דרעי: נערכים להטלת עוצר על כל מדינת ישראל בליל הסדר

נתניהו: מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד החרדים ● גנץ לריבלין: ייתכן ואצטרך לבקש להאריך את המנדט להרכבת ממשלה ● עובדי הכנסת המתגוררים בבני ברק לא יוכלו ממחר להיכנס למשכן ● ליברמן: נתוני הממשלה על הקורונה לא מסתדרים עם המציאות ● המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: אין כוונה ואין יכולת להשיב את המשק לפעילות אחרי פסח

אריה דרעי (צילום: דייויד כהן, פלאש 90)
דייויד כהן, פלאש 90
אריה דרעי
07:09 עריכה

יושב ראש מפלגת העבודה, עמיר פרץ, הודיע אמש ליושב ראש מרצ, ניצן הורוביץ, על פירוק השותפות בין מפלגותיהם. ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא שהסיבה לפיצול היא כוונתו של פרץ להצטרף עם מפלגתו לממשלת נתניהו. במרצ תקפו את פרץ בעקבות הודעתו.

לאחר פירוק העבודה-מרצ צפויה מפת הסיעות בכנסת להיראות כך –
• הליכוד, 36 חברים
• יש עתיד – תל"ם, 16 חברים
• הרשימה המשותפת, 15 חברים
• כחול לבן, 15 חברים
• ש"ס, 9 חברים
• ישראל ביתנו, 7 חברים
• יהדות התורה, 7 חברים
• ימינה, 6 חברים
• העבודה, 3 חברים
• מרצ, 3 חברים
• דרך ארץ, 2 חברים
• גשר, חברה אחת

07:24 עריכה

חברת הכנסת מרב מיכאלי: מתהווה פה ממשלה מפחידה ומסוכנת. הקרב הוא לגרום לוועידת המפלגה לא לאשר את המהלך ההרסני הזה. בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל אמרה מיכאלי שלא תתפלג ממפלגת העבודה: "לא אני זו שהפרתי את ההתחייבות לבוחרות ולבוחרים. איכנס לקואליציה בעל כורחי".

מרב מיכאלי (צילום: פלאש 90)
מיכאלי בראשון לציון בדצמבר האחרון (צילום: פלאש 90)
07:45 עריכה

ביום שני בשבוע הבא יסתיימו 28 הימים שניתנו לבני גנץ כדי להרכיב ממשלה. באפשרותו לבקש מהנשיא 14 ימים נוספים, אולם ההערכה היא שהדבר לא יקרה, וריבלין יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו.

לפי הדיווחים בתקשורת, עיקר המחלוקת בין הליכוד וכחול לבן נוגעת לשאלת החלת הריבונות בשטחים שמעבר לקו הירוק. ההערכה היא שגנץ ינסה לחתום על הסכם קואליציוני בטרם יפקע המנדט שבידיו.

08:08 עריכה

היום או מחר תונח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתבקש לאפשר לחברי כנסת להשתתף בדיונים בכנסת באמצעות עזרים טכנולוגיים, המאפשרים זיהוי קולי וחזותי – כך שגם נבחרי ציבור הנתונים בבידוד יוכלו לקחת בהם חלק. את הצעת החוק יגישו אבי ניסנקורן ויזהר שי מכחול לבן.

09:18 עריכה

על משרד הביטחון ופיקוד העורף הוטל לסייע למשרד הבריאות בהיבטים תפעוליים בבתי האבות.

09:27 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ אמרה בראיון בתחנת הרדיו א-נאס: "אנחנו בוחנים את האפשרות לחבור לרשימה המשותפת לאור שיתוף פעולה בעבר בין הצדדים".

09:37 עריכה

ליברמן: "הטיפול במשבר כפי שאנו רואים היום מייצר היסטריה ופאניקה מיותרות".

