בכיר במשרד הבריאות בביקורת על בנט: מנצל באופן ציני את האירוע

על רקע הטלת הסגר על בני ברק - עימות בדיון השרים בין דרעי לנתניהו ● דיווח: חודש המשא ומתן בין כחול לבן לליכוד ● ריבלין: מתנצל על כך שבתי ערכה עמי את הסדר ● בכירים בעיריית ירושלים: "סגר על שכונות הוא מדגרה לקורונה" ● הערכה: לא יוטל סגר או עוצר מיוחד על ירושלים או חלקים ממנה, וזאת בניגוד לעמדת משרד הבריאות

נפתלי בנט בוועדת הבחירות המרכזית, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
נפתלי בנט בוועדת הבחירות המרכזית, אתמול
07:45 עריכה

הסגר שהוטל לקראת חג הפסח, שבמסגרתו נאסר לעבור מיישוב ליישוב בישראל למעט לעבודות חיוניות ולקניית מצרכים חיוניים שאינם נמצאים ביישוב, הסתיים הבוקר ב-06:00. כך החליטה אמש הממשלה בישיבה טלפונית לילית. זאת, בהתאם לדרישת שר הביטחון נפתלי בנט ובניגוד לעמדת משרד הבריאות, וגם להצהרות המוקדמות של הממשלה, שדיברו על סגר עד מוצאי שבת.

עם זאת, התחבורה הציבורית עדיין מושבתת לחלוטין מיום שלישי בערב. האוטובוסים יחזרו לפעילות המצומצמת הרגילה לתקופת הקורונה ביום ראשון בבוקר. תנועת הרכבות שהופסקה בשבוע שעבר לא תחודש.

עוד הוחלט בישיבת הממשלה אמש כי הסגר על בני ברק וההכרזה עליו כ"אזור מוגבל" יימשכו עד ה-15 לאפריל לפחות עם אופציה להארכה, אבל למעשה, חלק ניכר מההגבלות המיוחדות על בני ברק יבוטלו.

החל מהיום ניתן יהיה לצאת מבני ברק ממרבית הסיבות שמאפשרות לצאת מהבית ומתחום היישוב בשאר חלקי ישראל: יציאה לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים או "צורך חיוני אחר". עם זאת, כל היציאות הללו יחייבו אישור מראש מכוחות הביטחון, ולא ניתן יהיה לצאת מבני ברק לצורך קניות.

עוד הוחלט כי בימים הקרובים יתקיים דיון נפרד בשאלה האם וכיצד להטיל סגר מיוחד על ירושלים או חלקים ממנה.

שאר ההגבלות שהוטלו בשל מגיפת הקורונה יימשכו בכל הארץ. האזרחים עדיין נדרשים להישאר בבתיהם צאת לבתיהם לצורך עבודה במסגרת מגבלות קשות שהוטלו על העסקת עובדים, הצטיידות במצרכים שהוגדרו חיוניים, צרכים רפואיים, לוויות, עזרה דחופה לזולת, וכן יציאה להתאווררות מהבית לזמן קצר עד מרחק של 100 מטר.

לפי ההוראות שמשרד הבריאות נתן עד כה, ביקורים בבתים של קרובים, חברים ושכנים, למעט לצורך שמירה על ילד קטן או העברת משמורת בין הורים, אסורים.

אתמול פורסם שבנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, ביקר בבית הוריו במעון רה"מ בחג. זאת, לכאורה, בניגוד גמור להנחיות ולדרישה החוזרת ונשנית שנתניהו ובכירי משרד הבריאות הציגו לציבור לקראת החג שלא לבקר הורים. 

לפי הנתונים של המשטרה שפורסמו הבוקר באתרי החדשות, מאז יום שלישי ב-19:00 (אז נכנס לתוקף הסגר) ועד אתמול ב-14:00 בצהריים (14:00) חולקו 4,085 דו"חות לאזרחים שהפרו לכאורה ההגבלות. מאז שהוטלו ההגבלות באמצע מרץ חולקו כ-21 אלף דו"חות.

