שלילת מענקי שחרור והטבות לוחם: הסנקציות החדשות בצה״ל על שימוש בסמים

הקמפיין החדש נגד שימוש בסמים (צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל
הקמפיין החדש נגד שימוש בסמים

סנקציות חדשות נגד חיילים הצורכים סמים במסגרת צבאית: בצה"ל החליטו על רפורמה חדשה שמרחיבה את סל הכלים במאבק בתופעת השימוש בסמים במסגרת צבאית. במסגרתה אושרו סנקציות פיקודיות חדשות – שלילת הטבות לוחם ושלילת מענקי שחרור ופיקדון.

מצה"ל נמסר כי מטרת הרפורמה היא להתמודד עם התופעה באמצעות חיזוק ההרתעה, הטלת סנקציות פיקודיות נגד חיילים שכשלו והעלאת המודעות להשלכות השימוש בסמים במסגרת הצבאית ומחוצה לה.

הקמפיין החדש נגד שימוש בסמים (צילום: דובר צה"ל)
הקמפיין החדש נגד שימוש בסמים (צילום: דובר צה"ל)

את הרפורמה גיבשה ועדה מטכ"לית שבחנה את תופעת שימוש הסמים בצבא וגיבשה כלים חדשים למאבק בה. "כבר היום חיילים שנחשדים בשימוש בסמים נחקרים על ידי מצ"ח, נעצרים ומוגשים נגדם כתבי אישום פליליים. חיילים שמורשעים על ידי בתי הדין הצבאיים, צפויים לעונשי מאסר בפועל, הורדה בדרגה ופסילת רישיון נהיגה אזרחי. ההרשעה עלולה להוביל גם להכתמת הרישום הפלילי", נמסר מדובר צה"ל. בעקבות המלצות הוועדה הוחלט לנקוט סנקציות נוספות במישור הפיקודי.

בתוך כך, במסגרת העלאת המודעות להשלכות של שימוש בסמים ובהתאם להנחיות הוועדה – עלה אתמול קמפיין ייעודי בנושא שכולל פנייה ישירה אל מגוון סוגי המשרתים: לוחמים, חיילים עורפיים, מפקדים, קצינים ונגדים.

הקמפיין החדש נגד שימוש בסמים (צילום: דובר צה"ל)
מתוך הקמפיין (צילום: דובר צה"ל)

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל נוקט מדיניות חמורה ובלתי מתפשרת כלפי שימוש בסמים, זאת מתוקף תפקידם המרכזי של חיילי צה"ל ומפקדיו בהגנה על המדינה ועל תושביה. מתוקף אחריותם כלובשי מדים, מחויבים המשרתים למשמעת גבוהה ולשמירה על כשירות מתמדת בכל רגע נתון. תופעת השימוש בסמים בצה"ל מהווה פגיעה בכשירות צה"ל. השימוש בסמים במסגרת השירות הצבאי, פוגע בערכי צה"ל ובמשימתו הלאומית העליונה: הגנה על מדינת ישראל ותושביה".

סגירה