ריבלין: מתנצל על כך שבתי ערכה עמי את הסדר

זאת על רקע הביקורת שנשמעה כלפיו. עוד הוסיף ריבלין: אני קורא את התגובות הקשות לכך שבתי מלווה אותי במהלך החג ואני מבין את רובן ● האיסור לעבור מעיר לעיר אמור לפוג מחר בבוקר ● בנט: הסגירה הגורפת של ישראל לא יכולה להימשך ● אבנר נתניהו נצפה אמש ליד אביו בן ה-70 בשולחן החג, למרות שהוא גר בדירה נפרדת ● לשכת רה"מ: אבנר לן בדירה שצמודה למעון ולא יוצא מהמתחם המאובטח

ראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
ראובן ריבלין
17:00 עריכה

חג שמח! אבנר נתניהו בעין הסערה, לאחר שאתמול נצפה ליד אביו על שולחן הסדר של משפחת נתניהו, ששודר בערוץ 12. לפי פרסומים מהחודשים האחרונים, לרבות של אבנר עצמו, לכאורה הוא כבר לא גר במעון ראש הממשלה אלא עם חברתו.

אם כך, ההגעה שלו לליל הסדר המשפחתי מפרה את ההנחיות שסגרו אתמול את כל המדינה לתנועת כלי רכב בין הערים, כדי למנוע איחוד בין בני משפחה שלא גרים באותו בית.

ברק רביד מביא את תגובת לשכת רה"מ, שלפיה הבן הצעיר במשפחה שוהה בבית נתניהו כל יום, שכן הדירה החדשה שלו נמצאת בתוך המתחם המאובטח, כך ש"אבנר פועל על פי הכללים של משרד הבריאות ואינו יוצא לשום מקום". רביד חושב שזו "עוד דוגמא לצפצוף המתמשך של המשפחה הזו על כל נורמה".

אלא שלפי עד ראיה בשם הלל אסף, אבנר דווקא יצא בתחילת השבוע לקנות פיצה ברחביה.

אביעד גליקמן, כתב המשפט של חדשות 13, שואל "איפה הדוגמא האישית?"

זהבה גלאון, ראשת מרצ בעבר, מציעה לפרסם את הפרטים הנוגעים להתניידות של נתניהו הצעיר, למען הסר ספק. גלאון גם תוהה מדוע אבנר (הצעיר והבריא) קיבל אישור לעבור בדיקת נשאות קורונה?

ח"כית המחנ"ד לשעבר, סתיו שפיר, חושבת שתמונת אבנר עם אביו מראה ש"חוק אחד לעם, חוק אחר לו וצפצוף גדול על כולנו".

17:25 עריכה

יאיר נתניהו צייץ בצהריים שאחיו "שוכר דירה בבניין ממול ולא יוצא משם לשום מקום חוץ מבית רוהמ". אלא שלפי התגובה של לשכת ראש הממשלה, אבנר דווקא מתגורר בתוך המתחם המאובטח. בכל מקרה, יאיר נתניהו מחק את הציוץ שלו לברק רביד.

במקביל, סתיו שפיר עקצה את יאיר בחזרה: "אם הייתי מקשיבה לו, יכולתי בגיל 27 לא להילחם כל היום בשיט שאבא שלו עשה בכנסת אלא פשוט לקחת את המאבטח שהציבור מממן לי לטיולון בפוסיקט".

.

17:38 עריכה

נתניהו וגנץ צפויים לדבר שוב הערב וגנץ מתכוון להמשיך לקדם את החוק שלפיו ראש ממשלה עם כתבי אישום לא יכול להרכיב ממשלה, לפי דיווח של בן כספית. המנדט של גנץ עצמו להרכבת ממשלה יפקע בשני הקרוב וגנץ עשוי לבקש הארכה של שבועיים, בהנחה שעד אז לא תוקם ממשלה.

 

18:03 עריכה

בנובמבר האחרון חשף תני גולדשטיין כאן בזמן ישראל, כי וילה שוקן "סופחה" בשנים האחרונות למעון ראש הממשלה, שופצה, גודרה ונסגרה לכניסה, בלי לעדכן או לתאם עם עיריית ירושלים. החשיפה הזו מעלה את ההשערה, שמא "הבניין ממול" שאותו שכר אבנר נתניהו הוא אותה הווילה ששופצה ב-70 אלף שקל מכספי ציבור, לפי עדותו של מני נפתלי.

18:09 עריכה

משרד הבריאות מפרסם כי מספר חולי קורונה לפי יישובים. בירושלים המספר עומד על 1,630, בבני ברק 1,594 ובתל אביב 415. בסך הכל נדבקו בנגיף 9,755 עד היום, ו-79 מהם מתו.

עוד בדירוג החולים לפי ערים, אשקלון רביעית עם 216 חולים, אלעד 215, פתח תקוה 190, ראשון לציון 180, מודיעין 174 ובית שמש 169.