3,342 אזרחים קיבלו בין יום שלישי לחמישי דו"ח על כך שיצאו למרחב הציבורי בניגוד להנחיות. 47 אזרחים קיבלו דו"ח על כך שסירבו להתפנות. 19 נקנסו על כך שהפרו בידוד. בסך הכל חולקו עד כה 180 דו"חות.76 אזרחים קיבלו דו"ח לאחר שקיימו תפילות עם אדם נוסף או יותר בחג הפסח, בניגוד להנחיות. 57 דו"חות לאזרחים שתכננו להתחתן. שבעה בעלי עסק שבניגוד להנחיות פתחו את העסק נקנסו.

מחסום ביציאה מירושלים, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
מחסום ביציאה מירושלים, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

 

08:27 עריכה

בעיתוי מעניין, כשכל התקשורת והרשתות החברתיות סוערים עקב ביקורו של אבנר נתניהו בבית הוריו בבלפור לכאורה בניגוד להוראות, פורסם אמש בוואלה סלבס אייטם על "הכוכבת החדשה של משפחה נתניהו" – הכלבה החדשה שאימץ בנו של רה"מ.

"עוד כוכבת חדשה בישראל, הפעם כזו שלא הייתה צריכה לעשות יותר מדי, אלא פשוט לזכות בתשומת ליבו של אחד האנשים היותר מוכרים במדינה – בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, שהחליט לאמץ כלבה חדשה ביחד עם בת הזוג שלו", נכתב בוואלה סלבס.

"כך שלא רק שהכלבה המתוקה זכתה ללכת עם זוג הורים מתוקים במיוחד הביתה, היא גם זכתה לקבל עמוד אינסטגרם משלה. תתחילו לעקוב. וואלה! סלבס שנים מנסה ללקק את אבנר נתניהו בתקווה שיאמץ אותה" סיכם הכתב אדם סרור בהערה שמידת האירוניה וההומור העצמי שבה לא ברורה די צרכה. הכתב גם לא העלה את השאלה, כיצד אימוץ של כלבה חדשה מתיישב עם הוראות הסגר. 

אבנר נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem)
אבנר נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem)
08:29 עריכה

על רקע ריבוי הביקורת הציבורית, גם מצד שרים כמו נפתלי בנט ואיילת שקד, על העלייה המתונה בקצב בדיקות הקורונה בישראל ביחס להבטחות, ענה הבוקר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו בראיון לגלי צה"ל למבקריו:

08:30 עריכה

ובינתיים, במשא ומתן בין נתניהו לגנץ על ממשלת האחדות:

08:31 עריכה

08:32 עריכה

האלוף במילואים גיורא איילנד ממשיך לתקוף את הממשלה על אופן ניהול משבר הקורונה:

08:36 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן מברך את עם ישראל בהודעה שמשרד הבריאות הוציא הבוקר וקורא לציבור להמשיך לשמור על ההוראות:

לדברי ליצמן: "סכנת הקורונה עדיין לא חלפה. כולנו רואים מה קורה במדינות אחרות בעולם. אנו עוקבים כל העת אחר התפשטות המחלה בישראל. שחרור המשק באופן הדרגתי יתאפשר רק אם נקפיד כולנו על הכללים, על אף הקושי. חג שמח- ביחד ננצח".

שר הבריאות יעקב ליצמן, ארכיון (צילום: פלאש 90)
שר הבריאות יעקב ליצמן, ארכיון (צילום: פלאש 90)
08:49 עריכה

בצה"ל סיימו את התוכניות להקמת בית חולים שדה לטיפול באזרחים חולי קורונה ולהפעלתו, בהתאם להחלטת הדרג המדיני. כך מדווח הבוקר אתר "מעריב".

לפי "מעריב": "על פי התוכנית, בית החולים יהיה עצמאי, אך יוקם ליד אחד מבתי החולים הגדולים. המטרה היא שהצוותים הרפואיים של צה"ל יטפלו בחולי קורונה במצב קל עד בינוני ויסייעו בכך בהורדת העומסים מבתי החולים. אם מצבו של מטופל בבית חולים שדה יידרדר והוא יהיה במצב קשה, הוא יפונה מיידית להמשך טיפול בבית החולים האזרחי הסמוך".

