התפקיד החדש של משה יעלון: יעמוד בראש קרן הון סיכון אמירתית בבעלות ישראלית

משה (בוגי) יעלון (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90
משה (בוגי) יעלון

התפקיד החדש של משה יעלון: שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה יעלון יעמוד בראש קרן הון סיכון אמירתית חדשה בבעלות ישראלית – "סינפטק" מקבוצת אבנון, שהוקמה באיחוד האמירויות.

מההודעה שנשלחה לעיתונות עולה כי סינפטק, שהוקמה על ידי קבוצת אבנון ושותפים אסטרטגיים מאזור המפרץ, תשקיע בכ־20 חברות סטארטאפ צעירות כדי להביא את רוח ה"סטארטאפ ניישן" הישראלי לאמירויות ולממש את הפוטנציאל העסקי בענף הביטחון בין שני הצדדים.

אסטרטגיית ההשקעות של סינפטק מתמקדת בסטארטאפים בשלב מוקדם המספקים פתרונות וטכנולוגיות חדשניות בתחומים שונים כמו ערים חכמות, בטיחות הציבור, אבטחת סייבר וטכנולוגיות פינטק וביטוח, עם היכולת להפוך במהירות מתיאוריה לטכנולוגיה מוכחת.

משה (בוגי) יעלון (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
משה (בוגי) יעלון (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

לצד הקרן, קבוצת אבנון תקים יחד עם שותפים נוספים מרכז חדשנות לתאגידים, שבו יקיימו הסטארטאפים חלק מפעילות הפיתוח שלהם. המרכז יאפשר לשותפים ממדינות המפרץ להיות חלק מתהליך הפיתוח של המוצרים של חברות הסטארטאפ הישראליות, והחברות עצמן יזכו להדרכה, סיוע וחיבור למשקיעים מקומיים ופיתוח עסקי אל מול לקוחות במזרח התיכון והמפרץ.

יעלון אמר בתגובה: "'הסכמי אברהם' פתחו לישראל ולאיחוד האמירויות את השער לשיתופי פעולה אסטרטגיים שישפיעו על שתי המדינות לשנים רבות. במסגרת שיתוף הפעולה שניצור בסינפטק, אנו נביא את הרוח של ה'סטרטאפ ניישן' והטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש לנו להציע למדינות המפרץ.

"במרכז החדשנות שנקים באיחוד האמירויות, נאפשר לחברות טכנולוגיה ישראליות לגייס משקיעים אסטרטגיים ולפתח את המוצר שלהן בהתאם לדרישות השוק, תוך שיתוף פעולה עם הלקוחות העתידיים שלהם במפרץ. אנו מאמינים שתוך זמן קצר סינפטק תהפוך לסמל של שלום ושיתוף פעולה כלכלי בין ישראל ואיחוד האמירויות".

סגירה