראל ולתת גיבוי מלא לראש המפלגה, חבר הכנסת בני גנץ, בממשלת האחדות שתוקם בקרוב. גנץ הוא מנהיג ששם את ישראל לפני הכל וזו לא סיסמה אלא עובדה.

אני מאמינה שבעת המורכבת הזו, הן בשל משבר הקורונה, הפלונטר הפוליטי והשסעים החברתיים – האינטרס הציבורי הוא ממשלת אחדות שתתפקד בצורה מיטבית מול האתגרים העומדים לפנינו למען ישראל. חונכתי על ערבות הדדית ואחדות העם ואני בוחרת בדרך הזו מתוך הבנה שאנחנו חייבים ללכד ולאחד את החברה הישראלית בעת הקשה הזו.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לחבר הכנסת יאיר לפיד מעומק הלב על שנים של חברות ועשייה משותפת ולכל חברי הכנסת של יש עתיד, לפעילי המפלגה ולכל האנשים המדהימים שפגשתי לאורך השנים.

לא אסתיר, לא קל להיפרד מהמסגרת הפוליטית הראשונה שלי, שהייתה לי בית פוליטי אך בניגוד להחלטה שנלקחה ביש עתיד שלא להיכנס לממשלת אחדות כעת, אני סברתי אחרת ועל כן בשעת מבחן זו אני בוחרת לתת אמון וחיזוק למהלך זה.

אני סומכת על הרמטכ"ל וחבר הכנסת בני גנץ שבאמת עבורו ישראל לפני הכל, ואהיה לו לעזר כשליחה ונבחרת ציבור.

אני תקווה שעוד היום נצא לתקופה פוליטית חדשה, תקופה של אחדות, שבה נתמודד יחד עם האתגרים שלפנינו.

כולי תפילה שבעזרת השם נצליח יחד להתגבר במהירות על משבר הקורונה והשלכותיו ונדע בשורות טובות בכל התחומים.

09:42 עריכה

אחרי שחברת הכנסת פנינה תמנו-שטה הודיעה על עזיבת מפלגתה, ביש עתיד מבהירים שהם בדקו היטב ולא יהיו עוד עריקות מקרבם – כך דיווחה אנה רייבה ברסקי מ"מעריב".

09:50 עריכה

יושב ראש אגודת ישראל יעקב ליצמן הודיע לראש הממשלה נתניהו שלא יוותר על תפקידו כשר הבריאות – כך דיווח מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן. בין הליכוד לחוסן לישראל מתנהל משא ומתן קואליציוני, שבמסגרתו דרשו האחרונים לקבל לידיהם את המשרה.

10:05 עריכה

בשעה 12:00 תדון בכנסת הוועדה המסדרת בפיצול כחול לבן.

זו החלוקה הנוכחית בתוך סיעת כחול לבן:
• 15 חברים בחוסן לישראל, מפלגתו של גנץ;
 13 חברים ביש עתיד, מפלגתו של לפיד;
 5 חברים בתל"ם, מפלגתו של יעלון.

חוסן לישראל, יש עתיד ותל"ם יבקשו להתפצל לשתי סיעות, כשהאחרונות יבקשו להמשיך לפעול כסיעה אחת. יועז הנדל וצבי האוזר יבקשו להתפצל מתל"ם. פנינה תמנו-שטה תבקש לעזוב את יש עתיד ולהצטרף לחוסן לישראל. ע'דיר כמאל מריח מסתייגת מהצטרפות מפלגתה לממשלת נתניהו; לא ברור אם תבקש דבר מה מהוועדה.

השאלה העיקרית נוגעת לחברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר, שאמנם חברים בתל"ם – שלא תצטרף לממשלה – אך, לפי מספר דיווחים, מעוניינים לקחת בה חלק.

