גנץ רומז שימשיך בהליך למינוי הרמטכ"ל: "נסיים את המהלכים שהתחלנו"

מדברי שר הביטחון ויושב ראש כחול לבן בני גנץ בישיבת הסיעה הערב:

אלו ימים מאתגרים עבור מדינת ישראל. הממשלה הנוכחית היא ממשלה מורכבת – אבל ממשלה נכונה. ממשלה שעשתה רבות עבור החברה הישראלית.

אני מבקש קודם כל להביע הערכה לראש הממשלה בנט, ולאחל בהצלחה לשר החוץ לפיד שייכנס בקרוב לתפקיד ראש ממשלת המעבר. נמשיך לעבוד גם בתקופה הזו למען אזרחי ישראל.

צר לי שלא הצלחנו לשמור על הממשלה, היה שווה שניאבק עליה עד טיפת דמנו הפוליטית האחרונה – אך משכך הם פני הדברים, נצא לבחירות בראש מורם.

אנחנו נכנסים לתקופה פוליטית מאתגרת. אני עומד בקשר עם יאיר וניפגש מחר ואשוחח גם עם בכירים נוספים בקואליציה ואני מבטיח לכם, שיהיה מה שיהיה – אנחנו נשמור על הביטחון, נשמור על החברה הישראלית, ונמשיך לנהל את המדינה עבור כלל אזרחיה – אלו שיצביעו לנו ואלו שלעולם לא יצביעו עבורנו. זוהי דרכנו.

בימים הקרובים, נמקד מאמץ בהעברת החוק לפיזור הכנסת, ובסיום מהלכים שאותם התחלנו.

לאחר מכן, נתייצב מול הציבור כשעשייה רבה מאחורינו בשנה האחרונה.

הצטרפו לשידור חי: הצהרת שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ

הצטרפו לשידור חי: הצהרת שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ

Posted by ‎בני גנץ – Benny Gantz‎ on Tuesday, June 21, 2022

יושבת כאן, איתי ולצידי, נבחרת משובחת של השרים וחברי הכנסת של כחול לבן. נבחרת שחבריה עשו רבות – בקליטה ובעלייה, בתרבות ובספורט, במדע ובטכנולוגיה; ושחברי הכנסת שלה פעלו במגוון נרחב של תחומים – בכלכלה, בחקלאות, בביטחון ובניהול הקואליציה. עשו ועודם עושים עבודה אדירה למען אזרחי ישראל.

בצד העשייה החשובה הזו הגענו בשנה האחרונה להישגים ביטחוניים ומדיניים פורצי דרך. עשרות פעולות משמעותיות של הפעלת כוח שקיימנו מאז שומר החומות דרך שובר גלים ופעולות רבות נוספות שהשתיקה יפה להן. חיזקנו את הרשות הפלסטינית ופגענו בחמאס. הבאנו להעמקה דרמטית של הקשר עם ירדן, מצרים ומדינות רבות נוספות.

פעלנו גם לבניין הכוח, הבאנו להסכמי ביטחון פורצי דרך באזור ושיתופי פעולה ביטחוניים מול איראן. זאת לצד צעדים לחיזוק העורף והחברה הישראלית, כמו רפורמת נפש אחת, העלאת דמי הקיום לחיילים, מיגון הצפון, ממדים ללימודים, חיזוק קו התפר וחיזוק מערך המילואים.

את הדרך הזו של אחריות ביטחונית ומדינית ודאגה לחברה הישראלית במגוון תחומים נוביל גם בבחירות הקרובות ככחול לבן.

אם לתמצת במילה אחת על מה הבחירות האלו יהיו, בעיני – זה על הממלכתיות.

אני מבקש לפנות לאזרחי ישראל שצופים בנו ולומר – אנחנו נמצאים בבחירות בין גורמי פוליטיים קיצוניים, שבראשם בן גביר, שמהווה חלק בלתי נפרד מגוש נתניהו, למנהיגים ממלכתיים. אין לנו פריווילגיה להתייאש.

אנחנו נמצאים במשבר הפוליטי החמור ביותר שידעה מדינת ישראל. רעיון ממשלת האחדות הרחבה – שיש לה דופן ימין ויש לה דופן שמאל, הוא הפתרון, הוא הרעיון הנכון למדינת ישראל.

כמפקד בשדה הקרב, אתה מתכנן את ההסתערות על היעד לפי היתרון היחסי מול האויב. מתאים חימוש למטרה, מנצל את האמצעים שברשותך בחוכמה. כך עלינו להתנהל גם באתגר של מערכת הבחירות הקרובה.

עלינו, מנהיגי הציבור ההמלכתי מדופן ימין ומדופן שמאל, מוטלת החובה להסתכל על המפה הפוליטית ולנהוג באחריות. לנהל את תהליך הבחירות בצורה הוגנת מתוך כוונה להביא לממשלת אחדות רחבה ומתפקדת לאחריהן, ולמנוע ממשלה שתפגע בדמוקרטיה או המשך השיתוק הפוליטי.

רוב מוחלט של אזרחי ישראל, חילוניים, דתיים, יהודים וערבים, הם ממלכתיים, הם אוהבים את העם והמדינה, ואנחנו צריכים לשכנע אותם להצביע אך ורק למי ששם את טובת המדינה לפני הכול, ויוכל להיות חלק מממשלה ממלכתית ומתפקדת.

את זה נעשה רק אם נתנהל באחריות, ונשים את המדינה לפני הכול – לא נריב בתוכנו, אלא נמצה את כוחנו. ארבע פעמים התייצבנו מול האתגר – גם הפעם נוכל לו.

אני שומע קולות של ייאוש, ואני מבקש להשמיע קולות של תקווה – אפשר לנצח, וחייבים לנצח.

סגירה