18:14 עריכה

זהבה גלאון שואלת איפה הדוגמא האישית, בעקבות שאלה זהה של העיתונאי ג'וש בריינר. ברק רביד יפרסם עדות של אדם שראה את אבנר נתניהו יוצא ממתחם מעון ראש הממשלה לפני מספר ימים, בניגוד לתגובת לשכת רה"מ שלפיה אבנר לא יוצא מהמתחם.

19:31 עריכה

הדרג המקצועי במשרד הבריאות ממליץ להאריך את הסגר על היישובים ברחבי הארץ עד לאחר חול המועד, לפי דיווחים שונים. הסגר אמור להסתיים מחר בבוקר. זאת, כדי למנוע ממשפחות לצאת מהבתים במהלך החג. לפי דיווח של ברק רביד, נתניהו יקיים על כך דיון היום.

19:48 עריכה

גנץ עלול שלא לקבל הארכה במנדט להרכבת ממשלה בלילה שבין שני לשלישי. לפי פרשנות של יואב קרקובסקי בכאן, אם לא יהיה סיכום על הקמת ממשלה עד יום שני, גנץ יפנה לנשיא כדי לקבל הארכה, והנשיא ישאל את הסיעות משמאל-מרכז האם ההמלצה על גנץ עדיין בתוקף. אלא שהתשובה של יש עתיד והמשותפת צפוייה להיות שלילית, כך שגנץ יאבד את המנדט. המשמעות היא שהמנדט יעבור לנתניהו ורשות הוועדה המסדרת תעבור מאבי ניסנקורן למיקי זוהר.

20:13 עריכה

"אנחנו רוצים להתקדם לאחר חג הפסח ולהתחיל לשחרר את הפעילות הכלכלית במשק באופן מדורג", כך אומר הערב מנכ"ל, משרד הבריאות בראיון ל-N12. לדבריו, נתוני התחלואה הטובים יחסית של ישראל, הם תוצאה של מדיניות הממשלה והתנהגות התושבים.

בתשובה לשאלה האם לא כדאי למקד את הסגר במקומות הבעייתיים, אומר בר סימן טוב שהמגמה היא לשחרר את המשק אחרי החג. הדרך לשם, לדבריו, כרוכה בחבישת מסכות ומיקוד הסגר באזורים בעייתיים.

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף שכרגע קצב הבדיקות עומד על "בין 6,000 ל-8,000 בדיקות ביום … כולם מתמודדים עם אותם קשיים, אני לא מגלגל מאיתנו את האחריות אבל כולם עובדים איתנו ביחד".

20:22 עריכה

שוטרים שהגיעו לדיווח על אירוע ירי ברהט הותקפו היום בירי ולשני שוטרים שהיו בניידות נפצעו תוך כדי שנחלצו משם. לפי דיווח במעריב, מאות שוטרים סרקו את האזור ופשטו על בתים בעיר, כאשר הירי הראשוני נבע ככל הנראה מסכסוך על קרקע בין שתי משפחות.

בלשכת נתניהו אומרים כי "אירוע הירי שבוצע היום נגד ניידות משטרה הוא חמור ביותר ואני מגנה זאת בתוקף. מדינת ישראל לא תסבול התקפות על שוטרים ששומרים על אזרחיה. שוחחתי על כך עם השר לביטחון הפנים ודרשתי למצות את הדין עם הפורעים".

20:32 עריכה

ח"כ ניצן הורביץ בעד סגר רק על המקומות הבעייתיים. הממשלה תקיים היום דיון טלפוני על האפשרות של הארכת האיסור לעבור מעיר לעיר ממחר בבוקר לימים הקרובים.

20:43 עריכה

אהוד ברק אומר הערב שההתעלמות מהקשישים בבתי האבות ולאחר מכן אי ביצוע ההוראות בהקשר אליהם מהווים מחדל וחרפה. גם ברק נגד המשך סגר כללי ובעד סגרים נקודתיים. בתוך כך, בבית האבות "יוקרה" שביבנאל מתו עד כה 6 דיירים ו-42 נדבקו.

20:51 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו תוקף את מנכ"ל בית חולים הדסה זאב רוטשטיין, על כך שהוא מאפשר בדיקות ל"אנשים לא רלוונטיים" וטוען שזה בא על חשבון חולים פוטנציאליים. "אם להדסה יש קיבולת לעוד בדיקות אז תנו אותה לחולים לפי רמת סיכון ולא לפי גודל הכיס, לדעתי מדובר בפעילות הגובלת בבגידה במולדת". בהדסה אומרים שגרוטו תוקף את הדסה בשל החלטות נכונות ומוצדקות.