(1) בני גנץ – חוסן לישראל
(2) יאיר לפיד – יש עתיד
(3) משה (בוגי) יעלון – תל"ם
(4) גבי אשכנזי – חוסן לישראל
(5) אבי ניסנקורן – חוסן לישראל
(6) מאיר כהן – יש עתיד
(7) מיקי חיימוביץ' – חוסן לישראל
(8) עפר שלח – יש עתיד
(9) יועז הנדל – תל"ם; מעוניין להתפצל יחד עם האוזר ממפלגתם
(10) אורנה ברביבאי – יש עתיד
(11) מיכאל ביטון – חוסן לישראל
(12) חילי טרופר – חוסן לישראל
(13) צבי האוזר – תל"ם; מעוניין להתפצל יחד עם הנדל ממפלגתם
(14) אורית פרקש-הכהן – חוסן לישראל
(15) קארין אלהרר – יש עתיד
(16) מירב כהן – חוסן לישראל
(17) יואל רזבוזוב – יש עתיד
(18) אסף זמיר – חוסן לישראל
(19) יזהר שי – חוסן לישראל
(20) אלעזר שטרן – יש עתיד
(21) מיקי לוי – יש עתיד
(22) עומר ינקלביץ' – חוסן לישראל
(23) פנינה תמנו-שטה – יש עתיד; מעוניינת להצטרף לחוסן לישראל
(24) ע'דיר כמאל מריח – חוסן לישראל; מסתייגת מהצטרפות מפלגתה לממשלה
(25) רם בן ברק – יש עתיד
(26) אלון שוסטר – חוסן לישראל
(27) יואב סגלוביץ' – יש עתיד
(28) רם שפע – חוסן לישראל
(29) בועז טופורובסקי – יש עתיד
(30) אורלי פרומן – תל"ם
(31) איתן גינזבורג – חוסן לישראל
(32) אנדרי קוז'ינוב – תל"ם
(33) עידן רול – יש עתיד

אגב, אם מי מחברי הכנסת של כחול לבן יתפטר מהכנסת, מי שייכנס במקומו יהיה חבר יש עתיד יוראי להב הרצנו (גם אם המתפטר הוא חבר חוסן לישראל או תל"ם).

10:11 עריכה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן גינה את ההלוויה ההמונית שנערכה בבני ברק.

10:21 עריכה

בשעה 13:00 תקיים חברת הכנסת מרב מיכאלי כנס וירטואלי נגד הצטרפות מפלגת העבודה לממשלת נתניהו.

10:27 עריכה

בחוסן לישראל העלו את שמותיהם של גבי ברבש ויצחק קרייס כמועמדים לתפקיד שר הבריאות – כך דיווח ירון אברהם מחדשות 12. ברבש שימש כמנכ"ל משרד הבריאות וניהל את בית החולים איכילוב. קרייס מנהל את המרכז הרפואי שיבא ושימש כקצין הרפואה הראשי בצה"ל.

10:46 עריכה

יושב ראש ימינה, השר נפתלי בנט, הציג תוכנית להתמודדות עם מגפת הקורונה. התוכנית הוגשה לראש הממשלה נתניהו ולמטה לביטחון לאומי.

תוכנית בנט להתמודדות עם הקורונה.

10:59 עריכה

דפנה ליאל דיווחה ב-N12 על המשא ומתן הקואליציוני –

• מסתמן ששר המשפטים, שיהיה בידי חוסן לישראל, יאויש על ידי מי שאיננו חבר כנסת. זאת בעקבות תביעת הליכוד.

• לשר הבריאות יעקב ליצמן הוצע לעמוד בראש משרד הבינוי והשיכון – שאף יורחב – אך יושב ראש יהדות התורה דחה את ההצעה.

פנינה תמנו-שטה תתמנה לשרת העלייה והקליטה, אף שהמשרה הובטחה לגדי יברקן.

• עומר ינקלביץ' צפויה להתמנות לשרת ירושלים ומורשת.

11:01 עריכה

יושב ראש ימינה, השר נפתלי בנט, מעוניין לקבל לידיו את משרד האוצר – כך דיווח מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

11:13 עריכה

גורמים ביש עתיד אומרים ל-The Times of Israel שהם מופתעים מכך שפנינה תמנו-שטה החליטה לעזוב את המפלגה ולהצטרף לממשלת נתניהו יחד עם חוסן לישראל. לדבריהם, הצעד של תמנו-שטה "מאוד מאכזב". עוד אמרו במפלגה שחברת הכנסת "נטשה אנשים שלחמו לצידה במשך שנים".