הטיפול במשבר כפי שאנו רואים היום מייצר היסטריה ופאניקה מיותרות, כי אם לא ידברו על הקורונה ידברו על המשבר הכלכלי העמוק…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שבת, 4 באפריל 2020

10:05 עריכה

בשעה הקרובה יתחדשו המגעים להקמת ממשלה בין הליכוד לכחול לבן.

11:12 עריכה

11:18 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר שליישובים חקלאיים או קהילתיים אין סמכות למנוע כניסה אל היישוב של מי שאינם תושביו, גם אם הדבר נעשה מחשש להדבקה בנגיף הקורונה.

עמדת היועמ"ש הועברה למשטרת ישראל, שפנתה בעניין לאחר שהתברר כי בימים האחרונים מתרחשים אירועים בהם יישובים חקלאיים או קהילתיים מונעים מיוזמתם, ובאופן עצמאי, כניסה של מי שאינם תושבים לתחומי היישוב, בשל חשש מהדבקה בנגיף הקורונה. בחלק מהמקרים התבקשה התערבות של משטרת ישראל ומכאן הפניה.

במענה של המחלקה למשפט אזרחי בייעוץ וחקיקה, שנשלח על דעת היועמ"ש, נאמר כי לאחר בדיקת הנושא בצורה רוחבית, לא נמצא מקור חוקי עליו ניתן לבסס את הסמכות הנתונה ליישוב – בין אם הוועד המקומי, כישות של השלטון המקומי, או האגודה השיתופית – למנוע כניסה אל היישוב בנסיבות אלו. מובן כי האמור לעיל אינו גורע מהצורך לעמוד בהוראות הדין הרלוונטיות לעת הזו, ובהן למשל האיסור להתרחק 100 מטרים מהבית, ומהסמכות לאכיפתן בידי הגורמים המוסמכים – גם בשטחי היישובים.

11:22 עריכה

הליכוד מעוניין להיות מעורב במינוי שופטים כדי לסכל את מינויו לבית המשפט העליון של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן – כך דיווח חיים לוינסון ב"הארץ".

שי ניצן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ניצן בוועידת "כלכליסט" בתל אביב בדצמבר האחרון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
11:40 עריכה

יואב קיש מהליכוד ובעקבותיו בצלאל סמוטריץ' מימינה הודיעו שלא יתמכו בהסכם הרוטציה בין נתניהו וגנץ אם לא תינתן התחייבות להחלה מלאה של הריבונות.

12:09 עריכה

הערב בשעה 21:00 תתקיים ישיבת ממשלה.

12:24 עריכה

ריבלין: "אין לפגוע בציבור שלם בגלל מעשים רעים של יחידים". דברי הנשיא נאמרו על רקע הביקורת נגד החברה החרדית והתמודדותה עם נגיף הקורונה.

13:00 עריכה

על רקע המגעים הקואליציוניים המדשדשים, פרסמה ביום חמישי האחרון סיעת ימינה הודעה, שלפיה תפעל לקדם, בממשלה או בכנסת, את המאבק בשחיתות. אחר כך השר רפי רפץ ניסה להשיג את נתניהו. לפי דיווח של עטרה גרמן מ"סרוגים", נתניהו זעם, והשיחה בין השניים התנהלה בצעקות. ביום שישי קיימו נתניהו ויושב ראש ימינה, נפתלי בנט, שיחה ביניהם בניסיון לגשר על הפערים.

13:51 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו אמר בדיון בוועדת הקורונה בכנסת שאין "כוונה ויכולת" לפתוח את המשק לפעילות אחרי פסח.

גרוטו ומנכ"ל המרכז הרפואי הדסה התעמתו בדיון –

14:16 עריכה

בישיבתה הערב תתבקש הממשלה לאשר את הגדלת תקציב המדינה ב-90 מיליארד שקלים לטובת התמודדות עם נגיף הקורונה, זאת בהתאם להצעת חוק שגיבש משרד האוצר.

