בנט על התעלמות נתניהו ממנו: "ערעור על הלגיטימציה של הממשלה – דבר מסוכן"

ראש הממשלה בנט נואם לצד ראש השב"כ היוצא נדב ארגמן וראש השב"כ הנכנס רונן בר, 13.10.2021 (צילום: חיים צח / לע"מ)
חיים צח / לע"מ
ראש הממשלה בנט נואם לצד ראש השב״כ היוצא נדב ארגמן וראש השב״כ הנכנס רונן בר, 13.10.2021

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס להתעלמות יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ממנו באירוע הפרידה מראש שב"כ בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות: "היה לי חבל על הצרימה באירוע כל כך ממלכתי ומרגש. לא הייתי היחיד שנע באי נוחות בכיסאו שם". עוד הוסיף בנט: "מחלוקות הן חלק מהחיים. אבל ערעור על הלגיטימציה של ממשלה בישראל הוא דבר מסוכן".

ראש הממשלה בנט לצד ראש השב
ראש הממשלה בנט לצד ראש השב"כ היוצא נדב ארגמן וראש השב"כ הנכנס רונן בר, 13.10.2021 (צילום: חיים צח / לע"מ)

סיכום השבוע המלא של ראש הממשלה:

זה היה שבוע מלא ברגעים משמחים. פגישה טובה מאוד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. תחילת הסוף של גל הדלתא – לראשונה ירדנו מתחת ל־400 חולים קשים בלי שסגרנו לרגע את המדינה.

התחלנו את "רפורמת העגלות" להורדת מחירים, בעיקר של מוצרים לתינוקות. ביקרתי ברמת הגולן, שתחת הממשלה הזאת, תהפוך ליעד התיישבות מרכזי. נפרדנו מראש שב"כ מצוין וקידמנו בברכה את מחליפו, שנכנס לתפקיד.

אתמול פגשתי את ראשי המשק. קבוצה גדולה של אנשי כלכלה ועסקים, שהודו לממשלה על ההתעקשות שלה לא להשבית את הכלכלה, גם בימים הקשים של התחלואה. היה שווה להילחם.

להחזיק מעמד מול הלחץ להטיל סגרים, הגבלות, בידודים המוניים. להשקיע בכל הכוח בחיסונים, במסה של בדיקות ובניהול יומיומי של החיים בתוך המגפה. בזכות ההתעקשות שלנו האבטלה יורדת, הגרעון מתכווץ והמדינה צומחת. מאבטלה המונית ומשק בהרדמה עברנו למצב של ביקוש אדיר לידיים עובדות.

ראש הממשלה נפתלי בנט וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, 10 באוקטובר 2021 (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
בנט וקנצלרית גרמניה מרקל, 10 באוקטובר 2021 (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

אמש נפרדנו מנדב ארגמן, ראש השב"כ היוצא. זה היה ערב מיוחד בו אמרנו שלום לאיש מיוחד. בחדר ההמתנה, נדב אמר לי שהוא מתגעגע פשוט לקחת טרקטור ולחרוש. לבצע את המלאכה האחת הזאת באופן מושלם. זה נדב. תמיד אמיץ, תמיד ישר ויורד לפרטים. כשהיה מציג לי תכנית לאישור, ידעתי שהיא מדויקת על כל פרטיה.

היה לי חבל על הצרימה באירוע כל כך ממלכתי ומרגש. לא הייתי היחיד שנע באי נוחות בכיסאו שם. אני מקווה שיושב ראש האופוזיציה יבין שאי הסכמות פוליטיות הן דבר טבעי. מחלוקות הן חלק מהחיים. אבל ערעור על הלגיטימציה של ממשלה בישראל הוא דבר מסוכן.

היום שביליתי, בתחילת השבוע, עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, היה מלא בהצהרות ואירועים רשמיים. אבל היה בו רגע מיוחד, לפנות ערב, מול חלון שממנו נשקף נופה של ירושלים, בין הר הזיתים להר הצופים.

לא במקרה מרקל תופסת מקום משמעותי כל כך על בימת העולם במשך שנים. האחריות המוחלטת שהיא לוקחת, בשמה של גרמניה, על השואה, בלי "אבל" ובלי לחפש שותפים לאשמה, ראויה לציון. זה המסד ליחסיה הטובים עם מדינת היהודים.

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. 10.10.2021 (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ‎)
בנט ומרקל. 10.10.2021 (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ‎)

הנה עובדה שהרבה פרשנים פוליטיים מפספסים: אני ראש הממשלה שהכי פחות מושפע מקבוצות לחץ ואינטרסים זה עשרות שנים. אני עובד אצל אזרחי ישראל. נקודה. אין לוביסטים, אין מרכז מפלגה, אין טייקונים. איני חייב לאף אחד מהם דבר, ולכן אין להם מנוף לחץ עליי. אני עובד אצלכם.

השבוע התחלנו במהלך להורדת המחירים של מוצרים רבים, וזו מגמה שבכוונתי להמשיך. המחירים בארץ גבוהים באופן מעוות, והתשובה היא – יותר תחרות. התחלנו בילדים. תינוק צריך עגלה, בקבוק, מוצץ. לא יכול להיות שהדברים הבסיסיים האלה, יעלו אצלנו כל כך יקר, בפער משמעותי מארה"ב ומאירופה.

צריך לבדוק באופן פרטני מתי תקנות נועדו להגן על הבטיחות ומתי לחסום יבוא ותחרות. השבוע התחלנו.

בפרשת השבוע "לך לך", אברהם מלמד אותנו שיעור חשוב: על מנת לממש את הערכים ואת האמונות שלך, עליך לפעול. אברהם הולך, בונה, נוסע, נלחם – לא רק מרגיש או חושב. לא מספיק שרגשותיך הפנימיים יהיו ראויים ונעלים. החכמה היא לתרגם אותם לפעולה, גם כשקשה.

סגירה