12:13 עריכה

בוועדה המיוחדת של הכנסת להתמודדות עם נגיף הקורונה נשא מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד דברים והשיב לשאלות חברי הכנסת. לדבריו, נשקל הסגר באזורים בעייתיים כמו בני ברק.

יושב ראש הוועדה עפר שלח אמר ש"במשבר הזה הסוגיה הכלכלית היא לפחות שווה בכובדה לסוגיה הבריאותית. השאלה אם החולה הכלכלי לא ימות לפני חולה הקורונה. ככל שהזמן עובר יהיה יותר קשה להחזיר את העסקים לקדמותם. כשאתה משטיח את העקומה אתה גם מאריך אותה, מאריך את הסבל".

"אנחנו בסדר גודל של חודש מאז הקורונה התפשטה בישראל ונעשו צעדים דרסטיים שלא נעשו מאז קום המדינה. המשימה שלי כמנכ"ל האוצר היא שהמשק יתפקד. יצא בתקשורת שמשרד האוצר והבריאות נלחמים – ממש לא. המשימה של הבריאות היא לעצור את הנגיף, המטרה שלנו היא לדאוג למשק", אמר באב"ד.

לדבריו, "למעלה מ-90% נמצאים בחל"ת ולא מפוטרים. החל"ת אמור להגיע בשלושה החודשים הקרובים לסדר גודל של 14 עד 15 מיליארד שקל, עם מיליון אנשים בחל"ת".

אם ההשבתה החלקית שיש עכשיו תימשך חמישה שבועות מדובר על פגיעה בתוצר של- 5%, 75-70 מיליארד שקל. אם מדובר על השבתה כוללת נעמוד על פגיעה של 18%. ההשפעה על הגירעון דומה – השבתה חלקית לחמישה שבועות תגדיל את הגירעון ב-6%, הסביר מנכ"ל משרד האוצר.

"למדינה יש רשת בטחון סוציאלית מצוינת לשכירים. ביחס לעצמאים – מאחר שאין להם דמי אבטלה, יצרנו כלי שנותן מענה גם להם במסגרת אותה רשת ביטחון בצורה של מענק עד לאחר הפסח (סוף אפריל). יהיה מענה בשלוש (וחצי) שכבות: (1) מענק על פי קריטריונים לנפגעי המשבר (2) מענה תזרימי – הוקמו קרנות עבור הלוואות בתנאים מאוד נוחים (3) דחיית תשלומים – הטבות רגולטוריות, מע"מ, ארנונה, מים (בחלק מהמקרים בוטלו תשלומים ולא רק נדחו) (4) שכבה רביעית קטנה – האצת המשק, השקעה בהשקעה במשק שאמורה להניב פריון בהמשך (לדוגמה השקעה בתשתיות)".

באב"ד אמר כי "העסקים הקטנים הם אלו שנפגעו הכי קשה, לכן דחיית התשלומים עבורם היא הכי גדולה. אנחנו מודעים לבעיה, שמה שנתנו לעסק עד כה לא מספיק. החשש שלנו זה שברגע שנתחיל להיכנס לעולם המקורות התקציביים זה יהיה כמו להעביר מיני תקציב, יהיו וויכוחים עד אין סוף. כשנעשה תקציב, ונראה מה היו נזקי הקורונה, כמובן שנעשה קיצוצים ממקומות שונים במשק".

הוא סיפר שחבילת הסיוע, בסך 80 מיליארד שקלים, נמצאת בדיונים. כשנשאל האם מערכת הבריאות קיבלה לאורך השנים מה שהייתה זקוקה לו כדי שתהיה ערוכה למצב הנוכחי, השיב שאף משרד לא קיבל מאה אחוז ממה שהיה צריך.

12:34 עריכה

המשפטן ידידיה שטרן נפגש, בנפרד, עם נתניהו וגנץ, בתיווכו של חבר מפלגת חוסן לישראל, חילי טרופר – כך פרסם זאב קם בתאגיד השידור כאן. שטרן, פרופסור למשפטים, סירב להשיב לשאלה האם נפגש עם השניים במסגרת בחינת מועמדותו לתפקיד שר המשפטים.

