אם כמו שאתה כותב המרחב הציבורי שייך להולכי הרגל, מדוע רוב השטח הציבורי בעיר משמש לכבישים ולחניה של מכוניות?
הגורם היחיד לבעיית התחבורה בערים שלנו הן המכוניות הפרטיות. הן גורמות לרוב התאונות הקטלניות, לזיהום אויר שגורם לעוד הרבה יותר תחלואה ותמותה. הן מלכלכות, מרעישות, גוזלות שטח רב ערך ופורמות את המרקם העירוני. למרות כל הנזקים האלו, המכוניות הפרטיות לא מאפשרות תנועה נוחה ומהירה של אנשים בעיר, אפילו לא לבעליהן. אם נוציא אותן מהעיר, הפקקים יעלמו כליל ולא רק שזמן ההגעה הממוצע של כלל הנוסעים יתקצר פלאים אלא אפילו שזמן ההגעה של משתמשי המכוניות יתקצר! זה מקרה כלשה של "טרגדית ההמונים".
אני מכיר את הטענה שמערכת התחבורה הקיימת לא מספיקה כדי לתת חלופה אבל שימו לב שאפילו צי האוטובסים ומצבת הנהגים הקיימים, יכולים להגדיל ביותר מפי שניים את התפוקה שלהם בשעות העומס, ברגע שהפקקים יעלמו וזמן הנסיעה של האטובוסים יתקצר ביותר מ 50%. זה לא סותר את זה שצריך להכשיר ולגייס נהגי אוטובוסים, להגדיל את הצי ולחשמל אותו אבל העלות של זה היא זניחה ביחס למאות המיליארדים שעומדים לשפוך כאן על מערכת הסעת המונים מבוססת מטרו. מערכת שלא תפתור את כל הבעיה, כל זמן שימשיכו להתיר נסיעה בעיר במכוניות פרטיות.
בעיר ללא מכוניות פרטיות, שיש בה עדיין נתיבים לרכבי תובלה, רכבי חירום ומעט מוניות פרטיות ושיתופיות למצבים מיוחדים, כולם יוכלו להגיע בנוחות ובמהירות ליעדם באוטובוסים ויהיה מספיק מקום להקצות מסלולים לרכבי המיקרו החדשים, קורקינטיים, ואופניים חשמליים בנוסף למדרכות רחבות ונוחות להולכי הרגל ושבילים נפרדים לאופניים רגילים שיוכלו לנסוע בבטחה מבלי לסכן את הולכי הרגל ומבלי להסתכן בפגיעה מכלי רכב כבדים. בעיר כזה ניתן יהיה לגדיל את הצפיפות מבלי לפגוע באיכות החיים ובתכנון יעיל, עם עירוב שימושים, לצמצם עוד יותר את מספר ואורך הנסיעות הנדרשות. הלוואי שהייתי יכול לחיות בעיר כזו.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם