נכדו של רבין על נתניהו: מגיע לו לקבל קורונה; הליכוד: זו הסתה

גורם בסביבת נתניהו: ועדת הקורונה מתבררת כפוליטית לגמרי ● יו"ר הכנסת גנץ: במידת הצורך הכנסת תפעל גם בחול המועד ● נתניהו: ערוכים לפעול כדי להשיב את הנעדרים מעזה ● מ-19:00 בערב היום נאסרה יציאה מהיישובים - עד יום שישי בבוקר; ממחר ב-15:00 בצהריים ועד מחרתיים ב-7:00 בבוקר - תיאסר התרחקות של יותר ממאה מטר מהבתים

נתניהו, אתמול (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
נתניהו, אתמול
07:00 עריכה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק היסוד, המאפשר להגדיל את הוצאות המדינה ב-90 מיליארד שקלים כדי להתמודד עם משבר הקורונה.

07:09 עריכה

יושב ראש סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי, אמר במליאת הכנסת שהליכוד ביקש מחברי הרשימה המשותפת לתמוך בתיקון לחוק היסוד: משק המדינה, כי ללא הצבעתם לא יושגו 61 הקולות הדרושים להצבעה. הממשלה נדרשה לתמיכת הרשימה המשותפת לאחר שחברי ימינה נעדרו מההצבעה.

התיקון התקבל לאחר שחברי הכנסת טיבי, עאידה תומא סלימאן ואוסאמה סעדי תמכו בו.

07:11 עריכה

ישיבת הממשלה הטלפונית, שאמורה הייתה לדון בהטלת הגבלות תנועה על הציבור, נדחתה מהלילה לשעה 10:00 בבוקר, היום.

07:13 עריכה

אחרי שפורסם אתמול על התקדמות במגעים להקמת ממשלה, הודיעה אמש כחול לבן על הפסקת המשא ומתן עם הליכוד.

לאחר הגעה להבנות בכל הנושאים, ביקשו בליכוד לדון מחדש באופן פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים. בעקבות זאת הופסק המשא ומתן. לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירות שופטים ופגיעה בדמוקרטיה.

07:19 עריכה

לבקשת המשטרה והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, העוצר שייערך בערב ליל הסדר, יוקדם ויחל בשעה 14:00 – כך עולה מהמידע שנמסר לשרי הממשלה לקראת ישיבתם. לפי התקנות המסתמנות, האיסור לעזוב את היישובים יימשך עד מוצאי שבת, בשעה 20:00 בערב. אתמול הודיע נתניהו שסגר זה יסתיים ביום שישי בבוקר. עוד אמר ראש הממשלה שהאיסור להתרחק למעלה ממאה מטר מביתו – יחל בשעה 18:00 בערב.

08:27 עריכה

גורמים בימינה אומרים שאם אחד המקומות בוועדה לבחירת שופטים יינתן לאיילת שקד – עשוי הדבר להקל מעט על הצטרפות הסיעה לממשלה. כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן.

08:59 עריכה

בכחול לבן יש החושדים שההתקדמות שהושגה אתמול במגעים הקואליציוניים עם הליכוד אינה אלא תרגיל של ראש הממשלה נתניהו. לפי דיווח של מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן, יושב ראש כחול לבן גנץ העביר מסר מאיים, שלפיו, אם לא ייחתם הסכם קואליציוני, הוא יקדם בכנסת חקיקה נגד נתניהו. דבר זה הוא שהביא, לפי החשד שישנו בחוסן לישראל, למצג שווא של התקדמות – מה שהביא את גנץ לגנוז את תוכניתו. לוחות הזמנים של פעילות הכנסת בחג הפסח מקשים על גנץ לממש את הצעדים הפרלמנטריים ששקל ליישם.

10:05 עריכה

חברת הכנסת מאי גולן מהליכוד הסירה מחשבון הטוויטר שלה תמונה, שבה היא נראית מפירה את ההנחיות המורות לציבור לשמור על מרחק של שני מטרים איש מרעהו. לצידה של גולן נראים חברי הכנסת מיכל שיר ואופיר כץ.

10:39 עריכה

בימינה מבהירים שהיעדרות חברי הכנסת של הסיעה מההצבעה בכנסת על הגדלת ההוצאות כחלק מהמאבק בקורונה – דבר שהביא להישענות על קולותיהם של חברי הרשימה המשותפת – אירעה במקרה.

