הממשל האמריקני פותח בבדיקות שיגלו האם פייסבוק וגוגל פוגעות בתחרות

התקשורת הכלכלית העולמית מדווחת: המחלקה להגבלים עסקיים במשרד המשפטים האמריקני פותחת בחקירה נגד גוגל ומשרד המסחר האמריקני פותח בבדיקה של פייסבוק כדי לבדוק עד כמה וכיצד ענקיות האינטרנט פוגעות בתחרות ● מניות החברות צונחות

מייסד גוגל סרגיי ברין (צילום: AP)
AP
מייסד גוגל סרגיי ברין

משרד המסחר האמריקני עומד לפתוח בבדיקה של הרשת החברתית פייסבוק במטרה לבדוק אם שיטות העבודה שלה הזיקו לתחרות בשוק הדיגיטלי. כך דווח הערב (ב') באתרים הכלכליים העולמיים, בלומברג ו"וול סטריט ג'ורנל".

המקורות שצוטטו באותם פרסומים הבהירו כי לא מדובר בחקירה פלילית, אלא בבדיקה שמטרתה להגביר את הפיקוח של הממשל על האופן שבו חברות יכולות לפגוע בתחרות ובצרכנים.

אמש דווח בוול סטריט ג'ורנל כי מחלקת ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים האמריקני עומדת לפתוח בחקירה כנגד ענקית האינטרנט גוגל בחשד לעבירות על חוקי ההגבלים העסקיים.

בנוסף, העיתון וושינגטון פוסט דיווח שלשום כי הרשויות הרגולטוריות השונות בממשל האמריקני הגיעו להסכמות חדשות, שעשויות לגרום לענקית המסחר המקוון אמזון לעמוד מול החמרה באכיפת חוקי ההגבלים העסקיים כלפיה.

מניות ענקיות האינטרנט צונחות במסחר בוול סטריט

מניותיהן של פייסבוק, אמזון וקבוצת אלפאבית שמחזיקה בבעלות על פעילות גוגל מגיבות הערב לחדשות בירידות חדות במסחר בוול סטריט, שהתחדש היום לאחר חופשת סופ"ש האמריקני.

מניית פייסבוק צונחת כעת (21:30 שעון ישראל) בכ-7%, מניית אלפאבית נופלת בכ-6.5% ומניית אמזון יורדת בכ-4.4%. מדד הנאסד"ק יורד בכ-1.4%.

 

עוד 157 מילים
סגירה