חוף המבצר בעתלית נמסר למוש בן ארי. ואז יצא מכרז

"חוף הכרמל מגייסת את מוש לבניית כלכלה מקיימת בנופים שלנו", הכריז לפני חצי שנה ראש המועצה האזורית חוף הכרמל ● מכרז להפעלת החוף הבתולי לא פורסם, ורק בלחץ התושבים ירדה המועצה ממסלול הספק היחיד שקיבל מוש בן ארי, ופרסמה מכרז ● אבל אז התגלה שהזכיין של חוף המבצר יקבל את השילוש הקדוש: גם הפעלה של "משאיות מזון" בתקופת הביניים, גם את הזכות לתכנן את החוף העתידי, וגם את המפתח להפעלתו המלאה בהמשך ● "למה היזם צריך גם לתכנן את החוף וגם להפעיל אותו? זה כמו שהחתול יתכנן את מפעל השמנת"

  • ראש המועצה אסיף איזק ומוש בן ארי (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המועצה האזורית חוף הכרמל)
    מתוך עמוד הפייסבוק של המועצה האזורית חוף הכרמל

בוקר אחד, בשלהי הקיץ הקודם, כשרוחות הסתיו רק החלו לנשב והקורונה הייתה עדיין בירה צהבהבה ששותים עם פלח של לימון, גילו תושבי עתלית שהיישוב שלהם בדרך להפוך לעיר אילת, ושאיש לא עדכן אותם בכך.

ללא כל דיון מקדים, מכרז או אפילו התרעה, הודיע במפתיע ראש המועצה האזורית חוף כרמל, כי החוף הבתולי המכונה "המבצר" שנמצא מצפון לעתלית ונחשב לאחד החופים היפים בישראל, עומד לעבור לשליטתו של הזמר מוש בן ארי, שמפעיל של "החוף של מוש" בעיר הדרומית.

"חוף הכרמל מגייסת את מוש בבניית כלכלה מקיימת בחופים שלנו", הצהיר ראש המועצה, אסיף איזק, בפוסט חגיגי. לצד תמונה שבה הוא מצולם מחובק עם הזמר על רקע החוף היפהפה, ובלוויית אימוג'ים של דג ותמנון, כתב: "מוש ידוע כמי שעשה שינוי בחופי אילת ובעל ניסיון רב בניהול חוף מקיים וכלכלי. אנחנו שמחים על התגייסותו לסייע לחוף הכרמל".

חוף הכרמל מגייסת את מוש לסייע בבניית כלכלה מקיימת בחופים שלנו ????♻????לאחר השלב הראשון בהסדרת קו החוף, נערכת המועצה לקראת…

פורסם על ידי ‏מועצה אזורית חוף הכרמל‏ ב- יום שני, 23 בספטמבר 2019

"עצוב לי, ממש ממש עצוב לי", הגיבה לפוסט פעילת הסביבה וחברת ועדת איכות הסביבה במועצה, גנית פרחן. "שעות על גבי שעות בישיבות עם צוות חופים, התכנסויות של הוועדה, והנה אני מגלה דרך הפייסבוק על צעדים שנעשים ללא ידיעתי וללא ידיעת חברי הצוות".

איזק מיהר להרגיע וכתב בתגובה כי "זאת רק ראשיתו של התהליך", ואף הבטיח כי אופיו הירוק, הבתולי והחינמי של החוף, יישאר כך גם בעתיד.

אלא שאז התברר שראשיתו של התהליך היא גם סוג של אחריתו.

אסיף איזק (צילום: Flash90)
אסיף איזק (צילום: Flash90)

התקשרות בצ'ק צ'ק

כאשר איזק כתב בפייסבוק על גיוסו של מוש בן ארי לחוף הכרמל, הוא בעצם התכוון לכך שחתם על הסכם עם החברה שנמצאת בבעלותו של בן ארי, לצורך הפעלת החוף "במתכונת סביבתית-אקולוגית", וזאת ללא מכרז, ללא קול קורא ואפילו ללא דיון ציבורי משמעותי.

בשפה המשפטית קוראים לזה "הליך של ספק יחיד", ששמור בדרך כלל לסוג של שירות או מוצר ייחודי, שאפשר למצוא רק אצל ספק אחד ויחיד, למשל כמו פטנט, מכשיר חדשני או תרופה. במקרה המדובר נראה כי "התקשרות בצ'יק צ'ק" תהיה הגדרה מדויקת יותר.

