נתניהו וגנץ שוחחו; איחלו פסח שמח אחד לשני וקבעו לחדש המו״מ אחרי החג

עם כניסת מגבלות התנועה לתוקף, נרשמת ירידה בתנועת הציבור במרחב ● משרד הבריאות הודיע שהוא פועל להעלות את מספר בדיקות הקורונה כדי לעמוד ביעד של 10,000 בדיקות ביום ● המענק המרבי לעצמאים יוגדל מ-8,000 שקלים ל-10,500 ● ברכות חג שמח מרחבי הקשת הפוליטית

  • ערב פסח 2020 בכותל המערבי (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
    AP Photo/Ariel Schalit
  • ערב פסח 2020 בירושלים (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
    AP Photo/Ariel Schalit
  • ערב פסח 2020 בבני ברק (צילום: AP Photo/Oded Balilty)
    AP Photo/Oded Balilty
  • ערב פסח 2020 בנתיבי איילון, בכניסה לתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90
  • ערב פסח 2020: בדיקות רכבים בכניסה לירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • ערב פסח 2020: ביעור חמץ במבשרת ציון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • ערב פסח 2020 בירושלים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
    Olivier Fitoussi/Flash90
  • סגר בערב פסח 2020 בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
    אוליבייה פיטוסי/פלאש90
07:56 עריכה

משלוח של ריאגנטים, הדרושים לביצוע בדיקות קורונה, עושה דרכו מקוריאה הדרומית לישראל. מטוס אל על, שעליו החומרים האמורים, המריא מסיאול וצפוי לנחות בישראל בשעות הצהריים.

08:36 עריכה

מחנה נתניהו, הכולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה, עולה ל-64 מנדטים – כך נמצא בסקר שפורסם הבוקר ב"מעריב". לפי הסקר, זוכה הליכוד ב-42 מנדטים, והיא המפלגה הגדולה ביותר. המפלגה השנייה בגודלה היא כחול לבן, שמקבלת בסקר 18 מושבים בכנסת. מפלגת העבודה לא עוברת בסקר זה את אחוז החסימה.

הסקר נערך בקרב 600 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

10:28 עריכה

בעקבות הביקורת על הסיוע שלו זוכים העצמאים, הוחלט במשרד האוצר וברשות המיסים שהמענק המקסימלי שיינתן לציבור העצמאים בפעימה השנייה יועלה מ-8,000 שקלים ל-10,500 שקלים, בדומה לתשלומים הניתנים לשכירים.

10:36 עריכה

הנשיא ריבלין: שבשנה הבאה נחגוג את חג הפסח ביחד.

10:38 עריכה

יושב ראש כחול לבן גנץ: נצא מהמשבר הזה מחוזקים יותר.

10:47 עריכה

הממשלה אישרה תיקון לתקנות לשעת חירום, ולפיו, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים חינוכיים ועובדי קידום הנוער ברשויות המקומיות ייכללו ברשימת העובדים החיוניים ויוחזרו לעבודה באופן מלא. ההחלטה התקבלה בעקבות פנייה של המתאמת הבין-משרדית למניעת עבריינות נוער במשרד המשפטים, עו"ד מיכל גולד, ושל המועצה לשלום הילד.

10:58 עריכה

מרב מיכאלי קוראת להתייצב למאבק נגד הצטרפות מפלגת העבודה לממשלת נתניהו.

12:08 עריכה

גנץ: "היינו קרובים מאוד לברך על המוגמר, ואז הגיעו נתניהו ואנשיו עם דרישה לפגוע בעבודה התקינה של הוועדה לבחירת שופטים בניגוד למה שכבר סוכם. הודענו להם שאנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית – אבל לא בכל מחיר".

כמה מילים ממני אליכם ערב החג, חשוב לי שתקראו.***חלק מהמהות של ליל הסדר אותו נחגוג הערב, הוא העברת סיפור היציאה ממצרים…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום רביעי, 8 באפריל 2020

13:03 עריכה

במערכת הפוליטית מברכים לכבוד חג הפסח.

