הממשלה הכריזה על בני ברק כ"אזור מוגבל"

ימינה: ״לא נהיה עלה תאנה בממשלה, מכרת את כל עקרונות הימין״ ● על פי עדויות: שר הבריאות שנדבק בקורונה הפר את ההנחיות של משרדו ● 4,500 קשישים בבני ברק יועברו לבידוד במלוניות כדי להגן עליהם מהדבקה ● דיון בממשלה: הידוק ההסגר בבני ברק והחמרת ההגבלות ● מנכ"ל מכבי מעריך שבבני ברק יש 75 אלף חולי קורונה ● אבי ניסנקורן יקבל את תיק המשפטים, רגב את התיק לבטחון פנים

בני ברק, היום (צילום: Flas90)
Flas90
בני ברק, היום
02:00 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן ואשתו אובחנו כחולים בקורונה. כך הודיעה לשכת השר.

"השר ליצמן ורעייתו מרגישים טוב, מטופלים כראוי וישהו בבידוד ובהשגחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות", נמסר בהודעה. "כפי הנדרש ובהתאם לחקירה האפידמיולוגית שתתבצע, יימסרו הודעות לכניסה לבידוד לאלו שנחשפו לקירבת השר ליצמן ורעייתו בשבועיים האחרונים".

עוד נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בפרטים. "שר הבריאות ליצמן ימשיך לנהל מביתו סדר יום רגיל, בהתאם להמלצות הרפואיות", נאמר.

ליצמן, בן 71, נשוי לחוה אשר עובדת בעיתון "המודיע".

07:17 עריכה

המשא ומתן הלילי בין הליכוד וכחול לבן נמשך עד השעה 02:00 לפנות בוקר וחלה בו התקדמות משמעותית, אך הוא טרם יסתיים – כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12. המגעים בין הצדדים יתחדשו הבוקר.

07:28 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן, שאובחן כחולה בקורונה, נפגש בעת האחרונה עם בכירים במדינה ובצמרת משרד הבריאות בפרט. בנוסף נפגש ליצמן לאחרונה עם האדמו"ר מגור והאדמו"ר מבעלז. מי ששהה בקרבת השר ב-14 הימים האחרונים יידרש להיכנס לבידוד.

07:51 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אמר הבוקר בראיון בגלי צה"ל שהמשטרה תאכוף את ההנחיה לעטות מסכות מגן במרחב הציבורי.

08:25 עריכה

בכחול לבן העלו בפני הליכוד הצעת פשרה, שלפיה, אף אחת מהמפלגות לא תטיל וטו על מינויים של רעותה. המשמעות – הליכוד יוכל למנות את יולי אדלשטיין ליושב ראש הכנסת, וכחול לבן תוכל למנות את אבי ניסנקורן לשר המשפטים. כך דיווח זאב קם בתאגיד השידור כאן.

08:45 עריכה

אנשי הצוות האישי של שר הבריאות יעקב ליצמן נתונים בבידוד, לאחר שהתברר שהאחרון חלה בקורונה. חקירה אפידמיולוגית בעניינו נפתחה. בימים האחרונים נפגש ליצמן עם מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, ראש המוסד, יוסי כהן, וראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת.

09:34 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, נכנס לבידוד, לאחר שהתברר ששר הבריאות, יעקב ליצמן, שבסביבתו שהה לאחרונה, חלה בקורונה. בר סימן טוב ישהה במתקן ייעודי, שבו אמצעי תקשורת.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בר סימן טוב במשרד ראש הממשלה בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
10:33 עריכה

חבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן אמר בגלי צה"ל שהמשא ומתן הקואליציוני בין מפלגתו לליכוד לקראת סיכום סופי.

10:34 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, תיכנס לבידוד, לאחר שנחשפה לאחרונה לשר הבריאות יעקב ליצמן, שהתברר כחולה קורונה.

11:24 עריכה

ראש הממשלה נתניהו נכנס לבידוד שיימשך עד יום רביעי בשבוע הבא. נתניהו יהיה בבידוד משום שנפגשם עם שר הבריאות ליצמן, שהתברר כחולה קורונה.

11:42 עריכה

הודעתו של מנכ"ל משרד הבריאות בטוויטר, עם כניסתו לבידוד.

11:46 עריכה

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין, ישהה בבידוד עד יום שני, כי נפגש עם שר הבריאות ליצמן.

רוטשטיין (משמאל) וליצמן (צילום: פלאש 90)
רוטשטיין (משמאל) וליצמן במשרד הבריאות בינואר האחרון (צילום: פלאש 90)
11:53 עריכה

קצין הכנסת הורה לסגור ולבודד את לשכתו של יעקב ליצמן, לאחר שנודע כי חלה בקורונה.