חוף המבצר בעתלית (צילום: Hadas Parush/Flash90)
חוף המבצר בעתלית (צילום: Hadas Parush/Flash90)

המשאיות פרקו אדמה והקרוונים השתלטו

תכנון והפעלה של חוף אקולוגי הם עניין רגיש, במיוחד כשמדובר באחד החופים הבלתי-מפותחים האחרונים באזור הצפון, ועל אחת כמה וכמה כשהאזור הזה כבר ידע שורה לא מבוטלת של מאבקי סביבה קשים מול השלטון המקומי בקדנציות קודמות. לאורך השנים נחשפו בעיתונות כמה ניסיונות של יזמים להשתלט על פארקים, מחטפים תמוהים ויוזמות נוספות שחלקן נעצרו בזכות תושבים ערניים ולוחמניים.

גם "חוף המבצר", כפי שמכונה רצועת החוף הנקייה והחולית מצפון למבצר עתלית, ספג ניסיונות לרתום את החולות הזהובים למטרות מפוקפקות. כך, למשל, כוסו לפתע בשלהי 2015 שמונה דונמים של חולות, באדמה שפרקו משאיות, כנראה במטרה לנצל את השטח הטבעי לצורך הצבת מכולות אשפה.

המחטף הזה פגע גם בצמחייה הטבעית ובבתי הגידול של בעלי החיים, וברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הוציאו צו הפסקת עבודה. המועצה האזורית שהייתה אז בראשותו של ראש המועצה הקודם, כרמל סלע, הסבירה אז שמדובר בפעולה שנעשתה "בטעות". טעות או לא, בפועל הפך השטח החרוש לחניון שעליו השתלטו בהמשך קרוונים.

אנשים מטיילים סמוך לחוף המבצר בעתלית (צילום: Yossi Zamir/Flash90)
אנשים מטיילים סמוך לחוף המבצר בעתלית (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

השתקה והסתרת תהליך ההתקשרות

היוזמה לפתח את חוף המבצר כחוף "ירוק" ואקולוגי נפלה על אוזניים קשובות בקרב תושבי המועצה האזורית. כבר שנים שהם מחכים לתכנית פיתוח חוף שניתן יהיה לרחוץ בו בפיקוח מציל, שישתלב בסביבה החולית, כמו בחופים שמפעילה רשות הטבע והגנים, ושיכלול מסחר מינימלי ומפוקח. אבל פעם אחר פעם הם מקבלים במקום זאת השתלטות חאפרית מפתיעה.

הפעם, החליטה המועצה כי הזיכיון להפעלת מסחר, ובהמשך גם התכנון החופי יועברו לידי היזם "בלה ואיתן השקעות ונכסים בע"מ", כפי שמעידים מסמכים שהגיעו לזמן ישראל. על פי רשם החברות, מדובר בחברה ותיקה שכל מניותיה הועברו לידיו של מוש בן ארי באפריל 2019.

"אדם הסבור כי קיים ספק אחר המסוגל לבצע את ההתקשרות, רשאי לפנות בכתב למחלקת איכות הסביבה ואתרי רחצה במועצה בתוך 14 יום", בישרו בינואר האחרון איזק ויוסי גבאי, מנהל מחלקת איכות סביבה ותברואה במועצה האזורית.

בוועדה לאיכות הסביבה וצוות החופים במועצה הוכו בתדהמה. "כפעילת הוועדה וכתושבת חוף הכרמל אני רואה את דרך נקיטת ההחלטות בנושא חוף המבצר כדרך שגויה ולא מכבדת, לא את תושביה וודאי לא את הוועדה האסטרטגית", אמרה אחת החברות בישיבת חירום שכינסה הוועדה. "החל מההשתקה והסתרת תהליך ההתקשרות עם מוש בן ארי במשך חודשים, וכלה בפרסום פתאומי של הכרזת ספק יחיד".

