לקראת הצטרפות לממשלה? פרץ הודיע להורוביץ על סיום השותפות של העבודה ומרצ

ניצן הורוביץ: פרץ קובר את מפלגתו קבורת חמור; זנדברג למרב מיכאלי: הצטרפי אלינו ● בשל מחסור הנחה משרד הבריאות למחזר ציוד מגן משומש ● בגלל חוסר במטושים ובריאגנטים משרד הבריאות צמצם את בדיקות הקורונה; משה בר סימן טוב: ישנו מחסור בכל העולם ● במשרד הבריאות שוקלים להגדיר את מודיעין עילית, מגדל העמק ואלעד כ"אזורים מוגבלים", בדומה לבני ברק

פרץ (מימין) והורוביץ בתל אביב, 12 במרץ 2020 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
פרץ (מימין) והורוביץ בתל אביב, 12 במרץ 2020
16:15 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, מתח ביקורת על הבדיקות החלקיות שנעשות בקרב הציבור הערבי.

16:31 עריכה

16:45 עריכה

מתחמי היבדק וסע בתל אביב, ירושלים, באר שבע, חיפה ומודיעין ייפתחו היום רק אחרי צאת השבת. בתאגיד השידור כאן דווח שגורם במערכת הבריאות אמר שבשל מחסור בחומרי בדיקה הם לא מצליחים להשתלט על מספר הבדיקות הגבוה.

16:49 עריכה

משרד הבריאות הנחה את מגן דוד אדום לא לשלוח בדיקות לנבדקים, אלא אם הם באו במגע עם חולה מאומת או אם שבו ארצה מחו"ל – כך דיווח נדב איל בחדשות 13. לפי הפרסום, הסיבה לכך היא מחסור במטושים ובריאגנטים.

17:25 עריכה

מסתמן שיגובש מנגנון מוסכם למינוי שופטים – כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12 לגבי הפגישה שקיימו אתמול נתניהו וגנץ. עד כה נציג הממשלה בוועדה למינוי שופטים אמור היה להיות עצמאי.

נתניהו מתעקש על החלת הריבונות בשטחים, גנץ מעוניין שהחלטה בנושא תתקבל בהסכמה של ראש הממשלה וממלא מקום ראש הממשלה.

השאלה האם כחול לבן תקבל את תיק החוץ או את משרד החינוך, ככל הנראה, תלויה ברצון של ימינה.

הפגישה בין השניים נערכה במעון ראש הממשלה, כשנתניהו, הנתון בבידוד, ישב בחדרו, ובפטיו, במרחק של כשישה מטרים ממנו, ישב גנץ.

18:19 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג בביקורת על כך שמענקים כספיים יינתנו רק אחרי פסח –

19:04 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הערב את הממשלה המתהווה: "זה לא ממשלת אחדות, זה ממשלת נתניהו". הוא ביקר את כחול לבן על שוויתרו על שליטתם בכנסת. לדבריו, היה על המפלגה להתעקש להחזיק בשלושה תפקידים: יושב ראש הכנסת, יושב ראש ועדת הכנסת ויושב ראש ועדת הכספים. "אין להם שום שליטה", הוסיף. בראיון ב"פגוש את העיתונות" אמר ליברמן שמכחול לבן "נשאר רק דגל לבן".

חבר הכנסת תקף את "הממשלה המנופחת", שעתידה לקום. הוא ביקר את היוזמה להקים מעון ציבורי לממלא מקום ראש הממשלה. ליברמן קרא לנבחרי הציבור להוות "דוגמה אישית" ולקצץ בשכרם, כפי שעשו חברי ישראל ביתנו.

לגבי המחלוקת בעניין החלת הריבונות על השטחים שמעבר לקו הירוק אמר ליברמן ש"לראש הממשלה יש רוב להעביר סיפוח". לדבריו, "מי שתוקע, מונע, העברת חוק זה בנימין נתניהו". הוא הוסיף ש"אין לו שום סיבה לא להעביר את זה".

ליברמן נדרש גם למשבר הקורונה. הוא טען ש"ראש הממשלה משדר היסטריה" וכן קבע ש"ליצמן נכשל כישלון חרוץ". לדבריו, צריך היה להעביר את ניהול האירוע לפיקוד העורף. במלחמת המפרץ חילקו לציבור מסיכות אב"כ, אמר, ואילו היום אין מסיכות מגן.

19:18 עריכה

משרד הבריאות ידרוש מהממשלה לחייב את האוכלוסייה לעטות מסכה במרחבים ציבוריים – כך דיווחה קרן מרציאנו ב-N12.

19:44 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, הנחה את בתי החולים להיערך למחזר מסכות N-95 וסרבלים משומשים.

19:59 עריכה

נתניהו ובנט שוחחו לפני כניסת השבת. "אני רוצה אתכם בממשלה", אמר ראש הממשלה, לפי דיווח של יערה שפירא בתאגיד השידור כאן. על כך השיב יושב ראש ימינה: "רוצים ייצוג הולם. אפשר לשרת את העם מהאופוזיציה".

20:14 עריכה

בליכוד חושדים שבגלל מחלוקת בין גנץ ואשכנזי מתעכבת החתימה על על הסכם קואליציוני – כך דיווח עמית סגל ב-N12. אשכנזי היה מעוניין להתמנות לתפקיד שר הביטחון.

