ליצמן ממנה את רוני גמזו לאחראי על הטיפול בבתי האבות

הממשלה תאשר מחר חיוב בידוד במלוניות לחוזרים מחו"ל ● גנץ מבקש מריבלין הארכה של שבועיים: קרובים להסכם ● מנדלבליט: לא מנעתי מהממשלה לפעול לבידוד השבים מחו"ל ● בליכוד דורשים מהנשיא להעביר את המנדט לנתניהו ● הממשלה תנסה לאשר סגר על שכונות בירושלים ● ח"כים ואישי ציבור קוראים לשחרור ההגבלות הגורפות על כלל המשק

מנכ"ל איכילוב רוני גמזו ושר הבריאות יעקב ליצמן בינואר 2019 (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
נועם ריבקין פנטון / פלאש 90
.מנכ"ל איכילוב רוני גמזו ושר הבריאות יעקב ליצמן בינואר 2019.מנכ"ל איכילוב רוני גמזו ושר הבריאות יעקב ליצמן בינואר 2019
14:35 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לעצור את כל הנחיתות בנתב"ג עד שיוסדרו צעדים משפטיים אשר יאפשרו לחייב את כל הנוחתים להיכנס לבידוד. במשרד ראש הממשלה הבהירו כי מטוסים אשר כבר עושים דרכם לישראל יורשו לנחות, אך כל טיסה מתוכננת אחרת תבוטל מיידית.

לשכת ראש הממשלה מסרה עוד, כי נתניהו פועל להשיג הסדרה משפטית אשר תאפשר לפיקוד העורף לקחת את הנוחתים בארץ מייד עם ירידתם מהמטוס למלוניות בידוד.

ההחלטה באה בעקבות ביקורת נרחבת על מספר טיסות שנחתו בימים האחרונים באישור הממשלה – במיוחד מניו יורק – ללא פיקוח וללא אכיפת חובת הבידוד. הנוסעים שירדו מהמטוסים עזבו את שדה התעופה ללא מעקב.

כשליש מאלו שאובחנו כחולי קורונה בימים האחרונים הם נוסעים ששבו מחו"ל.

כתבת ערוץ 12, עמליה דואק, סיכמה את המחדל בטוויטר:

14:51 עריכה

השר לבטחון פנים טוען כי המצב כרגע הוא שאין חובה חוקית לחוזרים מחו"ל לשהות בבידוד במלונית. אלא שמספר עיתונאים הבהירו לו כי הוא טועה.

15:46 עריכה

העיתונאים שמשקיפים על הפירצה בנתב"ג ממשיכים לטעון שהרשויות יכלו לדרוש מהנוחתים להיכנס לבידוד. זאת, בניגוד להודעת לשכת רה"מ שלפיו צריך להסדיר את חיוב הבידוד מבחינה משפטית.

כך למשל, נדב איל שמביא את התקנה (שלדעתו) מאפשרת לנציגי משרד הבריאות והמשטרה לוודא שאדם הנוחת בנתב"ג יכול להיכנס לבידוד או לדאוג לו למלונית.

גם ברק רביד חושב שאין בעיה משפטית להעביר את הנוחתים למלוניות בכפיה. מיה איידן קוראת לראש הממשלה להתערב גם במחדל בתי האבות, כאשר שליש מהמתים הם משם, ועדיין לא ניתנה הוראה לבדוק את כל המוסדות האלה.

16:14 עריכה

ניצן הורביץ (מרצ) קורא להבדיל בין יישובים בחומרת הסגר כך שבמקומות עם תחלואה נמוכה אפשר להתיר את הרסן וההיפך. במקביל, דוברו של נתניהו משתף מחמאה שקיבל ראש הממשלה הישראלי ממקבילו האוסטרי. הגולשים מזכירים שבאוסטריה בוצעו בדיקות סקר מדגמיות ופה לא.

 

16:59 עריכה

הממשלה אמורה לאשר הערב את חלוקת העיר ירושלים לרבעים לאחר שמוקדם יותר היום ראש הממשלה הורה להפסיק את הנחיתות בנתב"ג לאחר שהסתבר שאין מעקב אחר הנוחתים, שלא בהכרח נכנסו לבידוד עם הגעתם ארצה.