עוד נכתב כי: "בית החולים הצבאי המתוכנן יוכל לטפל בכ־300 חולים, בהסתמכות על צוותי הטיפול הצבאיים ועם תגבור קל של אנשי צוות רפואי ואחיות מהמערך האזרחי. אולם יש אפשרות לעבור גם לדרגת הפעלה שנייה, שבמסגרתה יוכל בית החולים הצבאי לטפל בכ־450 חולים. במקרה כזה הדבר יתאפשר רק אם יספקו לצבא עוד רופאים ואנשי צוות רפואי, שישתלבו בעבודת בית החולים הצבאי.

עוד נכתב באותה ידיעה במעריב כי "הרמטכ"ל רב־אלוף אביב כוכבי קבע כי סגן הרמטכ"ל האלוף אייל זמיר ירכז ויוביל צוות מיוחד, שיתמקד בהשלכות הקורונה על הזירה הפלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה ויעסוק בהגברת הסיוע לפלסטינים בהתמודדות עם המגיפה.הרמטכ"ל קבע בעניין זה מדיניות, שלפיה יש להעניק באופן רציף וקבוע סיוע הומניטרי לרצועה ולרשות הפלסטינית ואף להעצים את המאמץ הזה. זאת, במקום לנהל אותו באופן בלתי סדיר ולא רציף".

הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

 

08:58 עריכה

על רקע הסערה סביב הביקור של אבנר נתניהו בבית הוריו בחג הפסח, לכאורה בניגוד גמור להוראות הקורונה, אחיו יאיר ריטווט הבוקר פוסט וסרטון שבהם, לפי הטענה, יש הפרות של ההוראות בוועדת הקורונה של הכנסת שבראשות עופר שלח:

09:33 עריכה

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט בישראל, כמו במרבית המדינות בעולם. לפי הנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות, 10,095 בני אדם בישראל אובחנו עד כה כנדבקים בנגיף, ו-92 מהם הלכו לעולמם. במהלך היממה האחרונה לבדה נפטרו מסיבוכי הנגיף 13 חולים. 164 מהחולים במצב קשה, מתוכם 125 מונשמים. 1,061 מהחולים שאובחנו במחלה החלימו.

משבר הקורונה: תנועה דלילה ברחובות בני ברק, לאחר הגברת האכיפה וההסברה (צילום: AP Photo/Oded Balilty)
משבר הקורונה: תנועה דלילה ברחובות בני ברק, לאחר הגברת האכיפה וההסברה (צילום: AP Photo/Oded Balilty)
10:03 עריכה

לעומת הסערה במערכת הפוליטית כאשר עלה החשד ששר הבריאות משה ליצמן הפר את ההוראות להתמודדות עם מגיפת הקורונה, כעת, כאשר פורסמו ראיות ברורות להפרה מצד נתניהו – הפוליטיקה הישראלית שותקת.

ככל הידוע לנו, לא פורסמו בינתיים תגובות של בכירי המערכת הפוליטית לחשד החמור להפרת ההוראות.

השתיקה – ככל הידוע לנו – אופפת בינתיים לא רק את בכירי המפלגות השותפות בממשלה הזמנית ואת בני גנץ ועמיר פרץ המנהלים מו"מ על הקמת ממשלה עם נתניהו, אלא גם את בכירי המפלגות שהודיעו על כוונתן להישאר באופוזיציה, ביניהם יאיר לפיד ועופר שלח, אביגדור ליברמן, איימן עודה, אחמד טיבי וניצן הורוביץ.

avner (צילום: מתוך השידור בקשת)
אבנר נתניהו אצל אביו ראש הממשלה בערב החג (צילום: מתוך השידור בקשת)

 

10:27 עריכה

האתר "בלומברג" מדווח כי למרות היחסים המעורערים בין טורקיה לישראל, ישראל רוכשת מטורקיה בימים אלה ציוד רפואי כדי להתמודד עם מגיפת הקורונה, כולל מסכות פנים, ציוד מגן וכפפות סטריליות.