14:20 עריכה

משרד החינוך הודיע שמוסדות חינוך ישיבו לציבור ההורים תשלומים ששולמו עבור שירותים שלא ניתנו.

14:41 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הקים ועדת שרים לנושא מעקב השב"כ אחר הציבור. בראש הוועדה עומד השר יובל שטייניץ, וחברים בה השרים אמיר אוחנה, יואב גלנט וזאב אלקין. הוועדה עתידה לקיים את הדיון הראשון שלה היום. כך דיווחה גילי כהן בתאגיד השידור כאן.

14:43 עריכה

המשטרה תאפשר לציבור להגיש תלונות באינטרנט מבלי שיידרשו להגיע לתחנה.

15:14 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי הגישה למזכ"ל העבודה בקש לכינוס ועידה דיגיטלית "שתהיה מקצועית, בטוחה ומאפשרת לכל חברות וחברי הוועידה להצביע בלי תקלות".

15:31 עריכה

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר בבני ברק בליווי מפקד פיקוד העורף האלוף תמיר ידעי ומפקדים נוספים. הרמטכ"ל הגיע לנקודת חלוקת המזון בידי החיילים, ושמע ממפקד האוגדה סקירה על המהלכים שבוצעו, וכן על תכנון הכוחות והיערכותם לפעילות בהמשך.

"הביטוי 'צבא העם' מקבל משנה חשיבות נוכח חיילי צה"ל המבצעים משימה להצלת חיים, ביטוי לערבות ההדדית", אמר כוכבי, "נמשיך להגדיל את הסיוע לרשויות מקומיות, ולכל מקום שבו יהיה צורך".

16:04 עריכה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, טוען כי הנתונים שמפרסמת הממשלה בנוגע לנגיף הקורונה לא מסתדרים עם המציאות ועם נתונים שמציגים ראשי מערכת הבריאות.

"היום פורסם שמספר הנדבקים בנגיף עומד על 8,018 בני אדם, ומנגד דווח על כך ש- 38% מתושבי בני ברק נדבקו במחלה. רק הם לבד מהווים כ-75,000 בני אדם. לפי אותם גורמים, גם בערים כמו אלעד, רמת בית שמש, בית"ר עילית, מודיעין עילית ובשכונת מאה שערים בירושלים, כשליש מהאוכלוסייה נדבקה בנגיף. גם אם ניקח בחשבון שמישהו קצת הגזים עם המספרים, מדובר על כ-200 אלף איש שנדבקו.

אם אכן זה המקרה, מדוע לא הוטל סגר כבר לפני שבועיים בכל אותן ערים ושכונות? התשובה לכך פשוטה – מסיבות ומשיקולים פוליטיים בלבד. בדיוק מאותם שיקולים פוליטיים, שלא לטובת הציבור, מתעקש רה"מ על המשך כהונתו של השר ליצמן שנכשל כישלון חרוץ לא רק בטיפול בקורונה. התנהלותו בחודשים האחרונים מעוררת לא מעט שאלות. השנים הרבות בהן שלט במשרד הבריאות היו שנים של התדרדרות חסרת תקדים בכל הנוגע לבריאות הציבור.

אני דורש מהממשלה לפרסם הערכה רשמית של משרד הבריאות לגבי כמות הנדבקים", דברי ליברמן.

הנתונים שמפרסמת הממשלה בנוגע לנגיף הקורונה לא מסתדרים עם המציאות ועם נתונים שמציגים ראשי מערכת הבריאות. היום פורסם שמספר…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 5 באפריל 2020

16:15 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן על כך שהחל ממחר המשטרה תאפשר להגיש תלונה באופן מקוון: "זו היא לא פחות ממהפכה שבימים כתיקונים הייתה זוכה לדיון ציבורי נרחב".

16:19 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ, בביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ותפקודו בניהול משבר הקורונה: "אם ביבי לא היה מייבש את מערכות הבריאות כבר עשור, עד שהגיעה לסף קריסה עוד לפני הקורונה, לא היה כזה לחץ עכשיו ממה שעלול לקרות בבית החולים. וכן – זו האחריות של ראש הממשלה".

