נתניהו: הגבלות תנועה בבני ברק, חובת מסיכה ומענקים של 500 שקל

משמר הדמוקרטיה ליועמ"ש: לפתוח בחקירה נגד איילת שקד בעניין NSO ● שקד בתגובה: אמירה בוועדת כנסת לא דורשת גילוי נאות, יובל יועז עוסק בהמצאות ● רוה"מ מבטיח 500 שקל לקשישים ועבור כל ילד במשפחה ● חוזרים מחו"ל יבודדו במלונית ● כ"ל: גנץ יתגורר בביתו בראש העין עד שיהיה ר"מ ● בנט דורש: להעביר את ניהול משבר קורונה למשרד הבטחון

נתניהו בשבוע שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, םפלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, םפלאש 90
נתניהו בשבוע שעבר
22:16 עריכה

איילת שקד מגיבה לדרישת עמותת משמר הדמוקרטיה לפתוח בחקירה בקשר לניגוד עניינים שלה מול NSO. מלשכתה נמסר כך:

"מיטב המוחות בארץ, מכל התחומים, התגייסו על מנת להילחם בקורנה ולהציל חיים. שירי דולב ואיילת שקד חברות שנים רבות , זה דבר ידוע, הן אף התראיינו על חברותם בעיתונות. לעצם העניין: אמירה בוועדה בכנסת לא דורשת גילוי נאות מאחר ואין בסמכותה של הועדה לתת הוראות מחייבות בעניין.

"לצערנו בזמן שאנו עסוקים בעידוד חברות היי טק ישראליות במאמץ למצוא פתרונות למיגור מגפת הקורנה והצלת חיי אדם, יובל יועז מתעסק בהמצאות והכפשות על מנת לקבל תקשורת."

22:00 עריכה

הקורבן ה-26 מת בגיל 72 בבית חולים שערי צדק.

21:42 עריכה

משמר הדמוקרטיה ליועמ"ש: לפתוח בחקירה נגד ח"כ איילת שקד בעניין חברת NSO.

משמר הדמוקרטיה הישראלית פנה הערב בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיורה על פתיחת חקירה פלילית נגד ח"כ איילת שקד (ימינה), בחשד לביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים.

זאת בעקבות ניסיונה אתמול בוועדת המשנה לשירותים חשאיים של ועדת החוץ והביטחון בכנסת, לקדם שימוש באפליקציה שפיתח משרד הביטחון בשיתוף חברת NSO, תוך שהייתה בניגוד עניינים חריף, נוכח יחסי החברות הקרובים שלה עם נשיאת החברה, שירי דולב. לדברי המשמר, ניגוד עניינים חריף זה פוגע פגיעה מהותית בערכים המוגנים ביסוד עבירת מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור.

גילוי נאות: הפרשן המשפטי של זמן ישראל, יובל יועז, פועל בעמותת "משמר הדמוקרטיה הישראלית".

פניית משמר הדמוקרטיה ליועמ"ש לפתוח בחקירה נגד איילת שקד בעניין NSO

21:37 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אומר שהמדינה תסייע לבני ברק וממליץ לאלתר מסיכות בבית.

"בני ברק הבינה שנכנסה לבעיה וההנהגה והציבור שינו את ההתנהגות … אנחנו עוזרים להם, גם בבידוד וגם למי שחולה … צריכים להושיט להם יד וירטואלית".

"מסיכות. שמענו את ארגון הבריאות העולמי אומר שהמחלה עוברת דרך רסיסי רוק ויש דרך להגן על עצמנו וזה באמצעות מסכות על האף והפה. תשמרו מסיכות לצוותים רפואיים, ותאלתרו, לקחת חתיכת בד ולכסות את הפנים, זה עובד. תוכלו לאלתר כזה דבר בבית".

בר סימן טוב מודה לשורה ארוכה של גופים ושרים ולראש הממשלה. "כל הזרועות וכל הכוחות והמשרדים כולם מחויבים להצליח במהלך הזה, יהיה לנו פסח מצומצם נחגוג אותו בלי סבא וסבתא, בלי דודים, השנה במשפחה הגרעינית, ב"ה שנה הבאה יהיה אחרת, אל תיכנסו לשאננות, סומכים עליכם".

21:30 עריכה

נתניהו מודיע על צעדים חדשים, בהם הגבלות על בני ברק, חובת חבישת מסיכה ומענקים למשפחות עם ילדים וקשישים.