20:32 עריכה

סיעת יש עתיד-תל"ם פרסמה "תוכנית כלכלית לחילוץ המשק מהמשבר".

20:35 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט קרא להעביר את ניהול משבר הקורונה לידי מערכת הביטחון וצה"ל. בנט אמר אמר את הדברים בראיון לדנה ויס בחדשות 12.

20:40 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התייחס למחסור בציוד. לדבריו, מדובר במחסור עולמי ושישראל נעשות יותר בדיקות, ביחס לגודל האוכלוסייה, בהשוואה לרוב מדינות העולם. בר סימן טוב אמר את הדברים בראיון בחדשות 12.

21:28 עריכה

21:49 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג הגיבה להודעתו של עמיר פרץ על פירוק סיעת העבודה-מרצ.

עמיר פרץ סיים קריירה פוליטית מכובדת כאופורטוניסט ונוכל ויירשם ככזה בספרי ההיסטוריה. פרץ רימה את הבוחרים, רימה את מרצ ורכב על גבי השמאל הישראלי לעבר ג'וב עלוב בממשלה בזויה.

מרצ תמשיך להיאבק בשחיתות, הגזענות והסיפוח כמו שתמיד נלחמה ותמשיך לשרת את בוחריה כפי שתמיד עשתה. אני קוראת למרב מיכאלי להצטרף אלינו ולהוביל יחד איתנו את השמאל האידאולוגי בכנסת.

22:06 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ לא שולל החלת ריבונות בגדה המערבית – כך דיווח הערב ברק רביד בחדשות 13. נתניהו מעוניין בסיפוח בתוך חודשיים, ואילו גנץ מעוניין שלכל המוקדם ייעשה הדבר בתוך ארבעה חודשים. גנץ מוכן לסיפוח שיתחיל במערב ויתקדם מזרחה, בעוד שנתניהו רוצה שהסיפוח יתחיל ממזרח ויתקדם מערבה.

22:11 עריכה

מקורביו של יושב ראש מפלגת העבודה, עמיר פרץ, הגיבו לביקורתה של תמר זנדברג נגדו: "ההתבטאות של תמר זנדברג היא חוצפה. מרצ צריכה להגיד תודה לעמיר פרץ, כי בזכותו היא עברה את אחוז החסימה". הדברים פורסמו על ידי יובל קרני מ-ynet.

22:14 עריכה

במערכת הפוליטית והציבורית הגיבו הערב להודעתו של יושב ראש העבודה עמיר פרץ על פירוק השותפות בין מפלגתו למפלגת מרצ.

22:20 עריכה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד תקפה את ההפקדה, המסתמנת, של משרד המשפטים בידי כחול לבן.

מסירת משרד המשפטים לידי השמאל – השבת שליטת השופטים בוועדה לבחירת שופטים.

במהלך כהונתי כשרת המשפטים התבטא אהרון ברק כי פעם שרי המשפטים ידעו את מקומם. הוא הסביר כי השרים תמיד הצביעו איתו בוועדה לבחירת שופטים, באמרם: 'אנחנו לא מבינים בזה אז תמנה אתה את מי שנראה לך'.

הסיפור הזה משקף את עומק השינוי שהחל בכהונתי. לראשונה, נבחרי הציבור בוועדה לבחירת שופטים כרתו ברית עם נציגי לשכת עורכי הדין והשופטים איבדו את אחיזתם בוועדה. כך החלה המהפכה השמרנית, במסגרתה בחרנו 334 שופטים, מתוכם 6 לבית המשפט העליון.

רומא לא נבנתה ביום אחד, ומהפכה לא משלימים בקדנציה אחת. מסירת משרד המשפטים לידי השמאל משמעה לא רק עצירת המהפכה אלא חזרה לאחור. לימים בהם השופטים שיבטו את עצמם.

בקדנציה הקרובה ימונו לפחות 4 שופטים לבית המשפט העליון. זוהי הזדמנות היסטורית לגבש רוב שמרני. ויתור על ההזדמנות הזאת ייזכר לדיראון עולם.

22:45 עריכה

עם פירוק העבודה-מרצ – בהנחה שיאושר – כך תראה מפת הסיעות בכנסת
הליכוד, 36 חברים
יש עתיד – תל"ם, 16 חברים
הרשימה המשותפת, 15 חברים
כחול לבן, 15 חברים
ש"ס, 9 חברים
ישראל ביתנו, 7 חברים
יהדות התורה, 7 חברים
ימינה, 6 חברים
העבודה, 3 חברים
מרצ, 3 חברים
דרך ארץ, 2 חברים
גשר, חברה אחת

22:57 עריכה

הליכוד הציע שהמצב המדיני יוקפא למשך ארבעה חודשים, אך בכחול לבן מעוניינים בפרק זמן ממושך יותר – כך דווח בתאגיד השידור כאן.

23:07 עריכה

על רקע פיצול סיעת העבודה-מרצ הודיעה חברת הכנסת מרב מיכאלי שלא תהיה שותפה למהלך שיביא להצטרפות מפלגתה לממשלת נתניהו.

סגירה