סיפור לשבת לאן הלכו רווחי הגז

עגלת קניות בסופרמרקט (צילום: Sraya-Diamant-Flash90)
Sraya-Diamant-Flash90
עגלת קניות בסופרמרקט

אני רוצה לספר לכם את האמת, סוף-סוף, לאן הלכו רווחי הגז ולמה אי אפשר להשתמש בהם לצורך פיצוי נפגעי אבטלה ונפגעי השבתת עסקים בעידן הקורונה, והסיפור הזה הגיע אלי ממקורות יודעי דבר שמבינים עניין, לפחות כמו שבמשרד הבריאות מבינים בענייני קורונה ובמשרד התרבות מבינים בספרי צ'כוב, ועל כן אין לי ספק שהוא מדויק עד לאחרון הפרטים שבו, אז הסיפור האמיתי הוא כדלקמן:

בכיר של משרד האוצר הלך לעשות קניות לחג בקינגסטור שבקלנסווה, כי שם מחירי הירקות ממש זולים וגם במוצרים אחרים לא מזיינים שם את הלקוחות למרות המצב הקשה, כמו שעושים ברשתות רבות אחרות – או שהבעלים הם אנשים טובים, שזה אולי נשמע לכם הזוי אבל בהחלט יכול לקרות, או שהבעלים מבינים שיום אחד הקורונה תלך וההגינות הזו תשתלם להם, וישתלם להם היחס ההוגן לקהל הקונים, שאני אחד הקבועים בהם.

בקיצור, הבכיר ממשרד האוצר ניגש אל העגלות ורצה לחלץ אחת מהן מתוך השורה, אבל הן היו מחוברות זו לזו בשרשרת קטנה שכדי לחלץ אותה צריך להכניס מטבע במקום המיועד לכך בידית העגלה.

בקיצור, הבכיר ממשרד האוצר ניגש אל העגלות ורצה לחלץ אחת מהן מתוך השורה, אבל הן היו מחוברות זו לזו בשרשרת קטנה שכדי לחלץ אותה צריך להכניס מטבע במקום המיועד לכך בידית העגלה

התלבט הבכיר מהאוצר מאיפה ישיג פתאום חמישה שקלים להכניס למקום המיועד לכך בידית, שהרי בימינו הכל הולך באשראי או בביט, ואיש מאתנו לא נושא מטבעות בכיסו, על אחת כמה וכמה מישהו שהוא בכיר באוצר, ואז נזכר – יש לי באוטו את רווחי הגז שתשובה ושותפיו והחברות השונות העבירו לאוצר! והם, הרווחים הללו, במקרה כולם מסתכמים במטבע שנכנס בדיוק לידית שבעגלה!

לא יקרה שום דבר רע, חשב הבכיר, אם אקח בהשאלה את רווחי הגז ואשחרר את העגלה ואעשה קניות, וכשאסיים אחזיר את העגלה למקום ואשחרר את רווחי הגז ואחזיר אותם לקופת האוצר, ונוכל לחלק אותם לעצמאיים ולנכים ולילדים ולכל מי שיצטרך – כולם יקבלו חלק מזה, כמו שראש הממשלה הבטיח!

הלך הבכיר באוצר שמח וטוב-לב והוציא מתיקו את רווחי הגז שהעבירו חברות הגז לאוצר והכניס אותם למקום המיועד להם בידית של העגלה, וחילץ עגלה אחת ממקומה, במקרה הייתה זו עגלה שהגלגל הימני הקדמי היה תקוע בה כמקובל, והיא משכה לימין בכוח, אבל הבכיר באוצר כבר היה רגיל שהכל מושך ימינה חזק ובכוח בימינו אלה, אז הוא לא התרגש מכך.

הוא לקח את העגלה אל תוך החנות וערך את קניותיו, וכשהגיע לקופה התברר לו שאם הוא רוצה גם שקיות ניילון עליו לשלם עשר אגורות עבור כל אחת, ועל כן עלה בדעתו שאולי ישתמש בעוד רווחים מרווחי הגז לשלם גם על השקיות, אבל אז הסתבר לו שכל הרווחים הלכו על שחרור העגלה, ולא נותר עוד כסף מרווחי הגז עבור השקיות.