לפי הדיווח, ממשלת טורקיה אישרה את מכירת הציוד הרפואי מסיבות הומניטריות ופרסמה את קיומו בתקשורת. הבוקר צפויים לנחות בשדה התעופה אינצ'רליק שבמדינה שלושה מטוסי מישראל, כדי להעמיס את המטען הרפואי.

עוד דווח, לפי הודעות הטורקים, כי בימים הקרובים טורקיה תתרום ציוד רפואי גם לפלסטינים.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: Fateh Guidoum, AP)
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: Fateh Guidoum, AP)
10:31 עריכה

בימים האחרונים התבצעו לראשונה בדיקות נרחבות לאיתור מחלת הקורונה בקרב אנשים בעלי תסמיני מחלה במגזר הערבי. מהבדיקות עולה כי במרבית היישובים הערביים היקף המגיפה מצומצם יחסית, אבל במספר יישובים יש התפרצויות גדולות במיוחד. ביישוב דבוריה בגליל התחתון נרשם שיעור חולים גבוה במיוחד, מהגבוהים במדינה:

11:11 עריכה

ב"כאן רשת ב'" מדווחים כי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הפר לכאורה את הוראות הקורונה, האוסרות על ביקור קרובים וחברים שאינם גרים יחד, ואת ההנחיות שבכירי המערכת הפוליטית ומשרד הבריאות העבירו לקראת ליל הסדר שוב ושוב לפיהן יש לחגוג את הסדר רק עם המשפחה הגרעינית, וחגג את ליל הסדר במעונו עם בתו, שאינה מתגוררת עמו, ועם משפחתה. 

בלשכתו של הנשיא ריבלין אישרו את הדיווח ואף הוסיפו מידע נוסף על הפרה לכאורה של ההנחיות מצד האזרח מספר 1. מלשכת הנשיא נמסר כי: "בתו של הנשיא ליוותה את הנשיא בליל הסדר כפי שהיא מלווה אותו בשבתות ובסופי שבוע". בלשכת הנשיא מסרו כי מאז שנפטרה נחמה ריבלין, רעיית הנשיא, שוהה לידו תמיד אחד מקרובי משפחתו כדי לסייע לו.

בנימין נתניהו וראובן ריבלין לוחצים מרפקים בבית הנשיא. 15 במרץ 2020 (צילום: קובי גדעון/לע
בנימין נתניהו וראובן ריבלין לוחצים מרפקים בבית הנשיא. 15 במרץ 2020 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
11:28 עריכה

לאחר הפרסומים הכוזבים מטעם ועדת הקורונה של הכנסת, לפיהם "38% מתושבי בני ברק חולים בקורונה", כביכול, ייערכו בעיר החרדית המוכה במגיפה בדיקות מדגמיות בקרב 1,500 תושבים ללא תסמיני קורונה ושאין להם היסטוריה של מגע עם חולים, כדי לגלות כמה נשאים וחולים "א-סימפטומטים" יש בעיר וכמה אחוז מתושביה מהווים חולי ונשאי הקורונה. כך מדווח אתר הארץ.

לפי הדיווח, 1,500 מתושבי העיר, בני 20 עד 65, יתבקשו להגיע ביום ראשון לארבעה מתחמי בדיקה ייעודיים – גם אם אינם מפגינים תסמינים או נחשפו לחולה מאומת. מטרת המהלך היא יצירת תמונת מצב מדויקת יותר לגבי היקף התפשטות הנגיף.

ערב פסח 2020 בבני ברק (צילום: AP Photo/Oded Balilty)
ערב פסח 2020 בבני ברק (צילום: AP Photo/Oded Balilty)
11:38 עריכה

13 חשודים נעצרו בעקבות הירי לעבר ניידות משטרה ברהט. אחד העצורים הוא בנו של ראש העיר רהט, פאיז אבו-סהיבן. מתחקור האירוע, שהתרחש אתמול בין שכונות 21 ל-32 ברהט, עולה כי השוטרים חילצו עצמם בירי ולשתי הניידות נגרם נזק. שני שוטרים נפצעו משברי הזגוגיות ונזקקו לטיפול רפואי.