12:02 עריכה

יושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' תקף את היוזמה לאפשר למבקשי מקלט לפדות חלק מכספי הפיקדון שלהם.

12:05 עריכה

ביום חמישי האחרון הגיע יעקב ליצמן לכנסת להצבעה על בחירת יושב ראש הכנסת. בבדיקה שנערכת מבקשים להתחקות אחר צעדיו ואחר האנשים שבסביבתם שהה.

12:40 עריכה

התחדש המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן. המחלוקת המרכזית בין הצדדים היא שאלת החלת הריבונות על השטחים שמעבר לקו הירוק. בכחול לבן מעוניינים שבחודשים הקרובים תעסוק הממשלה רק בנושאי כלכלה וחברה, לאור משבר הקורונה. אולם בימין חוששים מהאפשרות שטראמפ לא ייבחר בשנית לנשיאות, ואז האפשרות להחלת ריבונות תוחמץ, לכן הם דורשים שיוכלו לפעול בתחום זה כבר עתה.

12:49 עריכה

ראשי רשויות שיגרו לראש הממשלה נתניהו מכתב, שבו קראו למנות את גילה גמליאל לתפקיד "ביצועי ראוי". בין החותמים על הפנייה – ראשי עיריית נתניה, ראשון לציון, אילת, גבעתיים, רחובות, אופקים, עכו ופתח תקווה.

13:08 עריכה

נעשים מאמצים לגבש הסכם קואליציוני עוד היום – כך דיווח עמית סגל ב-N12.

13:33 עריכה

בשיחת טלפון שקיים אתמול עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון אמר להם נתניהו שהם אינם צריכים לדאוג ושהוא לא יוותר בנושא החלת הריבונות בשטחים – כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12.

13:36 עריכה

יושב ראש הוועדה המיוחדת למאבק בקורונה, עפר שלח: ההחלטות לגבי הציבור החרדי מושפעות משיקולים פוליטיים.

14:23 עריכה

משרד המשפטים פרסם קול קורא לקבלת רעיונות מהציבור בנושא הקלות רגולטוריות לאור משבר הקורונה.

מאז תחילת משבר הקורונה ומצב החירום במשק פועלות יחידות רבות במשרד המשפטים לבצע הקלות ברגולציה ובנהלי היחידות הפועלות בממשקים שונים מול הציבור, במטרה לאפשר מתן שירות בנוחות וביעילות על אף המצב, ואף נעשו שינויי חקיקה מהירים במטרה להקל את השירותים לאזרח במהלך תקופת החירום. כעת, המשרד פונה גם לציבור הרחב ומבקש לקבל ממנו התייחסויות לנושא, שעשויות להפוך להקלות רגולטוריות נוספות.

לצד ההקלות הרבות שכבר נעשו, כגון דחיית מועדים להגשות דו"חות לרשם העמותות, דחיית מועד תשלום האגרות לסיוע המשפטי או הארכת מועד להגשת בקשות לתמיכה מוועדת עזבונות ומעבר מהגשת מסמכים באופן פיזי להגשת מסמכים באופן מקוון (הרשימה המלאה מצורפת), במשרד המשפטים בוחנים בימים אלו אפשרות לביצוע הקלות נוספות, ובשלב זה של המהלך, אף מעוניינים לשלב גם את הציבור הרחב ולשמוע את הצעותיו בעניין. זאת, במטרה להמשיך ולתת את השירות הטוב והיעיל ביותר מבלי לסכן את בריאות הציבור והעובדים ולהימנע עד כמה שניתן ממצב בו אזרחים צריכים להגיע באופן פיזי ליחידות השונות של משרד המשפטים לצורך קבלת שירותים. בנוסף, מטרת קול הקורא היא לקבל רעיונות מהציבור שיאפשרו גם הקלת המצב אליו נקלעו עסקים, עמותות והציבור הרחב, ושיאפשרו בהמשך גם חזרה לשגרה קלה יותר – כשזו תתאפשר בהתאם להחלטות הממשלה.

