ההשוואה הפוליטית השקרית בין חרדים לערבים

קריאת ההגדה בקהילה החרדית בירושלים בפורים השנה, 10 במרץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
קריאת ההגדה בקהילה החרדית בירושלים בפורים השנה, 10 במרץ

משבר הקורונה מנוצל היטב, לא חשבנו אחרת, על ידי אבי אבות הקומבינה, נתניהו, שמתרגל, מה עוד חדש, את יכולתו לתלות גולגולות על חגורת שלטונו המושחת, הפעם ערף את בני גנץ ואת החברים מקס ומוריץ, צמד סוסים טרויאניים שכינו עצמם בחוצפה 'דרך ארץ'.

רק לפני שבוע דיבר על ממשלת חירום ואחרי שגנץ 'נכנס תחת האלונקה' הפך לו אותה על הראש. טבע של עקרב, אבל העקרב הזה שלנו. אפילו שר הבריאות נדבק בקורונה אבל לנתניהו לא אצה הדרך לממשלת חירום. היושרה מתה. איש הישר בעיניו יעשה. הציידים מחלקים ביניהם במרמה את השלל האלקטורלי והעם נאנק תחת הווירוס הכפול.

רק לפני שבוע דיבר על ממשלת חירום  – ואחרי שגנץ 'נכנס תחת האלונקה' הפך לו אותה על הראש. טבע של עקרב, אבל העקרב הזה שלנו. אפילו שר הבריאות נדבק בקורונה – אבל לנתניהו לא אצה הדרך לממשלת חירום

אנשים מאבדים עולם ברגע, מיליון איש הצטרפו למעגל האבטלה, רכבת אווירית של חולים מארה"ב, ליצמן מטיס לארץ גם גופות, משפחות כלואות בין ארבעה קירות והתקשורת מתכסה בכחש ומזייפת אחדות. המסך מתמלא זמרים מובטלים ומחוות לחג החירות של סבא וסבתא, צעירים חוגגים במלונות קורונה וראש הממשלה חולה שליטה, אין רופא ואין דיין. הוא מופיע בטלביזיה בנאומים סתמיים מלווים בטישו ובר סימן טוב ומרגיש אלכסנדר מוקדון.

אבל כמו בכל מצוקה יש גם קורבן תורן וגם כאן יש. חרדים וערבים. אלה בצדק מסוים ואלה כי למה לא? אצלנו נהוג לאזן את האמת עם שקר גס.

נתניהו ושריו והעיתונות בעקבותיהם מאמצים בחום את המשוואה השקרית על 'חרדים וערבים' ונוזפים בציבור הלא ממושמע, בידיעה ברורה שזה לא נכון, הערבים מתנהלים באחריות והחרדים מצפצפים, אבל למי אכפת השקר? מדובר בקורבן קל וזמין. קל לחבוט בערבים, תשאלו את בנימין הערבים נוהרים נתניהו. זה מגביר איבה משתלמת ותמיד זמין לשימוש כמו מסכה רב פעמית בלי פילטר.

החרדים לא ממושמעים במצוות רבני העדה. מילה אחת מגדולי התורה והציבור החרדי היה ננעל בבתים. אבל לליצמן לא אצה הדרך והוא ביקש להחריג בתי כנסת וישיבות, החלטה שעלתה בהדבקה נרחבת שסופה לא נראה באופק. באין הנחיה גורפת חרדים המשיכו להפר הנחיות ועוררו חרדה וזעם שתורגמו גם לשנאת חרדים שהציפה את הרשת, אבל פוליטיקאים המשיכו להלין על חרדים וערבים.

נתניהו ושריו והתקשורת מאמצים בחום את המשוואה השקרית על 'חרדים וערבים' ונוזפים בציבור הלא ממושמע, בידיעה ברורה שזה לא נכון. הערבים מתנהלים באחריות והחרדים מצפצפים. אבל למי אכפת השקר? מדובר בקורבן קל וזמין

באותו זמן ממש נסגרו מסגדים בישובים ערבים והציבור נענה להוראות אבל העיתונות מתדלקת את השקר שערבים כמו חרדים נדבקים בהמוניהם, ומדביקים מעגלים הולכים ומתרחבים, ואיש לא עוצר באצבע את סכר השנאה.
כי מה שווים הערבים אם הם לא אשמים?

שוטרים שבאים לפנות התקהלויות תפילה אסורות נענים ביריקות וקריאות מסורתיות כמו 'נאצים', אבל משטרת ישראל היא משטרה מכילה ומפזרת את הסוררים בתקיפות ורגישות, יהודי לא מרביץ ליהודי.

בינתיים, בצד השני של גוש דן, ביפו, אזרח ערבי שמסתובב ברחוב נדרש ע"י שוטר להציג תעודה מזהה, האיש מסרב ונעצר ומתחוללת מהומה שגולשת להתפרעות. למה נעצר ולא הוזהר כנהוג מול כל אזרח שאין לו מבטא ערבי?
למשטרה פתרונים ויש פתרונים.
התשובה פשוטה: ככה.
אני יודעת שככה זה לא תשובה אבל אני סומכת עליכם, לא צריך עין חדה כדי להבין. מדובר בערבים. בנחישות ורגישות מתורגמת ביפו לגזענות. זה קרה ביפו גם לפני זמן קורונה. נהוג לנקוט ביפו יד קשה גם שלא לצורך.

'שלא ירימו את הראש'. מכירים? זה משפט נפוץ ביחס לערבים. ולפעמים לראש הזה נמאס לקבל יחס של אויב הציבור והוא מתקומם. הוא רואה מה קורה בציבור החרדי ואיך זה מטופל בחסות שר הבריאות ליצמן שיודע לשמן את הציבור שלו ולקבץ חולים ומתים מכל קצוות תבל בעוד הציבור הערבי ממשיך לקבל יחס של תומכי טרור גם כשמדובר בקורונה וחרף העובדה שהוא נענה להנחיות.

בינתיים, בצד השני של גוש דן, ביפו, אזרח ערבי שמסתובב ברחוב נדרש ע"י שוטר להציג תעודה מזהה, האיש מסרב ונעצר ומתחוללת מהומה שגולשת להתפרעות. למה נעצר ולא הוזהר, כנהוג מול כל אזרח שאין לו מבטא ערבי?

הציבור הערבי מאכלס בהמוניו את בתי החולים ומשרת במסירות את הציבור כולו, רק כשבניו חוזרים הביתה הוא מקבל קרניים וסופג יחס מזלזל במקום הערכה וקבלה מוחלטת. אין חדש תחת הווירוס. פשוט אין.

זה לא המעצר, כולם נדרשים לציית להוראות הסגר. זה לא ה'מה', זה ה'איך', וזה סיפור עתיק שיושב על חבית חומר נפץ בזמן קורונה ובזמן בחירות ומתי לא, בעצם. אם לא ניזהר המצב הנפיץ הזה ילך וידרדר, שנאה היא תבלין נפיץ בימים קשים והיא זמינה מתמיד, הושט היד וגע בה.

רק את נתניהו, סכסכן ידוע, זה תמיד משרת היטב ומאפשר לשליט הציני המושחת למסך את כוונותיו הנואלות ולבצר את כיסאו בצל המשבר נורא באחדות מזויפת מודבקת בטישו ומכוסה במסכת שקרים.

שני עמים בארץ אחת. אלה הם חיינו. שירו איתו, מרפסות נופלות. הריעו לנוכל!

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 722 מילים ו-2 תגובות
סגירה