ממחר תחל גם חובת חבישת מסיכות. בשעה האחרונה דיווח משרד הבריאות שבימי החג בוצעו פחות מ-6,000 בדיקות ליום, לעומת מעל 9,000 בתחילת השבוע.

17:15 עריכה

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש, המשותפת), מודאג מההדבקה במגזר הערבי וטוען שקצב הבדיקות נמוך מאשר באוכלוסייה הכללית. "אנחנו חוזרים ומתריעים מאסון בחברה הערבית אם לא יעלה משמעותית קצב הבדיקות".

17:40 עריכה

הפרשנים באולפן "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 חלוקים בדעתם באשר לצורך של כניסת כחול-לבן לממשלת נתניהו.

הכתבת הפוליטית דפנה ליאל אומרת ש"אחד הכשלונות של גנץ הוא שלא הצליח לקבוע סדר יום בעניין הקורונה וכשיושבים ולא אומרים שום דבר בהקשר הזה בכל מקרה נתניהו בעמדת פתיחה טובה יותר".

אלדד יניב: "מה שגנץ היה צריך לעשות זה לתת לנתניהו להמשיך לנהל את הממשלה כממשלת חירום לתקופה קצרה, היה לו רוב של 62 ואפשר להחזיר את הרוב הזה … לנהל את המדינה מתוך הפרלמנט, נשבר הלב שאדם אחד מנהל את העסק והציבור רואה ראש ממשלה שמפר את הסגר ונשיא שמפר את הסגר".

איתן כבל, (לשעבר ח"כ בעבודה): "צריך לעשות הכל שתהיה אחדות, הדרך של גנץ מכוערת"

עו"ד נדב העצני: "דרושה ממשלת חירום לאומית לתקופה קצרה שבה לא מתעסקים בדבר חוץ מקורונה".

17:53 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה) קוראת להתחיל לשחרר את המשק אחרי החג.

השרה לשעבר אמרה ל"פגוש את העיתונות" שאם משחררים את האוכלוסייה שאינה בסיכון וממשיכים לבודד את אלה שמעל 65 אפשר להחזיר בהדרגתיות את המשק לפעילות "לאט לאט" וזה תלוי בהגדלת קצב הבדיקות.

שקד החמיאה לממשלה את ניהול המשבר אך הוסיפה שצריך "להגדיל את כמות הבדיקות, לא הגענו ליעד, משרד הבריאות חייב לשים על זה את מלוא כובד משקלו".

בהקשר למו"מ הקואליציוני אמרה שקד שימינה מוכנה להעביר את תיק המשפטים לכחול-לבן ועם זאת, אסור לימין "להפקיר" את הוועדה לבחירת שופטים:

"אנחנו מודעים למחלוקות שיש שם ואנחנו חושבים חד משמעית שאסור בשום אופן לימין להפקיר את משרד המשפטים ואת הוועדה לבחירת שופטים".

בהקשר לסיפוח השטחים, ("החלת ריבונות") אמרה שקד ש"כחול-לבן תמכו בתכנית המאה שכוללת החלת ריבונות … אנחנו לא מהווים מכשול להקמת ממשלת אחדות".

18:45 עריכה

הממשלה תנסה לשחרר את ההגבלות על המשק בהדרגה אחרי החג. פרופ' ירון זליכה אמר ל"פגוש את העיתונות" ש"צריך לעבור לסגירה חכמה, צריך להנשים גם עסקים ולא רק אנשים". במקביל, גורמים בסביבת רה"מ שצוטטו בתכנית אומרים ש"השאיפה היא לשחרר את המשק אחרי המימונה".

לפי דיווח של ברק רביד, הממשלה תנסה לאשר הנחיה שלפיה הבידוד במלוניות לנוחתים מחו"ל יהיה על חשבונם.

18:58 עריכה

"נתניהו והאמת זה שני דברים שמושכים לקטבים אחרים ולכן קשה לו מאוד עם הנושא הזה", כך אומר אהוד ברק על ניהול משבר קורונה שלדעתו הוא חובבני ורשלני.