בהתאם לכך, אתמול פורסם 'קול קורא לרעיונות מהציבור בנושא הקלות רגולטוריות לאור משבר הקונרונה בתחומי הפעולה של משרד המשפטים'. בקול הקורא מצוין כי במשרד המשפטים מעוניינים לשמוע מהציבור שנמצא בממשקים שונים עם המשרד – אזרחים מהשורה, עורכי דין, המגזר העסקי, המגזר השלישי והאקדמיה – על הקשיים שהם חווים בעבודה מול היחידות השונות לאור המצב הייחודי בו נמצא המשק כולו, ואף לשמוע את הצעות הציבור לפתרונות אפשריים, אותם יבחנו אנשי תחום מדיניות רגולציה בחטיבת תכנון מדיניות ואסטרטגיה ומחלקת יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, המובילים את המהלך יחד עם מנהלי היחידות השונות במשרד.

14:25 עריכה

עיריית רמת גן עתרה לבג"ץ בדרישה להטיל בידוד על בני ברק באופן מיידי.

14:30 עריכה

נתניהו מעדכן מישיבת הממשלה –

14:35 עריכה

מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער, בדיון בוועדת הקורונה בכנסת, שלפי אינדיקציות שונות, כ-38% מתושבי בני ברק חולים בקורונה; דהיינו, 75 אלף איש. סער ציין שהאוכלוסייה בעיר יחסית מבוגרת.

15:49 עריכה

ח"כ שרן השכל (הליכוד) על כך שתנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל' פנו לראשי כחול לבן ואמרו: "הממשלה צריכה להימנע ממהלכי סיפוח חד צדדיים": "בטחוניסטים, שטוענים שקיבוע 'העורף האסטרטגי של מדינת ישראל' הוא סכנה בטחונית, לא רק ירדו מהפסים אלא גם הינם בעלי אינטרסים ישראלים".

15:52 עריכה

בשעה 16:30 תיערך ישיבת ממשלה טלפונית במסגרתה ככל הנראה יוחלט על הידוק הסגר על בני ברק.

16:02 עריכה

הליכוד וכחול לבן הגיעו להסכמה – על פי הדיווח בחדשות 12 אבי ניסנקורן יהיה שר המשפטים, מירי רגב לביטחון הפנים.

16:03 עריכה

כחול לבן: "ההתמודדות הכלכלית עם משבר הקורונה קשה לכל בית בישראל ובפרט לנכים, לחולים סיעודיים, למשפחות חד הוריות ולמקבלי הבטחת הכנסה. כחול לבן תפעל לקדם את הצעתו של ח"כ שמולי בוועדת הכספים".

16:11 עריכה

"הדיווחים המגמתיים שמונפצים מהבוקר בוואטסאפ ובפורומים שונים בדבר החקירה האפידמיולוגית של שר הבריאות יעקב ליצמן – הינם עורבא פרח, שמועות מופרכות ופייק ניוז", כך מבהירים במשרד הבריאות.

"שר הבריאות פעל במשך כל התקופה באחריות מלאה, לפי הנחיות משרד הבריאות בלבד, בתפילה, בפגישות, בפעילות שוטפת בחמ"ל המשרד ובלשכתו. בנוסף, השר ליצמן עשה כל יום בדיקת חום".

16:46 עריכה

ח"כ פנינה תמנו שטה מכחול לבן החליטה לתרום חלק משכרה. "אי אפשר לעמוד מנגד בעת הזו. החלטתי לתרום 20% מהשכר שלי, מחציתו ייתרם לעמותה ומחציתו לליווי משפחה במצוקה כלכלית לאורך כל תקופת הקורונה. זה המעט שאפשר לעשות. ושרק נדע תקופות טובות יותר", אמרה.

16:59 עריכה

ח"כ רם בן ברק (יש עתיד): "בחרת גנץ – קיבלת במשרד לביטחון פנים את מירי רגב במקום את יואב סגלוביץ'. בהצלחה לממשלת נתניהו החמישית".

17:30 עריכה

דיווח: נתניהו יעביר את תיק החינוך מימינה לכחול-לבן

17:35 עריכה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לאפשרות שיוטל הסגר בבני ברק ואמר בראיון לכאן רשת ב' "אני לא קורה לזה עוצר או סגר. באזורים מסוימים, שיכול להיות שבני ברק מתאימה מבחינת תחלואה, למשך מספר ימים לא נאפשר יציאה מהעיר לפרק זמן קצר".

17:35 עריכה

בכירים במפלגת ימינה מאיימים כי אם תיק החינוך יועבר למפלגת כחול לבן, המפלגה תשב באופוזיציה ולא תצטרף לממשלת האחדות.

18:11 עריכה

שר הפנים אריה דרעי ושר הביטחון נפתלי בנט הודיעו כי גיבשו מתווה לבידוד 4,500 הקשישים בבני ברק במלוניות, כדי להגן עליהם מהידבקות. נבדקת אפשרות לפנותם בכפייה אם לא יסכימו.