20:57 עריכה

נמשך העימות בין נתניהו לבנט. שר הבטחון מתנגד להמשך הסגר הכללי ו"גורם בסביבת ראש הממשלה" אומר כך:

"במצב חירום מצופה משר בממשלה להתנהג בצורה אחראית ולקיים את הדיונים בפורומים המקצועיים בממשלה ולא בתקשורת. רה"מ, שמנהל את המאבק בקורונה בצורה אחראית ומיטבית יחד עם מומחים בארץ ובעולם, מאפשר לכל השרים להביע את דעתם באופן מלא בדיוני הממשלה. ראוי ששר הביטחון ידאג למילוי המשימות שרהמ הטיל עליו, ועדיין לא התבצעו, במקום כל הזמן להיות עסוק במתקפות בתקשורת נגד ראש הממשלה והממשלה שהוא חבר בה".

21:15 עריכה

נתוני משרד הבריאות מצביעים על כך שכחצי מהמתים מקורונה היו בני 80 ומעלה, וקיימת עלייה במקרי המוות בכלל ביחס ישר לעליה בקבוצת הגיל של 60 ומעלה.

עוד נמצא כי אחוז גבוה של ילדים חולים בקורונה בלי תסמינים ויחד עם העליה בגיל החולים סובלים גם מחום וקשיי נשימה. הסיכון להתדרדרות במצב הבריאותי עולה עם הגיל. אחוז החולים הקשים בקרב בני 60 ומעלה גבוה משמעותית ביחס לקבוצות הגיל האחרות.

21:22 עריכה

נפתלי בנט כותב ש"כל יממה של עיכוב בבניית מערך בדיקות עולה לנו בחודשים של שיקום … זו המשימה הדחופה ביותר של ממשלת ישראל".

שר הבטחון "מנג'ס" בהקשר הזה כבר תקופה ארוכה, ועכשיו אומר גם ש"הסגירה הגורפת" של ישראל לא יכולה להימשך לאורך זמן בגלל ההשפעה ההרסנית על עסקים ומקומות עבודה. בנט חוזר על דרישתו להעביר את מערך הבדיקות למשרד הבטחון וצה"ל.

במקביל, במשרד האוצר מבהירים ש"המגבלות הנוספות שהוטלו לפני החג על מקומות העבודה יוסרו מחר בבוקר כמתוכנן ויוחזר המצב למגבלות שהיו קיימות ערב ליל הסדר. בנוגע לפרסומים על המשך הסגר הנוכחי – ראש המל"ל עדכן את מנכ"ל משרד האוצר כי בשלב זה החזרה מחר תהיה למצב שהיה לפני ליל הסדר, כמתוכנן".

21:36 עריכה

מספר חולי קורונה עלה ל-9,968, כאשר 166 מהם במצב קשה, (121 מונשמים), ו-86 מתו עד כה.

21:45 עריכה

ברק רביד מחדשות 13 מפרסם מספר עדויות לכך שאבנר נתניהו כן יוצא מהמתחם של מעון ראש הממשלה. כך למשל, אתמול הוא היה בשופרסל ברחוב אגרון. זאת, בניגוד לטענת לשכת רה"מ, שלפיו נתניהו הצעיר לא יוצא מהמתחם ולכן אין בעיה שהוא נצפה אתמול בשולחן הסדר, ליד אביו.

22:06 עריכה

משפחת נתניהו אומרת שאבנר נתניהו משלם שכר דירה אך אין התייחסות נוספת לעדויות שלפיהן הוא יוצא מעת לעת מחוץ למתחם המאובטח.

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר כך:

למען הסר ספק וכדי להפריך טענות שקריות ומרושעות שנשמעות ברשתות החברתיות: אבנר נתניהו משלם מכיסו את שכר הדירה ואת כל ההוצאות שכל שוכר משלם עבור אחזקת דירה שכורה.

22:17 עריכה

נתניהו שוחח אתמול עם מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו, והיום הודה לראש ממשלת הודו מודי שמדינתו שלחה לישראל תרופה שעשויה לסייע בטיפול לקורונה.

22:40 עריכה

הממשלה לא תדון הערב בהארכת הסגר, בניגוד לעמדת משרד הבריאות, לפי דיווח של ברק רביד. זה אומר שממחר בבוקר אפשר לעבור מעיר לעיר לצרכים חיוניים. לפי דיווח ב-ynet, הממשלה כן תדון הערב בהארכת הסגר על בני ברק.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
ביבי דפק את גנץ...קירקס אותו כמו שאומרים הילדים....עשה תרגילים ומשך זמן עד שניטרל את גנץ ... לא ממש התכוון לעשות עסקים ..אין הגינות בפוליטיקה... עכשי גנץ מבין למה לפיד ובוגי לא היו מוכ... המשך קריאה

ביבי דפק את גנץ…קירקס אותו כמו שאומרים הילדים….עשה תרגילים ומשך זמן עד שניטרל את גנץ … לא ממש התכוון לעשות עסקים ..אין הגינות בפוליטיקה… עכשי גנץ מבין למה לפיד ובוגי לא היו מוכנים לצטרף הם כבר נכוו מספר פעמים מביבי

סגירה