ידידיה שטרן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שטרן בירושלים, 2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
12:37 עריכה

ישיבתה של הוועדה המסדרת בנושא פיצול כחול לבן נדחתה מהשעה 12:00 לשעה 13:00.

12:49 עריכה

"אנו סבורים כי ראוי שלראשות משרד הבריאות ימונה איש מקצוע לתפקיד שר הבריאות – רופא בעל ניסיון עשיר ברפואה הישראלית, בניהול ובארגון" – כך כתבו מנהלי מחלקות בבתי חולים ורופאים בכירים במכתב ששלחו היום לנתניהו ולגנץ ושפורסם ב-ynet.

"רק מנהיג, שר בריאות מקצועי, אשר עבד עמנו כתף לכתף ולמד את מערכת הבריאות מתוכה יוכל להוביל רפורמה במערכת הבריאות", טענו במכתבם. בנוסף, מתחו חותמי המכתב ביקורת על התחזקות הרפואה הפרטית על חשבון הרפואה הציבורית.

12:52 עריכה

יושב ראש הכנסת הבא יהיה חבר כנסת מהליכוד, אך ימונה בהסכמת כחול לבן – כך סיכמו שתי המפלגות. המשמעות היא שיולי אדלשטיין לא ימונה לתפקיד, זאת לאור ההתנגדות בכחול לבן למינויו. בין השמות שהוזכרו כמועמדים – יריב לוין ויובל שטייניץ.

13:22 עריכה

התקדמות במשא ומתן הקואליציוני. חוסן לישראל הסכימה שיעקב ליצמן יוסיף לכהן כשר הבריאות. בליכוד הסכימו ששר המשפטים לא יהיה מועמד חיצוני אלא יבוא משורות חוסן לישראל; המשמעות – לתפקיד יתמנה חילי טרופר או אבי ניסנקורן. משרד החוץ, משרד העבודה והרווחה ומשרד הכלכלה יהיו בידי חוסן לישראל. את תפקיד שר החוץ ימלא גבי אשכנזי, בשעה שגנץ יכהן כשר הביטחון. עם מינויו של האחרון לראש הממשלה, יקבל אשכנזי לידיו את משרד הביטחון.

13:29 עריכה

בלוק המפלגות, הכולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה ומימינה, יקבל את משרדי הפנים, האוצר, ביטחון הפנים, החינוך, הבריאות, תחבורה, האנרגיה, הבינוי והשיכון, הגנת הסביבה, הנגב והגליל, הדתות, המודיעין, השיתוף פעולה האזורי והמשרד לענייני ירושלים.

חוסן לישראל תחזיק במשרדי הביטחון, החוץ, המשפטים, הכלכלה, המדע, החקלאות, הכלכלה, התקשורת, התיירות, התפוצות, העבודה והרווחה, השוויון החברתי והמשרד לנושאים אסטרטגיים.

14:07 עריכה

ההרכב המסתמן של הממשלה, לפי הדיווחים בתקשורת –
ראש הממשלה – בנימין נתניהו
הביטחון – בני גנץ
החוץ – גבי אשכנזי
האוצר – ישראל כ"ץ או נפתלי בנט
הפנים – אריה דרעי
הבריאות – יעקב ליצמן
המשפטים – אבי ניסנקורן או חילי טרופר
ביטחון הפנים – מירי רגב או גלעד ארדן
העלייה והקליטה – פנינה תמנו-שטה
הכלכלה והתעשייה – חוסן לישראל
התקשורת – חוסן לישראל
המדע והטכנולוגיה – חוסן לישראל
החקלאות ופיתוח הכפר – חוסן לישראל
התפוצות – חוסן לישראל
העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים – חוסן לישראל
התרבות והספורט – חוסן לישראל
נושאים אסטרטגיים – חוסן לישראל
הבינוי והשיכון – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה או ימינה
החינוך – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה או ימינה
התחבורה והבטיחות בדרכים – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה או ימינה
הגנת הסביבה – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה או ימינה
פיתוח הפריפריה הנגד והגליל – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה או ימינה
שירותי דת – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה או ימינה
שיתוף פעולה אזורי – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה או ימינה
המשרד לענייני מודיעין – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה או ימינה
האנרגיה – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה או ימינה
ירושלים ומורשת – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה או ימינה
• יושב ראש הכנסת – הליכוד