נתניהו מספר ששאל את ראש ממשלת איטליה "מה הלקח מכל הדבר הזה? והוא השיב, 'לעשות את הדברים מוקדם ככל האפשר וזה מה שאנחנו עושים … כל הגורמים החיוניים, כולנו משקיעים מאמץ כביר להתגבר על הנגיף, במבחן הקשה שנכפה עלינו אנחנו נחושים לנצח, ישראל דורגה במקום הראשון במדד המדינות הבטוחות מפני התפשטות קורונה, זה אומר שקיבלנו את ההחלטות הנכונות, תוך כדי תנועה, והן לא מושלמות, אבל הסכנה לא מאחורינו ולא נפול למלכודת שאננות".

"היום אנחנו בצומת הכרעה, יש לנו אפשרות להתקדם מעלה לצד קומץ מדינות שבלמו את קורונה ויש אפשרות להתדרדר מטה, בניו יורק מישהו מת כל ארבע דקות, בספרד המצב דומה, בריטניה ומדינות אחרות במאבק נואש לא להגיע לשם, שמענו תחזית של טראמפ לפיה 100 אלף בני אדם עלולים למות מקורונה בארה"ב, וזו התחזית המקלה, ששווה ערך ל-5,000 מתים בישראל ואנחנו עושים הכל כדי לא להגיע לשם, אני מבין שזה גרר מחירים כלכליים קשים, אבל קודם חייבים להציל חייהם של אלפים בישראל, עושים הכל, בנסיבות הללו להקל עליכם כלכלית, במסגרת המאבק המתמשך בקורונה, מודיעים על הצעדים הבאים:

"הנחיתי את כל המשרדים להגיש סיוע מיוחד לבני ברק, מהדקים הגבלות תנועה מ ואל העיר ואיזורים אחרים, כמו שכונות מסויימות בדרום תל אביב, כדי למנוע הדבקות. בכל מקום שנהדק הגבלות תנועה, נדאג לכל אחד למחסורו, חל מהפך בציבור החרדי, הוא נשמע להוראות ומתנהג באחריות בגיבוי מלא של רבנים אבל לצערנו במקומות מסויימים המחלה התפשטה בקצב כפול ומכופל, ועל כן … החלטנו לצמצם כניסות ויציאות מהעיר ואנחנו מפנים אנשים למלוניות מתאימים לאופי המיוחד של התושבים".

"הצעד השני, הוא לחבוש מסכות במרחב הציבורי".

הצעד השלישי, כל ישראלי ששב ארצה ייכנס מחר לבידוד במלונית.

"הצעד הרביעי: החלטתי לתת מענק מיוחד לחג פסח, כל משפחה עם ילדים תקבל 500 שקל לכל ילד עד הרביעי, כולל … כל קשיש יקבל מענק של 500 שקל ואני קורא לכנסת לתמוך בזה בחקיקת בזק".

21:15 עריכה

גנץ מתכוון להמשיך לגור בבית שלו בראש העין עד שייכנס לתפקידו כראש ממשלה, אם וכאשר. כך אומרים בכ"ל בתגובה לפרסומים לפיהם ליכוד וכ"ל סיכמו על כך שמ"מ רוה"מ יגור במעון רשמי. בליכוד הכחישו.

20:49 עריכה

בני גנץ פירסם הודעה לתומכיו, בה ניסה להסביר את המגעים מול נתניהו. לפי דיווח ב-N12, גנץ כתב כך:

"אני מבין ללב מאוכזבי, אבל תסריט המציאות שהוא מתאגר יותר מ'בית הקלפים', חייב אותי לפעול, ואם זהו סופי הפוליטי אבל אשרת נכונה את ישראל, אז עשיתי משהו".

גנץ הוסיף, שלא היתה אופציה לממשלת מיעוט והוא לא היה מוכן ללכת לבחירות רביעיות. "פריז פוליטי היה משאיר את נתניהו לבד בממשלה".

"אני יודע שיאיר ובוגי חתמו ביניהם ומאחורי גבי על פרישה משותפת מספר ימים לפני כן, שעד רבע שעה לפני ההצבעה עוד הצעתי להם שיתחייבו ללכת איתי לכל אופציה ולכן תפקיד היו"ר יהיה אצלי עד להגעה לפתרון וכי אני רוצה שמאיר כהן יהיה יו"ר הכנסת. רוב תומכי כ"ל חשבו שצריך להיכנס ובלבד שנשמור על תיק המשפטים".

20:34 עריכה

מספר חולי קורונה עלה ל-6,092 בהם 95 במצב קשה. מדובר בעליה של כ-500 חולים מהעדכון הקודם.

