פרץ קטן עם שפם והגנץ שלנו סגור

.עמיר פרץ, איציק שמולי ואורלי לוי (צילום: פלאש90)
פלאש90
.עמיר פרץ, איציק שמולי ואורלי לוי

במקביל להשלכות משבר הקורונה, יש לצפות להתגברות משבר האמון בנבחרי הציבור, גם זו בעיה שיש לתת עליה את הדעת.

נראה כי שירה של קורין אלאל מקבל משמעות חדשה בימים אלו, הארץ שלנו בימים אלו הפכה לא רק לארץ קטנה עם קורונה, אלא ל"ארץ קטנה עם שפם", שפמו של עמיר פרץ שכבר מכסה שוב את פניו. ארץ שתושביה מביטים בנציגיה ויודעים כי מילה אינה מילה.

בשנים האחרונות, לפי כל המחקרים, האמון בכנסת ובממשלה נמוך ביותר. עתה, כשגנץ הפר את ההבטחה המרכזית, עליה הוא וחבריו חזרו שוב ושוב במערכת הבחירות, כי לא ישבו תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, ואחרי שחבר הכנסת עמיר פרץ הוריד את השפם כדי שנוכל לעקוב אחרי תנועות שפתיו המצהירות כי גם הוא לא ישב בממשלה בראשות נתניהו – נשאלת השאלה מדוע שהציבור יאמין למילה של פוליטיקאי מכל מחנה שהוא?

אם גנץ הפר את הבטחת הבחירות המרכזית שלו, ופרץ הוריד את השפם כדי שנעקוב אחר תנועות שפתיו כשהבטיח, ואז חזר בו – נשאלת השאלה: מדוע שנאמין למילת פוליטיקאי מכל מחנה שהוא?

מה גנץ ופרץ מצפים מאיתנו לחשוב? שבגלל משבר הקורונה נסכים להפקיד את גורלנו במשך השנה וחצי הקרובות בראש ממשלה משסה ומסית? שהזניח את מערכת הבריאות? שעומד בפני משפט על שלוש פרשות שחיתות (בנוסף לשתי פרשות נוספות שהועלמו מהשיח הציבורי וצללו למצולות)? שמאפשר לשר חשוד בפלילים מסקטור מסוים לתפקד כשר בריאות (ואז להחריג את הסקטור שלו מהוראות השעה לבלימת הנגיף ובכך לגרום לשיעורי הדבקה מרקיעי שחקים באותו סקטור)?

נתניהו מצפה שנשכח את הפצת השנאה והשיסוי, את פרשות השחיתות, את הכשלים במערכות הבריאות והחינוך, ומציע פשוט: בואו "נרקוד נשכח". על אף שבבידוד אשר נכפה עלינו מתאים יותר שירו של שלמה ארצי "גבר הולך לאיבוד דרך מרפסת".

פרץ מצמיח שוב את השפם, שמסמל את הוויתור על ההבטחות לבוחר של מפלגתו, אבל נראה שמרוב שפם לא רואים את הארץ. גם אם פרץ ושמולי יצטרפו לממשלה אד הוק, לזמן קצוב, וייצאו בנקודת היציאה הקרובה ביותר – זה לא ישכיח את העריקה והפרת ההבטחה שלהם.

גנץ מצפה שנשכח את כל מה שאמר והבטיח ב-3 מערכות בחירות ונאמין שהוא חייב להצטרף לממשלה כדי למנוע בחירות רביעיות, כי לא נעים, לנוכח משבר הקורונה. אבל לנו "לא נעים לראות גנץ סגור".

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 339 מילים ו-1 תגובות
סגירה