14:17 עריכה

בספטמבר 2021 יסיים בנימין נתניהו את כהונתו כראש הממשלה ויוחלף בתפקיד על ידי בני גנץ – כך מסתמן לפי ההסכם הקואליציוני המתגבש בין הליכוד וחוסן לישראל. ב-18 החודשים הקרובים יכהן גנץ כממלא מקום ראש הממשלה, וב-18 החודשים העוקבים יכהן בתפקיד נתניהו, לאחר שיחוקק חוק, שיקבע כי נאשם בפלילים יכול לכהן במשרה זו.

14:19 עריכה

בחוסן לישראל הסירו את הווטו שלהם ממינוי מירי רגב לשרה לביטחון הפנים.

14:25 עריכה

אחרי ששורה של כלי תקשורת דיווחו שיולי אדלשטיין לא ימונה ליושב ראש הכנסת, דפנה ליאל דיווחה ב-N12 שבליכוד עוד לא ויתרו על מינוי אדשלטיין לתפקיד.

14:30 עריכה

קרוב משפחה של גורם מסביבתו המקצועית הקרובה של ראש הממשלה נתניהו חלה בקורונה. אותו גורם שהה במחיצת נתניהו ביום חמישי האחרון. כך דיווחה ענבר טויזר ב-N12.

14:39 עריכה

טל שניידר מ"גלובס" פרסמה חלוקה, לא סופית, של תיקי חוסן לישראל; לפיה, עמיר פרץ ואיציק שמולי יהיו חברים בממשלה.

14:42 עריכה

לפי דיווח של טל שניידר מ"גלובס", בפגישה של נתניהו וגנץ במעון ראש הממשלה בלילה נכחו מטעמו של יושב ראש חוסן לישראל רונן צור, מעיין ישראלי והוד בצר, ומטעמו של יושב ראש הליכוד נכחו יריב לוין, יעקב אטרקצ'י ושרה נתניהו. בנוסף לקח חלק בפגישה גבי אשכנזי.

14:45 עריכה

מסתמן שהשם כחול לבן יישאר בידי חוסן לישראל ולא בידי יש עתיד ותל"ם.

14:48 עריכה

בשידור שבו השיב בחשבון הפייסבוק והטוויטר שלו לשאלות שהופנו אליו אמר שר הביטחון נפתלי בנט כי מערכת הביטחון היא שצריכה לנהל את משבר הקורונה עימו מתמודדת ישראל.

14:50 עריכה

הדיון בוועדה המסדרת לגבי פיצול כחול לבן נדחה לשעה 15:00.

15:08 עריכה

מסתמן שמירי רגב תמונה לתפקיד השרה לביטחון פנים – כך דיווחה מורן אזולאי ב-ynet.

15:24 עריכה

יועז הנדל מונה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, כך דיווח כתב חדשות 13 ברק רביד.

15:30 עריכה

ח"כ לשעבר עיסאווי פריג': "32 שרים. עשרה סגני שרים. מזל שיש אזרחים שאפשר לגבות מהם 'מלווה' שיממן את כל זה".

15:37 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ': "ממשלת אחדות זה חשוב, ו'פריטטי' זו בהחלט מילה יפה שהכרנו בחודשים האחרונים, אבל חסרים לי אבירי הדמוקרטיה וחסידי הרוב מהשבוע שעבר שיסבירו למה זה דמוקרטי לתת לגוש של 17 ח"כים כוח פוליטי שווה לגוש של 58 ח"כים ולמעשה להפוך כל קול של מי שהצביע לשמאל לשווה פי שלושה מכל קול שהצביע לימין". 

עוד הוסיף סמוטריץ': "אז נכון, בדמוקרטיה שלנו יש פערים ועיוותים, ומפלגות קטנות מקבלות פעמים רבות יותר כוח מחלקן היחסי. אבל פי שלושה וחצי? בממשלה הבאה המיעוט הולך לשלוט ולנהל את המדינה. יכול להיות שאין ברירה, אבל צריך לשים את זה על השולחן ולזכור את בפעם הבאה שידברו על ה'סחטנות' של המפלגות הקטנות".