20:11 עריכה

רביב דרוקר פירסם בחדשות 13, שכחלק מהמגעים הקואליציוניים, סוכם על בלפור ב', שבו יגור ממלא מקום ראש הממשלה. בליכוד מכחישים.

20:07 עריכה

הקורבן ה-25: גבר בן 66 עם מחלות רקע נפטר בבית חולים וולפסון.

20:00 עריכה

משבר קורונה בבני ברק: נשקל איסור כניסת מכוניות פרטיות והוצאת צווים לפינוי חולים. בכירים במשרד הבריאות לא מסופקים מקצב הפינוי של החולים בעיר. בשעה הקרובה בכירי מערכת הבריאות יעבירו תדרוך נוסף.

19:48 עריכה

דיווח: התחדש המו"מ בין הליכוד לכחול-לבן. לפי פרשנות ב-N12, בכ"ל חושדים בנתניהו שהוא רוצה לפוצץ את המו"מ, בימינה חושדים שנתניהו רוצה לזרוק אותם וללכת עם כ"ל, אך ההנחה היא שאף אחד לא רוצה בחירות רביעיות והמגעים צריכים להסתיים לפני החג.

19:42 עריכה

שי באב"ד, מנכ"ל האוצר, מבטיח בראיון ל-N12 שהפעימה הראשונה של המענק לעצמאים תעבור לפני פסח.

"המענק הראשון, עושים מאמצים שיעבור לפני ערב פסח, צריך להעביר תקנות שעת חירום … לא מנכים מזה מס, אם בסוף השנה אותו עצמאי ירוויח כסף ויצטרך לשלם מסים אז הוא ישלם, המענק עצמו ללא מס".

"במקביל אנחנו מכינים מודל אינטרנטי שבו מקישים פרטים ברשות המסים והיא מזרימה את זה לחשבון, עושים הכל צמצם בירוקרטיה. אין תו"ל לאיך נערכים למשבר קורונה … לומדים תוך כדי תנועה כדי להוריד את המסכים הבירוקרטים".

בהקשר לקרן ההלוואות, אומר באב"ד כי "מהיום בצהריים אושרו התנאים מול הבנקים, והתקבלו כבר עשרות אלפי בקשות שייענו בטווח של עד 5 ימי עבודה. "אנחנו יושבים על הבנקים … אנחנו עדים לכך שהקרן הראשונה לא היתה בתנאים טובים ושיפרנו אותם. תוך כדי תנועה מקבלים את הביקורת ומשפרים את המודל".

19:28 עריכה

אביגדור ליברמן מפרסם את תכניתו ליציאה מהמשבר הכלכלי. יו"ר ישראל ביתנו אומר ש"כפי שבני אדם לא חיים בלי חמצן כך גם עסקים לא יתפקדו בלי תזרים מזומנים. חייבים לקבל החלטות דרמטיות מצד אחד ופשוטות ליישום מצד שני ולא מהלך מסורבל כפי שהציעה הממשלה".

"הדבר הדחוף ביותר הוא, להעמיד לכל העסקים והחברות, הלוואות בסכום השווה לתזרים של ארבעת החודשים האחרונים של שנת 2019, לפי תצהיר רואה חשבון של כל חברה וחברה".

"החזר ההלוואות יתחיל מה-1 בינואר 2021 והעסקים שלא יצליחו לחזור לגובה ההכנסות הרגיל בתקופה האמורה, ההפרש יהפוך למענק. גובה המענק יקבע לפי תצהיר של רואה חשבון של החברה על הפסד תזרימי בשנת 2020".

"הביצוע יעשה על ידי הבנקים של החברות מתוך מימון שתעמיד להם הממשלה.
החלטה כזאת, תאפשר לחברות להמשיך ולעמוד בכל ההתחייבויות לעובדים, לספקים ולמוסדות. זה יאפשר התנהלות כלכלית רגילה של המשק".

"לכל העצמאים ובעלי עסקים קטנים, ששילמו מס כלשהו במהלך 2019, חייבים לתת מענק חד פעמי בגובה של 18,000 שקל. דבר נוסף – בנק ישראל חייב לפקח באופן הדוק על הריביות שגובים הבנקים על אותן הלוואות וגם על המשכנתאות. ההערכה היא שהמדינה תצטרך להעמיד כ-140 מיליארד שקל, אבל החלק העיקרי למעט הסכום השווה לירידה במחזור, שיהפוך למענק, יחזור לבנק המלווה ומשם למדינה. כל פתרון אחר יגרום לאנדרלמוסיה ויעמיס על מוסדות הרווחה, הביטוח הלאומי וכל המוסדות האחרים שמשרתים את הציבור".