בראיון ל"פגוש את העיתונות" אמר ברק, כי "להצלחות של ישראל עם הקורונה אין שום קשר לראש הממשלה". לדבריו, זהו "מחדל שמשרד הבטחון לא מנהל את המשבר", כפי שנקבע לפני יותר מעשור. במה שנוגע לנתונים ושקיפות, ברק טוען ש"מסתירים מאיתנו את עניין הבדיקות".

"צריך להתחיל לצאת מהסגר … נתניהו, ליצמן ובר סימן טוב לא יכולים לנהל את המשבר". כצפוי, ברק אמר ש"גנץ גילה חולשה מביכה ואשכנזי גילה מניפולטיביות" כאשר החלו לנהל מגעים לכניסה לממשלת נתניהו.

19:01 עריכה

אשה בת 91 מתה מנגיף קורונה בבית החולים שיבא. מספר המתים הכולל עומד עד כה על 97.

19:08 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ קורא לנשיא להעניק לנתניהו את המנדט להרכבת ממשלה ביום שלישי הקרוב, אז יפוג המנדט של גנץ. בהודעה שפרסם שטייניץ כתב כי הוא קורא לריבלין להעניק את המנדט לנתניהו השבוע "כדי לזרז את הקמתה של ממשלת אחדות … מאחר שמוסכם שנתניהו יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה, כי עיכוב בהטלת המנדט עליו עלול לעכב את הקמתה של הממשלה החדשה".

יו"ר כחול-לבן יפנה מחר לנשיא כדי לקבל לבקש הארכה של שבועיים בהחזקת המנדט, אם כי לא בטוח שייענה בחיוב מאחר שמספר הממליצים שלו קטן יותר בשלב זה, (בלי המשותפת ומרצ).

19:52 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התראיין הערב לחדשות N12 ונשאל על הירידה הדרמטית במספר הבדיקות לכ-6,000 בלבד אתמול, וכן על הנוסעים שהגיעו לנתב"ג בלי מעקב אחר הגעתם לבידוד. בר סימן טוב, שבעצמו שוהה בבידוד עד יום שני, השיב כך:

"קיבל היום ראש הממשלה החלטה מאוד ברורה, כל מי שיגיע לישראל ייכנס למלונית וישהה שם שבועיים".

שאלה: האם מספר הבדיקות הוא לא מחדל?

"לא, גם עם ה-6,000 וגם ה-7,000 בדיקות ליום … בכל העולם חסרים מטושים וריאגנטים, ישראל מתמודדת עם כל הקשיים … אתמול היתה עליה ומחר תהיה עליה … ההצלחה של ישראל עם תחלואת הקורונה היא אדירה".

ביחס למצבו של שר הבריאות יעקב ליצמן שחולה בקורונה, אמר בר סימן טוב שהשר אמר לו "שהוא מרגיש טוב ואין לו חום".

19:59 עריכה

שר החוץ ישראל כ"ץ קורא להעביר את המנדט להרכבת מגנץ לנתניהו כבר ביום שלישי הקרוב.

"אני קורא לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על רה"מ בנימין נתניהו, במידה ולא יעלה בידי ח"כ בני גנץ להקים ממשלה עד תום התקופה שהוקצבה לו".

"בימים אלה מדינת ישראל זקוקה לממשלה יציבה שתתמודד מול האתגרים הגדולים בפניהם אנו ניצבים, ועל כן במקרה כזה יש להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו שלו הסיכוי הגבוה להרכיב במהירות ממשלה רחבה ויציבה".

20:28 עריכה

המשטרה הקימה כוח משימה מיוחד שאמור להגיע לבתיהם של חולי הקורונה כדי לוודא שהם נמצאים בבית. לפי דיווח של משה נוסבאום ב-N12, מדובר ביוזמה של השר לבטחון פנים שלטענתו יש גרירת רגליים של משרד הבריאות בהעברת חולים למלוניות. האכיפה המוגברת עשוייה לכלול קנסות ואף חקירות פליליות אם כי הכוונה היא לפעול תחילה בדרך של הסברה.