15:43 עריכה

על מנת שמהלך החילוף (חוסן לישראל-יש עתיד) בין ע'דיר כמאל מריח לפנינו תמנה שטה, כל חברי הכנסת צריכים לחתום. מיקי חיימוביץ', מחוסן לישראל, מסרבת לחתום ועלולה לתקוע את המהלך. על פי ההשערות – מעוניינת לקבל הבטחה על תיק הגנת הסביבה.

16:00 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (עבודה): "עמיר פרץ הוריד את השפם שלו ואמר שלא יישב עם נתניהו. אנחנו עדיין מאמינות ומאמינים לעמיר, אני עדיין מאמינה לעמיר וקוראת לו כאן: 'אסור לתת יד להרס של מדינת ישראל הדמוקרטית, כי לא תהיה לנו מדינת אחרת".

16:25 עריכה

הוועדה המסדרת בכנסת אישרה את התפלגות חברי "יש עתיד" מסיעת "כחול לבן". מפלגת "חוסן לישראל" בראשות בני גנץ תקבל את השם "כחול לבן".

16:42 עריכה

חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר התפלגו מסיעת 'תל"ם' לסיעה חדשה – 'דרך ארץ'. אמנם, סיעה זו התמזגה לסיעת כחול לבן.

17:00 עריכה

ח"כ ע'דיר כמאל מריח שעזבה את חוסן ישראל לטובת יש עתיד: "אני רוצה להודות לבני גנץ על שיתוף הפעולה ומאחלת לו ולחברי ב'חוסן' הצלחה בממשלה".

17:02 עריכה

השר נפתלי בנט קרא לקיצוץ במשכורות הגבוהות במגזר הציבורי ובפנסיות התקציביות כי מדובר ב"מרכיב חשוב לשיקום המשק ממשבר הקורונה"

17:09 עריכה

ח"כ יעקב טסלר נכנס לבידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה.

17:14 עריכה

בהמשך לדיווח על כך שגורם בסביבת ראש הממשלה נחשף לחולה קורונה – מדובר ביועצת של נתניהו לענייני חרדים, רבקה פאלוך, שנפגשה עמו ביום חמישי האחרון לפגישת עבודה.

על פי הפרסום בחדשות 12, יומיים לאחר הפגישה בין פאלוך לראש הממשלה, התברר כי בעלה חלה בקורונה הוא ואושפז בסוף השבוע בבית החולים.

17:52 עריכה

בכירים במפלגת ימינה תקפו בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע העובדה שהמפלגה תקבל ככל הנראה רק תיק בכיר אחד בממשלה המתהווה.

"נתניהו תוקע שוב סכין בגב הציונות הדתית. כמו תמיד, נתניהו מחרים את ימינה ומותיר אותנו לסוף. אותה ציונות דתית שהצילה אותו משך השנה האחרונה, ותמיד התייצבה לצידו", דברי בכירים במפלגת ימינה, על פי דיווח של חדשות 12.

17:55 עריכה

ח"כ גדי יברקן, שערק מכחול לבן לליכוד, בתום ישיבת הוועדה המסדרת היום: "אני רוצה לתבוע את עלבוני מחבריי לשעבר בכחול לבן. כשבאתי לציבור החזרתי את המנדט שלי, לא גנבתי אותו, כולם יצאו להכפיש אותי כאדם ללא ערכים וכבוגד. בסוף מתברר שהאיש הישר הוא אני. בחלוף חודשיים, עם ישראל ראה איך פוליטיקאים לא אמורים להתנהג. פוליטיקאים צריכים להוות דוגמה למופת. בסופו של דבר מי שבחר לרמות את בוחריו, אלה 32 ח"כים בכחול לבן. עם זאת, הרמייה הזאת הצילה את מדינת ישראל".

18:49 עריכה

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את החלטת שר הבריאות יעקב ליצמן להעניק היתר לקבלת תרומה למשרד הבריאות, עבור ציוד מיגון וטיפול לצוותים הרפואיים ולחולים.