"דרך נקיטת ההחלטות בנושא חוף המבצר שגויה ולא מכבדת, לא את תושביה וודאי לא את הוועדה האסטרטגית. החל מההשתקה והסתרת תהליך ההתקשרות עם מוש בן ארי, וכלה בפרסום פתאומי של הכרזת ספק יחיד"

חבר אחר הבהיר בישיבה: "החופים שייכים לציבור. אין לסגור אף חוף. על זה הלכו אנשים לבג"ץ בפלמחים, בעמק חפר, בקיסריה, באכזיב ובמקומות נוספים. אין דבר כזה ולא יהיה 'החוף של מוש'. אם יהיה זו תהיה פשיטת רגל מוסרית של מועצה אזורית חוף כרמל".

חוף המבצר בעתלית (צילום: Doron Horowitz/Flash90)
חוף המבצר בעתלית (צילום: Doron Horowitz/Flash90)

חצי מיליון שקלים. בשקט

ההסכם בין מוש למועצה העלה תמיהות רבות. אמנם תחת הסעיף "בדיקה שבוצעה לאיתור ספקים", נכתב כי התבצעה "בדיקה עם מנהלי חופים ברשויות מקומיות אחרות", התקיים "מפגש מקצועי עם מוש בן ארי" וגם נערך "חיפוש באינטרנט". עם זאת לא נמסר פירוט של מה ואיפה חיפשו, מדוע נפגשו דווקא עם בן ארי, ומיהם אותם "מנהלי החופים ברשויות מקומיות אחרות", שעימם התקיימו פגישות.

"החופים שייכים לציבור. אין לסגור אף חוף. על זה הלכו אנשים לבג"ץ בפלמחים, בעמק חפר, בקיסריה, באכזיב ועוד. אין דבר כזה ולא יהיה 'החוף של מוש'. אם יהיה זו תהיה פשיטת רגל מוסרית של מועצה אזורית חוף כרמל"

"ממצאי הבדיקה" הרזה שביצעו במועצה האזורית חוף כרמל היו נחרצים מאד: לטענת איזק וגבאי, בן ארי והחברה שבבעלותו מפעילים באילת "חוף במתכונת המבוקשת תחת המותג 'החוף של מוש', הפועל בהצלחה רבה… מספק חוויה ייחודית, רגועה ומעוצבת תוך השתלבות בסביבה ובקהילה... ספקים אחרים המפעילים חופי רחצה בארץ אינם מספקים את כל הקריטריונים הייחודיים שמפורטים לעיל".

ניסיון לזהות מהם אותם "קריטריונים ייחודיים" שחיפוש באינטרנט ופגישה עם הזמר הביאו את ראש המועצה להחליט שהוא, ורק הוא, יכול לספק, גילה שחלק מהקריטריונים ברשימה המפורטת בהסכם אמורפיים למדי: "שמירה על חוף נקי", "דיאלוג עם הטבע", "חוויה רגועה בלב סערת החיים", "מקום שנעים לשהות בו, לחזור אליו. מקום שהוא בית". האם באמת אין אף גורם אחר בישראל שיכול להציע את האמירות הרוחניות האלה?

לפחות קריטריון אחד התנגש עם המציאות כמעט באופן מיידי: "דיאלוג עם התושבים". התגובות הנסערות של חברי ועדת איכות הסביבה, בקבוצות הפייסבוק והווטסאפ – וגם הרטינות שהשמיעו יזמים פוטנציאליים אחרים באזור, הוכיחו עד מהרה ש"דיאלוג" לא היה פה.

אחד היזמים שביקש להישאר אנונימי, פנה למנהל אגף הסביבה במועצה, גבאי, בשאלה מדוע לא פותחים את היוזמה המהפכנית לגורמים נוספים, כולל גורמים בסביבה של עתלית, שמכירים את החוף והציבור. התשובה שקיבל היזם הפתיעה אותו:

"שאלתי איך זה שאין קול קורא לתושבים. אז הוא אמר לי בפירוש: 'אין בעיה. אם יש למישהו פה חצי מיליון שקל, כדי לממן את התכנית המפורטת הוא יכול להתמודד'. בלי בושה הוא אומר לי שהמועצה לא יכולה לממן דבר כזה, ושחוף מוכרז עולה הון, ולכן בעצם החליטו, שהחברה הזאת של מוש היא היחידה שיכולה. מאיפה צצו חצי מיליון שקל פתאום? אין לי מושג. זה לא מופיע ברשומות, רק נאמר בעל פה".