16:51 עריכה

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת בני גנץ פנה אל נשיא המדינה ראובן ריבלין ועידכן אותו אודות המאמצים להקמת ממשלת אחדות.

גנץ עידכן את הנשיא כי להערכתו יתכן ויצטרך לבקש ממנו לאחר חג הפסח את הארכת המנדט המתאפשרת על פי חוק.

נשיא המדינה הבהיר כי הוא ישקול את הדברים מול הנסיבות שיוצגו לו בבוא העת לקראת תום המנדט הצפוי ב-13 באפריל בחצות.

17:18 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה העביר לראש הממשלה, לשר המשפטים ולמזכיר הממשלה, חוות דעת שלפיה מקום בו ניתן מבחינה מהותית לקדם חקיקה ראשית באמצעות המסלול המקובל בכנסת, קמה חובה משפטית לבחור במסלול של חקיקה ראשית, ולא במסלול של התקנת תקנות שעת חירום על ידי הממשלה.

עוד הובהר, כי "קיומו של צורך חיוני ומיידי, שלא מאפשר המתנה להשלמת הליך חקיקה, וכן התארכות הליכי החקיקה – עשויים להצדיק, בנסיבות מסוימות, התקנת תקנות שעת חירום, אך זאת רק במקביל להמשך קידומה של חקיקה רגילה בכנסת".

17:54 עריכה

קצין הכנסת הודיע כי החל ממחר לא תתאפשר כניסתם למשכן של עובדי כנסת, יועצים פרלמנטריים, אנשי משמר ועובדי סיעות שמתגוררים בבני ברק.

18:25 עריכה

שר הכלכלה אלי כהן בגל"צ: "מצפה מנגיד בנק ישראל להורות לבנקים להקפיא את תשלומי הקרן לשלושה חודשים ולא להעלות ריבית לעסקים שנפגעו מהקורונה".

18:40 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות. מגפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא".

19:18 עריכה

השר נפתלי בנט לאחר שביקר היום בבני ברק: "התגובה של 12,000 תושבי בני ברק הקשישים, משפחות רווחה או מבודדים שקיבלו היום מנות חמות מלוחמי הצנחנים של צה"ל הייתה פשוטה: 'תודה'. חלקם בכו מהתרגשות ומאושר. ראיתי את אותה התרגשות בעיניי המפקדים והחיילים. כל חומות ההפרדה המלאכותיות בין חרדים לדתיים לחילונים נופלות. אחים אנחנו".

20:17 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ נגד יו"ר העבודה עמיר פרץ: "מי שעשה את הטעות זה מי שמפרק ומוכר את כל מה שהבטחנו בשביל ללכת לממשלה שבה אין לו שם השפעה. הקורונה היא רק תירוץ, לא מדברים עליה בכלל".

 

20:22 עריכה

שר הפנים אריה דרעי בחדשות 12: "שוקלים להטיל סגר כללי על המדינה בליל הסדר. אנחנו רוצים שבליל הסדר כל אחד יעשה את הסדר עם המשפחה בבית שלו, בערב פסח אין כבר קניות. אין צורך לצאת מהבית ולכן כל מכונית שתיסע בכביש תיעצר על ידי המשטרה".

21:00 עריכה

ישיבת הממשלה תתקיים הלילה ב-22:30.

23:03 עריכה

שר הביטחון, נפתלי בנט, אישר לצה"ל תגבור של 700 חיילים נוספים לצורך סיוע למשטרת ישראל באכיפת מגבלות התנועה שהגדירה הממשלה לאור משבר הקורונה.

23:50 עריכה

ראש עיריית כפר קאסם, עו"ד עדל בדיר, שלח מכתב תמיכה לעמיתו, ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין – והציע כל עזרה לתושבי העיר החרדית.

סגירה