18:18 עריכה

ראש המוסד יוסי כהן עבר בדיקת קורונה ונמצא שאינו נשא של הנגיף.

18:35 עריכה

ח"כ אסף זמיר: "העיניים נשואות אלינו גם מהצד הימני של המפה, וגם מהצד השמאלי. אני מאמין שתקום ממשלה שתהיה ממשלת אחדות רצינית. אנחנו נכנסים בכדי לטפל בקורונה, ולא ניכנס בכל מחיר".

ב-103FM, זמיר סיפר כי הוא מוכן לוותר על תפקיד שרות בשביל שתוקם ממשלה צרה, אך ציין כי מפלגתו לא תכנס לממשלה בכל מחיר.

18:36 עריכה

לאור החקירה האפדימיולוגית של שר הבריאות יעקב ליצמן שנדבק בקורונה, גם ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) ומאבטח ממשמר הכנסת ייכנסו לבידוד.

18:42 עריכה

השרה לשעבר, ח"כ מימינה איילת שקד, על הדיווחים אודות הממשלה המתגבשת ועל העובדה שלפי אלה בציונות הדתית לא יקבלו תיקי שרים בכירים.

"הלכנו איתו בנאמנות במשך שנה וחצי. חשבנו שזה נכון עבור מחנה הימין. כרגע אנחנו מאוד מודאגים ממה שאנחנו שומעים, רק משמועות, אנחנו לא מקבלים דיווחים מסודרים", אמרה שקד בראיון לחדשות 12.

עוד הוסיפה: "אנחנו לא נולדנו שרים ולא נולדנו באופוזיציה. אם נתניהו יבחר לפרק את הבלוק – אנחנו נהיה באופוזיציה. נתניהו צריך לעמוד בהתחייבויות שלו – הוא אמר כל הזמן שהשותפות הזו היא אמיתית ושהשותפות האלה לא ייפגעו. בנט מוכיח את עצמו כשר הרציני ביותר במבצע הזה. בחרדים הוא לא פגע, אבל בציונות הדתית הוא בחר לפגוע. זה בהחלט נראה שהליכוד וכחול לבן נמצאים לקראת סגירה".

19:00 עריכה

יו"ר צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד, השר יריב לוין, הציע למפלגת ימינה להצטרף לממשלת האחדות ולקבל את תיק החינוך לצד תיק נוסף זוטר לבחירתה.

19:18 עריכה

שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס לתוכנית להעברת האוכלוסייה הקשישה בעיר בני ברק לבידוד במלוניות.

"מגיפת הקורונה מכה בבני ברק. הבעיה היא בקשישים, הקשישים בסכנת חיים מיידית ולכן קיבלנו החלטה לשלוח את צה"ל ופיקוד העורף למבצע להוציא את הקשישים מבני ברק, ולהעביר אותם למלונות כדי להגן עליהם. זוהי הסכנה המיידית", אמר בנט.

"מעבר לכך, יש את אוגדה 98 שפועלת עם פיקוד העורף, עם עיריית בני ברק ועם ראשי ההנהגה החרדית בעיר. ביחד אנחנו נשמור ונדאג לתושבי בני ברק", הוסיף שר הביטחון.

20:05 עריכה

על פי עדויות, שר הבריאות יעקב ליצמן, שנדבק בקורונה, הפר את הנחיות במשרד הבריאות והשתתף בתפילה בשבת האחרונה בביתו של חסיד גור – כך דווח בחדשות 12. 

מלבד זאת, עשרות מתפללים נצפו בימים האחרונים, כולל הבוקר, בבית כנסת "בית ישראל" בירושלים הסמוך לביתו של שר הבריאות. כמה מהמתפללים העידו: "ליצמן היה ביבת הכנסת ביום שני האחרון והשתתף בתפילה בבית פרטי בשבת". בסביבת שר הבריאות מכחישים בתוקף את הטענות.

20:10 עריכה

סקר מנדטים שפורסם הערב בחדשות 12, העלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה המפלגה הגדולה בישראל עם 41 מנדטים. 

מפלגת כחול לבן של בני גנץ הייתה מקבלת 20 מנדטים, הרשימה המשותפת 16, יש עתיד-תל"ם של יאיר לפיד ומשה יעלון 9 מנדטים, מפלגת ש"ס 9 מנדטים, יהדות התורה 7 מנדטים, ימינה 6 מנדטים וישראל ביתנו והעבודה-מרצ גם כן עם 6 מנדטים כל אחת.

20:15 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "ממש מסקרן אותי איזה שר כלכלי בכיר יהיה משה פייגלין בממשלה המסתמנת".

