בר-לב: אעשה הכל כדי לוודא שלא נעשה שימוש לא כשר באמצעי המשטרה

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, 5 בספטמבר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, 5 בספטמבר 2021

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב מסר בהמשך לשיח בתקשורת אודות שימוש המשטרה ביכולות טכנולוגיות למעקב אחר אזרחים: "חשיבות השמירה על הדמוקרטיה בישראל היא נר לרגלי ואין לכך שום חריג ושום יוצא דופן. אין גוף תחת אחריותי כשר שרשאי ו/או יכול להתנהל מחוץ לכללים הדמוקרטיים. הטענות לפיהן החלטות על האזנות סתר, או חדירה כלשהי למכשירים ניידים של אזרחים ללא אישור שופט, התבררו בשלב זה כלא נכונות. אין נוהל או פרקטיקה שמאשר שימוש בטכנולוגיות כאלו, לא בצורה רשמית ולא בצורה לא רשמית".

השר הוסיף: "הנחיתי את המפכ"ל על בדיקה שנים אחורה של כל המקרים שבהם בוצע שימוש באמצעים טכנולוגיים במטרה לוודא שלא היו ארועים כאלו שלא באישור שופט. במידה וימצאו מקרים כאלו שעד לרגע זה לא נמצאו, אפעל בכל הנחישות והחומרה במטרה להביא את אלו שפעלו בניגוד לחוק (במידה ויתברר שהיו כאלו) לדין. אהפוך כל אבן על מנת לוודא בצורה מלאה שלא נעשה שימוש לא כשר באמצעים הטכנולוגיים שבידי המשטרה".

בר-לב התראיין מאוחר יותר ברשת ב' ואמר: "לא היה שום שימוש בתוכנה למעקב אחר טלפונים של מפגינים. זה לא רק שלא היה אישור שופט לזה – המשטרה גם לא ביקשה אישור כזה".

סגירה