המתווה של החזל"ש ההדרגתי במשק לפי האוצר ובנק ישראל יוגש למל"ל ביממה הקרובה. לפי דיווח של קרן מרציאנו ב-N12, מפעלים לא חיוניים יפעלו במתכונת חלקית של מחצית מהכוח האדם, במקביל תהיה פתיחה של חנויות קטנות ועסקים קטנים ובמערכת החינוך יחזרו לשגרה קודם החינוך המיוחד, הגיל הרך והגנים.

20:39 עריכה

עליית מדרגה במגעים בין ישראל חמאס לעסקה על השבת הנעדרים מעזה לישראל בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים. לפי דיווח של אוהד חמו ב-N12, בחמאס דרשו שרוסיה תיכנס לתמונת התיווך בין הצדדים, וזאת בנוסף לתיווך המצרי. במקביל, חמאס מגבש רשימת אסירים שאותם הוא מבקש לשחרר, בהם גם אסירי הג'יהאד האיסלאמי ופתח.

21:04 עריכה

היועמ"ש מודיע הערב שלא עיכב או מנע מהממשלה לפעול לפי צרכיה באכיפת בידוד על מי ששבו לארץ מחו"ל. בתגובה לפרסומים בנושא, היועמ"ש הבהיר שבתקנות שאושרו בחמישי שעבר נאמר שמשרד הבריאות יכול להורות לכל אדם להיכנס לבידוד בכפייה אלא אם הוכיח שיש ביכולתו להיות בבידוד ביתי. בהודעה שפרסם היועמ"ש נאמר כך:

היועץ המשפטי לממשלה לא עיכב ולא מנע מהממשלה לפעול על-פי הצרכים, כפי שהוצגו, בנוגע לבידודם של מי ששבו לארץ מחו"ל. מדובר בתדרוך שקרי וכוזב.
ביום 2.4.2020 אישרה הממשלה תיקון לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה) התש"ף-2020, שמסמיך את משרד הבריאות להורות על כך שכל אדם הנוחת בישראל ייכנס לבידוד במלונית למשך 14 ימים, כולל בכפייה, אלא אם הוכיח לשביעות רצונו של נציג משרד הבריאות בשדה התעופה כי יש באפשרותו להיות בבידוד ביתי.

זהו כלי משמעותי ואפקטיבי אותו ביקשה הממשלה ואושר משפטית ע"י היועץ המשפטי לממשלה, כדי להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה מאת אלו המגיעים לארץ מחו"ל.

מובן כי לשם הבטחת האפקטיביות של כלי זה נדרש יישומו באופן קפדני על ידי הגורמים המבצעים בשטח. יש לוודא כי הדברים אכן מבוצעים, כנדרש על פי התקש"ח.

מתברר כי היום בשבת, ביקש משרד הבריאות לראשונה להקשיח עוד יותר את המנגנון שיחול על אלו החוזרים לארץ, כדי להבטיח באופן מלא את חובת הבידוד.
היועץ המשפטי לממשלה ונציגיו פועלים יחד עם גורמי המקצוע והדרג המדיני כדי למצוא הסדר מתאים שיעמוד בדרישות הדין.

כל פרסום ביחס לעמדה המשפטית הסופית ביחס להסדר המתוקן, שהתבקש כאמור לראשונה רק היום, הינו חסר בסיס

21:09 עריכה

הליכוד הודיע לפני מספר דקות ש"ראש הממשלה נתניהו פנה הערב ללשכת ח"כ בני גנץ כדי לקיים עוד הערב פגישה במעון רה"מ ביניהם ובין צוותי המו"מ, מתוך רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי".

במקביל, נתניהו שוחח עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ושניהם סיכמו לעצור את הטיסה מארה"ב וטיסות מסחריות נוספות עד שתתקיים ישיבת הממשלה, בה יקבע שכל השבים מחו"ל ייכנסו לבידוד במלוניות באחריות משרד הביטחון.