אז הוא שילם מכספו עבור השקיות, בכרטיס אשראי.

לא יקרה שום דבר רע, חשב הבכיר, אם אקח בהשאלה את רווחי הגז ואשחרר את העגלה ואעשה קניות, וכשאסיים אחזיר אותה למקום ואשחרר את רווחי הגז ואחזיר לקופת האוצר, ונוכל לחלק אותם לעצמאיים ולנכים ולילדים

לאחר ששילם עבור הקניה הלך הבכיר עם העגלה המלאה מצרכים והגיע אל מכוניתו, והעמיס את המוצרים אל תא המטען של המכונית, ואז החזיר את העגלה למקום בו היו מקובצות כל שאר העגלות, המקום ממנו לקח אותה מלכתחילה, והוא נטל בידו את השרשרת מעגלה אחרת ותקע אותה אל תוך החריץ שבעגלה שלו וניסה לשחרר את רווחי הגז מהידית של העגלה, ואז הסתבר לו שהידית תקועה!

ניסה הבכיר באוצר לחלץ את הרווחים התקועים בכוחותיו הדלים, אבל מאחר שכל ימיו היה בתפקיד פקידותי ויכולות טכניות לא היו הצד החזק שלו, מאמציו לא נשאו פרי, ורווחי הגז נשארו תקועים בידית של העגלה.

הלך הבכיר באוצר לקופה הראשית וביקש להתלונן אצל המנהל, שהעגלה לא תקינה ורווחי הגז נשארו תקועים בה.

אמר לו המנהל: "יש לנו כאן קופה קטנה, נוציא לך מטבע ובוא נסגור עניין".
"אתה לא מבין", אמר לו הבכיר באוצר, "אלו רווחי הגז! זה לא כסף פרטי שלי! אני חייב להחזיר אותם לאוצר! זקנים, נכים, עצמאיים ומובטלים – כולם תלויים בכסף הזה!"

"אני מבין", אמר מנהל המשמרת. "אבל רק אבו-עדנאן פה מהכפר יודע להתעסק עם העגלות האלה".

"אתה לא מבין", אמר הבכיר באוצר, "אלו רווחי הגז! לא כסף פרטי שלי! אני חייב להחזיר אותם לאוצר!". "אני מבין", אמר מנהל המשמרת. "אבל רק אבו-עדנאן פה מהכפר יודע להתעסק עם העגלות האלה"

"אז תביא לפה את אבו-עדנאן ושיתקן את זה! שיוציא לי את רווחי הגז מהידית של העגלה!"

"אבו-עדנאן בבידוד עכשיו", אמר מנהל הסופרמרקט. "בן אחותו חזר מלימודי רפואה ברומניה והסתובב בבית בלי השגחה, ועכשיו כולם שבועיים בבידוד".
"אז מה יהיה?" אמר הבכיר באוצר.

"בוא נסגור את העגלה פה אצלנו במחסן בינתיים", אמר מנהל הסופרמרקט, "וכשאבו-עדנאן ייצא מהבידוד הוא יבוא לחלץ את הרווחים של הגז, ובינתיים הם יהיו – איך אתם קוראים לזה בשפה המקצועית? רווחים כלואים? – בינתיים הם יהיו רווחים כלואים, וכשאבו עדנאן יחלץ אותם תוכל להחזיר אותם לאוצר ואז תוכלו לעשות בהם שימוש. מה אתה אומר?"

אז בינתיים רווחי הגז תקועים בידית של העגלה במחסן של הקינגסטור בקלנסווה, ובאוצר מחכים לאבו-עדנאן שייצא מהבידוד ויחלץ אותם, את הרווחים הללו, ועד אז הנכים והעצמאים והמובטלים יחכו בסבלנות, והעיקר שהם יודעים שיום אחד זה יקרה ורווחי הגז יחולצו וכולנו נראה רווחה פתאום.

רק שאבו-עדנאן יהיה בריא.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 792 מילים ו-2 תגובות
סגירה