20:17 עריכה

בפתח ישיבת הממשלה הטלפונית איחלו ראש הממשלה נתניהו ושרי הממשלה רפואה שלמה לשר הבריאות יעקב ליצמן שנדבק בקורונה.

20:43 עריכה

הרמטכ"ל אביב כוכבי יסיים מחר את הבידוד שבו שהה בימים האחרונים, מאז שהתברר כי נחשף לקצין שנדבק בקורונה.

21:12 עריכה

ח"כ יאיר לפיד: "אם ביבי לא מפטר את ליצמן מתפקידו עוד הערב אין לממשלה הזאת את התוקף המוסרי לנהל את משבר הקורונה".

21:13 עריכה

במפלגת ימינה תקפו הערב בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התנהלותו במשא ומתן עם יו"ר כחול לבן בני גנץ: "אין לנו שום כוונה להיות עלה תאנה בממשלת שמאל בראשותו שמוכרת את תיק המשפטים, מחסלת את הריבונות, מבטלת את חוק קמיניץ ועוד", אמרו במפלגה.

עוד הוסיפו בימינה כי נתניהו מנהל את המשא ומתן לבד: "בלי לשתף את שותפיו בשנה האחרונה. לא נהיה חלק ממשחק הכיסאות של נתניהו וגנץ". עוד נמסר בהודעת המפלגה כי "ימינה תקדם את ערכיה בממשלה או בכנסת. ארץ ישראל, תיקון מערכת המשפט, זהותה היהודית של המדינה, שוק חופשי, מלחמה בשחיתות, ועוד. מי שיהיה חתום על פירוק הבלוק הוא נתניהו".

21:37 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המושתפת) מברך על עשיית בדיקות קורונה במזרח ירושלים.

21:49 עריכה

יו"ר ניצן הורוביץ קורא לפיטוריו של שר הבריאות לאחר שהפר את הנחיות משרד הבריאות

 

21:53 עריכה

התנועה לאיכות השלטון דורשת לפטר לאלתר את שר הבריאות, יעקב ליצמן, לאור הדיווח שהפר את הנחיות משרד הבריאות.

"שר בריאות המפר את הוראות החירום שהמשרד בראשו הוא עומד הוציא, תוך שהוא מעמיד את עצמו ואחרים בסכנת נפשות – אין מקומו בממשלה", אמרו בתנועה. "נבחר ציבור השם את שלטון החוק למרמס – אין לו מקום ליד ההגה, לא בשגרה, ובטח ובטח שלא בחירום. כשהשר בעצמו מפר הוראות, אין להן יותר שום תוקף בעיני הציבור – לא מוסרי ולא משפטי".

22:04 עריכה

הליכוד: ימינה מוכנה לחבור לשמאל הקיצוני והמשותפת בשביל להפיל את ראש הממשלה

22:20 עריכה

בישיבת ממשלה טלפונית שהתקיימה הערב אושרו התקנות הבאות: 

– הוחלט לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לבידוד מטעם המדינה לחוזרים מחו"ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר.

– רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו"ל כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר.

– המדינה תספק למי שמצוי בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה מוצרי מזון ומוצרי נקיון.

– במסגרת התקנות נקבע כי חוזר מחו"ל או אדם המצוי בבידוד, אשר הפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה – עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5000 ש"ח.

כמו כן, הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסוימים בהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של הנגיף (כמו בני ברק) כ"אזורים מוגבלים". הצעדים יאפשרו להגביל את תנועת הציבור בכניסה לאזור המוגבל וביציאה ממנו, לצורך שמירה על הציבור.

הממשלה קבעה כי בני ברק היא אזור מוגבל לפי תקנות שעת חירום ובהתאם לכך העיר הוכרזה כאזור מוגבל.

22:23 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט: "צה"ל יוצא למשימה הכי מקודשת שיש: לחלץ (בהסכמה) את הקשישים מבני ברק. בתיאום עם השר אריה דרעי, ראש הממשלה ומשרד הבריאות החלטנו לצאת למבצע מידי להוצאתם ברצון ולהעביר אותם למלונות ברחבי הארץ על מנת לשמור עליהם. נעשה זאת ברגישות יחד עם הנהגת העיר בני ברק. כולנו חיים".

22:30 עריכה

במפלגת מרצ קוראים: יפוטר ליצמן

22:49 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בישיבת הממשלה הטלפונית: אחרי בני ברק יהיה צורך להכריז גם על העיר אלעד כ"אזור מוגבל" ולהטיל עליה הסגר.

סגירה