נתניהו: "המבקר לא צריך לבקר בזמן אמת"

בראיון לחדשות ערוץ 12 נשאל נתניהו מדוע הוא מרוצה מבחירת אנגלמן ומה הוא חושב על כוונת אנגלמן שלא לבקר בזמן אמת וענה: "זה מה שמקובל בעולם: מי שמחליט בזמן אמת זאת הממשלה, המבקר מבקר לאחר מכן. האם מפקד יכול להוביל צבא כשהוא צריך לחשוש מהמבקר"? ● דברי נתניהו תואמים להצהרה של אנגלמן עצמו

מתניהו אנגלמן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
יונתן זינדל/פלאש 90
מתניהו אנגלמן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מגבה את כוונתו של מבקר המדינה הנבחר, מתניהו אנגלמן, שלא לבקר את מדיניות הממשלה בזמן אמת כפי שניסו לעשות מבקרי המדינה הקודמים, מיכה לינדנשטראוס ויוסף שפירא. כך הצהיר נתניהו ב"ראיון מסדרון" ש"חולץ" ממנו הערב (ב') במהדורה המרכזית של ערוץ 12.

נתניהו שנשאל בראיון מדוע הוא מרוצה מבחירתו של אנגלמן למבקר ענה: "כי הוא אדם יוצא מן הכלל". כשנתניהו נשאל מה דעתו על כוונתו של אנגלמן שלא לבקר בזמן אמת, ענה נתניהו: "זה באמת דבר מופלא שהוא (אנגלמן) עושה מה שמקובל בעולם. מי שמחליט בזמן אמת זאת הממשלה, המבקר מבקר לאחר מכן".

לדברי נתניהו בראיון: "האם מפקד יכול להוביל צבא כשהוא צריך לחשוש בזמן אמת ממה שיגיד המבקר? אתה חושב שג'ף בזוס יכל לעבוד ככה? שבאמזון או בגוגל זה יכול לעבוד כך"?

מבקר המדינה הנכנס מתניהו אנגלמן נשאל לאחרונה בראיון בעיתון "ישראל היום" מה דעתו על ביקורות בזמן אמת ואמר: "אני רואה חשיבות בהבחנה בין מוסד המבקר כמבקר לבין גורמי הניהול של המדינה. מוסד המבקר צריך להתמקד בביקורת, ואת הניהול צריך להשאיר למדינה. המבקר תפקידו לבקר. רגולטור לא צריך להתערב בכל דבר ולהחליף את המנהל או את המדינה".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
הטרפת חוגגת – אחרי שפורסם כי מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנלגמן, מתכנן לסגור את האגף העוסק בשחיתות במשרד מבקר המדינה – הכתב מוטי גילת מפרסם כי המבקר אנגלמן החליט לאסור על אנשיו להעביר ליו... המשך קריאה

הטרפת חוגגת – אחרי שפורסם כי מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנלגמן, מתכנן לסגור את האגף העוסק בשחיתות במשרד מבקר המדינה – הכתב מוטי גילת מפרסם כי המבקר אנגלמן החליט לאסור על אנשיו להעביר ליועמ"ש מנדלבליט, חומרים שנאספו בביקורות לצורך קבלה החלטה אם לפתוח בחקירה פלילית בתיקים הנקראים 14(ג), גם אם הם מכילים מידע על מעשים פליליים לכאורה. שכן לפי הנוהל הקיים זה שנים – ונוכח הוראת סעיף 14(ג) לחוק מבקר המדינה – חומרים שנאספו בביקורות שמהם עולה חשד לפלילים מועברים ליועץ המשפטי לממשלה, וזה מחליט אם לפתוח בחקירה. ואולם כיום המבקר מתכוון להיפגש עם היועמ"ש ולשכנע אותו להסכים לכך שמשרד מבקר המדינה יפסיק להעביר חומרים מסוג זה לטיפול (במישור הפלילי) של היועץ המשפטי לממשלה. [האזינו למוטי גילת עם אסתי פרז "בחצי היום" 28/07/19 >> https://bit.ly/2Yb0uKK].

עוד 178 מילים ו-1 תגובות
סגירה