10:42 עריכה

לפי ההצעה שנידונה בממשלה, התחבורה הציבורית, ובכלל זה טיסות בינלאומיות, יופסקו מהיום ב-16:00 אחר הצהריים ועד יום שישי ב-07:00 בבוקר.

12:00 עריכה

נתק מוחלט בין כחול לבן והליכוד – כך עדכנה דפנה ליאל ב-N12.

12:03 עריכה

לפי הגרסה המעודכנת, איסור יציאה מהיישובים יחל היום ב-16:00 ויסתיים ביום שישי ב-07:00. האיסור להתרחק מהבתים למעלה מ-100 מטרים יחל מחר ב-18:00 ויסתיים מחרתיים ב-07:00.

12:35 עריכה

לבית המשפט המחוזי ירושלים הוגשה תביעה, שמבקשת למנוע את העברת הבעלות בחצר אלכסנדר לידי רוסיה. התביעה, שהוגשה על ידי או-פי-אס ארץ הקודש (The Orthodox Palestine Society, Holy Land Section), מופנית נגד המפקחת על רישום מקרקעין ירושלים, מדינת ישראל וממשלת רוסיה.

בינואר 2020, לפי פרסומים בתקשורת הבינלאומית והישראלית, הבטיח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, להעביר לבעלות רוסיה את המבנה הנקרא חצר אלכסנדר, הכולל כנסייה ומנזר, על רקע המגעים לשחרורה של נעמה יששכר.

ב-1996 ניתן פסק בוררות, שאושר בבתי משפט בישראל ובניו יורק, שבו נקבע שאו-פי-אס ארץ הקודש הוא הבעלים של חצר אלכסנדר.

לאחר שהתברר לארגון שישראל החלה לפעול באמצעות המפקחת על רישום מקרקעין בירושלים, להעברת הבעלות בנכס בפועל לרוסים, הגיש או-פי-אס ארץ הקודש תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שמטרתה למנוע את העברת הבעלות. שלשום (יום ראשון) הוציא שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות, צו מניעה זמני נגד העברת הבעלות.

• מסמכים: כתב התביעה, הצווים המבוקשים, החלטת בית המשפט.

12:56 עריכה

הוועדה להתמודדות עם מגפת הקורונה הגישה היום את דוח הביניים שחיברה, ובו נמתחת ביקורת על ההחלטה להטיל את ניהול המשבר על המטה לביטחון לאומי. הוועדה סבורה שיש להקים גוף חדש לניהול משברים לאומיים. לפי הדוח, למטה לביטחון לאומי אין כלים ארגוניים עדיפים מכל מטה אחר.

בדוח נמתחת גם ביקורת על כך שמנהלי המשבר מסתמכים על "תרחישי קיצון לא מבוססים" שהסיכוי שיתממשו נמוכים. יושב ראש הוועדה, עפר שלח, מתח ביקורת על כך שלא נמסר לוועדה מידע מדויק לגבי מספר מכונות ההנשמה שישנן בישראל.

13:12 עריכה

בליכוד מעוניינים שמרכז ההסברה – האחראי על טקסים ממלכתיים – יישאר באחריותם, אף שמשרד התרבות והספורט, שבמסגרתו פועל גוף זה צפוי להיות מועבר לידי כחול לבן. כך דיווחה טל שלו ב"וואלה! ניוז".

לפי ההבנות, שהתגבשו לפני פיצוץ השיחות אתמול בין הצדדים, סוכם שמרכז ההסברה יועבר ממשרד התרבות והספורט, שבו הוא נמצא מ-2013, למשרד ראש הממשלה. אפשר שמירי רגב היא שתוסיף להיות האחראית על גוף זה.

13:50 עריכה

הממשלה קבעה שמהיום בשעה 19:00 ועד יום שישי בשעה 07:00 תיאסר יציאה מהיישובים. ממחר ב-15:00 ועד יום חמישי ב-07:00 תיאסר התרחקות של למעלה ממאה מטרים מהבתים.

ההחלטה התקבלה בממשלה פה אחד.

14:08 עריכה

היועץ המשפטי של משרד הבריאות, עורך הדין אורי שוורץ, אמר כי היום יתפרסם צו של משרד הבריאות המחייב לעטות מסכות פנים במרחב הציבורי.