19:17 עריכה

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) קוראת לח"כים ממפלגת העבודה, עמיר פרץ ואיציק שמולי "לא להיות הגשר לממשלת שחיתות וגזענות. קוראת לכם לעצור את חרושת השמועות ולהודיע שלא תגנבו את המנדט ותעבירו אותו לממשלת הימין. לא חשוב מה מציעים לכם, שום מחיר לא שווה את החרפה".

19:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם כל ראשי המחנה הלאומי והבהיר להם ששימור המחנה הלאומי חשוב יותר מתמיד במהלך המאמצים להקמת ממשלת אחדות. נתניהו הבהיר לראשי הסיעות כי פרסומים רבים בתקשורת בנושא המשא ומתן, לרבות חלוקת תפקידים, הם פייק ניוז מוחלט.

19:38 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הודיע כי החלטת הממשלה על סיוע בחיילים לאכיפת מגבלות התנועה תובא הלילה לאישור שרי הממשלה.

19:41 עריכה

ח"כ איילת שקד: "מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל פירושו שעבוד אידאולוגי לשמאל והחרבה של המהפכה במשרד המשפטים ומאמץ ההסדרה שהובלנו ביהודה ושומרון בשנים האחרונות".

19:49 עריכה

הממשלה תתכנס לישיבה בשיחת ועידה טלפונית ב-22:00 כדי לדון בהחמרת הגבלות התנועה על האזרחים וצמצום הפעילות במשק.

20:43 עריכה

משמר הדמוקרטיה הישראלית פנה הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר "חוסן לישראל", ח"כ בני גנץ, בדרישה שיימנעו משינוי חוק יסוד: הממשלה לשם הגדלת מספר השרים וסגני השרים שיכהנו בממשלה. זאת, על רקע הדיווחים כי בכוונתם למנות למעלה מ-30 שרים לממשלה הבאה.

משמר הדמוקרטיה מציין כי הגדלת מספר השרים יביא לבזבוז כספי ציבור, היעדר יעילות וכן לתרעומת ציבורית שתוביל לערעור הלגיטימיות של הרשות המבצעת ואובדן אמון הציבור בממשלה. זאת אף ביתר שאת, נוכח מצב החירום שנגרם עקב התפרצות הקורונה והמשבר הכלכלי במשק, שעלול עוד להתרחב. בהתאם לחוק יסוד: הממשלה, ניתן למנות עד 19 שרים ו-4 סגני שרים. את המכתב כתבו עו"ד אוהד שפק ועו"ד יובל יועז.

גילוי נאות: יובל יועז הוא הפרשן המשפטי של זמן ישראל

20:44 עריכה

כחול לבן קיימה הערב ישיבת סיעה ראשונה לאחר הפילוג מיש עתיד. הישיבה התקיימה באמצעות אפליקציית זום והשתתפו בה גם שני הפורשים מתל"ם יועז הנדל וצבי האוזר.

20:55 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ על הדיווחים לפיהם יהיו בממשלה הבאה 34 שרים: "טירוף מוחלט".