"היתרון בדרך הזאת, בין היתר, שאין צורך בהנחות על ארנונה, מים, חשמל ואין תשלום דמי אבטלה. כמו כן, הפתרון המוצע ימנע סרבול והמתנה לקבלת הלוואות הניתנות היום, שעלול לגרום להתמוטתות של העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים. רק מהלך מהסוג הזה יחזיר את הכלכלה בצורה חלקה למצב שלפני המשבר".

תוכנית ליציאה מהמשבר הכלכלי >>

תוכנית ליציאה מהמשבר הכלכלי

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום רביעי, 1 באפריל 2020

19:09 עריכה

חולת קורונה בת 66 מתה בבית חולים תל השומר והיא הקרבן ה-24 של המגיפה.

18:50 עריכה

נתניהו מסיים את הבידוד היום ב-21:00 בערב. בשעה זו יעברו שבועיים מאז שראש הממשלה פגש לאחרונה את רבקה פאלוך, היועצת לענייני חרדים שנדבקה בקורונה.

18:12 עריכה

רם בן ברק מיש עתיד אומר שמי שפירק את כחול-לבן הם בני גנץ וגבי אשכנזי שהחליטו על דעת עצמם לחבור לנתניהו.

18:03 עריכה

התפרעויות ביפו לאחר מעצרים בגין התקהלות אסורה.

לפי דיווח ב-ynet, שוטרים שסיירו בעג'מי דרשו מאדם להזדהות ולאחר שסרב כותרו על ידי בני משפחתו. כוחות יס"מ הוזעקו למקום ונעצרו ארבעה מפרי סדר.

17:49 עריכה

בנט ממשיך בקמפיין שלו לקבלת אחריות של מערכת הבטחון על הקטע הלוגיסטי של קורונה. בראיון לשלי וגואטה בכאן ב', הוא אומר כך:

"משרד הבטחון צריך לקבל את הניהול של המערכה בליווי צמוד של משרד הבריאות, לקבל החלטות מה מתעדפים, איך מעודדים מעבדות לבדוק, להזיז את העניינים, חייב להיות אחראי אחד לא יכולים להיות שניים. משרד הבריאות הוא רק רגולטור, הוא לא מפעיל את המעבדות ולא בנוי לנהל מערך לוגיסטי ענק. התוכן הוא רפואה וסטטיסטיקה וסוציולוגיה ולוגיסטיקה ותקשורת המונים.

שלי יחימוביץ': למה צה"ל לא לוקח פיקוד?

"לא בהכל אני מצליח לשכנע … לא כל הצדק בכיס שלי, אני אומר את עמדתי כי אני לא מאמין שנגיע להיקף הבדיקות הנדרש, שמייד שיש מוקד הידבקות בג'סר או בני ברק נוכל לכבות את השריפות בתוך שעות … העצמאים והעובדים אפילו לא יודעים מה יקרה בסוף החל"ת ואסור להגיע למצב שפגענו בצורה כל כך חמורה בכלכלה אז חייבים לשחרר את הכלכלה אחרי שהשתלטנו על קורונה. אנחנו במלחמה ביולוגית נגד הביולוגיה שלא הופעלה על ידי אויב אלא הטבע עצמו".

17:38 עריכה

דיווח: נפתלי בנט מכיר את נשיאת NSO, איתה הציע למדינה לשתף פעולה בטיפול בקורונה.

17:21 עריכה

חולה בן 74 מת היום מקורונה בבית חולים וולפסון, ובכך עולה מספר הקרבנות ל-23. החולה סבל ממחלות רקע והגיע לבי"ח כשהוא מורדם ומונשם.

17:15 עריכה

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, קיים היום שיחת וידאו ממשרדו עם מפקדי גדודים, טייסות, שייטות ויחידות נוספות.

בשיחה עמדו מפקדי היחידות על אתגרי התקופה ועל האופן בו הם מיישמים את ההנחיות למאבק בנגיף קורונה, לצד המשך הפעילות המבצעית והאימונים.
הרמטכ"ל הדגיש שלמרות המאמצים הרבים, יש מעת לעת חריגות במילוי ההוראות ולאחר חודש של למידה תהיה החמרה בהתייחסות לכל חריגה.