אמש פורסם כי התקרית האלימה אירעה בעקבות סכסוך קרקעות מתמשך בין משפחת אזברגה לאבו-סהיבן, משפחתו של ראש העיר רהט, פאיז אבו-סהיבן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את האירוע: "מדינת ישראל לא תסבול התקפות על שוטרים ששומרים על אזרחיה. שוחחתי על כך עם השר לביטחון הפנים ודרשתי למצות את הדין עם הפורעים".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר: "הירי על ניידות המשטרה ברהט חמור במיוחד ואסור לעבור עליו לסדר היום. הוא מחייב תגובה נחושה וקשה נגד פורעי החוק המשתוללים ברהט. לאור זאת, הנחיתי את המשטרה לפעול בכוחות גדולים בכדי להביא מאחורי סורג ובריח את כל מי שמעורב במעשה ולמצות עימו את הדין. תוך זמן קצר החלו לפעול בעיר מאות שוטרים יחד עם יחידות מיוחדות שביצעו עשרות מעצרים. פעילות המשטרה תימשך ברהט בכל העוצמה הנדרשת".

רהט (צילום: משה שי, פלאש 90)
רהט (צילום: משה שי, פלאש 90)
12:06 עריכה

גרמניה מסרה למצרים הבוקר את אחת הצוללות של חברת טיסנקרופ – אותן צוללות שלפי החשד נמכרו בתיווך ישראלי של מקורביו של ראש הממשלה נתניהו, ויש מי שטוען – גם של נתניהו עצמו, במסגרת "פרשת הצוללות":

12:43 עריכה

12:45 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ספד לאברהם מינץ, ממייסדי "גוש אמונים" שהלך לעולמו במהלך חג הפסח:

12:57 עריכה

מיד אחרי חג הפסח אמורה להתחיל חזרה אטית והדרגתית מאוד של ישראל לשגרה – וזאת, לכאורה בלא קשר להיקף ההדבקה במגיפת הקורונה בעתיד. כך מדווח אתר ynet מפיהם של בכירים עלומי שם בממשלה.

לפי המתווה שפרסו אותם בכירים בפני ynet, "מקומות עבודה יתחיל לפעול בצורה מדורגת, תוך שמירה על כללי זהירות. הקניונים יהיו בשלב הראשון סגורים, וכך גם בתי הקפה והמסעדות. התקהלויות ייאסרו, לפי ההערכה, לפחות עד חודש ספטמבר".

"בהמשך ייפתחו הקניונים, אך כנראה ללא רשתות מזון. החנויות ייפתחו גם כן בהדרגה, עם כללים שיחייבו אותם. מערך הטיסות מישראל ואליה לא צפוי לשוב למתכונת מלאה לפני ספטמבר. נבחנת אפשרות לאפשר ספרים ולקוסמטיקאיות להתחיל לעבוד בהדרגה אך עם אמצעי מגן מיוחדים כגון מסכות מגן על הפנים. בנוגע ללימודים – תחילה ישובו מהחופש הכפוי תלמידי החינוך המיוחד, כנראה מיד אחרי החג".

ערב פסח 2020 בירושלים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
ערב פסח 2020 בירושלים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
13:05 עריכה

מחלוקת חריפה בין משרד הבריאות לעיריית ירושלים על התוכנית של משרד הבריאות להטלת סגר מלא על שכונות חרדיות בירושלים בדומה לסגר שהוטל על בני ברק ביום ראשון השבוע – תוכנית שבעיריית מתנגדים לה.

גורם בעיריית ירושלים מסר ל"כאן ב'": "סגר הוא מדרגה לקורונה. בידוד של שכונה וסגר על תושבים כמוהו כעונש מוות".

משה ליאון (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
משה ליאון (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
14:05 עריכה

מנתוני המועצה לביטחון לאומי עולה כי הירידה במספר הבדיקות היומיות לאיתור חולי קורונה ממשיכה – מה שאולי מסביר גם את הירידה בקצב העליה במספר הנדבקים שמאובחנים כחולי קורונה בישראל.