13:20 עריכה

מפלגת הליכוד הגיבה לדברי גנץ, שטען שנתניהו ואנשיו חזרו בהם מהסיכומים בנוגע לוועדה לבחירת שופטים, וזה מה שהוביל לפיצוץ במגעים בין הצדדים.

מהרגע הראשון הוסכם כי ממשלת האחדות השוויונית תקום על שני קווי יסוד ברורים: קבלת החלטות משותפת בכל הנושאים וקידום החלת הריבונות.

לצערנו, ברגע האחרון כחול לבן היא שחזרה בה מהסכמות אלו, שהן בסיס הכרחי לכל ממשלה שוויונית. ברגע שכחול לבן תחזור להסכמות המקוריות – ניתן יהיה להשלים את ההסכם ולהקים ממשלת אחדות.

ספינים תקשורתיים כוזבים של כחול לבן אינם מקרבים את האחדות אלא מרחיקים אותה.

14:24 עריכה

ראש הממשלה נתניהו התייחס למשבר הקורונה ואמר שמצבה של ישראל טוב יחסית בהשוואה למדינות העולם. בראיון לדידי הררי בתחנת הרדיו 103FM אמר נתניהו שהוא נחוש להקים ממשלת אחדות.

"אני עובד כל הזמן, אפילו יותר קשה מהבית מאשר במשרד, משום שצריך כל הזמן להניע את הגלגל", אמר. "אני לומד איך לנהל שיחות ועידה. אני מנהל שיחות בתחום מסוים כל הזמן, והוא מודל היציאה. התברר לי שיש מדינות שעשו את זה ונכוו, ולכן אין מסגרת ברורה, לא רעיונית ולא מעשית שאנחנו יכולים להצביע עליה – הנה זה נעשה. אנחנו בשטח בלתי נודע. נצטרך לעשות ניסוי וכך נתקדם".

14:34 עריכה

מרב מיכאלי תוקפת את הפצת המסרונים הכוזבים, שבהם נטען שפניה למרצ.

14:41 עריכה

30 מעבדות ברחבי ישראל, המבצעות בדיקות לאיתור קורונה נערכות לתגבור פעילותן לשבעה ימים בשבוע – כולל בערב החג ובחג עצמו. זאת במטרה לעמוד ביעד של 10,000 בדיקות ביום. כך נמסר ממשרד הבריאות.

משרד הבריאות מסר שבזכות שיתוף פעולה עם צה"ל, המוסד ומשרד הביטחון נרכש ציוד חדש וחומרים למעבדות הכולל מכונות, ערכות בדיקה ומחשוב, זאת כדי לפתור את בעיית המחסור שהסתמנה.

בשל המצב שנוצר נדרשת הפחתת הפעילות של חלק מהמעבדות באופן זמני, לימים ספורים, על מנת ליישם את ההסבות הדרושות, ולאחר מכך, לאפשר חזרה לפעילות מוגברת כדי לעמוד ביעד של 10,000 בדיקות ליום.

בנוסף נחתם בין משרד הבריאות הסכם עם חברת BGI-AID לרכישת מכונות נוספות במעבדות של קופות החולים על מנת לאפשר עליה של עוד 10,000 בדיקות נוספות לפחות, ומקדמים במקביל פתרונות נוספים בכדי להגיע ליעד של 30,000 בדיקות.

14:46 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים לברך את הציבור לרגל חג הפסח, תוך התייחסות למשבר הקורונה. (מקבץ קודם של דברי הפוליטיקאים פורסם ביומן זה ב-13:03).

15:40 עריכה

הליכוד וכחול-לבן הוציאו הודעה משותפת, רגע לפני כניסת החג:

ראש הממשלה נתניהו התקשר כעת ליו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, רא"ל (במיל'), ח"כ בני גנץ ואיחל לו חג שמח. שניהם דיברו על הצורך בממשלת חירום לאומית לטובת עם ישראל בעת הזו. כמו כן, השניים סיכמו להמשיך את ההידברות בינהם בצאת החג. השניים מאחלים חג שמח לכלל אזרחי ישראל.
16:34 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו מאחלים חג שמח – וכולנו בזמן ישראל מצטרפים לאיחולים!

במילותיה של מלכת אנגליה: עוד ניפגש שוב.

סגירה