בעניין תחבורה ציבורית בשבת, אני מסכימה לחלוטין. אנו זקוקים לה גם בימים כתיקונם, ועל אחת כמה וכמה בימי מלחמה. ברור גם לחלוטין שחלה חובה על המדינה לדאוג ולממן את הסעת חיילי המילואים למקומות היעד שלהם.
אבל באשר לטיסות החילוץ של ישראלים השוהים בחו"ל? צר לי. אני לחלוטין לא מסכימה איתך.
מילא, אם היה מדובר בימים הראשונים של המלחמה. היא הרי נפלה כרעם ביום בהיר על כולנו, ומי ששהה באותם ימים בחו"ל לא יכול היה לדעת כשנסע שהוא עלול להתקע שם.
אבל היום? שנה אחרי? כל מי שבחר לצאת מכאן ידע, או שהיה צריך לדעת, שהוא עלול למצוא את עצמו במצב בעייתי. למה המדינה צריכה להתערב בעניין? ולמה היא צריכה לממן להם את החזרה ארצה? גם אני רוצה שיממנו לי טיול בחו"ל. יש סיכוי שהמדינה תקח את זה על עצמה?
הרעיון שלך מקומם במיוחד כשאנחנו יודעים מי הנפגעים העיקריים מהמלחמה. אלה הם חיילי המילואים שמתגייסים ומשרתים כאשר עסקיהם קורסים והם ומשפחותיהם משלמים מחיר כלכלי כבד. הם אלה שהמדינה צריכה לעטוף ולפנק ולמלא את כל צרכיהם, לא מי שבחוסר אחריות נסע לבלות בחו"ל ועכשיו מצפה לטיפול אח"מ מטעם המדינה.
ואם המדינה תחליט בכל זאת לטפל בהשבת המטיילים ארצה, המימון צריך להיות על חשבונם באופן מלא. אנחנו, אלה שנשארנו פה, לא אמורים לממן טיולים של אחרים.
כל שנה, הארבעה בנובמבר (שחל אתמול) הוא יום של חשבון נפש שקט עבורי. של חשבון הנוגע למקום בו אנחנו עומדים כחברה, כמדינה, ביחס לשנה שעברה. על היכן אנחנו עומדים כמחנה, אל מול דרכו ומורשתו של יצחק רבין.
זהו יום אישי עבורי. גם בגלל הסיפור עליו גדלתי, עליי כתינוק במנשא בעצרת השלום ההיא. גם על התחנכותי בנוער העובד והלומד, והשנים בהם עסקתי במפעל הזיכרון ליצחק רבין, לדרכו ולהסתה שהובילה לרצח שלו: נדדתי בין בתי ספר באשדוד ובכרמיאל, במועדוני נוער בפתח תקווה ובעפולה, כדי להיפגש עם בני נוער על הלקחים שעלינו להפיק מן הרצח.
בן 29 | ממובילי מחאת בחירות עכשיו ודורשינוי | סטודנט למדע המדינה, היסטוריה וחינוך | מחנך ופעיל ציבורי
לסרטי הקולנוע של המערב הפרוע יש "תפריט שלד" ידוע מראש, בו הגיבור (ששמו הולך לפניו, על פי זהות כוכב הקולנוע – ג'ון ויין, צ'רלס ברונסון, קלינט איסטווד, פול ניומן, צ'אק נוריס ורבים אחרים) – מופיע בראשית העלילה בפונדק דרכים ופוגש חבורת רשעים העומדת בדרכו; הרשעים מענים את הבוקר, הקאובוי, ולא בוחלים בשיטות עינויים כיד הדמיון, לרבות קבורה בדיונות באופן שרק הראש בולט מעל הקרקע, הצלפות, רצח מקורביו חסרי הישע ועוד.
ואז – הבוקר המעונה משתקם, וחוזר לעיירה, ונוקם ומחסל את כל הרשעים עד לבלי השאר להם פליט, אף רשע לא ינקה.
מהנדס מבנים בוגר הטכניון, בעל תואר שני במדיניות ציבורית, לימודי תעודה בתכנון עירוני ותואר שלישי בהנדסה אזרחית. בעל משרד תכנון וייעוץ בחיפה, מחברם של ספרים מקצועיים ואחרים. מחבר הספר: "תכנון כחוק – דירות ומבני ציבור" בהוצאת "בורסי". אתר -www.benezra.co.il
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
חחחחחח
צמצמת את התכונות הנדרשות ממנהיג ישראלי לכושר נאום באנגלית. זה מה שנקרא מכרז תפור.
אני רוצה להציע לך עוד כמה קריטריונים אשני מקווה שתסכים להם:
– יושרה, לקיחת אחריות ודוגמא אישית
– יכולת ללכד את המדינה והעם על כל שכבותיו ומגזריו סביב חזון משותף
– נקי כפיים
מה דעתך? לא תנאי סף ?
עם הזמן פיתחנו תלות גדולה במערכות ניווט לווייניות דוגמת הווייז שנוצרה בישראל. גם צבאות בכל העולם פיתחו תלות כזו. מאז המלחמה בין ישראל וחזבאללה בלבנון וחמאס בעזה, מערכות ה-GPS השתגעו.
לפי מומחים, השיבושים המכוונים של מערכות הניווט הלווייניות נעשו על ידי ישראל, כדי לשבש את המסלול של מערכות נשק מתוצרת איראן, שמופעלות על ידי חזבאללה.
אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם