יבואנים: "נמל אשדוד לא יכול לספק את צרכי המזון בחירום במקום חיפה"

נמל אשדוד ותחנת הכוח אשכול, מבט מהים. 1 באוגוסט 2018 (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
Aharon Krohn/Flash90
נמל אשדוד ותחנת הכוח אשכול, מבט מהים. 1 באוגוסט 2018

"נמל אשדוד לא יכול לספק בעת חירום את צרכי המזון של מדינת ישראל ולהחליף את נמלי חיפה". כך אמר לזמן ישראל איתי רון, יבואן מזון ויו"ר איגוד יבואני החיטה והגרעינים לישראל (טחנות הקמח ומפעלי המזון).

לדברי רון: "הנמל לא יוכל לספק את הצרכים, בשל קצבי פריקה איטיים בנמל, חוסר בעובדים וציוד תקול שבנמל אינם מצליחים לתקן מזה כשנה. גם אם יגויסו עובדים ויבוצע תיקון של הציוד – זה ייקח זמן הכשרה של כמה שבועות לפחות".

בהודעה שהוציא האיגוד הבוקר, נכתב: "על רקע המלחמה, והחשש הגובר לגבי המשך הפעילות בנמלי חיפה, אנו מודאגים לגבי רציפות אספקת התבואות (חיטה, סויה, תירס ועוד), שהם הבסיס למאכל האדם ומשק החי, מה עלול להיות אם ישראל תאלץ להסתמך על פריקה בנמל אשדוד, המתפקד בחוסר יעילות?

"אשתקד זכה נמל אשדוד במקום המפוקפק 257 בעולם מבין 270 נמלים במדד העולמי של הנמלים ליעילות".

האיגוד צירף להודעתו דוגמאות לאוניות שנפרקו באשדוד באוגוסט. האוניה ONIX, שעליה 2,900 טון חיטה למאכל, ולפי ההודעה היא אוניה קטנה, שהתה בנמל אשדוד מהגעתה עד לפריקתה 15 ימים; האוניה VOLARIS -53 עם מטען חיטה במשקל 5,100 טון, גם היא נחשבת "קטנה", שהתה בנמל מהגעה לפריקה 12 ימים; אוניה של סולבר בשם REA ועליה 30,263 טון סויה שהתה 29 ימים.

סגירה