לפי נתוני המל"ל, ביום שישי בשבוע שעבר התקבלו 9,907 תוצאות מעבדה, לעומת 6,350 בשבת, 9,257 ביום ראשון, 7,084 ביום שני, 6,575 ביום שלישי, 5,310 ביום רביעי ו-4,412 אתמול.

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו ביום שלישי האחרון, ביום רביעי שעבר (1 באפריל) בוצעו 8,213, וביום רביעי שעבר 9,082 בדיקות. מאז יום שלישי משרד הבריאות הפסיק לפרסם נתונים על קצב הבדיקות.

14:15 עריכה

הממשלה צפויה שלא לאשר את עמדת משרד הבריאות להטיל סגר מיוחד על ירושלים או חלקים ממנה, בדומה לסגר על בני ברק. זאת, בהתאם לעמדת משרד האוצר ועמדת עיריית ירושלים ובניגוד לעמדת משרד הבריאות. כך מדווח אתר מעריב.

15:24 עריכה

משרד הבריאות חתם על הסכם עם מכון ויצמן על שימוש במעבדה במכון לטובת בדיקות קורונה. המעבדה תתחיל לפעול באופן מיידי החל מהיום בהיקפים של כ-1000 בדיקות ביום.

16:00 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין התנצל על שבתו עשתה איתו את סדר פסח בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

"בטרם תכנס השבת אני מבקש להתנצל. אני קורא את התגובות הקשות לכך שבתי מלווה אותי במהלך החג ואני מבין את רובן. מאז הלכה נחמה ילדיי מסייעים לי רבות בענייני האישיים, וגם במענה הנדרש בענייני עבודה כאנשי קשר במהלך החגים וסופי השבוע, כשלשכתי אינה מאוישת.

אני מבין כי אם לא מכירים את סדר יומי כנשיא, קשה להבין זאת ואני מצר על כך. מועדים לשמחה ושבת שלום לכולכם".

16:30 עריכה

לאחר שפרסם ידיעה על כך שמשפחת נתניהו הפרה את הנחיות משרד הבריאות, יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה הציג את עיתונאי חדשות 13 ברק רביד כנגיף "המסוגל לחולל בחילה ותחושת גועל".

18:14 עריכה

התחדשו המגעים בין הליכוד וכחול לבן, כך על פי דיווח של פרשן חדשות 12 עמית סגל.

18:28 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך שיחת וידאו עם חיילים בודדים: "אנחנו עושים מאמץ גדול שבגמר החג, אחרי הפסח ואחרי המימונה, נתחיל בהדרגה להוציא חלקים מאזרחי ישראל, תושבי המדינה, החוצה". נתניהו הוסיף: "זה תהליך הדרגתי, זה ייקח קצת זמן".

20:19 עריכה

עימות חריף בדיון השרים הלילי על המשך הסגר על בני ברק וירושלים בין השר אריה דרעי לראש הממשלה בנימין נתניהו – כך דיווחה דנה וייס בחדושת 12. 

לפי הדיווח, דרעי טען ש"הדיון לא רציני והאצבע קלה על ההדק לגבי החרדים". נתניהו הרים את קולו והבהיר כי הוא פועל רק מתוך שיקולים עניינים. ליצמן נמנע בהצבעה זו על הארכת הסגר על בני ברק.

21:06 עריכה

בכיר במשרד הבריאות תקף את שר הביטחון נפתלי בנט על רקע התנהלותו עם משבר הקורונה: "מגיפה זה עניין רציני מדי ללובשי מדים. כל חיילי המילואים מכירים את הצבא. זה הצבא שאתם רוצים לתת לו לנהל את האירוע הגלובלי הגדול ביותר שהיה בישראל ובעולם? בנט מנצל באופן ציני את האירוע. הדבר היחיד שהוא היה צריך לעשות זה לדאוג שחיילי צה"ל לא יידבקו ולדאוג לפלסטינים. הוא לא עשה שום דבר מזה. הוא בעמדת הפרשן. הצענו למערכת הביטחון לקחת אחריות על המוסדות גריאטריים והם סירבו".

סגירה