21:39 עריכה

ח"כ אחמד טיבי הודיע כי תחנת בדיקת קורונה עבור המגזר הערבי בוואדי עארה

*الطيبي بعد اجتماعه بمدير عام نجمة داوود الحمراء: سيتم فوراً افتتاح مركز فحوصات للكورونا في المجتمع العربي*اجتمع مساء اليوم الأحد النائب د. أحمد الطيبي، رئيس كتلة القائمة المشتركة، في مركز العمليات في نجمة داوود الحمراء في القدس بالسيد ايلي بين مدير عام نجمة داوود الحمراء، وذلك بعد التوجه له ولوزير الصحة ليتسمان ولمدير عام وزارة الصحة بار سيمانتوڤ طالبين مركز فحوصات لڤيروس الكورونا في المجتمع العربي. د. أحمد الطيبي: "قبل عدة أيام زرت وزملائي اعضاء لجنة الصحة في القائمة المشتركة مركز نجمة داوود الحمراء في تل ابيب وطالبنا بفتح هذا المركز، وبعد الموافقة المبدئية في حينه لافتتاح مركز في وادي عارة، كما طلبنا، لم يتم فتح مركز بادعاء عدم وجود طلبات من مواطنين عرب لاجراء الفحوصات. اليوم تحدثت مع وزير الصحة ليتسمان وطالبته باتخاذ قرار فوري بافتتاح مركز في فحوصات في المجتمع العربي وعليه كان هذا الاجتماع مع مدير عام نجمة داوود الحمراء ايلي بين، حيث اجتمعنا وكنا بتواصل مباشر مع الوزير ويسعدني ابلاغكم بمصادقة الوزير على افتتاح مركز فحوصات متنقل في المجتمع العربي بشكل فوري، على ان تتولى نجمة داوود الحمراء افتتاح هذا المركز". وأنهى الطيبي: "تحدثت الى رئيس اللجنة القطرية لرؤساء السلطات المحلية العربية الاخ مضر يونس، واتفقنا على متابعة تنفيذ هذا القرار بشكل فوري. ونعمل على اقناع الوزارة بتغيير تعليمات اجراء الفحوصات من جهة، ؤاتوجه لكل ابناء مجتمعنا، الرجاء الالتزام بتعليمات وزارة الصحة كاملة، وعندما تظهر أية أعراض للمرض، التواصل مع طبيب العائلة أو مع نجمة داوود الحمراء. عدد المرضى القليل في المجتمع العربي لا يدل على عدم وجود اصابات في الكورونا انما ذلك لربما بسبب ترددنا للوصول الى مراكز الفحص واجراء الفحوصات. نريد لهذا الوباء ان يزول دون ضحايا، صحتكم تهمنا والتزموا التعليمات". وهدا المركز متنقل يتم نقله بين البلدات العربيه والمناطق المختلفه لاجراء الفحوصات في كافة البلاد .بدوره قال مدير عام نجمة داوود الحمراء ايلي بين: "اجتمعنا اليوم، بعد التوصل لاتفاق بين د. أحمد الطيبي ووزير الصحة ومدير عام وزارة الصحة لافتتاح مركز فحوصات للكورونا في المجتمع العربي. سنقوم هنا من هذا المركز في القدس بتخصيص قسم لنشر التعليمات باللغة العربية، الأمر الذي يساهم بنشر التوعية وتعزيز المعرفة لدى المواطنين العرب، اشكر النائب الطيبي لحصولنا على مصادقة وزارة الصحة لافتتاح المركز. وفقا للاتفاق بين الطيبي ووزير الصحة، فان المركز سيكون في عارة عرعرة، وعليه فاننا سنقوم غدا حتى ساعات الظهر بتجهيز المركز وسيبدأ العمل بالمركز في ساعات المغرب. واضاف ايلي بين: "كما واود ان اشيد بجهود النائب الطيبي للحصول على موافقة وزارة الصحة لتخفيف شروط اجراء الفحص، وذلك لاتاحة امكانية اجراء الفحص ايضا للاشخاص الراغبين لاجراء الفحص دون ان يكون هناك عوارض كاملة للمرض، هذا يزيد من فرص الكشف عن المزيد من الحالات، وتقليل انتشار الڤيروس".

פורסם על ידי ‏Ahmad Tibi احمد طيبي‏ ב- יום ראשון, 29 במרץ 2020

21:40 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט חתם על הקצאת 700 חיילים לסיוע למשטרה באכיפת הנחיות משרד הבריאות על רקע משבר הקורונה.

22:12 עריכה

ח"כ יואב קיש משבח את תוכניתו של השר נפתלי בנט ליציאה ממשבר הקורונה

07:04 עריכה

יועצת ראש הממשלה לענייני חרדים רבקה פאלוך, שנפגשה עם נתניהו ביום חמישי האחרון, נמצאה חיובית לנגיף הקורונה. 

גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו לחדשות 12, כי יפעלו לפי הנחיות משרד הבריאות והההערכה היא שתיארך חקירה אפידמיולוגית נרחבת, על מנת לאתר היכן שהתה פאלוך ועם מי באה במגע. עוד נודע כי במהלך שהותה בכנסת, ביום חמישי האחרון, בשעה שהדרמה הפוליטית הייתה בשיאה, פגשה פאלוך מספר לא קטן של שרים וחברי כנסת.

סגירה