מכרז פומבי להפעלת חוף סביבתי אקולוגי

לחץ התושבים נשא פירות והמועצה ירדה בינתיים ממסלול הספק היחיד ופרסמה לפני כחודש וחצי "מכרז פומבי לפיתוח והפעלה של חוף סביבתי-אקולוגי מצפון לעתלית"

המכרז מעניק לזוכה בו את האפשרות להפעיל משאיות לממכר-מזון כבר בתקופת הביניים באופן מיידי, את הרישיון לתכנן את החוף העתידי, וכן את הזיכיון להפעיל את החוף אחרי שתאושר התכנית. עם זאת גם במכרז החדש, השוויוני-לכאורה, לא מצאנו אזכור לסכומי ההשקעה שהוזכרו בעל פה באוזניו של היזם.

"בלי בושה הוא אומר לי שהמועצה לא יכולה לממן דבר כזה, ושחוף מוכרז עולה הון, ולכן בעצם החליטו, שהחברה הזאת של מוש היא היחידה שיכולה. מאיפה צצו חצי מיליון שקל פתאום? אין לי מושג?

פעילי הסביבה בעתלית טוענים שבעצם מדובר ברישיון להשתלט על החוף. ההיגיון אומר שעירייה המעוניינת לפתח שטח ציבורי יקר-ערך לא תמהר למסור את התכנון ליזם שיפעיל את אותו השטח, אלא תעדיף לתכנן בעצמה באמצעות קבלני-משנה, ורק אז, כאשר יש כבר תכנית התואמת את חזון המועצה ואת צורכי הציבור – תוציא מכרז להפעלת החוף על פי הקווים המדוקדקים של התכנית.

"מדובר בחוף שצריך להיות מתוכנן בהליך מוסדר, תוך שיתוף מלא של הציבור", אומר רוני בנין, אשר מוביל עם אשתו רותי רבים מהמאבקים הסביבתיים בעתלית.

"אנחנו לא מבינים מדוע היזם צריך גם לתכנן את החוף וגם להפעילו. זה כמו שהחתול יתכנן את מפעל השמנת, ואחר כך יקבל את המפתחות להפעיל אותו. אין איש עסקים שישרוד בעולם העסקי אם יחשוב אך רק על האינטרס הציבורי הטהור, בזמן שהוא מתכנן את העסק שלו בעצמו, על גבי שטח ציבורי. הוא יהיה בעל המאה ובעל הדעה. מדובר בתקדים מסוכן".

"מדוע היזם צריך גם לתכנן את החוף וגם להפעילו? זה כמו שהחתול יתכנן את מפעל השמנת, ואחר כך יקבל את המפתחות להפעיל אותו. אין איש עסקים שישרוד בעולם העסקי אם יחשוב אך רק על האינטרס הציבורי"

רותי בנין מציינת כי אין מקום להשוואה בין חוף עתלית לחוף אילת. "המועצה פה בעצם מאותתת שהיא לא מעוניינת בשליטה בחוף ובעתידו, על אף היותו משאב ציבורי מרכזי. הם מנסים כנראה לחסוך כסף וכוח אדם, ומוסרים את החוף הבתולי האחרון באזור למוש בן ארי. עתלית היא לא אילת, ולכן ההשוואה האוטומטית לחוף של מוש באילת מגוחכת. איך יוכלו אחר כך לאכוף את כל המילים היפות והתאורטיות שהם מנסחים במכרז, אם הם משאירים את תהליך התכנון ליזם עצמו?"

בנין פנתה בעניין למבקר המדינה בדרישה לעצור את הליך המכרז:

"מתברר לנו כי בתכולת המכרז הנ"ל קיימים חומרים שהוכנו ללא ידיעתנו (חברי וועדת איכות הסביבה) ובהסתר, לכאורה, בשעה שאנו היינו אמורים להיות שותפים לחשיבה ולבדיקתם. אני בדעה שכל תהליך המכרז המטפל בחוף המבצר הינו שגוי בלשון המעטה, כשרב הנסתר על הגלוי בו, וייתכן שישנם בו ליקויים לכאורה מבחינה ציבורית. לפיכך, אני (ועוד חברי וועדת איכות הסביבה) דורשים עצירה מידית של הליך המכרז".

הדדליין להגשת הצעות יזמים להתמודדות במכרז נדחה כבר שלוש פעמים, אך המועצה מתעקשת להשלים את התהליך מיד לאחר הפסח ב-19.4, למרות משבר הקורונה וזעם התושבים.

