אישיות
דן מוקדי

הגדלת מנחת הבונים אושרה כמעט באופן מלא

תחקיר זמן ישראל רשות הכיבוי כבר אישרה שאין צורך בהארכת מסלול התעופה ליד חוף הבונים והמועצה האזורית ביקשה לבטלו – אבל בגלל חלמאות וכניעה ליזם פרטי ולרכבת ישראל, שדה התעופה הפרטי והענק יוקם בכל זאת, למגינת ליבם של התושבים ● "ראש המועצה ניסה לעשות 'פליק־פלאק' ועל החובבנות הזאת הציבור ישלם את המחיר" ● המועצה האזורית: "ראש המועצה הביא למתווה השומר על האינטרסים הציבוריים"

עוד 1,724 מילים ו-1 תגובות

המועצה החליטה פה אחד לבטל את הארכת מנחת הבונים

המועצה האזורית חוף הכרמל החליטה לבטל את החלטתה מ־2017 להקמת אימפריה תעופתית בשטח הסמוך לחוף הבונים, ולהחזיר את המנחת לממדיו המקוריים ● ראש המועצה אסיף איזק נאלץ להודות כי אין צורך בהארכת המסלול לצורכי כיבוי ● נציגי מטה המאבק של התושבים: "החלטה היסטורית וניצחון גדול" ● הבעלים של המנחת הודיע כי ישקול לתבוע את המועצה ואת העומד בראשה

עוד 542 מילים

השמיים נסגרים על שדה התעופה בחוף הכרמל

אחרי שנים של התעקשות, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל מודה כי אין עוד צורך בהכפלת המנחת ליד חוף הבונים – ומצהיר כי יגיש תוכנית חדשה ● נציב כבאות ראשי: "הארכת המסלול במנחת אינה נדרשת לצורכי כיבוי" ● הסאגה – שכללה הונאה ציבורית, מנהל לא תקין, הסתרה שיטתית, בזבוז כספי ציבור, קשרי הון־שלטון וסכנה ממשית לנכסי טבע – עשויה עתה להסתיים ● נציגי מטה המאבק: נדרוש את פירוק וביטול המנחת החדש

עוד 904 מילים ו-2 תגובות

הטעייה, סילוף והכשרת עבירות בנייה

תחקיר אחרי שהוסתר במשך כשנתיים, נחשף ההסכם הסודי בין רכבת ישראל והבעלים של מנחת פרדייב, להקמת שדה תעופה ליד חוף הבונים ● המסמך מכיל טעויות עובדתיות, ניסיון הלבנה של עבירות בנייה, כניעה מוחלטת של חברה ממשלתית לצרכיו של יזם פרטי (בכספי משלם המיסים) – והרבה סימני שאלה ● המסע בעקבות 64 מיליון השקלים האבודים נמשך

עוד 1,873 מילים ו-1 תגובות

הרכבת הסכימה לחשוף את הסכם מימון מנחת הבונים – היזם מתנגד

רכבת ישראל הסכימה לחשוף את ההסכם למימון הארכת מנחת הבונים - אולם היזם מוסיף להתנגד ● תחקירי זמן ישראל חשפו ליקויים ותמיהות סביב מימון הרכבת ● כעת מתברר כי עלות העבודות גבוהה במיליוני שקלים מכפי שמסרה רכבת ישראל לכנסת ● עוד עולה כי העבודות החלו מבלי שהוסדרה הבעלות על הקרקעות ● היזם מוקדי סירב להשיב לשאלות ● הבונים לטיס: מעקב

עוד 804 מילים ו-2 תגובות

רכבת ישראל לא אמורה לממן את הגדלת מנחת הבונים

בכיר ברשות התעופה האזרחית העיד כי בשנת 2000 נקבע שהיזם מוקדי יסיט על חשבונו את מסלול "מנחת פרדייב" במקרה של חישמול הרכבת ● ב־2013 הודיע היזם כי הרכבת הסכימה למימון ההסטה ● עם הזמן גדל המימון ליותר מ־50 מיליון שקלים ● בשבועות האחרונים עובדת רכבת ישראל בשטח ללא היתרי עבודה ● חרף צווי הפסקת העבודה – הרכבת ממשיכה כרגיל ● הבונים לטיס: מעקב זמן ישראל

עוד 1,125 מילים ו-1 תגובות

ראש המועצה מבקש ממבקר המדינה לבדוק שלא עבדו עליו

ראש מועצה אזורית חוף הכרמל פנה למבקר המדינה בבקשה שיבדוק האם המועצה קיבלה החלטות לפיתוח והגדלת המנחת ליד חוף הבונים תוך ביסוס על מידע שגוי ומטעה ● זאת, בעקבות חשיפת זמן ישראל כי טייסת הכיבוי אינה זקוקה כלל למנחת עבור מטוסיה ● מטה המאבק של תושבי חוף הכרמל: "תרגילים זולים. יש לעצור את העבודות במנחת"

עוד 1,372 מילים ו-1 תגובות

"אני יזמתי את הארכת המסלול - והרשויות קיבלו את זה באהבה"

מעקב זמן ישראל דיון שנערך אתמול בוועדת פניות הציבור בכנסת המחיש כי הרשויות לא בחנו כראוי את הסיבות להגדלת המנחת הפרטי ליד חוף הבונים, כפי שנחשף בסדרת תחקירי זמן ישראל ● המנחת יוגדל משמעותית במימון המדינה, בעלות של כ-50 מיליון שקל, ועשוי להפוך לשדה תעופה פרטי ● הח"כים, שביקשו מהיזם לפרט את כוונותיו, נאלצו להסתפק בתשובה: "אין לי כוונה לחשוף את תוכניותיי העיסקיות"

עוד 1,497 מילים ו-2 תגובות

רכבת ישראל בונה ומממנת מנחת פרטי מכספי הציבור

תחקיר זמן ישראל חברת הרכבת הממשלתית סוללת ומממנת עבור המנחת הפרטי "פרדייב" שליד חוף הבונים מסלול תעופה משודרג בעלות של כ־50 מיליון שקל על חשבון הציבור ● זאת, על אף שמדובר בעסק פרטי ובניגוד לכאורה לנכתב בתוכנית המקורית ● היזם: "ההסכם ביני לבין הרכבת סודי" ● רכבת ישראל: "בין הרכבת ליזם אין התקשרות עסקית. אנחנו פועלים בהתאם לאישורים" ● הבונים לטיס: כתבה חמישית בסדרה

עוד 2,321 מילים ו-2 תגובות

"אין צורך במנחת נוסף לצורך מטוסי הכיבוי"

תחקיר זמן ישראל מועצת חוף הכרמל אישרה את הגדלת מנחת הבונים בנימוק של הצלת הכרמל משריפות ● אולם, מומחי תעופה אזרחית אומרים לזמן ישראל: טייסת הכיבוי לא זקוקה למנחת המורחב – וספק אם תעשה בו שימוש ● המנחת לא נמצא גם בתוכניות של טייסת הכיבוי עצמה: "המנחת במגידו נותן מענה מצוין למקרה של שרפה בכרמל" ● רק היזם מוקדי מתעקש: "הגדרת אורך המסלול נעשתה על ידי גורמי התעופה המקצועיים" ● הבונים לטיס: כתבה רביעית בסדרה

עוד 1,847 מילים
סגירה
בחזרה לכתבה