21:20 עריכה

משרד הבריאות הודיע על חובת חבישת מסכה מחוץ לבית ממחר, למעט עבור ילדים מתחת לגיל 6, מגבלה שמקשה על חבישת מסכה, נסיעה פרטית ברכב, שידור בכלי תקשורת. שאר ההגבלות נותרו בלא שינוי:

– יציאה לעבודה למי שרשאי לכך לפי החוק
– הצטיידות במזון, תרופות, שירותים ומוצרים חיוניים בלבד
– סיוע לאדם הנדרש לכך עקב מצב רפואי או מצוקה
– העברת ילדים בין הורים גרושים
– יציאה מהבית לטווח של עד 100 מטרים
– יש להימנע מהתקהלויות
– יש להפקיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם
– יש להקפיד על כללי ההיגיינה.

21:26 עריכה

לשכת נתניהו הודיעה בדקות האחרונות ש"בזכות מאמציו" של ראש הממשלה, הבוקר נחתו בישראל 2.4 מיליון כדורי כלורוקווין, אם כי לא ברור בשלב זה מה מידת היעילות של התרופה לטיפול בקורונה. זו לשון ההודעה:

בזכות מאמצי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשיחות שקיים עם ראשי מדינות: הוסרו חסמים ונחתו הבוקר שלושה משלוחי ענק משלוש מדינות, הכוללים בין היתר 2.4 מיליון כדורי כלורוקווין.

המשלוחים שהביא חמ"ל הרכש בראשות ראש המוסד יוסי כהן כוללים 2.5 טונות של חומרי הרדמה מאיטליה, 2.4 מיליון כדורי כלורוקווין, תרופה ניסיונית לטיפול בקורונה, ומיליוני רכיבי ציוד מיגון הכוללים מסכות וסרבלים מסין.

בנוסף, בעקבות שיחות שקיים ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת הודו מודי, לפני מספר ימים יצא משלוח מהודו הכולל טונות חומר גלם לייצור תרופת הכלורוקווין. ראש הממשלה נתניהו מבקש להודות לראש ממשלת הודו שאישר באופן חריג את המשלוח.

שיתוף הפעולה שנוצר בחמ"ל הרכש שהוקם בהנחיית רה"מ נתניהו, בהובלת ראש המוסד, הביאו לרכישה מסיבית של ציוד רפואי חיוני עבור המאבק בנגיף הקורונה בישראל. גורמי המקצוע בחמ"ל הרכש נמצאים בקשר צמוד ושוטף עם בתי החולים וקופות החולים כדי למלא את החוסרים הנדרשים ע"י ציוד מחו"ל ובייצור מקומי שלא היה קודם לכן.

21:33 עריכה

מיקי זוהר טוען שהסיקור התקשורתי את ניהול משבר הקורונה הוא חבירה לשמאל שפועל נגד הימין ונתניהו.

https://twitter.com/zoharm7/status/1249039460085440514

21:57 עריכה

מסמך של חוקרים קובע שהסגר הגורף אינו יעיל וצריך לעבור לבידוד של האוכלוסיות הפגיעות, כך שהגיע הזמן להסיר זמנית את ההגבלות על אלה שהם בגיל 50 ומטה. את המסמך פרסם נדב איל מחדשות 13, והוא מציג את ההמלצות לשחרור הדרגתי של ההגבלות בהתאם למספר החולים הקשים.

https://twitter.com/NadavEyalDesk/status/1249031506389012490

21:59 עריכה

בני גנץ פנה לנשיא המדינה ראובן ריבלין וביקש להאריך את המנדט להרכבת ממשלה בשבועיים. יו"ר כחול-לבן, שהמנדט שלו יפקע ביום שני, כתב לנשיא כך:

המשבר הפוליטי, הרפואי והחברתי, הביאו אותי לכלל החלטה שגם במחיר פוליטי ואישי כבד אני אעשה כל שאוכל בכדי להקים ממשלה יחד עם מפלגת הליכוד. החלטתי כי לעת הזו יהיה נכון לדחות הישגים ושאיפות חשובים על מנת לעשות את הנדרש. המהלך חייב אותי לעשות צעדים פוליטיים קשים בעלי משמעות לאומית.