14:20 עריכה

משרד הבריאות פרסם צו המחייב לעטות מסכת פנים במרחב הציבורי החל מיום ראשון בשעה 07:00 בבוקר.

14:39 עריכה

15:20 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיע לשכונות החרדיות מאה שערים וגאולה בירושלים. במהלך הסיור אמר ארדן: "האכיפה צריכה להיות נחושה אבל רגישה. המשטרה קיבלה משימה בהיקפים חסרי תקדים, השוטרים מתודרכים". ארדן הוסיף כי "אנחנו במשימה משותפת של הצלת חיים. מקווה שנוכל לצאת לחירות אחרי חג הפסח".

15:49 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן נפגש היום עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ועדכן אותו יחד עם ממלא מקום המפכ"ל בהיערכות המשטרה לקראת חג הפסח. "הנשיא הביע את הערכתו והוקרתו לשוטרים ולמשרדי גופי משרדי בשם כלל אזרחי ישראל. מנצחים את הקורונה ביחד!", כתב ארדן בחשבון הטוויטר שלו.

16:00 עריכה

ח"כ יועז הנדל: "שאף אחד לא יתבלבל: רק ממשלת אחדות תקדם את מדינת ישראל. אין דרך אחרת".

16:17 עריכה

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום וצוותו, בשיתוף המל"ל ומערכת הביטחון, ערוכים לפעול במטרה להשיב את החללים והנעדרים מרצועת עזה – כך נמסר היום ממשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד נמסר כי בישראל קוראים לשיח מיידי באמצעות המתווכים, במטרה לסיים את הסוגיה.

16:59 עריכה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע המשבר בחברת אל על.

"חברת התעופה הישראלית היא נכס אסטרטגי ראשון בחשיבותו, והסירוב להעמיד ערבות מדינה להמשך קיומה שערורייתי ומעלה תהיות קשות. מרבית המדינות המפותחות העבירו כבר סיוע לחברות התעופה שלהן בהיקפים של עשרות מיליארדי דולרים", כתב בר דוד לנתניהו.

17:18 עריכה

מנכ"ל משרד החינוך אבוהב, אמר כי החזרה ללימודים תתרחש בהדרגתיות – כך פורסם בחדשות 12. הלימודים יתקיימו בבוקר או בצהריים, או בימי למידה לסירוגין. בהתחלה יהיו תלמידי החינוך המיוחד שיחזרו ללימודים, תלמידים ונוער בסיכון, גני הילדים ומוסדות החינוך ביסודי, לבחינות הבגרות, לחופשת הקיץ ולהפעת החינוך הבלתי פורמלי.

17:31 עריכה

יו"ר הכנסת, בני גנץ, פנה לחברי הכנסת ועובדיה, ועדכן כי למרות, שכבכל שנה, משכן הכנסת יהיה סגור בתקופת חג הפסח, אם ייווצר הצורך מליאת הכנסת וועדותיה יופעלו.

"אנו נמצאים בסיטואציה ייחודית ולפיכך אני מוצא לנכון לעדכן אתכם, כי במידת צורך נדאג להפעיל את מליאת הכנסת וועדות הכנסת לצרכים חיוניים ודחופים ככל שיהיו", אמר גנץ.

18:29 עריכה

יו"ר הכנסת, ח"כ בני גנץ, שוחח בשעה האחרונה עם שר הבריאות יעקב ליצמן, התעניין בשלומו ובשלום רעייתו ואיחל להם רפואה שלמה וחג שמח.

18:30 עריכה

גורם בסביבת ראש הממשלה: ועדת הקורונה בכנסת מתבררת כוועדה פוליטית לחלוטין.

"בשעה שכל העולם משבח את ההצלחה הגדולה של ישראל במאבק בקורונה, ההתקפות של הוועדה על קבלת ההחלטות ועל מדיניות הסגר מגוחכות מתמיד", מסר הגורם. "שעופר שלח יפסיק לנסוע עם שלושה אנשים ברכב ושיגיד לבוס שלו יאיר לפיד להפסיק להגיד לאנשים לשבור את הסגר".

19:08 עריכה

ההסגר שעליו הכריזה הממשלה נכנס לתוקפו החל מהשעה 19:00. מחר ב-15:00 – עוצר.