הרמטכ"ל בשיחת וידאו עם מפקדי צה"ל על הנחיות קורונה (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל בשיחת וידאו עם מפקדי צה"ל על הנחיות קורונה (צילום: דובר צה"ל)

בנוסף סקר הרמטכ"ל את המאמצים הרבים והנרחבים שצה"ל מקיים על מנת לסייע למדינה ולמערכת הבריאות, והוסיף שאלו ימשיכו להתרחב ככל שיידרש.

17:10 עריכה

הקורבן ה-22 מקורונה היא אשה בת 69 עם מחלות רקע, שנפטרה בבית חולים שערי צדק. מוקדם יותר דווח על מותה של חולת קורונה בת 98 שהיתה דיירת בבית האבות משען בבאר שבע. עד כה חלו 5,591, מהם 97 במצב קשה ו-76 מונשמים.

16:10 עריכה

נתניהו שוחח עם נשיא קפריסין על שיתוף פעולה במשבר קורונה.

15:52 עריכה

בנט רוצה לקבל לידיו את ניהול משבר קורונה. "חייבים להעביר את הניהול הלוגיסטי של המשבר ממשרד הבריאות למערכת הבטחון … לא נוכל להחזיר את הכלכלה לסדרה אם האחריות לביצוע מערך החירום לא תעבור ממשרד הבריאות לבטחון … משרד הבריאות לא מומחה בניהול משברים ויש המון פעולות קריטיות שדורשות דברים שהם לא פגשו מעולם".

15:02 עריכה

שלח תוקף את כ"ל: זחילתם לממשלת נתניהו סיכלה את החוק נגד ר"מ עם כתבי אישום. מבין הפרשנים הפוליטיים, יש הטוענים שממילא לגנץ כבר אין תוקף מוסרי לתמוך בחקיקה כזו אחרי שהסכים לשבת תחת נתניהו, ואחרים קוראים לו לעשות פרסה ולחבור בחזרה ללפיד ויעלון.

14:14 עריכה

גורמים בכחול לבן: אם נתניהו לא יתקדם במשא ומתן, נחדש בתוך כמה ימים את החקיקה נגדו – כך דיווח הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל.

13:32 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הנחה את משרד הביטחון להעביר את כל הבאים לישראל מחו"ל לבידוד במלוניות תחת השגחה. מימוש ההחלטה – מיידית.

13:28 עריכה

ח"כ שרן השכל מהליכוד מבקשת מוועדת הכספים לדון בקיצוץ השכר של כל העובדים הבכירים בשירות הציבורי כולל חברי כנסת והשרים. 

13:20 עריכה

עובדת בלשכת שר התיירות יריב לוין נמצאה חיובית לנגיף הקורונה. מהלשכה נמסר כי השר לוין לא שהה בקרבתה, אך למרות זאת הוא מנהל את המשרד ושיחות המשא והמתן הקואליציוני מביתו. עובדי המשרד שבאו במגע עם החולה נכנסו לבידוד.

12:52 עריכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ נפרד מהיועץ המשפטי לכנסת איל ינון: "הוא לא חשש את עמדתו גם כשלא הייתה נוחה לממוניו ולהניף דגל כשצריך לומר – עד כאן. מול לחצים מימן ומשמאל, תמיד הסתכל ישר ועשה את עבודתו למען הדמוקרטיה. תודה רבה לך".

12:42 עריכה

כשלים במשא ומתן הקואליציוני: בליכוד מתעקשים שיהיה להם וטו על על מינויים בגזרת משרד המשפטים, ולא מוכנים להתפשר על מינויו של יולי אדלשטיין ליו"ר הכנסת.

12:17 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ על דוכן הכנסת: "ישראל צריכה ממשלה וקואליציה מתפקדת שרואה בכנסת כמקור שמסייעים לה אבל כמקום כזה שבו מפקחים עליה, מבקרים אותה ולעיתים גם מעקרים את יוזמותיה. אני וחברי מתכוונים לעמוד על כך שזה יהיה המצב גם בהמשך".

11:16 עריכה

ח"כ תמר זנדברג: "כשמנהיגים פופוליסטים בזו למדענים ולמדע סביב משבר האקלים, נוצר 'דיון' שקרי 'בעד ונגד' משהו שבקונצנזוס מדעי. נקווה שזו רעה חולה שנפטרנו ממנה סביב מגפת הקורונה (אם כי בכלל לא בטוח)".