לפחות יזם אחד שדיברנו איתו החליט לוותר על ההתמודדות במכרז, וציין כי איבד את האמון בניקיון התהליך.

מוש בן-ארי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
מוש בן ארי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בראש של מוש

מוש בן ארי, מצדו, קצת פחות מתלהב מהמכרז עתה, ולפני שבועיים אמר לזמן ישראל כי הוא מתכוון להגיש את ההצעה "כשהעניינים יתקררו" בעקבות משבר הקורונה.

לפני שבוע, ואחרי שהחוף בניהולו באילת ספג מכה קשה מאיתני הטבע, נשמע בן ארי עוד יותר סקפטי: "ביקשו ממני לבוא ולהציע הצעה במכרז, אבל כרגע אין כלום. יש קורונה בחוץ ואתה מדבר על דברים שהם קצת דמיוניים כרגע".

אז יש לך מחשבות שניות?

"לא, ממש לא. זה לא קשור כרגע לשום דבר מהמציאות שלנו. אני מטפל בחוף שלי באילת בעקבות ההצפה, ולא יודע איך מתעסקים עם שטויות כאלה. יש כרגע דברים הרבה יותר בוערים. יש לנו נזקים של מאות אלפי שקלים בחוף באילת".

איזה הון עצמי תצטרכו להעמיד שם, אם וכאשר זה יהיה רלוונטי?

"אתה שואל שאלות שלא קשורות לכלום. לא יודע. אין לי מושג על מה מדובר. אין לי מושג מה קורה שם. אם הייתי רואה את המכרז, הייתי בכיף ובאהבה אומר לך מה אני חושב עליו, האם זה משהו ששווה ללכת עליו. אבל אני לא יודע להגיד את זה".

לטענת בן ארי, ובמידת מה בניגוד להצהרות המוקדמות של המועצה, דווקא אין דמיון בין הפורמט של "החוף של מוש" באילת, לבין החוף החדש. "זה הכל פודטראקים (משאיות לממכר מזון) כאלה. זה לא השבלונה של החוף שלנו, של החוף שלי. זה לא הסטייל של החוף פה (באילת) ובגלל זה גם לא קפצתי על זה", הוא אומר.

ראש המועצה אסיף איזק סירב לשוחח איתנו. "אין לי מושג על מה אתה מדבר. אתה מוזמן לפנות לדוברת שלנו".

מדוברת המועצה תמר קציר נמסר בתגובה: "המועצה בדקה בכל רחבי הארץ, ונמצא ספק אחד בלבד שמסוגל להקים ולהפעיל חוף רחצה ייחודי בתכונת המבוקשת. על אף שהמועצה רשאית להתקשר בחוזה ללא מכרז עם אותו ספק, פורסמה הודעה לציבור, שהוזמן להציג בפניה ספקים רלוונטיים אחרים.

"לאחר שהתקבלו פניות מכמה תושבים שטוענים כי יש להם את הניסיון המתאים, פרסמה המועצה מכרז פומבי למתן השירותים. המועד האחרון להגשת הצעות הינו 19.4 והמועצה תשמח לקבל הצעות מכל מציע העומד בתנאי המכרז.

"ההסכם שצורף לחוברת המכרז מבטיח כי זכויות הציבור ואיכות הסביבה לא ייפגעו. כל הפיתוח וההפעלה יהיו בשליטת המועצה כנציגתו של הציבור".

מהמועצה האזורית חוף כרמל לא השיבו על שאלתנו בנוגע להתניה שניתנה בעל-פה על השקעה של חצי מיליון שקל, והתעלמו גם מהשאלה האם הוצעו סכומים כלשהם מצד החברה של מוש בן ארי במסגרת התקשרות היחיד.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
6
לאור ההתנהלות של המועצה והעומד בראשה מול נובל אנרג'י, יצחק תשובה ואסלת לוויתן (כסף זול על חשבון מה שבאמת חשוב לתושבים- אוויר נקי, ים נקי) אני לא באמת מופתע. מקווה מאוד שהפרויקט הזה לא י... המשך קריאה

לאור ההתנהלות של המועצה והעומד בראשה מול נובל אנרג'י, יצחק תשובה ואסלת לוויתן (כסף זול על חשבון מה שבאמת חשוב לתושבים- אוויר נקי, ים נקי) אני לא באמת מופתע. מקווה מאוד שהפרויקט הזה לא ייצא לפועל. אם כל כך חשוב לאיזק ולמועצה החוף הזה למה שלא יתחילו בפינוי הקראוונים שנמצאים שם 24/7 וחלקם הם ביזנס לכל דבר. לגבי מוש – אני הולך לשרוף את כל הדיסקים שלו שאי פעם קניתי ( 0).

