"נתניהו הופך להיות יותר ויותר קצר רוח"

יום סוער במיוחד עבר על ראש הממשלה אתמול, כשהעימות עם כחול-לבן בקבינט הקורונה היה השיא ● למסיבת העיתונאים בערב כבר הגיע במצב רוח קרבי והבהיר: "המפקד מוביל בקרב" ● שר בכיר בליכוד אומר לזמן ישראל: "היום ברור לי שנתניהו יפוצץ את הכל" ● פרשנות

נתניהו בלשכת ראש הממשלה, 14 במרץ 2020 (צילום: Gali Tibbon/Pool via AP, File)
Gali Tibbon/Pool via AP, File
נתניהו בלשכת ראש הממשלה, 14 במרץ 2020

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע במצב רוח קרבי למסיבת העיתונאים שלו אמש (חמישי) בירושלים.

נתניהו בא להילחם בקורונה, אבל עד מהרה מצא את עצמו ממשיך בקרבות המתישים מול כחול-לבן. השפה הייתה צבאית, כדי שבני גנץ, רמטכ"ל במיל', יבין היטב. "המפקד מוביל בקרב, הולכים בקו שלו. לא יכול להיות שהמח"ט ייתן פקודה והמח"ט יגיד בוא ימינה, והמג"ד בוא שמאלה. צריך קו אחד", חתך נתניהו.

יום סוער במיוחד עבר על ראש הממשלה. העימות בקבינט הקורונה השיא. שר בכיר בממשלה, חבר בקבינט הקורונה, איבחן את המצב בשיחה עם זמן ישראל קרוב לחצות.

"נתניהו הופך להיות יותר ויותר קצר רוח", אמר השר. "רואים את זה ביחס לכחול-לבן. אני רואה אותם מתנגחים, אבל נתניהו מסתכל על זה אחרת. בראש שלו לא ייתכן שאנחנו בליכוד עם 41 מנדטים והם עם עשרה. הוא לא רוצה להיות פראייר. מבחינתו הם במעמד של סיעה קטנה, כמו שהייתה ימינה בממשלה.

"בראש של נתניהו, לא ייתכן שאנחנו בליכוד עם 41 מנדטים והם עם עשרה. הוא לא רוצה להיות פראייר. מבחינתו הם במעמד של סיעה קטנה, כמו שהייתה ימינה בממשלה"

"קח למשל את הסיפור של התקציב. נתניהו רותח. הוא רואה אותם מתעקשים על תקציב דו-שנתי. עושים שרירים. הוא אומר לעצמו, 'מי הם בכלל'. הרי הם יודעים שתקציב דו-שנתי לא יעבור בחיים. הוא לא ייתן לזה יד, גם אם זה כתוב בכל ההסכמים איתם, כי זה לא הגיוני. מבחינתו הם רק מציקים".

"היום ברור לי שנתניהו יפוצץ את הכל", מסכם השר. "אני יודע שזה לא יהיה בחודשים הקרובים. הכל יקרה אחרי שהוא יחיל ריבונות ויבחן את ההשלכות בשטח. כל מי שחושב שהוא לא יעשה כלום גם בעניין זה – טועה. אני יודע. הוא לא יספח את הכל, אבל חלק משמעותי, או חלק חשוב מאד מבחינה סמלית".

השרים שראו אתמול את נתניהו מקרוב שמו לב שהוא "מחצין", כלשונם, את הסכסוך עם כחול-לבן. זה קרה כאשר הבין כי שר הביטחון גנץ מעביר הודעות, לפיהן פיקוד העורף קיבל סמכויות למאבק בנגיף הקורונה, וכי צריך עבודת מטה חדשה. נתניהו זעם. הא הרי לא רוצה לראות הישגים של מישהו אחר.

"הכל יקרה אחרי שהוא יחיל ריבונות ויבחן את ההשלכות בשטח. כל מי שחושב שהוא לא יעשה כלום גם בעניין זה – טועה. אני יודע. הוא לא יספח את הכל, אבל חלק משמעותי, או חלק חשוב מאד מבחינה סמלית"

"אני מבין בדיוק מה הולך כאן. עושים פוליטיקה. אם זה יימשך כך – זה יוביל רק למקום אחד", זעם נתניהו. שרים שנכחו בקבינט הקורונה סיפרו כי נתניהו נראה עצבני, עזב וחזר לחדר הישיבות כמה פעמים, והטיח בחוזקה את הפטיש על סדן העץ.

כדי לאשר את התקנות החדשות (20 איש בהתקהלויות) כינס נתניהו בחופזה את הממשלה בהרכבה הנרחב. האווירה הדיגיטלית הייתה רגועה יותר וההחלטות עברו פה אחד.  במסיבת העיתונאים שכינס לאחר מכן נתניהו שוב העביר מסרים לגנץ, אבל גם ליועץ המשפטי לממשלה, שסגר לו את ברז המימון למשפט.

נתניהו קבל בדבריו על היועצים המשפטיים שרק מקשים על המאבק בקורונה, ומחייבים פרוצדורה מסובכת והעברת חוקים בכנסת. זה נדמה כאילו הוא מייחל לשלטון יחיד ומתגעגע לתקנות החירום, שגם הם לא הועילו לגמרי במאבק בנגיף.

נתניהו קבל על היועצים המשפטיים שרק מקשים על המאבק בקורונה, ומחייבים פרוצדורה והעברת חוקים. זה נדמה כאילו הוא מייחל לשלטון יחיד ומתגעגע לתקנות החירום, שגם הם לא הועילו לגמרי במאבק בנגיף

השאלה על המעורבות המוגבלת של משרד הביטחון ופיקוד העורף בטיפול הלוגיסטי במשבר עוד תיחקר, כנראה. נתניהו אמר אתמול שאין בזה שום עניין אישי. אם תשאלו את נפתלי בנט, שר הביטחון הקודם, הוא יאמר לכם שנתניהו סירב להעביר לו את הטיפול רק בגלל שזה הוא. הפעילות שלו כשר ביטחון בבני ברק, במאות אלפי קשישים, בהקמת המלוניות ובטיסות הרכש ליבוא מטושים היו יוזמות שלו.

לפי בנט, אם תשאלו אותו, נתניהו לא מוכן להעביר סמכויות לגנץ, רק כדי שלא יצטרך להודות שטעה בכך שלא העביר קודם. "אין כאן שום דבר אישי", אמר נתניהו אמש במסיבת העיתונאים.

אישי לא, פוליטי ואישי – כן.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
הוא מגיב כמו ילד קטן שנאלץ להבין שהוא לא כל יכול, רוקע ברגלים בכעס וממש מתרעם על כך שהמציאות לא מסתדרת כמו שהוא רוצה... איפה הוא ואיפה הנהגה? הוא מנסה לשלוט בכולם על ידי כך שקורא לעצמ... המשך קריאה

הוא מגיב כמו ילד קטן שנאלץ להבין שהוא לא כל יכול, רוקע ברגלים בכעס וממש מתרעם על כך שהמציאות לא מסתדרת כמו שהוא רוצה… איפה הוא ואיפה הנהגה? הוא מנסה לשלוט בכולם על ידי כך שקורא לעצמו "מפקד" – כמובן שלמונח הזה אין אחיזה במציאות. הוא ראש ממשלה שצריך בזהירות ובשיתוף כל הגורמים להגיע להחלטות הנכונות ביותר, הן מבחינת השותפים שלו והן מבחינת טובת הציבור.
במקום זה הוא עושה הפגנות זעם ומשתדל שאיש זולתו לא יקבל קרדיט על כלום…

עוד 596 מילים ו-1 תגובות
סגירה