טראמפ משיק רשת חברתית חדשה

דונלד טראמפ בכנס בחירות חוזרות לסנאט בג'ורג'יה, 5 בדצמבר 2020 (צילום: AP Photo/Evan Vucci))
AP Photo/Evan Vucci)
דונלד טראמפ בכנס בחירות חוזרות לסנאט בג'ורג'יה, 5 בדצמבר 2020

הנשיא האמריקאי לשעבר דונלד טראמפ הפיץ הלילה מייל למיליוני עוקבים ובו הודיע על השקת רשת חברתית וגוף תקשורת חדשים תחת המותג TMTG.

לפי ההודעה, Trump Media and Technology Group משיקה אפליקציה בשם Truth Social אליה ניתן להירשם מראש בחנות האפליקציות של אפל ואתר תחת אותו השם.

צילום מסך מתוך ההודעה לעיתונות על הקמת הרשת של טראמפ
צילום מסך מתוך ההודעה לעיתונות על הקמת הרשת של טראמפ

חלק מכלי התקשורת בארה"ב פרסמו הלילה שגוף התקשורת החדש, יתמזג עם Digital World Acquisition Corp.

בתקשורת האמריקאית מתפרסם הבוקר שהחברה אליה מתמזג טראמפ, הנה חברת אחות של תאגיד שלד בורסאי מן העיר ווהאן בסין.
בהודעה לעיתונות מטעם מטה טראמפ צוין שהחברה החדשה הנה בשווי מוערך של 875 מליון דולרים ובעלת פוטנציאל לשווי של 1.7 מיליארד דולרים, בהתאם לביצועים במהלך שנת 2022.

צילום מסך מתוך אתר אפל על הקמת הרשת של טראמפ
צילום מסך מתוך אתר אפל על הקמת הרשת של טראמפ

הנשיא לשעבר ציין כי יצר את "רשת אמת" והתאגיד הנלווה TMTG "כדי להתמודד עם העריצות של חברות הטכנולוגיה הגדולות. אנחנו חיים בעולם בו לטאליבן יש נוכחות עצומה בטוויטר בעוד הנשיא האמריקאי האהוב עליכם מושתק. זה לא מקובל. החברה נוסדה כדי לתת קול לכולם ובקרוב אני אשתף את מחשבותיי ב'רשת אמת' וכך אאבק בחברות הטכנולוגיה".

החברה החדשה של טראמפ, TMTG, תשיק בזמן הקרוב גם שירות וידאו בתשלום, כלומר ערוץ טלוויזיה ותוכן עם תוכניות חדשותיות, פודקאסטים אותם מכנה טראמפ "non-woke", דהיינו כלי התקשורת של אותם האנשים שלא "התעוררו" למראות אי-צדק חברתי. המינוח שאוב מן הציבור האמריקאי שלא היה מעוניין לקחת חלק בהפגנות עקב הרצח של ג'ורג פלויד ב2020.

המהלך של טראמפ נתפס כאבן דרך משמעותית לקראת הכרזה על התמודדות שלו בבחירות 2024, בראשות המפלגה הרפובליקנית. הפריימריז במפלגה יכנסו להילוך ראשון החל מינואר 2023 ובימים אלה מנסים להבין במפלגה השמרנית האם טראמפ הוא ההימור הטוב ביותר שלהם או שמועמדים אחרים עשויים להיות יותר רלבנטיים לציבור האמריקאי.

סגירה