כיזם סביבתי אשמח להצטרף לצוות המתכנן ולהציע מספר חלופות אקולוגיות לחוף המיועד, כדוגמת חוף "אפס פסולת". עמודי תאורה סולאריים שמונעים פיעה גסה הסביבה וחוסכים 50% מעלות הקמת תשתית חשמל , ע... המשך קריאה

כיזם סביבתי אשמח להצטרף לצוות המתכנן ולהציע מספר חלופות אקולוגיות לחוף המיועד, כדוגמת חוף "אפס פסולת". עמודי תאורה סולאריים שמונעים פיעה גסה הסביבה וחוסכים 50% מעלות הקמת תשתית חשמל , עמדות הטענה, ובניה קלה עם מערכות סולאריות לאספקת 100% מדרישות החשמל של החוף מאנרגיה מתחדשת. גם אפס פסולת הוא יעד שיש באפשרותי להציע במתכונת של BLT בו התשלום ידרש רק על השימוש ולא עבור המערכות או הציוד. בקיצור אשמח לחיבור ליזם הזוכה או לוועדה המתכננת לגיבוש יעדים אופרטיביים לחוף . דן צוקרמן

כחבר מועצה מטעם עתלית אני מאוכזב. התוכניות שהצגנו פעמים רבות למועצה דיברו על תכנון כולל של חוף המבצר, האתרים הרבים בסביבתו ובתכנון כולל למען הציבור בעתלית וחוף הכרמל. מדובר בפוטנציאל ענ... המשך קריאה

כחבר מועצה מטעם עתלית אני מאוכזב. התוכניות שהצגנו פעמים רבות למועצה דיברו על תכנון כולל של חוף המבצר, האתרים הרבים בסביבתו ובתכנון כולל למען הציבור בעתלית וחוף הכרמל. מדובר בפוטנציאל ענק ולא ממומש, שיכול גם לאזן את הגרעון של עתלית בשל כמות יחידות הדיור הגדולה שנבנית. לצערי, המועצה לא מצאה לנכון להיכנס לתכנון הזה ולהוביל, אלא להיפטר בדרך המהירה מהחלטות, וגם כאן זה נעשה בדרך שגויה. נכסים נוספים של עתלית נמסרים בתקופה זו לגורמים שאין להם ולעתלית דבר, כמו עמותת העטלף שקיבלה את אחד הנכסים המרשימים במתחם הרכס [האנגר בריטי ישן] להקמת מוזיאון, ללא שיתוף אנשי עתלית.
כל זה הוא המשך השגרה של היות עתלית ישוב ללא שום השפעה על מה שמתרחש בו.

שערוריה. ראש המועצה יודע שכל האזור הצפוני של עתלית מיועד למתחם תיירות, המחייב תכנון כולל והוא מתעלם מהצורך לבצע זאת. לצערי, זהו המהלך ההזוי השני שראש המועצה מוביל באזור הצפוני של עתלי... המשך קריאה

שערוריה.
ראש המועצה יודע שכל האזור הצפוני של עתלית מיועד למתחם תיירות, המחייב תכנון כולל והוא מתעלם מהצורך לבצע זאת.

לצערי, זהו המהלך ההזוי השני שראש המועצה מוביל באזור הצפוני של עתלית.

במרכז עוגן התיירות הצפוני של עתלית, הוא מקדם ביחד עם רמ"י, מהלך הזוי של הקמת אזור תעשייה שיפגע קשות בעוגן התיירות.

הנושא הוצג מספר פעמים וההתעלמות זועקת לשמים.

כולי תקווה, ש"השלווה" שהקורונה כופה עלינו, תאפשר לאחראים למחדלים החמורים הנ"ל, להתעשת, ולחזור לתהליכי חשיבה משותפים ביחד עם תושבי עתלית, לרווחתם ולמען שגשוג הישוב.

עוד 1,879 מילים ו-6 תגובות
סגירה