19:37 עריכה

בהנחיית ראש הממשלה, ובשיתוף משרד הביטחון והביטוח הלאומי, גם נכי צה"ל יקבלו מענק מיוחד בסך 500 ש"ח.

19:38 עריכה

נתניהו בהרמת כוסית לקראת חג הפסח

19:41 עריכה

ח"כ עפר שלח, יו"ר ועדת הקורונה בכנסת ביקר בראיון לחדשות 12 את ניהול המשבר בעקבות הנגיף: "המשבר הזה הוא משבר רוחב ומשבר עומק. ההשלכות שלו הן כמובן על כל תחומי החיים והוא כמובן מאוד עמוק בגודלו. מערכת הבריאות שהיא המערכת שהכי עובדת על הכאן ועכשיו בכל המערכות הישראליות ועוד עובדת בחסר, כשהוא נופל עליה מבחינת היכולות שלה – המשאביות והמטה – לא היא הייתה צריכה להוביל אותו. כמובן שהאינפוט שלה חשוב".

לטענת שלח, הדבר היה צריך להתנהל כך: "היה צריך להוביל אותו מטה אופרטיבי ולאומי ובראשו אופרטור שיודע להפעיל. מעליו צריך להיות דרג מדיני עם קבינט פוליטי ובראשם ראש הממשלה".

19:43 עריכה

נכדו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, יונתן בן ארצי, אמר היום, בעקבות הפיצוץ במשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן כי "מגיע לו שיקבל קורונה ויסיים את חייו בכלא".

בליכוד מסרו בתגובה לדבריו: "יונתן בן ארצי מסית למותו של ראש הממשלה. גם כשראש הממשלה מציל את חייהם של אזרחי ישראל אין גבול לשנאה. אתם חושבים שמישהו יפתח בחקירה נגדו?".

20:06 עריכה

נכדו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, יונתן בן ארצי, מתנצל על כך שאיחל לבנימין נתניהו לחלות בקורונה.

20:07 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום בדיקת קורונה נוספת והבדיקה שהתקבלה הייתה תקינה. בעקבות כך, נתניהו יסיים מחר את הבידוד.

20:09 עריכה

במפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד הגיבו לכך שגורמים בסביבת נתניהו טענו כי ועדת הקורונה הינה "פוליטית": "8 ימי דיון, 28.5 שעות, 53 נציגים ממשלתיים, 73 נציגים מרשויות עמותות ואנשי מקצוע, 15 עולמות תוכן של התמודדות עם משבר הקורונה מהתחומים הכלכליים, הבריאותיים והחברתיים, והסקת מסקנות שנועדו להציל חיים. פוליטיקה עושה מי שהזניח במשך עשור את מערכת הבריאות".

20:46 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה): "אם ראש הממשלה יוותר על האחיזה בוועדה לבחירת שופטים, המשמעות היא שברק (אהרון, לא אהוד) יוכל לומר שזה הוא שחר של יום ישן. גילוי העריות הרעיוני ישוב במלוא עוצמתו, בדלת ראשית".

21:39 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' מבקש לחזק את בנימין נתניהו "שלא להיכנע לדרישת כחול לבן ולא להפקיר את הוועדה למינוי שופטים בידי השמאל. לא ייתכן ש-15 ח"כים, שגם ככה מקבלים כוח לא פרופורציונלי ולא דמוקרטי, ישלטו במערכת המשפט ויחזירו אותנו לימי ההפיכה השיפוטית של ברק. זו תהיה בכייה לדורות. פשוט להתעקש עד שהם יסכימו".

07:13 עריכה

מהשעה 15:00 בצהריים, היום, ועד מחר בשעה 07:00 בבוקר תיאסר התרחקות של יותר ממאה מטרים מבתי התושבים. מאתמול בשעה 19:00 בערב ועד מחרתיים, יום שישי, בשעה 06:00 בבוקר, חל איסור על עזיבת היישובים. כך קבעה אתמול הממשלה בתקנות לשעת חירום.

07:29 עריכה

מיום ראשון הקרוב, בשעה 07:00 בבוקר, תחול חובה לעטות מסכות פנים במרחב הציבורי – כך נקבע אתמול בצו שפרסם משרד הבריאות. לא נקבעה סנקציה שתינקט נגד מי שלא יעשו כן.

סגירה