התנועה לטוהר המידות עתרה נגד מינוי נתניהו לשר המשפטים

אתמול נכנסו לתוקף פיטוריה של איילת שקד ונתניהו נכנס לתפקיד שר המשפטים בפועל, למרות כתב האישום המתגבש נגדו ובניגוד להמלצת היועמ"ש ● התנועה לטוהר המידות: "אין לקבל מצב שבו נתניהו מכהן כשר המשפטים אפילו ליום אחד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש. פלאש 90)
הדס פרוש. פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו

התנועה לטוהר המידות הגישה היום (ד') עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק בבקשה להדיח את ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן מיידי מתפקיד שר המשפטים.

אתמול נכנסו לתוקף פיטוריהם של שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט. מהרגע שלא מונה להם ממלא מקום, עברו שני התפקידים לידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר הביטחון ורשמית גם כשר הבריאות. נתניהו ממשיך להצהיר על כוונתו למנות שר משפטים "בהקדם" אך טרם מינה כזה.

עורך הדין יובל יועז, ממייסדי התנועה לטוהר המידות והמגיש את העתירה בשמה, אמר לזמן ישראל: "ממשלת ישראל והעומד בראשה מחוייבים לפעול ללא דיחוי למינוי ממלא-מקום שר משפטים. אין לקבל מצב שבו בנימין נתניהו מכהן בתפקיד שר המשפטים, אף לא שעה אחת, אף לא דקה אחת. וזאת, כדי לא להציב הן את היועץ המשפטי לממשלה, הן את כל אנשי הפרקליטות העוסקים בתיקיו הפליליים של נתניהו והן את נתניהו עצמו במצב של ניגוד עניינים".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, המליץ שלשום לנתניהו שלא להפוך לשר המשפטים עקב החשדות הפליליים נגדו וההמלצה להגיש נגדו כתב אישום. ההערכה במערכת הפוליטית שפורסמה בימים האחרונים בתקשורת הייתה שנתניהו ימנה לתפקיד את אחד הח"כים מהליכוד.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 177 מילים ו-1 תגובות
סגירה