10:52 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) מודיע כי רשות המיסים הורידה את גיל הכניסה למענקים עצמאיים בעקבות משבר הקורונה מ-28 ל-23

10:24 עריכה

ח"כ עופר שלח (יש עתיד) תקף את יו"ר כחול לבן בני גנץ על האופן שבו הוא מנהל בימים אלו את המשא ומתן על הרכב הממשלה וקווי היסוד. "גנץ נכנע עוד לפני שהקרב התחיל".

בראיון ל-ynet אמר שלח: "במקום שנשלים את המהלך כאן בכנסת וגם הוא לשיטתו יוכל להגיע למו"מ עם נתניהו עם קלפים חזקים הוא למעשה קודם נכנע, הוא אפשר לנתניהו לבנות כל מני קואליציות אלטרנטיביות, ועכשיו הוא ואנשיו מתחננים לקבל משהו".

שלח סירב לענות לשאלה האם יש אפשרות שגנץ וסיעתו יחברו מחדש לסיעת יש עתיד ותל"ם, אם המו"מ מול הליכוד ייכשל. "לפיד, יעלון ואני נשארנו לא רק נאמנים לעמדותינו אלא גם בפוזיציה הפוליטית הטובה ביותר כדי להוביל ולקבוע את הדרך של המדינה על פי הערכים שלנו", אמר. "שגנץ יקבל את ההחלטות שלו, הוא קיבל החלטה אחת והיא הייתה אומללה לדעתי".

10:02 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט עדכן כ-350 מורות חיילות מטפלות בילדים של צוותי הרפואה, בפרויקט "מסגרת חינוכית" ברחבי הארץ.

"המטרה: לשחרר את צוותי הרפואה מדאגות אלו. רשימת בתי החולים בהם קיים הפרויקט: מחוז צפון: פורייה, זיו", כתב בנט.

09:26 עריכה

ח"כ מירב כהן (חוסן לישראל) הגיבה להוצאתם לחופשה ללא תשלום של 70% מהעובדים והעובדות הסוציאליים.

"מישהו היה מעלה על דעתו דווקא עכשיו להוציא את מרבית הרופאים בבתי החולים לחל"ת? למישהו חייב ליפול האסימון: העובדים הסוציאליים עוסקים בהצלת נפשות. לא רק שיש לבטל את קיצוץ כח האדם בלשכות הרווחה ברשויות המקומיות, חייבים גם לתגבר את כוח האדם ביחידות הללו. ויפה שעה אחת קודם", דברי ח"כ כהן.

08:41 עריכה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התראיין הבוקר לכאן רשת ב' והתייחס למשבר הקורונה: "כל יום יש שינויים במצב כי הנושא הוא דינמי וזו מלחמה שאינה מוכרת לנו. אי אפשר לצפות מאפיינים של מגפה וצריך לעשות את ההתאמות הנדרשות".

כמו כן, דיבר ארדן בנוגע למצב בקרב המגזר החרדי: "הלילה בבני ברק כמה עשרות חולים הסכימו למעבר והוצאו מבתיהם – עדיין יש מאות חולים בעיר – אם הם לא יסכימו לעבור צריך לכפות עליהם".

על האפשרות שמירי רגב תחליף אותו בתפקיד: "אין לי מושג מה קורה במו"מ כי אני עסוק בהצלת חיים. אני לא קובע מראש קווים אדומים כי אני מבין שיש הרבה אילוצים – בחירות רביעיות זה הדבר הנורא ביותר".

08:05 עריכה

ח"כ חילי טרופר בראיון ברשת ב': "אם לא נגיע להסכם שמבטיח את הדברים שחשובים לנו – לא תהיה ממשלה".

טרופר הוסיף כי "לא יוכל להתמנות שום בכיר בלי אישור של בני גנץ – בשל הדברים האלה אנחנו רוצים להיכנס לממשלה, אבל לא בכל מחיר. על הדברים החשובים אנחנו לא נוותר".

07:41 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא פוסל אפשרות של החמרת ההגבלות או אפילו הסגר מוחלט באם נתוני התפרצות קורונה ישתנו – כך לפי שרים שהשתתפו לפנות בוקר בישיבה הממשלה.

07:17 עריכה

הבדיקה לזיהוי נגיף הקורונה שבוצעה לרמטכ"ל אביב כוכבי נמצאה תקינה.

דובר צה"ל מסר כי "הרמטכ"ל חש בטוב וימשיך על פי הנהלים להיות בבידוד עד סוף השבוע". עוד נמסר כי תוצאות הבדיקות של ראש אגף המבצעים ומפקד פיקוד העורף תתקבלנה בהמשך.

סגירה