קיימנו מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. למעשה, אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי.

גנץ פנה לריבלין וביקש ממנו לקבל הארכה של שבועיים על מנת להקים ממשלה, והעריך, כי "נוכל לעמוד באתגר שהציב לנו המצב, וגם הציב לנו נשיא המדינה במתווה שהוצג על ידו, בכדי להקים ממשלת פיוס לאומית שתפעל למען כלל אזרחי המדינה, תשמור על מוסדותיה, תתמודד עם אתגר הקורונה ותתחיל את תהליך השיקום הכלכלי הנגזר מכל אלה".

22:09 עריכה

מספר חולי קורונה עומד כעת על 10,743, כאשר מספר החולים הקשים עומד על 175 ומהם 129 מונשמים. מספר החולים שמתו עד כה עומד על 101.

22:17 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן מינה את מנכ"ל איכילוב רוני גמזו ל"פרויקטור לתחום הטיפול בבתי האבות". המינוי הזה מגיע לאחר שבימים האחרונים נמתחה ביקורת קשה על כך שלא נבדקו דיירי ועובדי בתי האבות ששליש מהמתים מקורונה מגיעים מקרבם.

בהודעה של משרד הבריאות נאמר שהמינוי הוא בהנחיית השר ומנכ"ל משרדו כאשר גמזו עצמו היה בעבר מנכ"ל משרד הבריאות.

פרופ' גמזו: "האתגר המיידי בטיפול בנגיף הקורונה הוא שמירה על ההורים של כולנו, בוני הארץ, בבתי האבות בישראל. לאחר שבאיכילוב הגענו למוכנות גבוהה ומנהלים את שגרת הקורונה בהצלחה רבה, קיבלתי על עצמי להוביל את המשימה הלאומית החשובה במסגרת שיתוף פעולה בין משרדי. אני מכיר היטב את האתגרים והקשיים האובייקטיביים שיש באירוע ומאמין בצוותים הגריאטריים של המשרד שיחד נוכל לטפל באירוע ולהביא לתוצאות מידיות והצלת חיים".

22:41 עריכה

סגן שר החינוך מאיר פרוש, (יהדות התורה), תוקף את כוונת הממשלה לסגר על ירושלים, ואולי על מוקדים נוספים של תחלואה, לצד בני ברק שכבר נמצאת תחת ההגדרה הזו:

"לפי קצב הטלת הסגר על שכונות רבות במספר רב של ערים, יש לשקול הצעה להכריז ממשל צבאי על המדינה כולה. כמושל צבאי יימצאו טובים יותר מנתניהו".

22:45 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אומר שישראלים יוכלו לחזור לארץ ויחוייבו לשהות בבידוד במלוניות על חשבון המדינה, בהתאם לתקנות שעת חירום שיאושרו מחר. מוקדם יותר היום הודיע נתניהו על עצירת הטיסות הנכנסות לישראל לאחר שהתברר שישראלים רבים הגיעו ארצה בלי לפקח על הגעתם לבידוד.

22:54 עריכה

משרד הבטחון ינהל את חיוב הבידוד של הישראלים שיחזרו ארצה מחו"ל, עם חידוש הטיסות לארץ ביממה הקרובה. הממשלה תאשר את חובת הבידוד במלוניות מחר בבוקר. בהודעה שיצאה ממשרד הבטחון נאמר כך:

בתום שיחת שהתקיימה בין ראש הממשלה, שר הביטחון, שר התחבורה, שר הפנים, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות ועוד, החליט רה"מ להעביר את האחריות הכוללת לניהול סוגיית החוזרים מחו"ל למשרד הביטחון.

בהתאם, ייקח משרד הביטחון את האחריות לפרויקט החל מרגע זה. עוד הוחלט, כי כלל החוזרים מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות למשך 14 יום. בשעות הקרובות יועברו לאישור השרים תקנות לשעת חירום אשר יאפשרו את מימוש ההחלטה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
סגירה