מדיניות ההסברה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב במהלך תדריך לציבור על משבר הקורונה. 4 במרץ 2020 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב במהלך תדריך לציבור על משבר הקורונה. 4 במרץ 2020

מדיניות ההסברה של ממשלת המעבר בישראל, היא מדיניות סדורה מחושבת ושקולה:

בתשע בערב, כמעט כל ערב, מופיע ראש ממשלת המעבר, לבדו באולפן מאולתר, עם 3 דגלי ישראל ואפס עיתונאים. הוא מינה את עצמו לשר ההסברה בישיבה עם עצמו אשתו ובנו. באישור היועמ"ש כמובן.

הוא פונה ל"אזרחי ישראל" ומשקר כאוות נפשו. הנחיתי, הוריתי, דיברתי, תיכננתי. מחר יהיו 20 אלף בדיקות, מחרתיים יותר, נחלק 500 ש"ח לכל ילד, הקציתי עם שר האוצר 80 מיליארד ש"ח לעזרת העסקים העצמאיים, בלה בלה בלה, פוטין ידידי, בוריס ג'ונסון מתוק שלי, אנגלה מרקל חברתי, יוסי כהן נשמה שלי ראש המוסד הביא מכונות הנשמה וגם חנק והעלים את שר הביטחון שלכם בלי שתרגישו, בלה בלה בלה.

בתשע בערב, כמעט כל ערב, מופיע ראש ממשלת המעבר, לבדו באולפן מאולתר, עם 3 דגלי ישראל ואפס עיתונאים. הוא מינה את עצמו לשר ההסברה בישיבה עם עצמו אשתו ובנו. באישור היועמ"ש כמובן

אחריו, המום מרצף השקרים יופיע פקיד כלשהו, או שר מסכן שעל ראשו הפיל ראש הממשלה את ערימת השקרים שלו, לפני שהלך מבושם ומאופר, מלא טקס בישבן, לדיוני ממשלת החירום האין סופיים.

הפקיד/שר…נקרא לו משה בר סימן טוב, או משה כחלון, או משה רבנו, זה ממש לא משנה, מתייצב לבדו מול המצלמות, או מרואיין מהבידוד בביתו, או במשרדו ואז הוא נאלץ לענות לשאלות העיתונאים שבאולפן.

מה הוא יעשה? מה יאמר?
הרי דווח רק על 5000 בדיקות ליום (ואין שום סיכוי להגיע למספר בו נקב המאופר שדיבר לפניו) ואין מטושים ואין חומרים לבדיקה ובכלל לא ברור את מי צריך לבדוק. אז סימן טוב כחלון ממלמל משהו על בחינת המצב ושיקולי מדיניות שיתבררו עוד הערב ומחר נגביר ונפזר את הבדיקות ונגיע ליעד שציין רה"מ ואולי כמעט, ובלה בלה בלה.

אחריו עובר השידור אל סגן כלשהו במל"ל שגם הוא בבידוד בבית לאחר ששהה במחיצת שר הבריאות שנדבק בקורונה לא בריאה.

סימן טוב כחלון טען לפניו ששר הבריאות בעצם התנהג כנדרש לפני שיצאו ההוראות המיוחדות שעליו לנהוג כנדרש והשר בעצם עובד כנדרש מהבית ומרגיש מצוין ומחר גם יתקינו לו אינטרנט במקום ספר תפילות. כנדרש.

נחזור למלל סימן טוב סגן ראש המל"ל. מי מנהל בעצם את כל המערכה בקורונה? שואלים אותו מצהרי היום. הרי מל"ח מושבת ורח"ל לא הופעלה ושר הביטחון מסוכסך עם רה"מ ואנחנו במלחמה ענקית נגד מגפה עולמית? אתה איתנו מר מלל סימן טוב?

וודאי, הוא עונה. ראש המל"ל מנהל מטעם ראש הממשלה ואני אחראי על תיאום זרועות הביטחון והכשרות, וראשי האגפים במשרדנו אחראים על רכש ביצים ומכונות הנשמה, והסדרן בכניסה אחראי על העברת הודעות למשטרה ולפיקוד העורף.

סימן טוב כחלון טען ששר הבריאות בעצם התנהג כנדרש לפני שיצאו ההוראות המיוחדות שעליו לנהוג כנדרש והשר בעצם עובד כנדרש מהבית ומרגיש מצוין ומחר יתקינו לו אינטרנט במקום ספר תפילות. כנדרש

השידור חוזר אל כתבתנו הכלכלית ופרשנינו לענייני טוהר מידות וזיהוי מרמה והפרת אמונים. כיצד יחולקו 80 מיליארד השקלים? נשאל הכתב המבולבל. ובכן שר האוצר בר כחלון מסיים את תפקידו ואין לו מושג.

פקידי האוצר טוענים שרועדות להם הביצים, ואין להם כוח לנשום כאשר ממשרד ראש הקורונה צורחים עליהם לחלק מתנות לעצמאיים, אבל רק לאלה שלא עברו את המסגרת ולא חרגו מהרווחיות הצפויה ברבעון הקודם לחלוקת המענק, שכנראה לא יראו לעולם.

יש לנו צפצוף ואיתות מישיבת ממשלה הדנה בהחלטות על סגר ועוצר בבני ברק רבתי. כלומר תל אביב ושאר חלקי המדינה. סגר עוצר כפי שאמר אמש ראש ממשלת המעבר עוד לפני שהממשלה דנה והחליטה (איך הוא ידע מה היא תחליט?).

ובכן מה החליטה הממשלה? שואלת בייאוש המגישה באולפן. וכתבנו מדווח שכנראה יוטל סגר מוחלט משעה לא מוחלטת אחה"צ או בערב עד למחרת החג, או עד למוצ"ש, או עד לנגיסה הראשונה במופלטה הראשונה של המימונה.

הממשלה תתכנס ממש באותו ערב לישיבת זום מתוחה על השאלה מי צריך לחבוש מסיכות ומי כפפות. ראש המוסד יודיע שארגונו הצליח להבריח מסיכות פורים הישר מתחת לאפו של הג'יהאד האיסלאמי בתימן.

ובכן מה החליטה הממשלה? שואלת בייאוש המגישה באולפן. וכתבנו מדווח שכנראה יוטל סגר מוחלט משעה לא מוחלטת אחה"צ או בערב עד למחרת החג, או עד למוצ"ש, או עד לנגיסה הראשונה במופלטה הראשונה של המימונה

או אז יתכנס מערך ההסברה במשרדי המל"ל של הקורונה לסיים את התדרוך היומי בפרסום טבלת החולים, נדבקים, מונשמים, מחלימים ומתים באתר משרד הבריאות שאותו מנהלת חברת סייבר שהתמחתה בפריצה לטלפונים סלולריים של מועמדים לבחירות שהעזו להתמודד מול ראש ממשלת המעבר.

ראש ממשלת המעבר עצמו, יצייץ מיד שמצבנו הכי טוב בעולם, וכי היו צפויים עשרת אלפים מתים, אבל רק בזכות הניהול המשברי הגאוני שלו ובעיקר בזכות ההנחיות שלו ואולי גם ההצהרות שלו יהיה לכולנו חג שמח בחדר השירותים המבודד, הפונה לרחוב השומם במדינת הסגר ההכרחי. זה הסגר שאולי יפתח אחרי מטס יום העצמאות למען הצוותים הרפואיים המשעממים אותו.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 711 מילים
סגירה